Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jaki Moderus Beta dla Wrocławia?

infotram
14.05.2015 18:28
0 Komentarzy

Jak już informowaliśmy na łamachInfoTram na przełomie kwietnia i maja MPK Wrocław rozstrzygnęło przetarg nadostawę tramwajów niskopodłogowych wybierając ofertę firmy Modertrans Poznań.Firma z Poznania zaoferowała tramwaj z rodziny Moderus Beta. Wagon dlaWrocławia – Moderus Beta MF19 – będzie rozwinięciem dobrze znanej konstrukcji pojazdu, który możnaspotkać na torowiskach w Poznaniu czy w Szczecinie.

Przypomnijmy, że Moderus Beta totramwaj jednoprzestrzenny i trójczłonowy, w którym środkowy segment jestniskopodłogowy. Jak informuje Maciej Kin z Modertransu takie rozwiązanieniewątpliwie ułatwia podróżowanie osobom niepełnosprawnym, starszym i opiekunomz wózkiem dziecięcym. Pudło pojazdu jest tak ukształtowane, aby zmniejszyćprześwit między przystankiem a podłogą tramwaju. Szyby w części pasażerskiej sąprzyciemnione. Nowatorska jest konstrukcja czoła tramwaju z przednimi, giętymi,panoramicznymi szybami. Tramwaj wyposażono w szerokie drzwi otwierane nazewnątrz dzięki czemu wymiana pasażerów jest zdecydowanie sprawniejsza.

Beta dla Wrocławia zostaniedoposażona m.in. w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, inteligentne światłado jazdy dziennej oparte na diodach technologii LED czy też w nowoczesny iprzyjazny dla pasażerów system informacji pasażerskiej.

Wrocław to kolejne po Poznaniu,Szczecinie, Katowicach i Chorzowie miasto które będzie posiadało tramwaje markiModertrans. W zeszłym roku Tramwaje Śląskie zamówiły u poznańskiego producentawagony z tej samej rodziny. Moderus Beta dla Śląska to wersja dwukierunkowa.

Modernizowane częściowo niskopodłogowetramwaje z rodziny Moderus Beta wożą pasażerów także w Gdańsku, Elblągu iKrakowie- informuje przedstawiciel producenta.

Jak dodaje Maciej Kin ModerusBeta jest konstrukcją rozwojową, gdzie o ostatecznym kształcie i konfiguracjipojazdu decyduje klient, jego wymagania i zasobność portfela. A sam Modertransz roku na rok staje się coraz większym i silniejszym graczem na polskim rynkulekkich pojazdów szynowych ? twierdzi przedstawiciel producenta z Poznania.

Komentarze