Man NM223 w MZA Warszawa

Wszelkie dane techniczne o zagranicznych autobusach.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » piątek, 4 kwietnia 2003, 21:23

Czy ktoś coś wie o kursach liniowych tego pojazdu (bo słyszałem, że już wyjechał na trasę)? Może jakieś zdjecia albo opis wrażeń z jazdy?

Zdaje sie że były jakieś problemy z odpaleniem? I keidy pojawią sie następne Many?
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » sobota, 5 kwietnia 2003, 15:26

Z tego co wiem to ten man już pierwszy kurs ma za sobą (i to dość dawno temu). Chyba jeździ na 104, linii, która wcześniej obsługiwał Connex Autosanem H7 zdaje się.
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 937
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Man NM223 w MZA Warszawa

Postprzez kulikowski » poniedziałek, 27 września 2010, 02:04

[quote]Warszawa (test):
[img]http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/test/ok-nm223-148.JPG[/img]
(C) Przegubowiec

Warszawa:
[img]http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/ok1310-104.jpg[/img]
[img]http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/wn/1302wewp.jpg[/img]
[img]http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/wn/1302wewt.jpg[/img]
[img]http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/1302-000.jpg[/img]
[img]http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/1302-104.jpg[/img]
[img]http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/1303-133.jpg[/img]
[img]http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/1305-134.jpg[/img]
[img]http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/1308-134b.JPG[/img]
[img]http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/ok1310-133-106.jpg[/img]
(C) Przegubowiec

W związku z planowanym przetargiem na obsługę 50 brygad niskopodłogowych taborem midi PKS Grodzisk Maz. testował w 2002 roku rozmaite autobusy. Jednym z nich był niskopodłogowy midibus MAN NM 223.
W samym przetargu zwycięzcą okazała się firma Mobilis z Solarisami Urbinetto.

nr taborowy: -
nr rejestracyjny WPR M941
rok produkcji: 2001
nr VIN: WMAA35ZZZ1C004051
zajezdnia: PKS Grodzisk Mazowiecki
początek eksploatacji: .08.2002
koniec eksploatacji: .09.2002
linie: 148
Dane techniczne:
długość [mm]: 9665
szerokość [mm]: 2350
wysokość [mm]: 2879
rozstaw osi [mm]: 4410
masa własna [t]: .
ilość miejsc: 80
miejsc siedzących: 14
ilość drzwi: 3
wysokość podłogi w I drzwiach [mm]: 320
wysokość podłogi w II drzwiach [mm]: 340
wysokość podłogi w III drzwiach [mm]: 340
silnik: MAN D0836 LOH03
pojemność [l]: 6,87
moc maksymalna [KM]: 220
skrzynia biegów: Voith D851.3-A


MAN NM223.3 jest trzecią odmianą MANa NM223.

Autobusy tego typu są obecnie eksploatowane tylko w dwóch polskich przedsiębiorstwach: MPK Poznań (nr 1401), oraz MZA Warszawa (nr 1301-1315).

W rozstrzygniętym w 2002 roku przetargu MZA na dostawę 15 autobusów klasy midi zwyciężyła firma MAN oferująca model NM223.

MAN NM 223 jest przedstawicielem trzeciej generacji autobusów budowanych w firmie MAN. Po raz pierwszy został zaprezentowany w 2000 roku na targach IAA we Frankfurcie. Dzięki zastosowaniu modułowej koncepcji nadwozia możliwe było zastosowanie wielu elementów z modeli większych oraz powiększenie oferty o dowolne warianty długości, układu drzwi i wyposażenia wnętrza.

W autobusie zastosowano silnik MAN D0836 LOH 07 w układzie wieżowym, spełaniający normę Euro-3. Na tylnej osi zastosowano pojedyncze opony Super Single, dzięki czemu uzyskano wewnątrz szersze przejście pomiędzy siedzeniami mimo mniejszej o 15 cm od standardowej szerokości nadwozia. Standardowo, autobus wyposażono w automatyczną skrzynię biegów, siedzenia z miękką wkładką, żółte poręcze, pneumatyczne zawieszenie ze sterowaniem elektronicznym, elektroniczne tablice kierunkowe z informacją pasażerską. Nietypowo, drzwi środkowe i tylne są odskokowe.

Szczegółowa prezentacja NM223 znajduje się [url=http://www.przegubowiec.com/publicystyka/technika/64-prezentacja-mana-nm223]tutaj[/url].

Pierwszy midibus MAN NM223 został dostarczony do Warszawy 12 grudnia 2002 r. i był pierwszym egzemplarzem wyprodukowanym w fabryce w Sadach. Zanim wyjechał na trasę musiał pozbyć się licznych niedoróbek. Po dostawie pozostałych 15 sztuk midibusy regularnie pojawiały się na liniach: 104, 126, 132, 133, 134, 304 i 326.

[url=http://www.przegubowiec.com/galeria/thumbnails.php?album=search&search=NM223]Zdjęcia autobusu MAN NM 223 w Galerii Przegubowca[/url]

zajezdnia: R-13
Dane techniczne:
producent: MAN AG, Niemcy
lata dostaw: 2002-2003
typy nadwozia: Niskopodłogowy, klasy MIDI
liczba zakupionych: 15 szt.
długość [mm]: 9665
szerokość [mm]: 2350
wysokość [mm]: 2879
rozstaw osi [mm]: 4410
masa własna [kg]: 9000-9600
ilość miejsc: 80
miejsc siedzących: 14
ilość drzwi: 3
układ drzwi: 1-2-2
wysokość podłogi w I drzwiach [mm]: 320
wysokość podłogi w II drzwiach [mm]: 340
wysokość podłogi w III drzwiach [mm]: 340
silnik: MAN D0836 LOH03
pojemność [l]: 6,87
moc maksymalna [KM]: 220
skrzynia biegów: Voith D851.3-A
ABS: standard
EBS: standard
(C) Przegubowiec, Wikipedia
NIE dla ACTA!