Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co się dzieje na budowie tramwaju przez Popowice?

infotram
14.10.2019 12:15
0 Komentarzy

Budowa trasytramwajowej na Popowice wchodzi w kolejną fazę. Drogowcy musieli zamknąćskrzyżowanie ul. Długiej z Poznańską; zaczęli zdzierać starą nawierzchnię ibędą przebudowywać sieci.

Na budowę przyjechała potężna konstrukcja, która – pomontażu – będzie stanowić tymczasowy wiadukt dla pociągów.

Od 5 października auta i komunikacja miejska jeżdżą inaczejw rejonie skrzyżowania ul. Długiej i Poznańskiej. Drogowcy rozpoczęli kolejnyetap prac nad nową trasą tramwajową na Popowice.

Schodzą głęboko podziemią

Zanim jeszcze powstanie nowe torowisko, niezbędne są pracepod ziemią. I właśnie teraz wykonawca rozpoczął przebudowę sieciogólnospławnej, budowę wodociągowej i prace przy sieci średniego napięcia igazowej.

Aby tramwaje zmieściły się pod wiaduktem kolejowym drogowcymuszą również obniżyć poziom jezdni, w rejonie skrzyżowania Długiej z ul.Poznańską, o pół metra, ale już pod samym wiaduktem o 1,5 metra. Oczywiście naskrzyżowaniu zostanie wymieniona potem nawierzchnia drogi i chodników ipowstaną ścieżki rowerowe.

Przyjechał wiadukttymczasowy

Na plac budowy dotarły również elementy, z których powstanietymczasowy wiadukt kolejowy. Jego zbudowanie jest konieczne, aby rozpocząćprzebudowę wiaduktu. Elementy jechały do Wrocławia w konwoju, w nocy, ze stacjiIdzikowice koło Opoczna.

Obiekt tymczasowyskłada się z dwóch części. Jedna długości 16 metrów waży 30 ton i do jejwbudowania posłużył dźwig o udźwigu 250 ton. Druga właśnie czeka na operacjęwbudowania. Mierzy 30 metrów i waży 90 ton i do tego zadania będziemy potrzebowalidźwigu, który ma udźwig 500 ton – wyjaśnia Krzysztof Świercz z WrocławskichInwestycji.

Po tymczasowym wiadukcie pociągi będą jeździć co najmniej dopołowy 2020 roku.

Nowa przeprawa będzie miał 47 metrów długości. Do jejzbudowania wykorzystanych zostanie 212 ton stali konstrukcyjnej, 110 ton stalizbrojeniowej i 965 metrów sześciennych betonu.

Przy wiadukcie powstanie węzeł przesiadkowy, a kolej zbudujenowy przystanek Wrocław Szczepin.

Skomplikowanainwestycja energetyczna

Jak się okazuje budowa tramwaju na Popowice to nie tylkoprace drogowe i torowe. Przy trasie znajduje się duża stacjaelektroenergetyczna. Przy 850 metrach drogi jest aż 57 kilometrów kablienergetycznych.

To jedna z najbardziejskomplikowanych inwestycji energetycznych we Wrocławiu od II wojny światowej.Trasa tramwajowa przebiega w sąsiedztwie Głównego Punktu Zasilania, któryzaopatruje w energię elektryczną m.in. Stare Miasto i stąd olbrzymia liczbainstalacji energetycznych – mówi Michał Kulicki, kierownik projektu zWrocławskich Inwestycji.

Trzeba wymienić m.in. kable średniego, niskiego napięcia,kabel zasilający stację prostownikową. Niektóre z nich mają blisko 50 lat.

{https://www.youtube.com/watch?v=zzeacpHJQ3M}

Inwestycja wliczbach:

3.8 km nowego torowiska

5,4 km nowych i przebudowanych dróg

17 przebudowanych skrzyżowań

5,7 km nowych lub przebudowanych ścieżek rowerowych

31 przystanków (w tym 21 nowych)

120 mln zł koszt prac w I etapie

Według planu nowa trasa tramwajowa przez Popowice ma byćgotowa do końca 2022 roku.


Komentarze