Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Olsztyn dostał dodatkowe środki na tramwaj

infotram
13.10.2015 11:38
0 Komentarzy

Na budowę tras tramwajowych – środka transportu, który wracado Olsztyna po 50 latach – gmina Olsztyn otrzymała dodatkowe 25 mln zł. z UE.Inwestycja ma zakończyć się w październiku – poinformował PAP prezydent PiotrGrzymowicz.

Dodatkowe pieniądze przekazała Polska Agencja RozwojuPrzedsiębiorczości. PARP dysponowała wolnymi środkami, które przeznaczyłana zwiększenie kosztów kwalifikowanych naszej inwestycji. Dzięki temu wskaźnikdofinansowania unijnego wzrósł do 80 proc” – poinformowała PAP rzeczniczkaurzędu miasta w Olsztynie Marta Bartoszewicz.

Według rzecznika PARP Miłosza Marczuka wartośćdofinansowania projektu tramwajowego ze środków unijnych wynosi 375,6 mln zł.Pieniądze wykorzystane na podniesienie dofinansowania tego projektu pochodzą zoszczędności na innych projektach oraz z różnic kursowych między euro azłotówką.

Jak podał PAP prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz kwotadodatkowego dofinansowania wpłynęła w dwóch transzach: pierwsza kwota opiewałana 13,5 mln zł, a druga na 11,6 mln zł. Dodał, że ma już informacje zMinisterstwa Infrastruktury i Rozwoju, iż gmina uzyska kolejne pieniądze wwysokości 10 mln zł.

Budowa tras tramwajowych jest częścią dużego projektuusprawnienia komunikacji miejskiej w Olsztynie. Jego wartość wedługMinisterstwa Infrastruktury i Rozwoju to 497 mln zł, z czego unijnedofinansowanie wynosi 375,6 mln zł.

Trasy te połączą najbardziej odległe dzielnice miasta,Jaroty, Pieczewo i Nagórki z centrum miasta oraz dworcem kolejowym, a takżemiasteczkiem studenckim i Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Kortowie. Odlinii głównej w śródmieściu odchodzą dwie krótsze trasy: do kampusustudenckiego w Kortowie i do starówki.

Oprócz linii tramwajowych powstała zajezdnia dla tramwajóworaz nowa ulica – Obiegowa, która skróciła przejazd do śródmieścia Olsztyna. Wramach tego projektu zakupiono tramwaje, wyznaczono buspasy, czyli pasy jezdniprzeznaczone wyłącznie dla autobusów miejskich, instalowany jest też inteligentnysystem sterowania ruchem ulicznym, uwzględniający skalę natężenia ruchu wgodzinach szczytu.


Komentarze