Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Niemiecki aktyw w Ministerstwie Aktywów Państwowych

infoair
27.01.2020 15:30
0 Komentarzy

Przejęcie przez Polską Grupę Lotniczą linii Condor to bardzodobra transakcja” – powiedział wicepremier i minister aktywów państwowych JacekSasin. Dodał, że finansowanie tej transakcji udało się zrealizować dziękiwspółpracy LOT z innymi podmiotami spółek Skarbu Państwa z sektora finansowego.

Nadzorowana przez Ministerstwo Aktywów Państwowych PolskaGrupa Lotnicza, właściciel PLL LOT, ogłosiła w piątek w Hamburgu podpisanieumowy przejęcia linii Condor.

– „Wszystko zostało bardzo dokładnie przeanalizowaneprzez organy spółki LOT, przez zarząd i radę nadzorczą. I przez właściciela,czyli w tym przypadku Ministerstwo Aktywów Państwowych, bo my reprezentujemytego publicznego właściciela” – powiedział w poniedziałek w programie”Tłit” na portalu wp.pl minister Sasin.  Jak dodał „to jest naprawdę bardzo dobratransakcja”.

Polski montaż finansowy

„A to, że montaż finansowy do tej transakcji udało sięzrealizować dzięki rzeczywiście dobrej współpracy LOT z innymi podmiotamispółek Skarbu Państwa z zakresu sektora finansowego – to bardzo dobrze, bo topokazuje, że pomysł takiego jednolitego nadzoru w Ministerstwie AktywówPaństwowych był dobry, bo pozwolił na realizację tego przedsięwzięcia” -powiedział.

24 stycznia podano, że Lazard i Bank Pekao IBbyły doradcami finansowymi, a White & Case doradcą prawnym PGL. Rothschildbył doradcą finansowym, a Noerr doradcą prawnym Condora.

Bankowi Pekao powierzono zorganizowanie konsorcjumfinansującego transakcję, w którym Pekao będzie pełnił wiodącą rolę. Wkonsorcjum wspierającym transakcję znalazły się również PZU oraz PKO BP. PekaoInvestment Banking (należący do Grupy Pekao) oraz Lazard wspierały PGL odstrony doradczej przy tej transakcji.

Według mediów, z kolei gwarancje finansowe zapewnił BankGospodarstwa Krajowego (BGK).

Strony nie podały wartości transakcji. Według mediów, możechodzić o 250 mln euro i spłatę długu w wysokości 380 mln euro.

Sasin w „Tłit” był pytany także o to, czyrozważane są kolejne przejęcia, nie tylko przez LOT.

„Jeśli będą takie możliwości korzystne dla Polski, tooczywiście, że tak. Mamy ambicję, aby polskie firmy się rozwijały, wychodziłyrównież poza granicę, stawały się takimi międzynarodowymi czempionami, takimi,jak chociażby Orlen. (…) Chcielibyśmy, aby inne, duże, polskie firmy stawałysię coraz mocniejsze i jeśli będą dobre okazje, takie jak z Condorem, tobędziemy z tego korzystać” – powiedział.

Do końca kwietnia

Transakcja ma być sfinalizowana do końca kwietnia 2020 roku,po uzyskaniu niezbędnych zgód organów antymonopolowych.

PGL należy w 100 proc. do Skarbu Państwa. Grupa PGLosiągnęła w 2019 roku przychody na poziomie 1,9 mld euro. Do grupy, oprócz PLLLOT, należą LOT Aircraft Maintenance Services, LS Airport Services i LSTechnics.

Jak przekazał w piątkowym komunikacie resort aktywówpaństwowych, „w wyniku transakcji powstanie jedna z najsilniejszych gruplotniczych w Europie”.

Wśród przejętych samolotów będą zarówno maszyny typu AirbusA320 i A321 do obsługi rejsów średniego zasięgu, jak również Boeingi 757 i 767do obsługi połączeń transkontynentalnych. (PAP)

Komentarze