Przyszłość lubelskich trolejbusów...

Technika trolejbusowa

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Jelcz M125M #2248
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 87
Dołączył: niedziela, 15 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublina

Postprzez Jelcz M125M #2248 » niedziela, 16 lutego 2003, 22:22

Ten układ usprawniłby KM w Lublinie. Przedewszystkim nie chce aby wywalili trajtki! Jeśli je usuną to już nie zobaczymy pajęczyny nad Lublinem :grin:
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3166
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » niedziela, 16 lutego 2003, 22:54

nic by usprawniło. Jak do centrum teraz jadę 15-20 minut to wtedy też bym tyle jechał. A poza tym do takiego Placu Wolności mam bezpośrednio 9. A z tego placu to naprawdę blisko i na starówę, i na deptak. A tak, to bym nie miał czym jechać na Plac Wolności. Poza tym wiele ludzi jeżdżących właśnie 9 wysiada na tym placu bo jest tam m.in. LO Unii Lubelskiej.
Jelcz M125M #2248
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 87
Dołączył: niedziela, 15 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublina

Postprzez Jelcz M125M #2248 » poniedziałek, 17 lutego 2003, 00:06

To Ty na Czubach mieszkasz?
Jelcz PR110E #821
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1696
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » poniedziałek, 17 lutego 2003, 17:40

Zauważ Misiek, że układ jest zaprojektowany by <b> odciażyć ulice do tak duzego ruchu niedostosowane. </b> Trolejbusy stałyby się ważne - po co bowiem inwestowano w nie tyle pieniędzy, by przez śródmieście równolegle z nimi jeździły autobusy?
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3166
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » poniedziałek, 17 lutego 2003, 19:17

Trolejbusy są dobre ale nie na krętych uliczkach ani tam gdzie jest duża ilość rozjazdów. Wiesz przecież że trajtek na zwrotnicy może jechać tylko 5km/h. Jeśli będzie ich dużo to czas przejazdu się wydłuży. Zresztą zobacz sobie jak śmigają busy bo rondzie Zana/Zus, a jak jeżdżą tam trajtki.
Ja nie widzię nic przeciwko temu żeby było coś takiego. Osiedla oddalone od śródmieścia takie jak Ponikwoda, Choiny, Sławinek, Szymonowica, Poręba czy Widok obsługują autobusy ekspresowe. Na te osiedla musiałyby jeździć również linie zwykłe, a te mogłyby być trolejbusowe. Wtedy ludzie zauważyliby (przynajmniej ci spostrzegawczy), że jazda do centrum z tych dalekich osiedli trwa KM tyle co samochodem (dzięki liniom ekspresowym) to przestaliby jeździć samochodami, i ulice same by się odkorkowały.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3166
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » sobota, 10 maja 2003, 10:22

[quote]
On 2003-02-17 16:40, Jelcz PR110E #821 napisał:
Zauważ Misiek, że układ jest zaprojektowany by <b> odciażyć ulice do tak duzego ruchu niedostosowane. </b>


Aby odciążyć ulice od dużego ruchu, to wg mnie powinno się niektóre zamknąć dla pojazdów, za wyjątkiem KM, pojazdów uprzywilejowanych, taksówek no i zaopatrzenia. Uważam, że chociażby Krakowskie Przedmieście jest ulicą na której takie roziwiązanie możnaby wprowadzić. Ale równolegle trzebaby wprowadzić szybkie połączenia Centrum - oddalone osiedla, bo inaczej ludek by zaczął krzyczeć, że obiera mu się prawo do wjazdu własnym samochodem do centrum. :smile:
Czesio
 

Postprzez Czesio » niedziela, 26 marca 2006, 19:32

[quote]Trolejbusy są dobre ale nie na krętych uliczkach ani tam gdzie jest duża ilość rozjazdów. Wiesz przecież że trajtek na zwrotnicy może jechać tylko 5km/h. Jeśli będzie ich dużo to czas przejazdu się wydłuży



Stosując zjazdy i rozjazdy nowego typu prędkość wzrasta do 40km/h.Jedynymi wyjątkami są zakręty,ale i to nie problem,bo można zastosować wyprofilowane łuki z prowadnicami(jak np.przy katedrze),dzięki którym przewody się nie załamują i prędkość przejazdu też jest większa.
Poprzednia strona
Odpowiedz
cron