Przyszłość lubelskich trolejbusów...

Technika trolejbusowa

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Jelcz PR110E #821
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1696
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » sobota, 8 lutego 2003, 10:26

Trzeba będzie wymyślać logiczne argumenty, bo w marcu może politechnika wyskoczyć z planem "modernizacji komunikacji", która oprócz paru bzdetnych szczegółów : )zakładałaby likwidację trolejbusów : ( (buuuu). A najbardziej "pozytywnym" planem dla MPK jest ten likwidujący trolejbusy...

Bo, jak twierdzą niektórzy: trakcja wymaga wymiany, obecny tabor rmeontów i nowych zakupów, i może MPK sprzeda zajezdnię na Helenowie to trzeba by było doprowadzić trakcję na majdan tatarski.

Nie wiem jednak, czy te pieniądze które trzeba by zainwestować w nowe autobusy i w nowe trasy nie lepiej byłoby zainwestować w same trolejbusy (około 30 nowych pojazdów przegubowych trzeba by kupić, a ot jest ok. 30 mln zł.). Za te pieniądze możnaby naprawic sporą część peerek, kupić parę nowych trajtków, zmodernizować część trakcji i jeszcze by zostało do kieszeni paru różnych panów.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3166
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » niedziela, 9 lutego 2003, 10:57

Skąd się o tym dowiedziałeś?
Jelcz PR110E #821
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1696
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » niedziela, 9 lutego 2003, 11:07

Pomyśl. Jest sporo źródeł.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3166
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » niedziela, 9 lutego 2003, 11:51

MPK, LTEK, Kurier, Dziennik Wschodni, Gazeta wyborcza....?

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Misiek dnia 2003-02-09 10:52 ]</font>
empi
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 82
Dołączył: piątek, 31 maja 2002, 02:00
Lokalizacja: Radom

Postprzez empi » niedziela, 9 lutego 2003, 22:25

Trzymam za was kciuki! :smile: Mam nadzieję, że trlejbusy nie zostaną tylko w Tychach i w Gdyni.
Jelcz PR110E #821
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1696
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » niedziela, 9 lutego 2003, 22:52

No, spróbujemy. Jak bedą chcieli usunąć ot się może jakiś list do prezydenta miasta napisze, a może jakaś akcja protestacyjna jakby to za daleko zaszło : ). Na razie trzeba sie przygotować na wszystkie ewentualności. Ale do marca jeszcze trochę czasu, a co oni tma ustala to kto ich wie...

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Jelcz PR110E #821 dnia 2003-02-09 22:11 ]</font>
Jelcz M125M #2248
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 87
Dołączył: niedziela, 15 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublina

Postprzez Jelcz M125M #2248 » środa, 12 lutego 2003, 19:56

Akcja protestacyjna o jakim charakterze? :smile: Bo napewno nie będe blokował nic jak rolnicy
Jelcz PR110E #821
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1696
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » środa, 12 lutego 2003, 20:43

Raczej protestacja w stylu paru listów. Ale mówiłem że "może".
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3166
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » piątek, 14 lutego 2003, 18:18

Wiecie co MPK powinno najpierw zrobić?

1. Zlikwidować ten szajs zwany liną 157 - to zawsze wozi powietrze i nie ma sensownej trasy.
2. Zlikwidować linię 158 która dubluje się ze 153 w znacznej częsci.
3. Zlikwidować 152 która dubluje się ze 151 w znacznej częsci.
4. Linię 155 skierować na Głeboką - Narutowicza i dalej swoją starą trasą. (w zamian za 152)
5. nie zmieniać tras linii 150, 151, 153, 156 i 160.
6. Poczekać na (prawdopodne0 pozyrtywne wyniki ekonomiczne, a nie od razu wszystkie trajtki likwidować.
7. W sumie możnaby sprywatyzować MPK (albo praynjamniej prowadzić taką politykę finansową) aby 100% kasy zostawało w przedsiębiorstwie.
Jelcz PR110E #821
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1696
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » piątek, 14 lutego 2003, 19:48

[quote]
On 2003-02-14 17:18, Misiek napisał:
Wiecie co MPK powinno najpierw zrobić?

1. Zlikwidować ten szajs zwany liną 157 - to zawsze wozi powietrze i nie ma sensownej trasy.
2. Zlikwidować linię 158 która dubluje się ze 153 w znacznej częsci.
3. Zlikwidować 152 która dubluje się ze 151 w znacznej częsci.
4. Linię 155 skierować na Głeboką - Narutowicza i dalej swoją starą trasą. (w zamian za 152)
5. nie zmieniać tras linii 150, 151, 153, 156 i 160.
6. Poczekać na (prawdopodne0 pozyrtywne wyniki ekonomiczne, a nie od razu wszystkie trajtki likwidować.
7. W sumie możnaby sprywatyzować MPK (albo praynjamniej prowadzić taką politykę finansową) aby 100% kasy zostawało w przedsiębiorstwie.


Nie wiem, czy warto likwidować aż tyle linii. Lepiej byłoby zmodernizować układ komunikacji według pomysłu LTEKu - doprowadzić trakcje przez 3maja do dworca przesiadkowego do wodopojnej (tam on powstanie), a moze lepiej po prostu spojrzeć tu: http://www.ltek.comernet.pl/akcje/uklad.htm
Jelcz PR110E #821
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1696
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » piątek, 14 lutego 2003, 19:48

[quote]
On 2003-02-14 17:18, Misiek napisał:
Wiecie co MPK powinno najpierw zrobić?

1. Zlikwidować ten szajs zwany liną 157 - to zawsze wozi powietrze i nie ma sensownej trasy.
2. Zlikwidować linię 158 która dubluje się ze 153 w znacznej częsci.
3. Zlikwidować 152 która dubluje się ze 151 w znacznej częsci.
4. Linię 155 skierować na Głeboką - Narutowicza i dalej swoją starą trasą. (w zamian za 152)
5. nie zmieniać tras linii 150, 151, 153, 156 i 160.
6. Poczekać na (prawdopodne0 pozyrtywne wyniki ekonomiczne, a nie od razu wszystkie trajtki likwidować.
7. W sumie możnaby sprywatyzować MPK (albo praynjamniej prowadzić taką politykę finansową) aby 100% kasy zostawało w przedsiębiorstwie.


Nie wiem, czy warto likwidować aż tyle linii. Lepiej byłoby zmodernizować układ komunikacji według pomysłu LTEKu - doprowadzić trakcje przez 3maja do dworca przesiadkowego do wodopojnej (tam on powstanie), a moze lepiej po prostu spojrzeć tu: http://www.ltek.comernet.pl/akcje/uklad.htm

To jest wariant pozytywny. : ) Miejmy nadzieję, że się spełni.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3166
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » piątek, 14 lutego 2003, 20:58

Wiesz w to trzeba by inwestować. a na to kasy (podobno) niet. To jest i tak lepsze niż likwidacja wszystkiego. A o tym dowrcu to pierwsze słyszę. Kiedy on ma powstać?
Jelcz PR110E #821
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1696
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » piątek, 14 lutego 2003, 21:09

Raczej dworce. Będzie ich 4. Powstałyby jeśli by zmodernizowano układ komunikacji miejskiej w Lublinie.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3166
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » sobota, 15 lutego 2003, 00:23

Kiedy mają powstać? Ciekawe jak zostałby zmieniony układ KM u nas. Bo rzeczywiście czasami to pozostawia wiele do rzyczenia.... Nie wiesz jakie linie kończyłyby na tych dworcach? I ile te dworce mają kosztować?

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Misiek dnia 2003-02-14 23:23 ]</font>
Jelcz PR110E #821
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1696
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » sobota, 15 lutego 2003, 10:43

http://www.ltek.comernet.pl/akcje/uklad.htm - tu wszystko na temat.

bohdant@hot.pl - ten pan wie jeszcze więcej : ).
Następna strona
Odpowiedz