[Lublin]Inwestycja "Orkana"

Technika trolejbusowa

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » czwartek, 9 listopada 2006, 16:26

[quote="Misiek"](...) Ile razy nie jadę jakimś trajtkiem na Zana, to jest on prawie pusty od Leclerca do Media Markt. (...)


A ile razy jedziesz, to jest pelen na tym odcinku? ]:->

Pozdrawiam!
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » czwartek, 9 listopada 2006, 21:34

[quote="Locutus"][quote="Misiek"](...) Ile razy nie jadę jakimś trajtkiem na Zana, to jest on prawie pusty od Leclerca do Media Markt. (...)


A ile razy jedziesz, to jest pelen na tym odcinku? ]:->

Pozdrawiam!
LOKI


Hehe, błędzik językowy :) Na tym odcniku nigdy nie jechałem pełnym trajtkiem. Na ogół jedzie około 5 osób (chyba, że jedzie się linią 152, która skręca w Filaretów, wtedy zapełnienie jest większe). Dopiero na przystanku Zana - Pawilony (czyli ostatnim na Zana w stronę al. Kraśnickiej) wsiada sporo ludzi. Jeśli przykładowo linie 150 i 155 puszczonoby nowym odcinkiem, to ten przystanek nadal byłby przez nie obsługiwany. Dodatkowo, zapełnienie tych linii pewnie byłoby większe, gdyż obsługiwałyby one Czuby.
[color=orange]Solarisy Trollino 18 i Urbino 18 III CNG[/color] [color=red]podstawą lubelskiej komunikacji[/color] [color=green]miejskiej![/color]Nie dyskutuj z debiliem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
vecto
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 510
Dołączył: środa, 8 lutego 2006, 14:51
Lokalizacja: Lublin

Postprzez vecto » sobota, 11 listopada 2006, 11:15

[quote="Misiek"]Odnośnie wypowiedzi A.P.: NO COMMENTS. Już pewnie i tak niedługo będzie zwijał żagle z Ratusza.

@vecto: Napisałem, że nie wszystkie przez Zana, bo IMHO niewsystkie trolejbusy powinny tam kończyć kursy. Ile razy nie jadę jakimś trajtkiem na Zana, to jest on prawie pusty od Leclerca do Media Markt. Zauważ, że jeśli skierowanoby np. 150 i 155 na nową trasę, to na Zana nadal pozostałyby 158 i 152. Zresztą, przez Zana jeździ również 14 i 57, a takie linie jak 26, 31, 10, 9 przecinają tą ulicę, zapewniając do niej dojazd.

Przecież budowa nowych linii trolejbusowych ma ograniczyć komunikacjię autobusową w danym rejonie. Więc całkiem realna jest częściowa zmiana niektórych tras linii autobusowych właśnie po budowie nowego odcinka. Myśle że linia 57 mogła by pojechać zamiast 153 przez Kraśnicką a potem Roztoczem i na Świt. Z centrum na Czuby ludzie pojechali by 153 a na Świt i Kraśnicką 57, dodatkowo autobus nie byłby tak bardzo zatłoczony. A co do 150 i 155 na nową trasę to co by Ci to dało? linie by się dublowały na prawie całym odcinku linii 150. Na Węglinie końcowy by miało 150,151,153,155 dodatkowo autobusy 10,26 a z tego co widziałem na odcinku Orkana- Węglin pętla prawie nikt już nie jeździ. Druga sprawa to ulica Orkana tam też raczej autobusy frekwencją nie grzeszą a oprócz tego mamy jeszcze 57 o znacznej częstotliwości i 45. Trzecia sprawa linie częściowo i tak jeździły by po Zana bo nowa trakcja po Wileńskiej będzie jednokierunkowa. Kolejna sprawa to dojazd ludzi z Tatar do centrum i do uczelni. Można ewentualnie skierować te linie normalną trasą z Zana ale to nie wykorzystywałoby całego nowego odcinka. Zresztą 155 i tak kiedyś będzie jeździło przez Głęboką. Po budowie trakcji na Porębe i w centrum ma zastąpić linię 9.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » sobota, 11 listopada 2006, 19:08

[quote="vecto"]A co do 150 i 155 na nową trasę to co by Ci to dało? linie by się dublowały na prawie całym odcinku linii 150.


Już tak jest i nikt nic z tym nie zrobił, nawet po tzw. "reformie".

[quote="vecto"]Na Węglinie końcowy by miało 150,151,153,155 dodatkowo autobusy 10,26 a z tego co widziałem na odcinku Orkana- Węglin pętla prawie nikt już nie jeździ.


Odcinek: Roztocze-Węglin. Może mało kto tam jeździ, ale na Węglinie jest pętla trolejbusowa, więc nie ma zbytniego wyboru ;)

[quote="vecto"]Myśle że linia 57 mogła by pojechać zamiast 153 przez Kraśnicką a potem Roztoczem i na Świt. Z centrum na Czuby ludzie pojechali by 153 a na Świt i Kraśnicką 57, dodatkowo autobus nie byłby tak bardzo zatłoczony.

[quote="vecto"]Druga sprawa to ulica Orkana tam też raczej autobusy frekwencją nie grzeszą a oprócz tego mamy jeszcze 57 o znacznej częstotliwości i 45.

Jeśli zmienionoby trasę 57 tak jak piszesz, to 150 i 155 na Orkana miałoby sens (ewentualnie jedna z tych linii lub obie zsynchronizowane rzecz jasna). Inną rzeczą jest, że trasa 57 i 10 pokrywałaby się w bardzo dużym stopniu. Zresztą, 57 (na Czubach, LSM i al. Racławickich do Lipowej) pokrywałoby się bardzo z trajtkami, bez względu na to czy zmieni się jej trasę czy nie :roll:

[quote="vecto"]Kolejna sprawa to dojazd ludzi z Tatar do centrum i do uczelni. Można ewentualnie skierować te linie normalną trasą z Zana ale to nie wykorzystywałoby całego nowego odcinka.

Czyli jak? Zana-Kraśnicka, czy Zana-Wileńska?

[quote="vecto"]Zresztą 155 i tak kiedyś będzie jeździło przez Głęboką. Po budowie trakcji na Porębe i w centrum ma zastąpić linię 9.

Nie sądziłem, że taki jest plan, chociaż sam na to wpadłem na początku tego roku. :)
[color=orange]Solarisy Trollino 18 i Urbino 18 III CNG[/color] [color=red]podstawą lubelskiej komunikacji[/color] [color=green]miejskiej![/color]Nie dyskutuj z debiliem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
vecto
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 510
Dołączył: środa, 8 lutego 2006, 14:51
Lokalizacja: Lublin

Postprzez vecto » sobota, 11 listopada 2006, 20:43

[quote="Misiek"]Czyli jak? Zana-Kraśnicka, czy Zana-Wileńska?

Tak jak obecnie tylko zamiast w stronę Media w Bohaterów Monte Cassino. :wink:
[quote="Misiek"]Nie sądziłem, że taki jest plan, chociaż sam na to wpadłem na początku tego roku.

Pruszkowski zrobił niedawno taki dodatek do planu rozwoju KM 2007-2013 który przedstawiał trasy wszystkich lini autobusowych i trolejbusowych do 2013 roku. Był opublikowany w DW. Swoją droga uśmiałem się czytając go... plan nie ma nic wspólnego z rzeczywistością a jest tylko częścią kampani wyborczej pana P.
[quote="Misiek"]
Odcinek: Roztocze-Węglin. Może mało kto tam jeździ, ale na Węglinie jest pętla trolejbusowa, więc nie ma zbytniego wyboru

Hmm... można np. zrobić skręt z Roztocza w prawo w Kraśnicką. Umożliwiło by to zrobienie linii jednokierunkowej z powrotem przez al. Kraśnicką, ale fakt w trolejbusach wyboru dużego nie ma... co do autobusów(10,26) to słyszałem że mają nie długo jeździć tylko do Tesco przy Orkana, albo tak jak to było w planie od września `06 na Świt oczywiście po rozbudowie tamtejszej pętli.
[quote="Misiek"]
Jeśli zmienionoby trasę 57 tak jak piszesz, to 150 i 155 na Orkana miałoby sens (ewentualnie jedna z tych linii lub obie zsynchronizowane rzecz jasna). Inną rzeczą jest, że trasa 57 i 10 pokrywałaby się w bardzo dużym stopniu. Zresztą, 57 (na Czubach, LSM i al. Racławickich do Lipowej) pokrywałoby się bardzo z trajtkami, bez względu na to czy zmieni się jej trasę czy nie

Przecież 10 jeździ przez Sowińskiego Głęboką i B.M.C. Według mojego planu pokrywała by się do Węglina tylko z 151. A przecież jakieś linie autobusowe trzeba zostawić np. ze względu na ewentualny brak zasilania czy wypadek ( wtedy trolejbusy są unieruchomione na jednym pasie) tak jak to było w tym tygodniu. Może faktycznie dobrym pomysłem było by skierowanie 150 na nową trasę ale napewno nie 155. Co prawda uwolniło by to centrum od kilku linii trolejbusowych ale raczej nie przyniosło by to rezultatów ekonomicznych. Po pierwsze przez Głęboką jeździły by 9,11,56,150,153( wszystki z dużą częstotliwością oprócz 56) a dalej jeszcze 10 a tam w sumie mało kto wsiada.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » sobota, 11 listopada 2006, 21:08

[quote="vecto"]Pruszkowski zrobił niedawno taki dodatek do planu rozwoju KM 2007-2013 który przedstawiał trasy wszystkich lini autobusowych i trolejbusowych do 2013 roku. Był opublikowany w DW. Swoją droga uśmiałem się czytając go... plan nie ma nic wspólnego z rzeczywistością a jest tylko częścią kampani wyborczej pana P.


Wiadomo, on jest mistrzem planowania i nic nierobienia prócz jeżdżenia po świecie. :] Nic z tego Lublinowi nie przyszło Czy mógłbyś to jakoś zeskanować/zrobić zdjęcie i przesłać mi na mejla? Bo nie ma tego na stronach DW :( a jestem tego strasznie ciekaw.

[quote="vecto"]Przecież 10 jeździ przez Sowińskiego Głęboką i B.M.C. Według mojego planu pokrywała by się do Węglina tylko z 151. A przecież jakieś linie autobusowe trzeba zostawić np. ze względu na ewentualny brak zasilania czy wypadek ( wtedy trolejbusy są unieruchomione na jednym pasie) tak jak to było w tym tygodniu. Może faktycznie dobrym pomysłem było by skierowanie 150 na nową trasę ale napewno nie 155. Co prawda uwolniło by to centrum od kilku linii trolejbusowych ale raczej nie przyniosło by to rezultatów ekonomicznych. Po pierwsze przez Głęboką jeździły by 9,11,56,150,153( wszystki z dużą częstotliwością oprócz 56)


i 11. Ta linia jeździ bardzo rzadko :P

Nie zrozumiałeś mnie chyba do końca :) Według mojego "planu" 150 i 155 jechałyby tak jak obecnie do Zana, jednak dalej jechałyby one BMC-AK-Orkana-Węglin :)

Pisząc o pokrywaniu się 10 i "Twoim" 57 miałem na myśli odcinek BMC-Kraśnicka.


Swoją drogą, co sądzą Forumowicze o planowanej linii 163: Majdanek - Abramowice? Czy sądzicie, że będzie miała dużą ilość pasażerów?
[color=orange]Solarisy Trollino 18 i Urbino 18 III CNG[/color] [color=red]podstawą lubelskiej komunikacji[/color] [color=green]miejskiej![/color]Nie dyskutuj z debiliem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
vecto
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 510
Dołączył: środa, 8 lutego 2006, 14:51
Lokalizacja: Lublin

Postprzez vecto » sobota, 11 listopada 2006, 21:17

[quote="Misiek"]
Swoją drogą, co sądzą Forumowicze o planowanej linii 163: Majdanek - Abramowice? Czy sądzicie, że będzie miała dużą ilość pasażerów?

No comments.
[quote]
Nie zrozumiałeś mnie chyba do końca Według mojego "planu" 150 i 155 jechałyby tak jak obecnie do Zana, jednak dalej jechałyby one BMC-AK-Orkana-Węglin

Odcinek na od Orkana do pętli Węglin pętla też raczej zyskami by nie grzeszył.
[quote="Misiek"]
Wiadomo, on jest mistrzem planowania i nic nierobienia prócz jeżdżenia po świecie. :] Nic z tego Lublinowi nie przyszło Czy mógłbyś to jakoś zeskanować/zrobić zdjęcie i przesłać mi na mejla? Bo nie ma tego na stronach DW a jestem tego strasznie ciekaw.

Miałem go na dysku. Został Ci przesłany na PW. :)
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » sobota, 11 listopada 2006, 22:20

Żebyście się ucieszyli to wam powiem, że skręt z Roztocze w prawo w Kraśnicką będzie zrobiony przy okazji budowy sieci na Orkana :)

[quote="vecto"]A przecież jakieś linie autobusowe trzeba zostawić np. ze względu na ewentualny brak zasilania czy wypadek


Nic nie trzeba. Po to są trolejbusy, żeby to one jeździły. Awaria zasilania zdarza się bardzo rzadko, ostatnio prawie w ogóle. W razie czego można wypuścić zatrolejbusy z zajezdni, ale takie dublowanie tras na wszelki wypadek to nonsens. Widzieliście, żeby gdzieś dublowali tramwaje? :D

Nowy odcinek będzie wykorzystany właściwie dopiero wtedy, gdy sieć pojawi się na 3 Maja i będzie można dojechać trolejbusem z Orkana do centrum. Wtedy jak najbardziej likwidacja 57 byłaby już sensowna. Aktualnie będzie to nieco inne połączenie Czubów z Majdankiem, ale nie zastąpi w żadnym stopniu autobusowego 57.

Przejdźmy może do liczb - na Orkana jest już 114 wykopów pod słupy, a na Majdanie Tatarskim na części placu (w rogu zajezdni) wynajętej przez wykonawcę jest już wirbetonowych 85 słupów.

163 - mieszkańcy od dawna postulują powstanie połączenia Majdanek-Abramowice, ale jak wyjdzie to w praniu to zobaczymy dopiero po remoncie Placu Bychawskiego w przyszłym roku (będą wtedy wszystkie potrzebne relacje skrętne). Spodziewałbym się frekwencji podobnej do autobusowej 37.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » sobota, 11 listopada 2006, 22:29

[quote="Jelcz PR110E #821"]Żebyście się ucieszyli to wam powiem, że skręt z Roztocze w prawo w Kraśnicką będzie zrobiony przy okazji budowy sieci na Orkana :)


Czy będzie skręt Kraśnicka -> Roztocze?

[quote="Jelcz PR110E #821"]Nic nie trzeba. Po to są trolejbusy, żeby to one jeździły. Awaria zasilania zdarza się bardzo rzadko, ostatnio prawie w ogóle.


Ostatnia jaką przeżyłem była chyba w 1995 :) Jednak mogło mnie coś ominąć ;)

[quote="Jelcz PR110E #821"]Aktualnie będzie to nieco inne połączenie Czubów z Majdankiem, ale nie zastąpi w żadnym stopniu autobusowego 57.


Czy puszczenie 153 z nową trasą będzie skutkowało likwidacją 14?

[quote="Jelcz PR110E #821"]163 - mieszkańcy od dawna postulują powstanie połączenia Majdanek-Abramowice, ale jak wyjdzie to w praniu to zobaczymy dopiero po remoncie Placu Bychawskiego w przyszłym roku (będą wtedy wszystkie potrzebne relacje skrętne). Spodziewałbym się frekwencji podobnej do autobusowej 37.

Powstaje pytanie czy przy takiej frekwencji warto uruchamiać trajtki? Z drugiej strony, bezesensem byłoby puszczanie autobusów na tej relacji. Jak dla mnie ta linia może być porażką bo pewnie będzie jeździła raz na 30 minut. Już wolę się przesiadać.
[color=orange]Solarisy Trollino 18 i Urbino 18 III CNG[/color] [color=red]podstawą lubelskiej komunikacji[/color] [color=green]miejskiej![/color]Nie dyskutuj z debiliem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » środa, 15 listopada 2006, 18:09

[quote="Misiek"]Czy będzie skręt Kraśnicka -> Roztocze?


Od strony centrum w lewo? Nie.

[quote]Czy puszczenie 153 z nową trasą będzie skutkowało likwidacją 14?


Nie wiem, spróbuję się dowiedzieć.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » środa, 15 listopada 2006, 22:36

[quote="Jelcz PR110E #821"][quote="Misiek"]Czy będzie skręt Kraśnicka -> Roztocze?


Od strony centrum w lewo? Nie.


Tak, chodziło mi od centrum w lewo, jednak ciagle zapomniałem sprecyzować :roll:
[color=orange]Solarisy Trollino 18 i Urbino 18 III CNG[/color] [color=red]podstawą lubelskiej komunikacji[/color] [color=green]miejskiej![/color]Nie dyskutuj z debiliem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » czwartek, 16 listopada 2006, 17:59

14 może się zmienić już po aktualnie przeprowadzanych badaniach potrzeb pasażerów.
vecto
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 510
Dołączył: środa, 8 lutego 2006, 14:51
Lokalizacja: Lublin

Postprzez vecto » piątek, 22 czerwca 2007, 13:47

Trochę może odświeże temat.
Dzisiaj po rozdaniu świadectw udałem się na budowę nowego odcinka sieci. Na Orkana są już zamontowane przewody. Wiszą na linkach rozciągniętych przez całą jezdnię. Na Armii Krajowej po jednej stronie ulicy są już zamontowane wysięgniki, a po drugiej rozciągnieto linki. Daje to dośc ciekawy efekt. Na Bohaterów Monte Cassino rozciągnięto dosłownie kilka linek. Od tej ulicy aż do końca- do Głębkiej prace są najmniej zaawansowane.
Można spodziewać się, że pracę zostaną zakończone do końca wakacji.
Kilka zdjęć:
Bohaterów Monte Cassino. Tu rozwiesono dopiero kilka linek..
[img]http://img413.imageshack.us/img413/7430/obrazik9.jpg[/img]
Wysięgnik na skrzyżowaniu AK i B M C
[img]http://img443.imageshack.us/img443/6050/obraz001tz6.jpg[/img]
Wysięgniki na Armii Krajowej
[img]http://img266.imageshack.us/img266/8021/obraz003jh2.jpg[/img]
[img]http://img510.imageshack.us/img510/9958/obraz005xx2.jpg[/img]
Linku rozwieszone po drugiej stronie Armii Krajowej.
[img]http://img338.imageshack.us/img338/3816/obraz007xi3.jpg[/img]
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » piątek, 22 czerwca 2007, 13:53

Zastanawia mnie czemu zrobiono na AK po jednej stronie wysięgniki, a po drugiej linki. Podobnie zastanawia mnie przemienne stosowanie wysięgników i linek.
[color=orange]Solarisy Trollino 18 i Urbino 18 III CNG[/color] [color=red]podstawą lubelskiej komunikacji[/color] [color=green]miejskiej![/color]Nie dyskutuj z debiliem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » piątek, 22 czerwca 2007, 13:55

[quote="Misiek"]Zastanawia mnie czemu zrobiono na AK po jednej stronie wysięgniki, a po drugiej linki. Podobnie zastanawia mnie przemienne stosowanie wysięgników i linek.


Linki stosuje się, gdy wysięgnik nie sięga w dane miejsce. Na ostatnim zdjęciu widać, że słupy na środkowym pasie zieleni są umieszczone po prawej stronie, czyli bliżej prawej jezdni.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz