[Lublin] Trolejbusem szybciej na LSM

Technika trolejbusowa

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » wtorek, 17 kwietnia 2007, 21:01

Prąd nie tylko jest tańszy, ale i same trolejbusy sa mniej energochłonne, a do tego przy hamowaniu mogą zwracać prąd do sieci trakcyjnej. Ostatni czynnik bierze się pod uwagę oczywiscie tylko wtedy, gdy w taborze zaczynaja przewazac trolejbusy z napedem chopperowym.
vecto
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 510
Dołączył: środa, 8 lutego 2006, 14:51
Lokalizacja: Lublin

Postprzez vecto » czwartek, 19 kwietnia 2007, 18:44

[quote](...) napedem chopperowym.

:roll: :roll: Możesz wyjaśnić??
2270
 

Postprzez 2270 » czwartek, 26 kwietnia 2007, 19:44

[quote="vecto"][quote](...) napedem chopperowym.

:roll: :roll: Możesz wyjaśnić??


No, dobre by było małe wyjaśnionko. :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-?
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » czwartek, 26 kwietnia 2007, 21:44

[quote="2270"][quote="vecto"][quote](...) napedem chopperowym.

:roll: :roll: Możesz wyjaśnić??


No, dobre by było małe wyjaśnionko. :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-?


I po co był ten post? Wyjaśnij mi tylko tą jedną rzecz.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » wtorek, 22 maja 2007, 13:46

Mówiąc najprościej, napęd chopperowy spotkać można w trolejbusach tyrystorowych, tranzystorowych i asynchronicznych. Chodzi o impulsowe sterowanie natężeniem prądu, w przeciwieństwie do napędu stycznikowego, gdzie odbywa się to za pośrednictwem załączania kolejnych stopni rozruchu.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » wtorek, 22 maja 2007, 15:19

[quote="Jelcz PR110E #821"]Mówiąc najprościej, napęd chopperowy spotkać można w trolejbusach tyrystorowych, tranzystorowych i asynchronicznych. Chodzi o impulsowe sterowanie natężeniem prądu, w przeciwieństwie do napędu stycznikowego, gdzie odbywa się to za pośrednictwem załączania kolejnych stopni rozruchu.


Jeśli się nie mylę, to trajtki z takim napędem nie szarpią przy przyspieszaniu, co jest odczuwalne w trolejbusach z napędem opornikowym (czy oporowym).
[color=orange]Solarisy Trollino 18 i Urbino 18 III CNG[/color] [color=red]podstawą lubelskiej komunikacji[/color] [color=green]miejskiej![/color]Nie dyskutuj z debiliem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Poprzednia strona
Odpowiedz