[Lublin] Trolejbusem szybciej na LSM

Technika trolejbusowa

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » niedziela, 8 kwietnia 2007, 18:47

[quote="vecto"]Jak wynika z PRTZWL 2007-2013 będzie się znajdować w okolicy ul. Choiny :wink:


No właśnie ponoć z tego zrezygnowali
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
vecto
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 511
Dołączył: środa, 8 lutego 2006, 14:51
Lokalizacja: Lublin

Postprzez vecto » poniedziałek, 9 kwietnia 2007, 09:33

No właśnie ostatnio na dniach się zmieniło :) nowa koncepcja to tereny na ulicy Mełgiewskiej lub ew w pobliżu obecnej zajezdni autobusowej na Grygowej. No i kolejna nowość. Trolejbusy nie będą jeździły przez centrum co akurat nie jest chyba takie głupie. Patrząc na to co dzieje się na Orkana ( słupy ustawione co kilkanaście metrów na dodatek bez możliwości zamontowania na nich latarni) myślę że w centrum taki las słupów byłby nie wskazany.
Jelcz PR110E #821
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1696
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » poniedziałek, 9 kwietnia 2007, 13:45

W centrum siec trakcyjna bedzie zawieszona na stylizowanych na stare slupy trakacyjne, takie jak na lipowej czy krolewskiej. A na Orkana przerzedzi sie jak tylko zostana usuniete latarnie uliczne a oswietlenie bedzie przemontowane na siec trakcyjna. Zreszta juz chociazby na krasnickiej jest od lat duzo slupow i nikt nie płacze.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3166
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » środa, 11 kwietnia 2007, 12:33

Pozwolę sobie zacytować pewną wypowiedź "Lepszy las słupów niż smród od Ikarusów" (z forum LTEK). Inna sprawa, że latarnie na orkana mają zniknąć i lampy mają zostać przeniesione na słupy trakcyjne.
[color=orange]Solarisy Trollino 18 i Urbino 18 III CNG[/color] [color=red]podstawą lubelskiej komunikacji[/color] [color=green]miejskiej![/color]Nie dyskutuj z debiliem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
vecto
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 511
Dołączył: środa, 8 lutego 2006, 14:51
Lokalizacja: Lublin

Postprzez vecto » środa, 11 kwietnia 2007, 17:42

[quote="Misiek"]Pozwolę sobie zacytować pewną wypowiedź "Lepszy las słupów niż smród od Ikarusów" (z forum LTEK). Inna sprawa, że latarnie na orkana mają zniknąć i lampy mają zostać przeniesione na słupy trakcyjne.

Nie zgadzam się w całej rozciągłości. Nie rozumiem jak się ma jedno do drugiego. Skoro na mieście jest tyle Ikarusów to może lepiej zainwestować w nowoczesne autobusy niż pakować się w kosztowną infrastrukturę. Weźmy to na przykładzie inwestycji "Orkana". Koszt całej inwestycji która zakłada budowę trakcji i zakup trolejbusu wynosi 7 051 491 zł ( z dofinansowaniem z UE). Można by za to kupić około 8 autobusów CNG a zwykłych jeszcze więcej. Proporcjonalnie do tego wzrosła by ilość kasowanych Ikarusów. Tymczasem na nowej trasie będzie jeździł tylko jedna linia. I jakoś nie za bardzo przekonuje mnie argument " bo trolejbusy są ekologiczne". Wystarczy poczytać sobie o sosobiach pozyskiwania energii w Polsce.
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2483
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » środa, 11 kwietnia 2007, 17:58

[quote="vecto"]Koszt całej inwestycji która zakłada budowę trakcji i zakup trolejbusu wynosi 7 051 491 zł ( z dofinansowaniem z UE). Można by za to kupić około 8 autobusów CNG a zwykłych jeszcze więcej.


Niestety, ale za to można kupić max. 4-5 autobusów CNG, a zwykłych 7-8.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3166
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » środa, 11 kwietnia 2007, 18:17

[quote="vecto"][quote="Misiek"]Pozwolę sobie zacytować pewną wypowiedź "Lepszy las słupów niż smród od Ikarusów" (z forum LTEK). Inna sprawa, że latarnie na orkana mają zniknąć i lampy mają zostać przeniesione na słupy trakcyjne.

Nie zgadzam się w całej rozciągłości. Nie rozumiem jak się ma jedno do drugiego. Skoro na mieście jest tyle Ikarusów to może lepiej zainwestować w nowoczesne autobusy niż pakować się w kosztowną infrastrukturę. Weźmy to na przykładzie inwestycji "Orkana". Koszt całej inwestycji która zakłada budowę trakcji i zakup trolejbusu wynosi 7 051 491 zł ( z dofinansowaniem z UE).


Ma się to tak, że w niedalekiej przyszłości (mam nadzieję), gdy na Krakowskim pojadą trajtki, to taką linię jak 57 będzie można zastąpić trolejbusami (a jeśli nie to można kupić duobusy, czyli trolejbus z dodatkowym silnikiem, umożliwiającym jazdę tam gdzie nie ma trakcji lub ewentualnie, gdy nastąpi awaria sieci). Poza tym, obecnie niektóre niskopodłogowce (spełniające normy Euro 2) zaczynają kopcić. Nie wiem co jest tego przyczyną, jednak gdyby zamiast niskopodłogowych autobusów jeździły niskopodłogowe trajtki to tego kopcenia w mieście NIGDY byś nie ujrzał. Dochodzą do tego koszty eksploatacji. W prezentacji zamieszczonej na stronie http://www.zielonakomunikacja.lublin.pl napisane jest że koszt eksploatacji trolejbusu jest znacznie niższy niż autobusu (koszt energii o 45% niższy niż w przypadku autobusu) Wstępnie poniesione nakłady na budowę trakcji zwracają się wraz z jej eksploatowaniem. Co więcej, trolejbusy są o 20% cichsze niż autobusy. Jeden autobus zastąpiony trolejbusem pozwala na ograniczenie emisji: tlenku węgla o 3 tony, tlenku azotu o 5,2 tony, węglowodorów alifatycznych o 0,67 tony i węglowodorów aromatycznych o 0,33 tony. Wszystkie dane liczbowe zostały zaczerpnięte przeze mnie z prezentacji znajdującej się na wspomnianej przeze mnie stronie.
[color=orange]Solarisy Trollino 18 i Urbino 18 III CNG[/color] [color=red]podstawą lubelskiej komunikacji[/color] [color=green]miejskiej![/color]Nie dyskutuj z debiliem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Czesio2
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 80
Dołączył: sobota, 13 maja 2006, 20:03
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Czesio2 » środa, 11 kwietnia 2007, 19:03

[quote="Misiek"]Co więcej, trolejbusy są o 20% cichsze niż autobusy.


To jest jeden z ważniejszych czynników na plus dla trajtków w centrum gdzie hałas jest bardzo duży co wpływa na samopoczucie mieszkańców i ludzi tam pracujących.
Trolejbus czerwony przez ulice mego miasta mknie... Citadis 402 RATP Paris is the best !!!
vecto
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 511
Dołączył: środa, 8 lutego 2006, 14:51
Lokalizacja: Lublin

Postprzez vecto » środa, 11 kwietnia 2007, 19:43

[quote="Misiek"]Dochodzą do tego koszty eksploatacji. W prezentacji zamieszczonej na stronie http://www.zielonakomunikacja.lublin.pl napisane jest że koszt eksploatacji trolejbusu jest znacznie niższy niż autobusu (koszt energii o 45% niższy niż w przypadku autobusu)

Może sama eksploatacja trolejbusu ale z utrzymaniem sieci i wszystkich niezbędnych obiektów napewno te dane nie będą takie "różowe" a koszy poniesione na budowę będą się zwracać powoli. Trolejbusy hybrydowe to już wogóle jakaś abstrakcja patrząc na ich cenę( 1.5 x albo 2x wyższa od autobusu CNG). Moim zdaniem przyszłością jest tylko CNG. Koszt budowy infrastruktury jest jednorazowy, trasy autobusów można modyfikować do woli bez oglądania się na sieć itd.
I pozwolę sobie jeszcze zacytować inny fragment z tejże prezentacji.
[quote]Dzięki gazowi ziemnemu CNG oszczędzamy 60-70% wydatków na paliwa
oraz dwukrotnie zmniejszone zostają koszty eksploatacji, zyskujemy
zatem dłuższe okresy pomiędzy przeglądami.

[quote] Niezależne analizy wykazały, że gaz ziemny używany w pojazdach
samochodowych powoduje znaczne zmniejszenie zapylenia powietrza jako
jedyne paliwo konwencjonalne spełnia już teraz wszystkie normy emisji
zanieczyszczeń przewidziane przez Unię Europejską.

[quote] Dzięki autobusom zasilanym paliwami alternatywnymi redukujesz
emisję szkodliwych substancji średnio o 85%!




[quote="NDT"]Niestety, ale za to można kupić max. 4-5 autobusów CNG, a zwykłych 7-8.
W ostatnim przetargu ( MPK Lublin) na gazowce ceny kształtowały się na poziomie 800 000 zł. Proste wyliczenie 7 000 000: 800 000= 8.75. Polecam najpierw zorientować się w cenach.[/quote]
Ostatnio edytowano środa, 11 kwietnia 2007, 19:55 przez vecto, łącznie edytowano 1 raz
Czesio2
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 80
Dołączył: sobota, 13 maja 2006, 20:03
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Czesio2 » środa, 11 kwietnia 2007, 19:54

Nie chcę być złośliwy ale przez właśnie takich ignorantów jak ty Vecto Lublin traci szanse na rozwój ekologicznej komunikacji. Pozatym autobusy CNG spełniają dotychczasowe normy czystości spalin czystości spalin ,ale to wciąż są spaliny których w miastach a zwłaszcza w ich centrach powinno być jak najmniej. Przez właśnie takie myślenie zamiast iść do przodu jak Gdynia stoimy w miejscu żeby nie powiedzieć cofamy się powolutku. Zresztą projekt jest taki żeby to właśnie trolejbus był głównym pojazdem w naszej KM a autobusy mają być tylko uzupełnieniem. Poza tym nie rozumiem dlaczego nie trolejbus to przecież autobus tylko na prąd a to że ma pałąki i trakcję zwykłemu pasażerowi nie przeszkadza, dla niego liczy się komfort i niska podłoga. Argument z trakcja i słupami dotyczy tylko ludzi szukających dziury w całym i problemów na siłę, strach pomyśleć co by było jak by były tramwaje, słupy, trakcja, a na dodatek tory, straszne. Boże widzisz i nie grzmisz, echhh.
Trolejbus czerwony przez ulice mego miasta mknie... Citadis 402 RATP Paris is the best !!!
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2483
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » środa, 11 kwietnia 2007, 20:06

Koszt budowy sieci i utrzymanie, przy dużej liczbie linii i pojazdów zwraca się w błyskawicznym tempie, to raz. Dwa, że ceny CNG drastycznie rosną, więc w ciągu 5 lat eksploatacja pojazdów na CNG stanie się nieopłacalna.

vecto: Jeśli chcecie mieć tandetne Jelcze, to proszę bardzo. W Gdyni ostatnio zakupiono 5 nowych Manów Lion's City G na CNG za cenę 9 362 900 zł., czyli 1 872 580 zł. za sztukę. Więc nie wiem, jak macie zamiar kupić za 7 milionów złotych porządne pojazdy. Ja także nie chce być złośliwy, ale faktycznie takim myśleniem Lublin nigdzie nie dojdzie.

Co do infrastruktury: Faktycznie jest to szukanie dziury w całym bo po:
1. Można wybudować nowe słupy i usunąć słupy od latarni.
2. Zmiana trasy nie jest problemem, ponieważ nowe trolejbusy posiadają za dopłatą agregat pomocniczy, który w razie czego pozwoli przejechać odcinek bez sieci bądź podczas awarii.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
vecto
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 511
Dołączył: środa, 8 lutego 2006, 14:51
Lokalizacja: Lublin

Postprzez vecto » środa, 11 kwietnia 2007, 20:08

No jasne. Tobie wogóle nie przeszkadzają słupy na Orkana. Ja nie jestem ignorantem tylko wyrażam swoje zdanie. Ma to na celu udowodnienie że trolejbusy wcale nie są lepsze od autobusów napędzanych alternatywnymi paliwami. Mam chyba do tego prawo.
[quote]Poza tym nie rozumiem dlaczego nie trolejbus to przecież autobus tylko na prąd a to że ma pałąki i trakcję zwykłemu pasażerowi nie przeszkadza, dla niego liczy się komfort i niska podłoga.

Poczytaj sobie na forach internetowych opinie mieszkańców o słupach
Pozatym ja nie powiedziałem przecież że autobusy będą wysokopodłogowe. Niskapodłoga w autobusie i trolejbusie jest taka sama, komfort również. Mi chodzi głównie o koszty.

[quote]Pozatym autobusy CNG spełniają dotychczasowe normy czystości spalin czystości spalin ,ale to wciąż są spaliny których w miastach a zwłaszcza w ich centrach powinno być jak najmniej

Co z tego że w centrum nie będzie spalin jak będzie ich więcej w innych rejonach w pobliżu elektrowni. Trolejbusy miałyby jakiś sens gdyby Polska na powżnie zabrała się za pozyskiwanie energii z innych źródeł.
Adam3k
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1185
Dołączył: sobota, 20 grudnia 2003, 19:01
Lokalizacja: Wrocław
Avatar użytkownika

Postprzez Adam3k » środa, 11 kwietnia 2007, 20:31

[quote="NDT"]vecto: Jeśli chcecie mieć tandetne Jelcze, to proszę bardzo. W Gdyni ostatnio zakupiono 5 nowych Manów Lion's City G na CNG za cenę 9 362 900 zł., czyli 1 872 580 zł. za sztukę. Więc nie wiem, jak macie zamiar kupić za 7 milionów złotych porządne pojazdy. Ja także nie chce być złośliwy, ale faktycznie takim myśleniem Lublin nigdzie nie dojdzie.

Nie sądzę żeby była to informacja prawdziwa, ale jeśli tak to ktoś przepłacił i to sporo.
Ostatnio edytowano środa, 11 kwietnia 2007, 20:36 przez Adam3k, łącznie edytowano 1 raz
Czesio2
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 80
Dołączył: sobota, 13 maja 2006, 20:03
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Czesio2 » środa, 11 kwietnia 2007, 20:35

Z tym Orkana toś mnie rozbawił bo raz mowa była o Krakowskim a dwa nawet nie zakończyli inwestycji a ty już jęczysz że tam jest masa słupów, poczekajmy aż skończą budowę i przeniosą latarnie a wtedy słupów będzie tyle ile na linii trolejbusowej powinno być. Co do kosztów to kolega NDT ci odpowiedział poza tym silniki asynchroniczne są łatwiejsze w obsłudze i eksploatacji co obniża koszty, tak samo jak nowoczesny osprzęt sieciowy. Co do elektrowni to ta znajduje się raczej w dzielnicy bardziej przemysłowej więc to nie jest tak odczuwalne jak w centrum miasta.
Trolejbus czerwony przez ulice mego miasta mknie... Citadis 402 RATP Paris is the best !!!
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3166
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » środa, 11 kwietnia 2007, 20:37

[quote="vecto"]Trolejbusy hybrydowe to już wogóle jakaś abstrakcja patrząc na ich cenę( 1.5 x albo 2x wyższa od autobusu CNG).


Nie tak dawno temu przeszczepy różnych oraganów u ludzi też były abstrakcją....podobnie jak szybkie koleje i niskopdłogowe autobusy. Przykładów mozna znaleźć więcej.

[quote="vecto"]Moim zdaniem przyszłością jest tylko CNG. Koszt budowy infrastruktury jest jednorazowy


Uważasz, że infrastruktury CNG nie trzeba utrzymywać? :lol: Jesteś w błedzie. Wszystko wymaga utrzymania.

[quote="vecto"]trasy autobusów można modyfikować do woli bez oglądania się na sieć itd.


Gdy jest gęsta sieć trolejbusowa nie ma problemów z modyfikowaniem tras.

[quote="vecto"]I pozwolę sobie jeszcze zacytować inny fragment z tejże prezentacji.
[quote]Dzięki gazowi ziemnemu CNG oszczędzamy 60-70% wydatków na paliwa
oraz dwukrotnie zmniejszone zostają koszty eksploatacji, zyskujemy
zatem dłuższe okresy pomiędzy przeglądami.


W trolejbusach, AFAIR, częsci takie jak hamulce zużywają się znacznie wolniej niż w autobusach. O ile się nie mylę okresy między przeglądami też są długie, m. in. dlatego, że rzadziej niż w autobusach nalezy wymieniać olej.

[quote="vecto"]Co z tego że w centrum nie będzie spalin jak będzie ich więcej w innych rejonach w pobliżu elektrowni. Trolejbusy miałyby jakiś sens gdyby Polska na powżnie zabrała się za pozyskiwanie energii z innych źródeł.

Lublin na szczęście nie jest położony w pobliżu elektrowni. Poza tym, jeśli nasi politycy przestaną się napieprzać tylko zajmą się wreszcie tak zwaną gospodarką i ludźmi, to może ujrzymy jakieś bardziej ekologiczne elektrownie. Jeśli tak będzie i Lublin będzie miał gotową sieć trolejbusową, to nie trzeba będzie jej budować w przyszłości po wyższych cenach.
[color=orange]Solarisy Trollino 18 i Urbino 18 III CNG[/color] [color=red]podstawą lubelskiej komunikacji[/color] [color=green]miejskiej![/color]Nie dyskutuj z debiliem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz