[Lublin] Trolejbusem szybciej na LSM

Technika trolejbusowa

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » środa, 11 kwietnia 2007, 21:15

[quote="Adam3k"][quote="NDT"]vecto: Jeśli chcecie mieć tandetne Jelcze, to proszę bardzo. W Gdyni ostatnio zakupiono 5 nowych Manów Lion's City G na CNG za cenę 9 362 900 zł., czyli 1 872 580 zł. za sztukę. Więc nie wiem, jak macie zamiar kupić za 7 milionów złotych porządne pojazdy. Ja także nie chce być złośliwy, ale faktycznie takim myśleniem Lublin nigdzie nie dojdzie.

Nie sądzę żeby była to informacja prawdziwa, ale jeśli tak to ktoś przepłacił i to sporo.


Nie sądzę, aby było to przepłacenie. Za monitoring, rampę dla niepełnosprawnych, czujniki cofania itp. trzeba zapłacić. Link do przetargu: http://www.pkmgdynia.pl/przetargi/Przetargi-nowe.htm

Zgadzam się ze wszystkim co mówi Misiek.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Unkel
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 697
Dołączył: sobota, 18 grudnia 2004, 22:52
Lokalizacja: Wrocław/Stargard
Avatar użytkownika

Postprzez Unkel » środa, 11 kwietnia 2007, 21:33

To jest chyba cena brutto chociaz i tak pierunsko drogo
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » środa, 11 kwietnia 2007, 22:04

[quote="Unkel"]To jest chyba cena brutto chociaz i tak pierunsko drogo


Tak, jest to cena brutto. Podobno pojazd kosztował jakieś 1 400 000 zł., ale do tego dochodzi cło, podatki itp. (VAT chyba też)
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Unkel
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 697
Dołączył: sobota, 18 grudnia 2004, 22:52
Lokalizacja: Wrocław/Stargard
Avatar użytkownika

Postprzez Unkel » środa, 11 kwietnia 2007, 22:45

Podatek to wlasnie VAT (bodajze 22%). Nie znam sie zbytnio ale clo od pojazdu skladanego pod Poznaniem?
Adam3k
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1185
Dołączył: sobota, 20 grudnia 2003, 19:01
Lokalizacja: Wrocław
Avatar użytkownika

Postprzez Adam3k » środa, 11 kwietnia 2007, 23:15

[quote="NDT"]Nie sądzę, aby było to przepłacenie. Za monitoring, rampę dla niepełnosprawnych, czujniki cofania itp. trzeba zapłacić. Link do przetargu: http://www.pkmgdynia.pl/przetargi/Przetargi-nowe.htm

Z dodatkowego wyposażenia, oprócz monitoringu. nie ma nic niezwykłego. Natomiast wydaje mi się, że PKM baardzo chciał MANa ;) i ten będąc pewny wygranej dowalił taką cene.
Kroelewicz
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1421
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Postprzez Kroelewicz » środa, 11 kwietnia 2007, 23:26

[quote="vecto"] (...)
[quote]Dzięki gazowi ziemnemu CNG oszczędzamy 60-70% wydatków na paliwa oraz dwukrotnie zmniejszone zostają koszty eksploatacji, zyskujemy zatem dłuższe okresy pomiędzy przeglądami.

A skąd to 60-70% oszczędności na paliwie? :)
Dłuższe okresy między przeglądami? Ciekawe, MAN mówił o skróceniu icg do jednej czwartej. :)

[quote="NDT"]Niestety, ale za to można kupić max. 4-5 autobusów CNG, a zwykłych 7-8.

W ostatnim przetargu ( MPK Lublin) na gazowce ceny kształtowały się na poziomie 800 000 zł. Proste wyliczenie 7 000 000: 800 000= 8.75. Polecam najpierw zorientować się w cenach.
[/quote]

Jeden ma rację i drugi - Lublin kupił solówki, PKM przeguby (na moje oko, przepłacone).
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » sobota, 14 kwietnia 2007, 09:24

[quote="vecto"]Może sama eksploatacja trolejbusu ale z utrzymaniem sieci i wszystkich niezbędnych obiektów napewno te dane nie będą takie "różowe" a koszy poniesione na budowę będą się zwracać powoli.


Inwestycja musi byc planowana na dlugoletnia eksploatację. Trolejbus wychodzi na plus w okresie 25-30 lat (taki jest okres użytkowania podstacji, sieci trakcyjnej), do tego posiada on zalety pozaekonomiczne. Dlatego też na tyle lat powinno się liczyć inwestycje.

[quote]Moim zdaniem przyszłością jest tylko CNG. Koszt budowy infrastruktury jest jednorazowy, trasy autobusów można modyfikować do woli bez oglądania się na sieć itd.


Nie ma gwarancji, ze cena CNG, która jest powiązana z ropą naftową, dalej będzie utrzymywala sie w dłuższym okresie na korzystnym poziomie. Do tego ładowność autobusu zasilanego CNG jest mniejsza z powodu konieczności umieszczenia ciężkich butli. Szacunki w dużej mierze są liczone na korzyść gazy więc trzeba brać na nie poprawkę. Autobus korzysta z dwóch rodzajów mieszanki zależnie od panujących warunków, stąd oszczędności na paliwie zwykle są mniejsze. CNG wymaga też takich fajerwerków jak modernizacja hali poprzez zamontowanie klimatyzacji (wymagana jest 30% większa wentylacja - znowu koszty) i czujników gazu. Do tego hale przeglądowe muszą mieć odpowiednio zwiększoną wysokość.

[quote]W ostatnim przetargu ( MPK Lublin) na gazowce ceny kształtowały się na poziomie 800 000 zł.


Ceny były powyżej 800, większość zbliżała się do 900 tysięcy.
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » sobota, 14 kwietnia 2007, 09:52

[quote="Jelcz PR110E #821"]
Nie ma gwarancji, ze cena CNG, która jest powiązana z ropą naftową, dalej będzie utrzymywala sie w dłuższym okresie na korzystnym poziomie


A jest gwarancja, że cena węgla z którego w Polsce produkuje się prąd będzie utrzymywała się w dłuższym okresie na korzystnym poziomie?
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » sobota, 14 kwietnia 2007, 10:03

[quote="Aron"][quote="Jelcz PR110E #821"]
Nie ma gwarancji, ze cena CNG, która jest powiązana z ropą naftową, dalej będzie utrzymywala sie w dłuższym okresie na korzystnym poziomie


A jest gwarancja, że cena węgla z którego w Polsce produkuje się prąd będzie utrzymywała się w dłuższym okresie na korzystnym poziomie?


Tak, ponieważ po:
1. Wydobywamy Go u siebie, więc węgiel nie jest zależny od opłat innych państw.
2. Cena węgla jest praktycznie taka sama od ostatnich 5 lat.
3. Ropa naftowa za 20 lat się skończy.
4. Ropa jest wydobywana za granicą, a co za tym idzie ma naniesione wiele opłat.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » sobota, 14 kwietnia 2007, 11:04

A skąd wiesz, że ropa za 20 lat się skończy? Ropa już miała się skończyć w roku 1990, 2000, 2005 i jakoś nadal jest.
To że węgiel wydobywamy u siebie, to wcale nie znaczy, że jeżeli będzie drożał na świecie to u nas nie.
Cena węgla jest praktycznie taka sama od 5 lat, ale to nie znaczy że nie pójdzie w górę.
Ropa jest wydobywana za granicą, ale opłaty nanoszone na ropę są w kraju (akcyza + VAT).
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » sobota, 14 kwietnia 2007, 11:22

[quote="Aron"]Ropa już miała się skończyć w roku 1990, 2000, 2005 i jakoś nadal jest.


Z tego co wiem, to nikt tak nie mówił.

[quote="Aron"]To że węgiel wydobywamy u siebie, to wcale nie znaczy, że jeżeli będzie drożał na świecie to u nas nie.


Coś nie rozumiem. Skoro to jest nasz, krajowy produkt, to dlaczego w naszym kraju ma drożeć. Jak będziemy eksportować za granicę, to za granicą może drożeć, ale na pewno nie u nas.

[quote="Aron"]Cena węgla jest praktycznie taka sama od 5 lat, ale to nie znaczy że nie pójdzie w górę.


Nic nie wskazuje na to, żeby węgiel miał znacząco zdrożeć w przeciągu najbliższych 20 lat.

[quote="Aron"]Ropa jest wydobywana za granicą, ale opłaty nanoszone na ropę są w kraju (akcyza + VAT).

A myślisz, że jak cena ropy pójdzie w górę, to urzędnicy zlikwidują akcyzę? Już teraz jest ciężko, a bodajże od października cena 1l benzyny może osiągnąć wartość nawet 4.50 zł.!
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Czesio2
 
Posty: 80
Dołączył: sobota, 13 maja 2006, 20:03
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Czesio2 » sobota, 14 kwietnia 2007, 11:45

[quote="Aron"]To że węgiel wydobywamy u siebie, to wcale nie znaczy, że jeżeli będzie drożał na świecie to u nas nie.



Nie będzie drożał ponieważ jest to krajowy produkt i nie nałożone są na niego płaty celne itd. to tak samo jak z np. z benzyną w Arabii Saudyjskiej-jest bardzo tania bo mają mnóstwo ropy i ceny nie idą w górę.
Trolejbus czerwony przez ulice mego miasta mknie... Citadis 402 RATP Paris is the best !!!
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » sobota, 14 kwietnia 2007, 12:11

[quote="NDT"]
Z tego co wiem, to nikt tak nie mówił.


No jak nie? Tak mówili ekolodzy w latach 70-tych i 80-tych XX wieku.


[quote]Coś nie rozumiem. Skoro to jest nasz, krajowy produkt, to dlaczego w naszym kraju ma drożeć. Jak będziemy eksportować za granicę, to za granicą może drożeć, ale na pewno nie u nas.


NO to dlaczego węgiel drożał kilka lat temu? I prąd też drożeje.

[quote]
Nic nie wskazuje na to, żeby węgiel miał znacząco zdrożeć w przeciągu najbliższych 20 lat.


Jeżeli ropa podrożeje powyżej 100 dolarów za baryłkę to może się zacząć opłacać produkować benzynę z węgla. I jak myślisz, wtedy węgiel stanieje?


[quote]A myślisz, że jak cena ropy pójdzie w górę, to urzędnicy zlikwidują akcyzę?

Może będą musieli bo inaczej będzie recesja.


[quote]Już teraz jest ciężko, a bodajże od października cena 1l benzyny może osiągnąć wartość nawet 4.50 zł.!

A po wakacjach znów spadnie poniżej 4 zł. Zawsze na wakacje drozeje benzyna.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » sobota, 14 kwietnia 2007, 12:16

[quote="Czesio2"]
Nie będzie drożał ponieważ jest to krajowy produkt i nie nałożone są na niego płaty celne itd..


To wytłumacz mi dlaczego węgiel jest droższy dziś niż był 10 lat temu.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
vecto
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 510
Dołączył: środa, 8 lutego 2006, 14:51
Lokalizacja: Lublin

Postprzez vecto » sobota, 14 kwietnia 2007, 12:34

W Polsce też węgiel się kiedyś skończy :wink:
[quote]
Jeżeli ropa podrożeje powyżej 100 dolarów za baryłkę to może się zacząć opłacać produkować benzynę z węgla. I jak myślisz, wtedy węgiel stanieje?

Przecież to jest bardzo realne. Jeszcze kilka lat temu ceny ropy były kilka razy niższe niż teraz. A co będzie jak amerykanie najadą na Iran ( co jest bardzo prawdopodobne)? No i podobno Kompania Węglowa już czyni jakieś kroki aby za kilka lat zbudować taką instalację do produkcji benzyny z węgla.. Wtedy nie dość że węgiel będzie o wiele droższy to jeszcze szybciej się skończy.
[quote]
Już teraz jest ciężko, a bodajże od października cena 1l benzyny może osiągnąć wartość nawet 4.50 zł.!

W wakacje bodaj 2004( albo 2005) w Zakopanem tankowaliśmy po 4.89 :)
[quote]
A myślisz, że jak cena ropy pójdzie w górę, to urzędnicy zlikwidują akcyzę?

Przecież akcyza jest narzucana przez UE. Myślisz że dlaczego została zwiększona po 1 stycznia.
[quote]
A po wakacjach znów spadnie poniżej 4 zł. Zawsze na wakacje drozeje benzyna.
Nie spadnie. Już teraz w wielu miejscach jest po 4.1-4.2 zł a sezon jeszcze na dobre się nie zaczął. Pozatym teraz akcyza jest za duża.
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz