ABC trolejbusu

Technika trolejbusowa

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Re: ABC trolejbusu

Postprzez Misiek » piątek, 29 lutego 2008, 13:30

[quote="michal1142"]Czy ktoś mi odpowie jak zmienić kierunek jazdy w trojlebusie?Tzn na skrzyżowaniu gdy jedna trakcja idzie na wprost a druga w lewo?


Drogą radiową lub na podczerwień ustawia się zwrotnicę, z pojazdu.
[color=orange]Solarisy Trollino 18 i Urbino 18 III CNG[/color] [color=red]podstawą lubelskiej komunikacji[/color] [color=green]miejskiej![/color]Nie dyskutuj z debiliem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
michal1142
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 960
Dołączył: sobota, 29 grudnia 2007, 00:31
Lokalizacja: kołobrzeg

Re: ABC trolejbusu

Postprzez michal1142 » piątek, 29 lutego 2008, 13:56

czy jest to sprzężone z kierunkowskazami?

i mam jeszcze dwa pytanka:
1.kto robi prawko na w/w pojaz i czy z D jest taniej
2.Czemu w Słupsku zlikwidowano trolejbusy?Przecież mieli fabrykę
busiarzom stop!!!
spex
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 183
Dołączył: sobota, 25 sierpnia 2007, 15:12
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Re: ABC trolejbusu

Postprzez spex » piątek, 29 lutego 2008, 14:28

[quote="michal1142"]Czy ktoś mi odpowie jak zmienić kierunek jazdy w trojlebusie?Tzn na skrzyżowaniu gdy jedna trakcja idzie na wprost a druga w lewo?

Tu nas to opisane:
http://www.transportszynowy.pl/siectramtrol.php
michal1142
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 960
Dołączył: sobota, 29 grudnia 2007, 00:31
Lokalizacja: kołobrzeg

Re: ABC trolejbusu

Postprzez michal1142 » wtorek, 4 marca 2008, 19:26

A czy ktoś mi wyjaśni jaki jest napęd trajka?Tzn czy jest jeden silnik,czy jest wykorzystywany dyferencjał,czy jest jakaś przekładnia
busiarzom stop!!!
Kroelewicz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1438
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Re: ABC trolejbusu

Postprzez Kroelewicz » środa, 5 marca 2008, 00:10

[quote="michal1142"]czy jest to sprzężone z kierunkowskazami?

Nie, choćby ze względów bezpieczeństwa.

[quote]1.kto robi prawko na w/w pojaz i czy z D jest taniej

Kategoria D starczy, w GdyniL przychodzisz do PKT i dostajesz patrona + trochę roboty na zajezdni nim samodzielnie zaczniesz jeździć. Do tego ~egzamin ze znajomości sieci (sektory, oznakowanie) i procedur związnych stricte z trolami.

[quote]2.Czemu w Słupsku zlikwidowano trolejbusy? (...)

Bo tak. Polecam http://www.trolejbusy.prv.pl oraz słupskie forum komunikacyjne (slupsk.eco.pl).

[quote]A czy ktoś mi wyjaśni jaki jest napęd trajka? (...)
Wszystko na KKT (adres wyżej). Nie ma przekładni, przynajmniej w rozwiązaniach strcite elektrycznych.
Sarenka
 
Posty: 4
Dołączył: wtorek, 19 maja 2009, 22:45
Avatar użytkownika

Re:

Postprzez Sarenka » wtorek, 15 grudnia 2009, 22:23

[quote="Locutus"]Jak to: ręcznie? W dwudziestym pierwszym wieku? :o


Niestety. Ale w Gdyni już nie długo się to zmieni.

[quote="dab"]Czyli po prostu ciągnie się za te linki i owija je wokół tych bloczków na tylnej ścianie?


Linki ciągnie się w dół, a następnie bębny same ją zwijają.

[quote="Misiek"]Automatycznie wysuwane pałąki są opcją, w Polsce chyba nie stosowaną. AFAIK na Zachodzie automatyka jest często spotykana.


Zgadzam się w 100%.

No Panowie w Gdyni pojawił się Solaris z grupy Trollino z automatycznie opuszczanymi pantografami :D
Poprzednia strona
Odpowiedz