Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań z nową linią na os. Kopernika

infotram
09.10.2018 08:49
0 Komentarzy

Ponad 3 km ma liczyćlinia tramwajowa prowadząca na os. Kopernika w Poznaniu. Magistrat poinformowałwe wtorek, że gotowy jest już program funkcjonalno-użytkowy dla tej inwestycji.

Miasto zapowiada, że będzie teraz pozyskiwać pieniądze iszukać wykonawcy. Według obecnych założeń trasa rozpocznie się na skrzyżowaniuulic Reymonta i Hetmańskiej. Powstanie tam węzeł rozjazdowy. Tory pobiegnąulicami Arciszewskiego, Zamkniętą, Pogodną, Rembertowską i Promienistą aż donowej pętli tramwajowo-autobusowej „Os. Kopernika”.

Nowa trasa będzie miała około 3,3 km. Przebiegać będzie wsąsiedztwie zabudowy mieszkalnej oraz m.in. terenów parkowych i cmentarzaGórczyńskiego. Inwestycja ma przyczynić się do poprawy jakości komunikacjipublicznej m.in. dla mieszkańców osiedli w rejonie ulic Arciszewskiego,Pogodnej i Promienistej.

„To kolejna inwestycja komunikacyjna, która w znaczącysposób ułatwi życie mieszkańców i sprawi, że wiele osób przesiądzie się natransport publiczny. Program funkcjonalno-użytkowy pozwoli nam pozyskaćdofinansowanie unijne w najbliższym rozdaniu” – powiedział prezydentmiasta Jacek Jaśkowiak.

Program funkcjonalno-użytkowy docelowo wykorzystany zostaniedo udzielenia zamówienia publicznego na wykonanie dokumentacji projektowej irobót budowlanych. Zostały w nim określone techniczne, materiałowe,funkcjonalne i architektoniczne wymagania i oczekiwania związane z budowątrasy.

Generalnym założeniem inwestycji jest wykonanie torów onowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych, gwarantujących m.in.trwałość, stabilność, bezpieczeństwo i ograniczenie hałasu.

W sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej trasa tramwajowa będziewykonana w technologii tzw. cichego torowiska. W ramach projektu zakłada siętakże dostosowanie układu ciągów pieszych i ruchu rowerowego do wymogówbudowanej infrastruktury komunikacji publicznej oraz poprawę nawierzchnichodników i jezdni w bezpośrednim sąsiedztwie projektowanej trasy.


Komentarze