[Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbusy

Technika trolejbusowa

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

[Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbusy

Postprzez NDT » wtorek, 6 listopada 2007, 06:58

http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35636,4645973.html

[quote]- Kilka tysięcy osób spóźniło się w poniedziałek do pracy przez awarię sieci trakcyjnej SKM w pobliżu przystanku Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana. Do kolejnej usterki doszło po południu w Gdańsku, a wieczorem w Gdyni przestały jeździć trolejbusy.

- Sieć Szybkiej Kolei Miejskiej uszkodził około godz. 8 prawdopodobnie któryś z pociągów - mówi Paweł Wróblewski, rzecznik SKM. - Do akcji natychmiast wkroczyła ekipa naprawcza, ale prace trwały aż do godz. 14.

W tym czasie kolejki SKM kursowały między stacjami Gdynia Główna Osobowa a Orłowem tylko po jednym torze. Ponieważ przepustowość szlaku znacznie spadła, miały spore opóźnienia. - Codziennie jeżdżę do pracy do Gdańska. Jak wezmę samochód, stoję w korku, a jak pojadę SKM-ką, kończymy w polu - denerwowała się Ludmiła Kowalska z Chyloni. Większość pasażerów nie czekała jednak na SKM-ki, tylko szturmowała autobusy jadące w kierunku Sopotu.

W południe sytuacja miała wrócić do normy, ale doszło do kolejnej awarii. Tym razem pękła szyna na stacji Gdańsk Główny. Tutaj naprawa trwała do godz. 16.20. Godzinę później na gdyńskiej al. Zwycięstwa na 40 min stanęły trolejbusy, blokując i tak już zakorkowane miasto. Tu również powodem zamieszania była zerwana sieć trakcyjna.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez Aron » wtorek, 6 listopada 2007, 07:31

[quote="NDT"]
Godzine później na gdyńskiej al. Zwycięstwa na 40 min stanęły trolejbusy, blokując i tak już zakorkowane miasto. Tu również powodem zamieszania była zerwana sieć trakcyjna.

Zawsze twierdziłem, że trajtki należy zlikwidować.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
Busmann
 
Posty: 361
Dołączył: piątek, 29 września 2006, 10:25
Lokalizacja: Radom
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez Busmann » wtorek, 6 listopada 2007, 17:29

[quote="Aron"]Zawsze twierdziłem, że trajtki należy zlikwidować.
Akurat sumaryczna awaryjność trajtków i autobusów jest na korzyść tych pierwszych. Nie wspomnę o lepszym powietrzu, czy mniejszym hałasie...
[color=darkblue] Pozdrawiam, (-) Busmann [na innych forach Wolfchen][/color]
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez Aron » wtorek, 6 listopada 2007, 17:30

[quote="Busmann"]Akurat sumaryczna awaryjność trajtków i autobusów jest na korzyść tych pierwszych. Nie wspomnę o lepszym powietrzu, czy mniejszym hałasie...


Tyle że jak bus nawali to paru facetów go zepchnie na trawnik i samochody jadą dalej. A jak trajtek nawali to blokuje pół miasta.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
Busmann
 
Posty: 361
Dołączył: piątek, 29 września 2006, 10:25
Lokalizacja: Radom
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez Busmann » środa, 7 listopada 2007, 16:33

[quote="Aron"]Tyle że jak bus nawali to paru facetów go zepchnie na trawnik i samochody jadą dalej. A jak trajtek nawali to blokuje pół miasta.
Ja mówiłem na przykład o Ikarusie 280...
[color=darkblue] Pozdrawiam, (-) Busmann [na innych forach Wolfchen][/color]
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez NDT » środa, 7 listopada 2007, 17:21

[quote="Aron"][quote="Busmann"]Akurat sumaryczna awaryjność trajtków i autobusów jest na korzyść tych pierwszych. Nie wspomnę o lepszym powietrzu, czy mniejszym hałasie...


Tyle że jak bus nawali to paru facetów go zepchnie na trawnik i samochody jadą dalej. A jak trajtek nawali to blokuje pół miasta.


Trajtek nie blokuje pół miasta. Albo stoi razem z samochodami, albo zjeżdża do zatoczki tudzież stara się wjechać kawałek na trawnik.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez Aron » środa, 7 listopada 2007, 17:53

[quote="NDT"]
Trajtek nie blokuje pół miasta. Albo stoi razem z samochodami, albo zjeżdża do zatoczki tudzież stara się wjechać kawałek na trawnik.

No przecież miałeś napisane jak wół, że zerwanie sieci spowodowało korki.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez NDT » środa, 7 listopada 2007, 18:36

[quote="Aron"][quote="NDT"]
Trajtek nie blokuje pół miasta. Albo stoi razem z samochodami, albo zjeżdża do zatoczki tudzież stara się wjechać kawałek na trawnik.

No przecież miałeś napisane jak wół, że zerwanie sieci spowodowało korki.


Tak, ale zerwanie sieci nie powoduje braku napięcia w całej sieci trolejbusowej, tylko na danym odcinku. Poza tym korków nie spowodowały stojące trajtki, tylko przewód pod napięciem zwisający parę centymetrów nad jezdnią.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez Aron » czwartek, 8 listopada 2007, 08:25

[quote="NDT"]Tak, ale zerwanie sieci nie powoduje braku napięcia w całej sieci trolejbusowej, tylko na danym odcinku. Poza tym korków nie spowodowały stojące trajtki, tylko przewód pod napięciem zwisający parę centymetrów nad jezdnią.


Nie ma trajtków, nie ma przewodów, nic nie zwisa.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez NDT » czwartek, 8 listopada 2007, 09:03

[quote="Aron"][quote="NDT"]Tak, ale zerwanie sieci nie powoduje braku napięcia w całej sieci trolejbusowej, tylko na danym odcinku. Poza tym korków nie spowodowały stojące trajtki, tylko przewód pod napięciem zwisający parę centymetrów nad jezdnią.


Nie ma trajtków, nie ma przewodów, nic nie zwisa.


Zamiast tego są autobusy, spaliny, hałas...
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez Aron » czwartek, 8 listopada 2007, 09:12

[quote="NDT"]Zamiast tego są autobusy, spaliny, hałas...


Jeżeli te autobusy to Ikarusy 280 albo Migi to na pewno. Ale jeżeli to są np. Sprintery albo Transity albo Isuzu Turquoise to spalin jest bardzo mało ( palą tyle co terenówka), hałasu też niewiele ( mają nowoczesne silniki których prawie nie słychać) no i jak Sprinter się zepsuje to paru mężczyzn zepchnie go na trawnik i sprawa załatwiona. A trolejbus blokuje jeden pas, za nim stoi korek 100 samochodów które przez ten czas wyemitują tyle bezużytecznych spalin do atmosfery, że "korzyści" z trolejbusa są czysto iluzoryczne.

Trolejbusy miały sens w czasach, gdy silniki autobusów były straszliwie kopcące, takie jak właśnie w Ikarusach 280. Teraz gdy mamy nowoczesne silniki, trolejbusy są absurdem ekonomicznym. Ponoć trolejbusy w Lublinie miały się zwrócić po 20 latach. A tu od Nowego Roku prąd drożeje.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
JAROMIR_9700
 
Posty: 343
Dołączył: niedziela, 28 stycznia 2007, 10:16
Lokalizacja: Zgierz
Avatar użytkownika

Postprzez JAROMIR_9700 » czwartek, 8 listopada 2007, 09:17

Problem jeszcze taki ze w Polsce uzywanie energii elektrycznej nie jest wcale ekologiczniejsze, popropstu przenosi problem zanieczyszczen w inne miejsce. A nowoczesne autobusy/busy tak jak powiedzial kolega sa ciche, ekologiczne i nie stwarzaja takich problemow. Wszystkie pojazdy na sznurku: trolejbusy tramwaje itp w zakorkowanych miastach to pomylka.
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez NDT » czwartek, 8 listopada 2007, 09:23

[quote="Aron"][quote="NDT"]Zamiast tego są autobusy, spaliny, hałas...


Jeżeli te autobusy to Ikarusy 280 albo Migi to na pewno. Ale jeżeli to są np. Sprintery albo Transity albo Isuzu Turquoise to spalin jest bardzo mało ( palą tyle co terenówka), hałasu też niewiele ( mają nowoczesne silniki których prawie nie słychać) no i jak Sprinter się zepsuje to paru mężczyzn zepchnie go na trawnik i sprawa załatwiona. A trolejbus blokuje jeden pas, za nim stoi korek 100 samochodów które przez ten czas wyemitują tyle bezużytecznych spalin do atmosfery, że "korzyści" z trolejbusa są czysto iluzoryczne.

Trolejbusy miały sens w czasach, gdy silniki autobusów były straszliwie kopcące, takie jak właśnie w Ikarusach 280. Teraz gdy mamy nowoczesne silniki, trolejbusy są absurdem ekonomicznym. Ponoć trolejbusy w Lublinie miały się zwrócić po 20 latach. A tu od Nowego Roku prąd drożeje.


Nie sądziłem, że to powiem, ale... puknij się w ten pusty łeb! Nie wiem, jak wyobrażasz sobie w 250 tyś. mieście komunikację busową. Podczas, gdy do trajtków ładuje się średnio 40-50 osób, do busa nie zmieści się 10. Dodatkowo busy mają praktycznie zerową przepustowość. Co do awaryjności: udział awaryjności gdyńskich trolejbusów wynosi ok. 0,04%. Busy przy takich obciążeniach będą się rozkraczać praktycznie co chwilę. Poza tym pomyśl, dlaczego prezydent Gdyni inwestuje w trajtki, a nie w busy. To chyba logiczne, co jest lepsze. I nie chrzań mi tu o biurokracji, bo to nie ma nic wspólnego w gdyńskich warunkach.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez Aron » czwartek, 8 listopada 2007, 09:41

[quote="NDT"]
Nie sądziłem, że to powiem, ale... puknij się w ten pusty łeb! Nie wiem, jak wyobrażasz sobie w 250 tyś. mieście komunikację busową. Podczas, gdy do trajtków ładuje się średnio 40-50 osób, do busa nie zmieści się 10.

Do busa zmieści się 20 osób. A nawet 25. Ty chyba nigdy busa nie widziałeś skoro twierdzisz, ze zmieści się do niego 10 osób.
http://www.pkslublin.jpg.pl/?453945,21680,588097
Czyli wystarczy puścić busa 2 razy częściej niż trolejbusa i sprawa rozwiązana.


[quote]Dodatkowo busy mają praktycznie zerową przepustowość.

???

[quote]Co do awaryjności: udział awaryjności gdyńskich trolejbusów wynosi ok. 0,04%.

Ale jak widać to wystarczy żeby co jakiś czas zakorkować miasto.

[quote] Busy przy takich obciążeniach będą się rozkraczać praktycznie co chwilę.
Ale jak bus się rozkraczy to nie blokuje ulicy. NIe rozumiesz tego? Bus zostanie w minutę zepchnięty na bok i samochody pojadą dalej. A trolejbus stoi, stoi, stoi, za nim korki, korki, korki, spaliny, spaliny, spaliny...

[quote] Poza tym pomyśl, dlaczego prezydent Gdyni inwestuje w trajtki, a nie w busy. To chyba logiczne, co jest lepsze.
Jeżeli prezydent lubi korki na ulicach to inwestuje w trolejbusy. Logiczne w sumie.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez NDT » czwartek, 8 listopada 2007, 09:49

[quote="Aron"]Do busa zmieści się 20 osób. A nawet 25. Ty chyba nigdy busa nie widziałeś skoro twierdzisz, ze zmieści się do niego 10 osób.
http://www.pkslublin.jpg.pl/?453945,21680,588097
Czyli wystarczy puścić busa 2 razy częściej niż trolejbusa i sprawa rozwiązana.


Powiedz mi jeszcze, że 2 razy częstsze kursowanie rozwiąże sprawę korków. Tym razem zamiast korku samochodów, będzie korek busów. Poza tym nie mam zielonego pojęcia, jak masz zamiar władować 2 wózki i wózek inwalidzki do busa.


[quote="Aron"]???


Wymiana pasażerów w busie będzie trwała ok. 4-5 minut.

[quote="Aron"]Ale jak widać to wystarczy żeby co jakiś czas zakorkować miasto.


Faktycznie, lepiej inwestować w smrodzące, małe, niewygodnie busy, niż w psujący się raz na 3 miesiące ekologiczny, duży, niskopodłogowy trajtek.

[quote="Aron"]Ale jak bus się rozkraczy to nie blokuje ulicy. NIe rozumiesz tego? Bus zostanie w minutę zepchnięty na bok i samochody pojadą dalej. A trolejbus stoi, stoi, stoi, za nim korki, korki, korki, spaliny, spaliny, spaliny...

To chyba Ty nie rozumiesz. Jak dotąd w ciągu ostatnich 15-20 lat trajtek ani razu nie rozkraczył się na jezdni.

[quote="Aron"]Jeżeli prezydent lubi korki na ulicach to inwestuje w trolejbusy. Logiczne w sumie.

Nie, prezydent nie lubi korków. Dlatego inwestuję w Estakadę Kwiatkowskiego, poszerza drogi, remontuje je. Poza tym sieć trolejbusowa w dobrym stanie to ogromny prestiż dla danego miasta.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Następna strona
Odpowiedz