[Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbusy

Technika trolejbusowa

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez Aron » czwartek, 8 listopada 2007, 09:54

[quote="NDT"]
Powiedz mi jeszcze, że 2 razy częstsze kursowanie rozwiąże sprawę korków. Tym razem zamiast korku samochodów, będzie korek busów.

To przyjedź sobie do Lublina na al. Solidarności. Tam busy jeżdżą co minutę i jakoś nie ma korka busów.

[quote] Poza tym nie mam zielonego pojęcia, jak masz zamiar władować 2 wózki i wózek inwalidzki do busa.

Dla takich osób powinny być specjalne busy które jeździłyby na telefon. W Lublinie takie busy ma np. firma Contbus. W Krakowie też są tele-busy.


[quote]Wymiana pasażerów w busie będzie trwała ok. 4-5 minut.

Jakim cudem? Skoro bus zabiera tylko 20-25 osób?


[quote]Faktycznie, lepiej inwestować w smrodzące, małe, niewygodnie busy

W busy miasto nie musi inwestować, bo przewoźnicy sami je sobie kupią. Miasto nie wyda ani złotówki a jeszcze zarobi na podatkach.
Bus to bardzo ekologiczny środek transportu, bo pali tyle co terenówka a wiezie 20-25 osób.


,[quote] niż w psujący się raz na 3 miesiące ekologiczny, duży, niskopodłogowy trajtek.

No to jak w Gdyni macie 50 trajtków i każdy psuje się co 3 miesiące to ja wam współczuję. Pół życia w korkach. Dobrze że w Lublinie przynajmniej Czechów jeszcze jest wolny od trajtkowej zarazy.

[quote]To chyba Ty nie rozumiesz. Jak dotąd w ciągu ostatnich 15-20 lat trajtek ani razu nie rozkraczył się na jezdni.
No ale jak sieć się zerwie to trajtek też stoi i blokuje.

[quote]Nie, prezydent nie lubi korków. Dlatego inwestuję w Estakadę Kwiatkowskiego, poszerza drogi, remontuje je. Poza tym sieć trolejbusowa w dobrym stanie to ogromny prestiż dla danego miasta.
Jaki znów prestiż?
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez NDT » czwartek, 8 listopada 2007, 10:03

[quote="Aron"]Dla takich osób powinny być specjalne busy które jeździłyby na telefon. W Lublinie takie busy ma np. firma Contbus. W Krakowie też są tele-busy.


Rozumiem, że Ty dasz na to pieniądze?


[quote="Aron"]Jakim cudem? Skoro bus zabiera tylko 20-25 osób?


Tak, tylko, że te 20 osób najpierw musi wysiąść, a potem kolejne 20 osób musi wsiąść. Ze sobą mają torby, walizki, siatki...

[quote="Aron"]W busy miasto nie musi inwestować, bo przewoźnicy sami je sobie kupią. Miasto nie wyda ani złotówki a jeszcze zarobi na podatkach. Bus to bardzo ekologiczny środek transportu, bo pali tyle co terenówka a wiezie 20-25 osób.


Przewoźnicy sami sobie nie kupią, bo ZKM nie rozpisze przetargu na obsługę danej linii busem (oczywiście są wyjątki). Poza tym przewoźnicy wiedzą, że busy są nieopłacalne, dlatego ich nie kupują. Poza tym co do tego mają podatki?

[quote="Aron"]No to jak w Gdyni macie 50 trajtków i każdy psuje się co 3 miesiące to ja wam współczuję. Pół życia w korkach. Dobrze że w Lublinie przynajmniej Czechów jeszcze jest wolny od trajtkowej zarazy.

Nie, średnio rocznie psuje się ok. 5 trajtków. A nie 50 trajtków co 3 miesiące.

[quote="Aron"]Jaki znów prestiż?

Jak to, jaki prestiż? Gdynia non-stop dostaje nagrody, wyróżnienia itp. za inwestycje w trolejbusy. Dlatego właśnie to miasto jest uznawane za jedno z najbardziej ekologicznych w Polsce.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez Aron » czwartek, 8 listopada 2007, 10:07

[quote="NDT"]
Rozumiem, że Ty dasz na to pieniądze?

Nie - PFRON + UE. Od tego oni są. Od tego są oni.


[quote]Tak, tylko, że te 20 osób najpierw musi wysiąść, a potem kolejne 20 osób musi wsiąść. Ze sobą mają torby, walizki, siatki...

Wsiadamy drzwiami przednimi a wysiadamy tylnymi. No i nie na każdym przystanku następuje 100% wymiana pasażerów.


[quote]Przewoźnicy sami sobie nie kupią, bo ZKM nie rozpisze przetargu na obsługę danej linii busem (oczywiście są wyjątki).

No to zlikwidować ZKM.

[quote]Poza tym przewoźnicy wiedzą, że busy są nieopłacalne, dlatego ich nie kupują.
Jakoś u nas kupują.

[quote]Poza tym co do tego mają podatki?
To że busiarze zapłacą podatki do kasy miasta.


[quote]Nie, średnio rocznie psuje się ok. 5 trajtków. A nie 50 trajtków co 3 miesiące.
A ile razy zrywa się sieć?

[quote]Jak to, jaki prestiż? Gdynia non-stop dostaje nagrody, wyróżnienia itp. za inwestycje w trolejbusy.
A ile % Polaków wie o tych nagrodach? 1% ?


[quote]Dlatego właśnie to miasto jest uznawane za jedno z najbardziej ekologicznych w Polsce.
Non-stop korki i miasto ekologiczne? No ciekawe.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez NDT » czwartek, 8 listopada 2007, 10:13

[quote="Aron"]Nie - PFRON + UE.


A od kiedy to UE daje kasę na busy?

[quote="Aron"]Wsiadamy drzwiami przednimi a wysiadamy tylnymi. No i nie na każdym przystanku następuje 100% wymiana pasażerów.


Właśnie o to chodzi, że w Gdyni taka wymiana najczęściej występuje.

[quote="Aron"]No to zlikwidować ZKM.


:lol:

[quote="Aron"]Jakoś u nas kupują.

Bo u Was komunikacja, krótko mówiąc, nie jest w najlepszym stanie.

[quote="Aron"]To że busiarze zapłacą podatki do kasy miasta.

Niby z jakiej racji?

[quote="Aron"]A ile razy zrywa się sieć?

0,5-1 raz do roku.

[quote="Aron"]A ile % Polaków wie o tych nagrodach? 1% ?

Ok. 60%. Dlatego właśnie tyle osób do nas przyjeżdża, żeby w ciszy i spokoju odpocząć. Poza tym tu nie chodzi o Polaków, a o inwestorów.

[quote="Aron"]Non-stop korki i miasto ekologiczne? No ciekawe.

Widzę, że do Ciebie argumenty nie docierają...
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez Aron » czwartek, 8 listopada 2007, 14:32

[quote="NDT"]
A od kiedy to UE daje kasę na busy?

Od zawsze. W woj. lubelskim są busy kupione z pomocą UE, np. w firmie WIZ z Kraśnika.


[quote]Właśnie o to chodzi, że w Gdyni taka wymiana najczęściej występuje.

Na każdym przystanku 100% wymiana?


[quote]Bo u Was komunikacja, krótko mówiąc, nie jest w najlepszym stanie.

Za to są małe korki.
[quote]
Niby z jakiej racji?
Z racji prowadzenia działalności gospodarczej. No chyba że PO zlikwiduje CIT.


[quote]0,5-1 raz do roku.
Czyli jak dodać do tego awarie trolejbusów to oznacza to że raz w miesiącu pół miasta stoi.


[quote]Ok. 60%.
60% Polaków wie o tym że Gdynia dostała jakąś nagrodę za trolejbusy?


[quote]Dlatego właśnie tyle osób do nas przyjeżdża, żeby w ciszy i spokoju odpocząć.
W ciszy i spokoju? W Gdyni???


[quote]Poza tym tu nie chodzi o Polaków, a o inwestorów.
A jaka to dla inwestorów różnica czy po mieście jeżdżą busy czy trolejbusy? Dla nich ważna jest autostrada, lotnisko, strefa ekonomiczna, obwodnica itp.


[quote]Widzę, że do Ciebie argumenty nie docierają...

Bo masz słabe argumenty. Jak to się dzieje że w Lublinie np. na Czechowie i Kalinie nie ma korków, a na LSMie i Dziesiątej są? Ano dlatego że na Czechowie i Kalinie nie ma trolejbusów.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
Busmann
 
Posty: 361
Dołączył: piątek, 29 września 2006, 10:25
Lokalizacja: Radom
Avatar użytkownika

Postprzez Busmann » czwartek, 8 listopada 2007, 16:31

Aron, co mniej spalin wydzieli: jeden Ikarus (nie wspomnę o MANach, czy Solarisach), czy 10 busów?
Sorry, ale jeśli transport miejski ma polegać na busach, to ja sobie kupuję samochód i mam spokój. Busy są lepsze od PKS-ów, ale na trasach międzymiastowych. W ruchu miejskim lepsze są autobusy, trolejbusy, tramwaje...
Inna sprawa - busy na telefon. Czy za przejechanie z jednego końca miasta na drugi zapłacisz 2 złote, albo przejedziesz na sieciówce?
[color=darkblue] Pozdrawiam, (-) Busmann [na innych forach Wolfchen][/color]
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Re: [Gdańsk, Gdynia] Sieć zerwana, stały kolejki i trolejbus

Postprzez NDT » czwartek, 8 listopada 2007, 16:52

[quote="Aron"]Na każdym przystanku 100% wymiana?


Nie, ale 60-70 - tak.

[quote="Aron"]Za to są małe korki.


Nie znam sytuacji w Lublinie, więc nie będę się na ten temat wypowiadał.

[quote="Aron"]Bo masz słabe argumenty. Jak to się dzieje że w Lublinie np. na Czechowie i Kalinie nie ma korków, a na LSMie i Dziesiątej są? Ano dlatego że na Czechowie i Kalinie nie ma trolejbusów.


j/w. Słabe argumenty mam dlatego, bo pod koniec i tak wciśniesz kit, że bus jest lepszy, więc nie widzę większego sensu tej dyskusji. Jest to stopięćdziesiątydziewiąty temat, w którym dyskutujemy na temat wyższości busów na innymi środkami transportu.

[quote="Aron"]Z racji prowadzenia działalności gospodarczej. No chyba że PO zlikwiduje CIT.

A myślisz, że w Gdyni przedsiębiorcy komunikacyjni nie płacą?

[quote="Aron"]Czyli jak dodać do tego awarie trolejbusów to oznacza to że raz w miesiącu pół miasta stoi.

Matematyka się kłania.

[quote="Aron"]60% Polaków wie o tym że Gdynia dostała jakąś nagrodę za trolejbusy?

60% Polaków wie, że Gdynia jest ekologicznym miastem i wybierając się nad morze często przyjeżdżają do nas.

[quote="Aron"]W ciszy i spokoju? W Gdyni???

Byłeś kiedyś w Gdyni?

[quote="Aron"]A jaka to dla inwestorów różnica czy po mieście jeżdżą busy czy trolejbusy? Dla nich ważna jest autostrada, lotnisko, strefa ekonomiczna, obwodnica itp.

Oczywiście, więcej przedsiębiorców będzie się rozwijało w brudnym, zakorkowanym, obleśnym mieście niż w Gdyni.

Poza tym przedmówca już Ci wszystko dokładnie wytłumaczył.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » czwartek, 8 listopada 2007, 17:08

[quote="Busmann"]Aron, co mniej spalin wydzieli: jeden Ikarus (nie wspomnę o MANach, czy Solarisach), czy 10 busów?

10 busów, ale zapewniają lepszą częstotliwość. Co byś wolał - 1 Ikarusa co godzinę czy busa co 6 minut?


[quote]
Sorry, ale jeśli transport miejski ma polegać na busach, to ja sobie kupuję samochód i mam spokój.

A ja właśnie gdyby busy jeździły po mieście to częściej zostawiałbym samochód na parkingu, bo brzydzę się Ikarusami, Migami, trolejbusami itp.


[quote] Busy są lepsze od PKS-ów, ale na trasach międzymiastowych. W ruchu miejskim lepsze są autobusy, trolejbusy, tramwaje...

No właśnie widzisz jak są lepsze. Byle zerwanie sieci i korki na pół miasta.


[quote]Inna sprawa - busy na telefon. Czy za przejechanie z jednego końca miasta na drugi zapłacisz 2 złote, albo przejedziesz na sieciówce?
Sieciówki to ja bym zlikwidował. Najbardziej cenię system złotówkowy - dasz złotówkę to jedziesz nie dasz złotówki to idziesz piechotą. A system sieciówkowy umożliwia włażenie do autobusów różnej mętowni i cwaniakom.
A busy na telefon powinny być dostępne dla inwalidów i kobiet z dziećmi za darmo, tzn. z funduszy PFRON i NFZ. Myślę, że absurdem jest wożenie inwalidy czy kobiety z małym dzieckiem w ogólnodostępnym autobusie, gdzie są żule i złodzieje tak jak to jest teraz. Dla tych osób powinny być osobne busy na telefon. A teraz to biurokractwo z PFRON funduje sobie limuzyny, a przewoźnikom nakazuje się wozić inwalidów. A taki specjalny bus na telefon dowiózłby inwalidę wprost do szpitala czy przychodni a nie na przystanek oddalony od szpitala np. o 500 m.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » czwartek, 8 listopada 2007, 17:27

[quote="Aron"]10 busów, ale zapewniają lepszą częstotliwość. Co byś wolał - 1 Ikarusa co godzinę czy busa co 6 minut?


Porównując do gdyńskich warunków: Wolałbym Solarisa, MAN-a, tudzież Volvo.


[quote="Aron"]A ja właśnie gdyby busy jeździły po mieście to częściej zostawiałbym samochód na parkingu, bo brzydzę się Ikarusami, Migami, trolejbusami itp.


Porównując do gdyńskich warunków. Tak, ja też się brzydzę busami i dlatego wolę pojechać Manem.


[quote="Aron"]No właśnie widzisz jak są lepsze. Byle zerwanie sieci i korki na pół miasta.


Ale co ma autobus czy tramwaj do zerwania sieci? Ten pierwszy pojedzie objazdem, a drugi stoi na torowisku, więc nikomu nie przeszkadza.


[quote]Sieciówki to ja bym zlikwidował. Najbardziej cenię system złotówkowy - dasz złotówkę to jedziesz nie dasz złotówki to idziesz piechotą. A system sieciówkowy umożliwia włażenie do autobusów różnej mętowni i cwaniakom.A busy na telefon powinny być dostępne dla inwalidów i kobiet z dziećmi za darmo, tzn. z funduszy PFRON i NFZ. Myślę, że absurdem jest wożenie inwalidy czy kobiety z małym dzieckiem w ogólnodostępnym autobusie, gdzie są żule i złodzieje tak jak to jest teraz. Dla tych osób powinny być osobne busy na telefon. A teraz to biurokractwo z PFRON funduje sobie limuzyny, a przewoźnikom nakazuje się wozić inwalidów. A taki specjalny bus na telefon dowiózłby inwalidę wprost do szpitala czy przychodni a nie na przystanek oddalony od szpitala np. o 500 m.

Po pierwsze: większość przedsiębiorstw utrzymuje się właśnie z biletów sieciowych. Jest to o wiele prostsze niż kupowanie co chwilę biletu. Po drugie: niby jak NFZ ma to sfinansować, skoro nie stać Go nawet na podwyżki dla pracowników (czyt. lekarzy)? Po trzecie: Porównam do gdyńskich warunków, bo najlepiej je znam. Żule siedzące z tyłu matkom nie przeszkadzają, a ze złodziejstwem nigdy się nie spotkałem ani o takim incydencie nie słyszałem.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Busmann
 
Posty: 361
Dołączył: piątek, 29 września 2006, 10:25
Lokalizacja: Radom
Avatar użytkownika

Postprzez Busmann » czwartek, 8 listopada 2007, 17:45

[quote="Aron"]Sieciówki to ja bym zlikwidował. Najbardziej cenię system złotówkowy - dasz złotówkę to jedziesz nie dasz złotówki to idziesz piechotą. A system sieciówkowy umożliwia włażenie do autobusów różnej mętowni i cwaniakom.
Czyli zamiast płacić 39 złotych na miesiąc miałbym płacić około 370? Lekko się nie opłaca. Wtedy gwarancja wzrostu ilości samochodów osobowych... Jakie szczęście, że nikt takiej hipokryzji nie wciela w życie.

Co do mętowni i cwaniaków, to równie dobrze można zastosować praktykę sprawdzoną na Zachodzie: okazujesz bilet przy wejściu do pojazdu albo płacisz za przejazd u kierowcy...

[quote="Aron"]10 busów, ale zapewniają lepszą częstotliwość. Co byś wolał - 1 Ikarusa co godzinę czy busa co 6 minut?
I generują większe koszty, a gratis brakuje kierowców...
[quote="Aron"]A ja właśnie gdyby busy jeździły po mieście to częściej zostawiałbym samochód na parkingu, bo brzydzę się Ikarusami, Migami, trolejbusami itp.
Ale będzie drożej, niż jakbyś miał jeździć samochodem. Ale cóż. Student, czy uczeń zaganiany, musi jeździć po bibliotekach i innych instytuchach, to może bulić krocie za bilety, bo nie ma sieciówek, ale za to ma częste busy...
[color=darkblue] Pozdrawiam, (-) Busmann [na innych forach Wolfchen][/color]
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » czwartek, 8 listopada 2007, 18:55

[quote="NDT"]
Porównując do gdyńskich warunków: Wolałbym Solarisa, MAN-a, tudzież Volvo.

Wolałbyś Solarisa co godzinę niż busa co 5 minut? Ja jednak tych cywilizowanych ludzi chyba nigdy nie zrozumiem.


[quote]Porównując do gdyńskich warunków. Tak, ja też się brzydzę busami i dlatego wolę pojechać Manem.

Gdybym w busie miał miejsce siedzące to zdecydowanie wolę nawet starym 309D na siedząco niż Solarisem na stojąco.


[quote]Ale co ma autobus czy tramwaj do zerwania sieci? Ten pierwszy pojedzie objazdem, a drugi stoi na torowisku, więc nikomu nie przeszkadza.

Czasami tramwaje rąbną się na skrzyzowaniu, to też jest niezła blokada. A autobus właśnie jest tu lepszy od trolejbusa, ale gorszy od busa. Bo Solarisa dużego czy MANa nie zepchniesz z ulicy jak się zepsuje, a busa jak najbardziej - parę osób go zepchnie i po problemie.



[quote]Po pierwsze: większość przedsiębiorstw utrzymuje się właśnie z biletów sieciowych. Jest to o wiele prostsze niż kupowanie co chwilę biletu.
No ale jest to udogodnienie dla gapowiczów - mogą włazić do autobusów i okradać uczciwych pasażerów.


[quote]
Po drugie: niby jak NFZ ma to sfinansować, skoro nie stać Go nawet na podwyżki dla pracowników (czyt. lekarzy)?

No to jest jeszcze PFRON i UE. A NFZ ma obowiązek zapewnić inwalidzie dojazd do szpitala czy na badania karetką, a nie zwalać to na przewoźników.

[quote]Po trzecie: Porównam do gdyńskich warunków, bo najlepiej je znam. Żule siedzące z tyłu matkom nie przeszkadzają, a ze złodziejstwem nigdy się nie spotkałem ani o takim incydencie nie słyszałem.
Żule u was mają specjalne miejsca z tyłu autobusu? No ciekawe.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » czwartek, 8 listopada 2007, 19:02

[quote="Busmann"]Czyli zamiast płacić 39 złotych na miesiąc miałbym płacić około 370?

Jeździsz autobusem 10 razy dziennie?

[quote]Lekko się nie opłaca. Wtedy gwarancja wzrostu ilości samochodów osobowych...

Właśnie nie. Wiele osób jeździ samochodami osobowymi w systemie sieciówkowym, bo denerwują ich żule i gapowicze w autobusach - np. wejdzie taki i śmierdzi. Było juz o tym na forum.

[quote]Jakie szczęście, że nikt takiej hipokryzji nie wciela w życie.

Hipokryzja to jest właśnie fundowanie darmowych przejazdów żulom i złodziejom na koszt uczciwych pasażerów.

[quote]Co do mętowni i cwaniaków, to równie dobrze można zastosować praktykę sprawdzoną na Zachodzie: okazujesz bilet przy wejściu do pojazdu albo płacisz za przejazd u kierowcy...
O, to to. Szkoda że nikt na to nie wpadł - oprócz prywaciarzy.

[quote]I generują większe koszty, a gratis brakuje kierowców...
Większe koszty ale też lepsza usługa, przynajmniej dla mnie. Płacę więcej ( choć nie zawsze) a za to mam busa co 5 minut a nie Solarisa co godzinę.


[quote]Ale będzie drożej, niż jakbyś miał jeździć samochodem. Ale cóż. Student, czy uczeń zaganiany, musi jeździć po bibliotekach i innych instytuchach, to może bulić krocie za bilety, bo nie ma sieciówek, ale za to ma częste busy...
Gdyby student rzucił picie i palenie, to by miał na busy. A teraz bidok student musi jeździć na sieciówce, bo przecież musi się nachlać i napalić.
Nie wiem jakim cudem wychodzi ci drożej samochodem. Załóżmy że mam w Lublinie do pracy 5 km w jedną stronę. Samochód spali mi załóżmy pół litra benzyny w cyklu miejskim. Jeżeli mam gaz to w zimie tak szybko mi się silnik nie nagrzeje. Czyli tam i z powrotem spalę ok. litra benzyny. Czyli mam 4,40 zł. Natomiast przejazd busem prywatnym w 2 strony kosztuje mnie 2 zł.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » czwartek, 8 listopada 2007, 19:17

[quote="Aron"]Gdybym w busie miał miejsce siedzące to zdecydowanie wolę nawet starym 309D na siedząco niż Solarisem na stojąco.


Jak już porównujesz, to porównuj porządnie. Załóżmy, że na przystanku stoi 40 pasażerów. Wszyscy zmieszczą się do autobusu i zajmą miejsca siedzące, a do busa zmieści się ledwie połowa, która będzie musiała poczekać kolejne 7 minut. W tym czasie dojdzie kolejne 40 osób. Jakie rozwiązanie widzisz w tym momencie? I nie mów tu o busie co 5 minut i Solarisie co godzinę, bo w Gdyni, najbardziej oblegana linia R w szczycie jeździ co 5 minut i jest napchana w 70-80% (tj. w autobusie jest ok. 120 pasażerów). Jakoś nie widzę tam busów.


[quote="Aron"]Czasami tramwaje rąbną się na skrzyzowaniu, to też jest niezła blokada. A autobus właśnie jest tu lepszy od trolejbusa, ale gorszy od busa. Bo Solarisa dużego czy MANa nie zepchniesz z ulicy jak się zepsuje, a busa jak najbardziej - parę osób go zepchnie i po problemie.


Tramwaj rąbie na skrzyżowaniu raz na 3-4 lata przy wyjątkowym nieszczęściu, bo nawet jak prądu zabraknie, to toczy się siłą rozpędu. Poza tym w cywilizowanej KM (złożonej z autobusów, trolejbusów i tramwajów) codziennie sprawdza się pojazdy. Więc nie dochodzi do sytuacji typu: "parę osób zepchnie Go z drogi". Swoją drogą: skąd weźmiesz te parę osób?

[quote="Aron"]No to jest jeszcze PFRON i UE. A NFZ ma obowiązek zapewnić inwalidzie dojazd do szpitala czy na badania karetką, a nie zwalać to na przewoźników.


I co dalej? Będą finansować te projekty przez następne 50 lat? NFZ woli wysłać karetkę, niż dopłacać do busów.

[quote="Aron"]Żule u was mają specjalne miejsca z tyłu autobusu? No ciekawe.

Nie, u nas żule praktycznie nie występują. Często są wypraszani, albo po prostu nie wpuszczani przez kierowców.

[quote="Aron"]Jeździsz autobusem 10 razy dziennie?

Tak, część osób tak robi (4 bilety na dojazd do pracy [po 2 na kierunek, z przesiadką], 2 bilety na załatwianie spraw w mieście, 3 bilety na zakupu).

[quote="Aron"]Gdyby student rzucił picie i palenie, to by miał na busy. A teraz bidok student musi jeździć na sieciówce, bo przecież musi się nachlać i napalić.
Nie wiem jakim cudem wychodzi ci drożej samochodem. Załóżmy że mam w Lublinie do pracy 5 km w jedną stronę. Samochód spali mi załóżmy pół litra benzyny w cyklu miejskim. Jeżeli mam gaz to w zimie tak szybko mi się silnik nie nagrzeje. Czyli tam i z powrotem spalę ok. litra benzyny. Czyli mam 4,40 zł. Natomiast przejazd busem prywatnym w 2 strony kosztuje mnie 2 zł.

A widzisz? A teraz nie musi rzucać picia i palenia i ma na Solarisa co 15 minut. Podaj jakiś porządny przykład, gdzie droga między domem, a pracą leży w linii prostej tj. musisz jechać jedną linią? Bo wątpię, aby dużo osób tak miało.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » czwartek, 8 listopada 2007, 20:27

[quote="NDT"]
Jak już porównujesz, to porównuj porządnie. Załóżmy, że na przystanku stoi 40 pasażerów. Wszyscy zmieszczą się do autobusu i zajmą miejsca siedzące, a do busa zmieści się ledwie połowa, która będzie musiała poczekać kolejne 7 minut.

Nie. W przypadku busa będzie stało tylko 20 pasażerów, bo 20 pojedzie busem wcześniejszym. Nie zapominaj, że busy mają kursować 2xczęściej.

[quote]W tym czasie dojdzie kolejne 40 osób. Jakie rozwiązanie widzisz w tym momencie? I nie mów tu o busie co 5 minut i Solarisie co godzinę, bo w Gdyni, najbardziej oblegana linia R w szczycie jeździ co 5 minut i jest napchana w 70-80% (tj. w autobusie jest ok. 120 pasażerów).


O ludzie ale rzeźnia. Jakbym mieszkał w Gdyni to bym chyba tylko samochodem jeździł nawet biorąc pod uwagę te potworne korki w Trójmieście. Dobrze że mieszkam w Lublinie.

[quote] Jakoś nie widzę tam busów.


15 lat temu wszyscy specjaliści od komunikacji z tytułami profesorskimi nie widzieli busów na takich liniach jak Lublin - Warszawa, Lublin - Kraków, Lublin - Rzeszów itp. Dziś to oczywistość.
Wtedy też się wydawało że nikt się nie zmieści.


[quote]Tramwaj rąbie na skrzyżowaniu raz na 3-4 lata przy wyjątkowym nieszczęściu, bo nawet jak prądu zabraknie, to toczy się siłą rozpędu.
Nie byłbym tego taki pewien.

[quote]Poza tym w cywilizowanej KM (złożonej z autobusów, trolejbusów i tramwajów) codziennie sprawdza się pojazdy. Więc nie dochodzi do sytuacji typu: "parę osób zepchnie Go z drogi". Swoją drogą: skąd weźmiesz te parę osób?
Pierwszych 5 kierowców stojących za busem. Na pewno pomogą zepchnąć, bo wtedy pojadą dalej. Jak nie pomogą - będą stać w korku.

[quote]I co dalej? Będą finansować te projekty przez następne 50 lat?
Od tego oni są, od tego są oni.

[quote] NFZ woli wysłać karetkę, niż dopłacać do busów.
No to jeżeli lepsze są karetki, to niech będą karetki. Na pewno dla inwalidy jest to wygodniejsze niż jazda autobusem.


[quote]Nie, u nas żule praktycznie nie występują. Często są wypraszani, albo po prostu nie wpuszczani przez kierowców.
A jak kierowca nie wpuszcza tego żula? Zamyka mu drzwi przed nosem? A jak żul wchodzi jako pierwszy?



[quote]Tak, część osób tak robi (4 bilety na dojazd do pracy [po 2 na kierunek, z przesiadką], 2 bilety na załatwianie spraw w mieście, 3 bilety na zakupu).
O ludzie ale masochizm. Naprawdę tak u was jest? Chyba bym się wściekł jakbym miał tak jeździć.



[quote]A widzisz? A teraz nie musi rzucać picia i palenia i ma na Solarisa co 15 minut.
Czyli tak naprawdę knajpy, koncerny wódczane i tytoniowe są dotowane z budżetu miasta. No i potem szpitale mają problemy z leczeniem alkoholizmu, raka płuc itp.


[quote]Podaj jakiś porządny przykład, gdzie droga między domem, a pracą leży w linii prostej tj. musisz jechać jedną linią? Bo wątpię, aby dużo osób tak miało.

No ja tak mam na przykład. Większość ludzi w Lublinie których znam i korzystają z KM jeździ tylko 2 razy dziennie - do pracy i z pracy.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » czwartek, 8 listopada 2007, 20:39

[quote="Aron"]Nie. W przypadku busa będzie stało tylko 20 pasażerów, bo 20 pojedzie busem wcześniejszym. Nie zapominaj, że busy mają kursować 2xczęściej.


Ale tak czy siak, na przystanku zostaną pasażerowie. Tak było za komuny, że do autobusu nie można było wsiąść i trzeba było czekać na kolejny.

[quote="Aron"]O ludzie ale rzeźnia. Jakbym mieszkał w Gdyni to bym chyba tylko samochodem jeździł nawet biorąc pod uwagę te potworne korki w Trójmieście. Dobrze że mieszkam w Lublinie.


Ale co to ma do rzeczy? Cytujesz fragment o autobusach co 5 minut, a wyjeżdżasz z tekstami, że są korki...

[quote="Aron"]15 lat temu wszyscy specjaliści od komunikacji z tytułami profesorskimi nie widzieli busów na takich liniach jak Lublin - Warszawa, Lublin - Kraków, Lublin - Rzeszów itp. Dziś to oczywistość.
Wtedy też się wydawało że nikt się nie zmieści.


O bosh... Dziś to dziś, a jutro, to jutro. Jak ludność Gdyni spadnie do 20,000, to wtedy miasto zastanowi się nad wprowadzeniem busów, ale jak na razie nie ma szans (i dobrze).

[quote="Aron"]Nie byłbym tego taki pewien.

Bo...? Dyskusja polega na tym, że odpowiedź się uzasadnia.

[quote="Aron"]Pierwszych 5 kierowców stojących za busem. Na pewno pomogą zepchnąć, bo wtedy pojadą dalej. Jak nie pomogą - będą stać w korku.

No nie bardzo. Wolą postać te 4 sekundy dłużej i wyminąć Go drugim pasem. A jak drugiego pasa nie ma, to kierowca dostanie takie, za przeproszeniem, zjebki, że od razu pomyśli nad serwisowanie swojego "super" busa.

[quote="Aron"]Od tego oni są, od tego są oni.

:lol:

[quote="Aron"]A jak kierowca nie wpuszcza tego żula? Zamyka mu drzwi przed nosem? A jak żul wchodzi jako pierwszy?

Tak. Żul nigdy nie wchodzi jako pierwszy, bo po prostu pasażerowie Go nie puszczą.

[quote="Aron"]O ludzie ale masochizm. Naprawdę tak u was jest? Chyba bym się wściekł jakbym miał tak jeździć.

Zadałeś pytanie, ja odpowiedziałem. Nigdzie nie napisałem, że u mnie tak jest, bo u mnie ludzie myślą i po prostu kupują bilety dobowe (tudzież sieciówki), które Ty tak namiętnie chcesz zlikwidować.

[quote="Aron"]Czyli tak naprawdę knajpy, koncerny wódczane i tytoniowe są dotowane z budżetu miasta. No i potem szpitale mają problemy z leczeniem alkoholizmu, raka płuc itp.

:lol:
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz