Prasówki dotyczące trolejbusów

Technika trolejbusowa

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2483
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Prasówki dotyczące trolejbusów

Postprzez NDT » poniedziałek, 3 grudnia 2007, 19:12

Ten temat zostaje utworzony w celu zamieszczania informacji prasowych dotyczących trolejbusów.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2483
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » poniedziałek, 3 grudnia 2007, 19:12

[quote][size=200][Gdynia, Rumia] Autobusy zamiast trajtków?[/size]

Rumscy radni zastanawiają się nad możliwością ulepszenia komunikacji miejskiej między Rumią a Gdynia ulicą Morską. To pokłosie decyzji radnych sprzed miesiąca, kiedy to radni zrezygnowali z przystąpienia do projektu budowy sieci trolejbusowej. Wywołała ona bowiem ogromną dyskusję mieszkańców, którzy domagają się, jeśli nie stworzenia trakcji trolejbusowej, to przynajmniej usprawnienia istniejącej komunikacji autobusowej.

- To nie do pomyślenia - denerwuje się Anna Zejer, mieszkanka Rumi. - Jeżdżę do pracy do Gdyni i jedynym sposobem dotarcia na miejsce jest dla mnie autobus linii 173, który kursuje co ... godzinę. To zdecydowanie zbyt rzadko.

Piotr Zaradny, rzecznik koalicyjnych klubów PO i PiS stwierdził podczas sesji, że zlecono już przeprowadzenie symulacji kosztów związanych z poprawą komunikacji miejskiej.
- Poprosiliśmy o wyliczenie, ile kosztowałoby zwiększenie liczby kursów linii 173 lub też stworzenie całkowicie nowej - stwierdził Piotr Zaradny. - Do momentu, kiedy będą one znane, nie ma sensu wracać do tematu trolejbusów w mieście.

Zdaniem Marcina Gromadzkiego, rzecznika Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni, zwiększenie liczby kursów autobusów linii 173 nie zależy tylko od Rumi.

- Nawet jeśli Rumia znajdzie na to pieniądze, to potrzebna będzie do tego zgoda i pieniądze również od Gdyni i Kosakowa, po których to gminach również jeździ autobus linii 173 - wyjaśnia Marcin Gromadzki. - Natomiast stworzenie linii, która jeździłaby od dworca PKP w Rumi do Chylonii naprzemiennie z linią 173, nie byłoby zbyt atrakcyjne dla pasażerów.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2483
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » środa, 26 grudnia 2007, 18:20

http://www.zkmgdynia.pl/index1.php?action=0302&idn=371

[quote][size=200][Gdynia] Wigilijna niespodzianka – nowy trolejbus pod choinkę![/size]

Niezmiernie miłą niespodziankę sprawiło pasażerom gdyńskiej komunikacji miejskiej Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni. W wigilijny poniedziałek firma ta wprowadziła do eksploatacji kolejny fabrycznie nowy trolejbus niskopodłogowy marki Solaris Trollino 12AC.

Nowy Solaris miał być pierwotnie przeznaczony dla SKGT Sofia, które jednak wycofało się z transakcji. W rezultacie, gdyńskiemu przewoźnikowi udało się nabyć trolejbus po bardzo atrakcyjnej cenie – 1,054 mln zł (około 100 tys. zł taniej od trolejbusów tej marki z 2006 r.). Nowe Trollino to pierwszy w Gdyni trolejbus z nadwoziem Solarisa III generacji. Pojazd wyposażony jest w monitoring wnętrza i system identyfikacji przystanków. W sieci gdyńskiego ZKM otrzymał numer inwentarzowy 3009. Tydzień wcześniej do eksploatacji wprowadzony został także kolejny, już siedemnasty niskopodłogowy trolejbus O405N, wyprodukowany przez PKT na bazie używanego autobusu marki Mercedes. Nowy pojazd otrzymał numer inwentarzowy 3041. Dzięki dwóm nowym trolejbusom niskopodłogowym, od 1 stycznia 2008 r. zwiększy się zakres obsługi komunikacji trolejbusowej taborem niskopodłogowym. Dodatkowe trolejbusy niskopodłogowe zostaną wprowadzone do powszednich rozkładów jazdy linii 25 i 26 oraz sobotnich i niedzielnych linii 28.

Już ponad połowa kilometrów trolejbusowych w dniu powszednim, 75% w soboty i 88% w niedziele, obsługiwane będzie trolejbusami niskopodłogowymi. Tabor tylko niskopodłogowy eksploatowany będzie na liniach 22, 23, 24 i 31 we wszystkie dni tygodnia oraz dodatkowo – na liniach 25 i 26 w weekendy, a także na liniach 28 i 29 w niedziele i święta.

Informując o nowinkach taborowych, życzymy naszym Szanownym Pasażerom Zdrowych i Spokojnych Świąt Bożego Narodzenia. Gdyńska komunikacja miejska niezawodnie będzie Wam towarzyszyć.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Czesio2
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 80
Dołączył: sobota, 13 maja 2006, 20:03
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Czesio2 » środa, 26 grudnia 2007, 23:10

[quote][size=150]Świąteczna niespodzianka od MPK[/size]


Od soboty lublinian wożą trzy nowe trolejbusy, a na przystankach w najbliższych dniach zawisną nowe rozkłady jazdy. To jednak nie koniec zmian, jakie zapowiada przedsiębiorstwo.

- Proszę się wsłuchać w dźwięk pracy silnika, jaki sympatyczny - tak prezentował w sobotę nowe trolejbusy Krzysztof Mikuła, prezes MPK. To niskopodłogowe pojazdy, do których bez problemu mogą wsiąść osoby niepełnosprawne. .Komfort jazdy w nich zwiększy też to, że nazwy przystanków nie tylko napisane będą na wyświetlaczu, ale również zapowiadane będą głosowo.

Dwa nowe trolejbusy należą do MPK, trzeci został wypożyczony od producenta na testy. Są to ekologiczne pojazdy z silnikiem asynchronicznym. - Oznacza to dużą oszczędność energii i jej odzyskiwanie w czasie jazdy - tłumaczy Mikuła. Zakup został sfinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska.

To nie koniec zmian. Do końca roku na przystankach zawisną również nowe rozkłady jazdy. Pierwszy taki jest już przy Ogrodzie Saskim. - Nowe rozkłady mają inną niż dotychczas grafikę, dzięki czemu są lepiej czytelne. Wypisane są na nich po kolei wszystkie przystanki, na których zatrzymuje się dany autobus czy trolejbus - mówi Mikuła. Zapewnia również, że od stycznia każdy przystanek będzie miał swoją nazwę, a ta, umieszczona na każdym przystanku, będzie widoczna z okna zbliżającego się pojazdu.

Jest jeszcze coś dzięki czemu pasażerowie MPK będą wkrótce czuć się bezpieczniej. - Rozpoczął się właśnie montaż ośmiu kamer w autobusach, na razie w nocnych. Po kolei jednak będziemy montować we wszystkich pozostałych, a na pewno kamery będą w dwudziestu nowych autobusach, na które niedawno ogłosiliśmy przetarg - zapewnia Mikuła.

Na tym jednak nie kończy obietnic. - Rozważamy zakup trolejbusów z silnikiem diesla, dzięki czemu będziemy mogli łączyć trasy trolejbusów i autobusów - tam gdzie nie ma linii trolejbusowej (np. na Krakowskim Przedmieściu), pojazd będzie mógł jechać tak jak autobus i odwrotnie - mówi Mikuła. - Jestem przekonany, że w przyszłym oku uda nam się wprowadzić na próbę kilka sztuk - dodaje.



Podpis Nowe, niskopodłogowe trolejbusy wyjechały na trasy w przedświąteczną sobotę

Źródło: Gazeta Wyborcza Lublin


http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,35640,4788421.html
Trolejbus czerwony przez ulice mego miasta mknie... Citadis 402 RATP Paris is the best !!!
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2483
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » poniedziałek, 31 grudnia 2007, 08:55

http://www.gdynia.naszemiasto.pl/wydarzenia/803241.html

[quote][size=200][Gdynia] Inteligentny trolejbus[/size]

Od soboty po ulicach Gdyni jeździ nowy trolejbus marki Solaris. Pojazd wyposażony jest w monitoring wnętrza i system... identyfikacji przystanków. Właścicielem pojazdu jest Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej.

- Gdyńskiemu przewoźnikowi udało się nabyć trolejbus po bardzo atrakcyjnej cenie - informuje Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy Zarządu Komunikacji Miejskiej. - Kosztował on nieco ponad milion złotych, czyli o sto tysięcy taniej niż podobnej klasy trolejbusy. Tydzień wcześniej do eksploatacji wprowadzony został także kolejny, już siedemnasty niskopodłogowy trolejbus wyprodukowany na bazie używanego autobusu marki mercedes. Dzięki dwóm nowym trolejbusom, od 1 stycznia 2008 roku zwiększy się zakres obsługi komunikacji trolejbusowej taborem niskopodłogowym. Dodatkowe tego typu trolejbusy zostaną wprowadzone w dni powszednie na liniach 25 i 26.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2483
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » sobota, 26 stycznia 2008, 10:18

http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,48724,4871915.html

[quote][size=200][Lublin] Noclegownia trolejbusów koło Parku Ludowego?[/size]

Załoga Cukrowni Lublin od trzech tygodni okupuje zakład, by nie dopuścić do likwidacji zakładu. Tymczasem miasto już myśli o budowie tam zajezdni dla trolejbusów.

Od momentu gdy Krajowa Spółka Cukrowa w grudniu ubiegłego roku zdecydowała o zamknięciu zakładu w Lublinie przy ul. Krochmalnej jej pracownicy protestują. Od trzech tygodni nie wychodzą z zakładu. Alferd Kotyra, szef zakładowej "Solidarności" zapowiada, że nie zamierzają ustępować. - Zarówno wojewoda, jak i prezydent będą bronić naszej cukrowni. Takie mamy zapewnienie - oświadcza. Tymczasem jednak urzędnicy ratusza już myślą jak zagospodarować teren po zakładzie. Na razie jest pomysł zbudowania tam zajezdni dla trolejbusów.

Na rozwój miejskiego transportu Lublin ma zagwarantowane 304 mln zł. Dostanie je w ramach programu Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013. Eugeniusz Wojtaś, zastępca dyrektora wydziału rozwoju i funduszy europejskich tłumaczy, że w ramach tego miasto ma wydłużyć trakcję trolejbusową o 36 km, zbudować dwa place postojowe, gdzie część pojazdów będzie mogła nocować oraz przebudować sześć skrzyżowań, tak by jeździły po nich trolejbusy. Do tego unia sfinansuje również budowę zajezdni.

Jeden z pomysłów na jej lokalizację, to tereny dzisiejszej cukrowni. Jak mówi Elżbieta Mącik, zastępca dyrektora wydziału architektury, budownictwa i urbanistyki, miałaby zajmować kilka hektarów i powstać na gruntach sąsiadujących z Parkiem Ludowym. Są własnością cukrowni. - Już dawno cukrownia ich nie używa ze względu na zastosowanie nowych technologii. Lokalizacja zajezdni to na razie kwestia otwarta. Myślimy też o wybudowaniu jej przy Mełgiewskiej, w okolicach dzisiejszej zajezdni MPK dla autobusów - mówi. Wyjaśnia, jednak, że minusem tej lokalizacji byłyby korki, bo z jednego punktu wyjeżdżałaby większość pojazdów. - Chociaż jeżeli bierze się pod uwagę planowanie przestrzenne miasta, to oczywiście taka zajezdnia bardziej pasowałaby przy Mełgiewskiej, która jest dzielnicą przemysłową - dodaje.

Mącik przyznaje, że ratusz już dawno myślał, jak z okolic dworca pozbyć się bardzo uciążliwej dla mieszkańców woni, dochodzącej z Cukrowni. - Planu zagospodarowania przestrzennego dla tych okolic jeszcze nie ma, ale zanim zaczęło się mówić o całkowitej likwidacji cukrowni, były pomysł, aby ograniczyć jej produkcję - wyjaśnia Mącik.

Tereny dzisiejszej cukrowni widzi jako elegancką dzielnicę biznesu ulokowaną wokół centrum komunikacyjnego z bardzo atrakcyjnymi dla inwestorów działkami. Pytana o to, czy tej wizji nie zaszkodzi ulokowanie tam zajezdni przyznała, że również chętnie widziałaby ją poza miastem. - Na pewno zajezdnia nie jest elementem centrotwórczym, chociaż nawet gdyby tam powstała, nie byłaby w tym najbardziej eksponowanym miejscu - wyjaśnia.

Dodaje też, że gdy będzie już ostateczna decyzja o likwidacji cukrowni, ratusz jak najszybciej przystąpi do uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego tej części miasta.

Dla " Gazety" Bolesław Stelmach, lubelski architekt

Nie ma głupszego pomysłu. Równie dobrze miasto może pomyśleć o budowie zajezdni na Placu Litewskim. Tereny cukrowni powinny być przeznaczone na rozbudowę szeroko rozumianego centrum. Dziwi mnie jak można nie widzieć potencjału tego miejsca. Trzeba się zastanowić, czy bierzemy pod uwagę jakość życia w mieście czy takie wartości utylitarne, jak np. że gdzieś trzeba przedłużyć kabel, czy dalej podciągnąć trakcję trolejbusową. To pięknie położone tereny nad rzeką, gdzie znajduje się XIX -wieczny zabytek przemysłowy. Trzeba wpuścić tu zabudowę mieszkalną i biurową, a tego nie da się pogodzić z parkowiskiem dla trolejbusów.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2483
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące trolejbusów

Postprzez NDT » czwartek, 20 marca 2008, 00:03

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,60265,5036882.html

[quote][size=200][Warszawa] Usuńcie zardzewiałe słupy po trolejbusach![/size]

Choć trolejbusy przestały jeździć do Piaseczna już prawie 13 lat temu, to wzdłuż Puławskiej wciąż straszą zardzewiałe słupy, które dawniej podtrzymywały trakcję elektryczną. Urzędnicy nie spieszą się z ich usunięciem.

Metalowe kikuty straszą najbardziej na wysokości Torów Wyścigów Konnych. Wszystkich słupów trakcji trolejbusowej na trasie z dawnego Dworca Południowego do Piaseczna było około tysiąca. Większość z nich Zarząd Dróg Miejskich wykorzystuje jako latarnie. Został jednak szpaler zapomnianych słupów koło Wyścigów - jest ich tu 170. - Wyglądają fatalnie. Miasto już dawno powinno je usunąć - mówi Antoni Żbikowski, czytelnik "Gazety", który już od kilku miesięcy toczy boje z urzędnikami, by je zlikwidowali.

Ich usunięcie powinni zlecić szefowie Tramwajów Warszawskich, które w 1995 r. przejęły trakcję trolejbusową. W Tramwajach tłumaczą się brakiem pieniędzy. -Planowaliśmy je zlikwidować już w zeszłym roku, ale kosztowałoby to aż 500 tys. zł. Nie wystarczy odciąć słupy palnikiem, trzeba też usunąć zagłębiony trzy metry w ziemi betonowy fundament, a potem zagęścić grunt - wylicza Konrad Bitner, kierownik Zakładu Energetyki Trakcyjnej i Torów w Tramwajach Warszawskich.

Dodaje, że spółka ponownie planowała rozprawić się ze słupami w pierwszej połowie tego roku, ale znowu na przeszkodzie miały stanąć problemy finansowe. -O likwidacji słupów pomyślimy w drugim półroczu - obiecuje teraz Konrad Bitner.

Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos powiedział nam, że decyzja o tym, kiedy zostaną zlikwidowane zardzewiałe kikuty, zapadnie w ciągu kilku tygodni.

Przedstawiciele spółki przypominają, że jakiś czas temu pojawił się pomysł wykorzystania słupów dla planowanej linii tramwajowej do Piaseczna. Po analizie urzędnicy uznali jednak, że nie jest to możliwe. Przedłużenie linii tramwajowej wzdłuż Puławskiej to na razie mgliste plany, które nie mają szansy na realizację w ciągu najbliższych dziesięciu lat.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2483
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące trolejbusów

Postprzez NDT » piątek, 21 marca 2008, 09:10

http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,48724,5044668.html

[quote][size=200][Lublin] Trolejbusem krócej na Czuby[/size]

Od maja trolejbusy linii 153 dojadą na Czuby znacznie szybciej niż do tej pory.

Trwa właśnie instalowanie trakcji trolejbusowej na skrzyżowaniu ul. Narutowicza - Lipowa - Piłsudskiego. Po zakończeniu prac trolejbusy będą mogły skręcać w lewo: z al. Piłsudskiego w ul. Narutowicza.

- To finał inwestycji, jaką była budowa nowej trakcji trolejbusowej prowadzącej z ul. Orkana przez Czuby, którą jeździ linia 153 - mówi Stanisław Wojnarowicz, rzecznik prasowy MPK. Jednak do tej pory trolejbusy ruszając z końcowego przystanku przy Drodze Męczenników Majdanka w kierunku Czubów, muszą nakładać sporo drogi, bo jadą ul. Lipową, a potem przez al. Racławickie do al. Kraśnickiej. - Teraz będą skręcać z al. Piłsudskiego w ul. Narutowicza, a potem ul. Głęboką do ul. Filaretów - informuje Wojnarowicz.

Prace przy przebudowie trakcji na skrzyżowaniu obok hotelu Victoria mają skończyć się wraz z końcem kwietnia i od maja trolejbus 153 pojedzie nową trasą. - Przeszkodzić nam może tylko jakiś kataklizm pogodowy. Wszystko będzie na czas - zapewnia Wojnarowicz.

Uruchomienie drugiej trasy trolejbusowej prowadzącej na LSM pomoże także MPK w naprawianiu skutków awarii sieci trakcyjnej. Każda usterka trakcji jest bardzo kłopotliwa, bo jeśli dojdzie do awarii na ul. Lipowej albo na al. Racławickich, to wszystkie trolejbusy jadące w stronę al. Kraśnickiej muszą stać i czekać na jej usunięcie. Przebudowa trakcji na skrzyżowaniu przy Victorii pozwoli na uniknięcie takich zatorów. Trolejbusy, które nie będą mogły jechać Lipową, po prostu skręcą w lewo w ul. Narutowicza.

Trakcja przy Victorii miała być przebudowana już na jesieni zeszłego roku, tuż po uruchomieniu nowej trasy linii 153 z Czubów, ale ponieważ ruszyła dopiero w grudniu, to jedno opóźnienie pociągnęło za sobą następne.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2483
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące trolejbusów

Postprzez NDT » piątek, 18 kwietnia 2008, 06:18

Ciekawostka:

http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,48724,5131519.html

[quote][size=200][Lublin] Po co miastu ten słup?[/size]

Słup, który kiedyś podtrzymywał trakcję trolejbusową w centrum Lublina, od kilkunastu lat stoi bezużytecznie i szpeci plac Litewski. Przeszkadza wszystkim, tylko nie miastu, które potrzebuje tygodni, by go usunąć.

Jest brzydki, pordzewiały i krzywy. Ponad pięciometrowej wysokości słup po dawnej trakcji trolejbusowej (trolejbusy nie jeżdżą w centrum miasta od początku lat 90.) wyrasta z chodnika tuż przy przejściu dla pieszych obok placu Litewskiego. Przeszkadza ludziom przejść na drugą stronę Krakowskiego Przedmieścia.

Miasto dostrzega problem. Jednak twierdzi, że nic nie może zrobić, bo słup nie należy do nich. - Trakcja trolejbusowa jest własnością MPK. To przewoźnik powinien usunąć maszt - uważa Anna Adamiak, zastępca dyrektora wydziału dróg i mostów lubelskiego ratusza. Rzecznik MPK Stanisław Wojnarowicz zapewnia, że słup zostanie usunięty, ale dopiero w maju. Dokładnego terminu jednak podać nie jest w stanie.

Na pytanie, dlaczego miejski przewoźnik nie usunął masztu wcześniej, Wojnarowicz odpowiada, że wciąż nie było wiadomo, czy trolejbusy nie wrócą na Krakowskie Przedmieście. - Miasto rozważało różne koncepcje - argumentuje Wojnarowicz.

Zwróciliśmy jednak uwagę rzecznikowi MPK, że władze Lublina już kilka miesięcy temu podjęły decyzję, że trolejbusy po Krakowskim Przedmieściu jeździć nie będą. Ratusz jeszcze w ubiegłym roku postanowił zlikwidować tam trakcję, bo myśli o przedłużeniu deptaka aż do ul. Lipowej.

Rzecznik MPK dopiero po naszym telefonie zapowiedział, że brzydki maszt zniknie. Jednak nie dzisiaj ani jutro. Dopiero w maju. Dziura po nim ma zostać załatana kostką chodnikową.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2483
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące trolejbusów

Postprzez NDT » niedziela, 20 kwietnia 2008, 06:53

http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,48724,5136131.html

[quote][size=200][Lublin] Miasto usunęło brzydki słup[/size]

W nocy z piątku na sobotę ekipa budowlana usunęła z centrum Lublina słup po dawnej trakcji trolejbusowej. Stało się to po interwencji "Gazety".

O słupie napisaliśmy w piątek. Ponad pięciometrowej wysokości maszt po dawnej trakcji trolejbusowej (trolejbusy nie jeżdżą w centrum miasta od 1994 roku) wyrastał z chodnika tuż przy przejściu dla pieszych obok Placu Litewskiego. Przeszkadzał ludziom przejść na drugą stronę Krakowskiego Przedmieścia.

Właścicielem słupa było Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji. Rzecznik MPK Stanisław Wojnarowicz zapowiedział, że maszt zostanie usunięty, ale dopiero w maju. Tymczasem okazało się, że w nocy z piątku na sobotę słup został zlikwidowany. - Ekipy pracujące podczas remontu odcinka Narutowicza miały możliwość zrobienia tego wcześniej - mówi Stanisław Wojnarowicz.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2483
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące trolejbusów

Postprzez NDT » piątek, 25 kwietnia 2008, 23:00

http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,48724,5157768.html

[quote][size=200][Lublin] 153 pojedzie inaczej[/size]

Po długim majowym weekendzie zmieni się trasa trolejbusu linii 153.

5 maja zacznie działać nowa trakcja zainstalowana na skrzyżowaniu ulic Narutowicza - Lipowa - Piłsudskiego. Będzie z niej korzystać trolejbus linii 153, który jadąc na trasie Droga Męczenników Majdanka - Węglin skręci z Piłsudskiego w ul. Narutowicza, a następnie w Głęboką, Filaretów i Zana. W ten sposób trasa tej linii znacznie się skróci, bo obecnie trolejbus jedzie ul. Lipową, a potem przez al. Racławickie do al. Kraśnickiej.

W związku ze zmianą trasy linii 153 jednocześnie zmieniają się rozkłady jazdy tej i innych linii trolejbusowych. Przybędzie pojazdów na linii 158, które będą jeździć częściej - co 10 min. Rozkłady pozostałych trolejbusów zmienią się nieznacznie.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2483
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące trolejbusów

Postprzez NDT » sobota, 24 maja 2008, 07:53

http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35636,5241077.html

[quote][size=200][Gdynia] Trolejbusowa porażka Gdyni[/size]

Nie będzie nowych linii trolejbusowych na Witomino, Fikakowo, do Rumi i hali na granicy Gdańska i Sopotu - przynajmniej za unijne pieniądze. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego nie dopuści do konkursów tych inwestycji, które nie mają gotowych projektów budowlanych.

Gdynia od kilku lat przygotowywała kolejny etap rozwoju komunikacji trolejbusowej. W latach 2005-2006 wybudowano nową linię na Dąbrowę i do Kaczych Buków - teraz miała przyjść kolej na trasy z centrum na Witomino, z Cisowej do dworca w Rumi, z pętli w Sopocie do budowanej obecnie hali widowiskowo-sportowej na granicy z Gdańskiem oraz krótki odcinek do os. Fikakowo od ul. Wielkopolskiej. Rozbudowa sieci miała być, obok nowego terminalu promowego oraz przebudowy węzła im. Franciszki Cegielskiej, największą gdyńską inwestycją komunikacyjną najbliższych lat. Jednak nią nie będzie. Do konkursów na środki unijne (odbędą się jesienią) Gdynia złoży "okrojony" projekt - z nowych linii ostała się w nim tylko budowa krótkiego łącznika w Chyloni - pomiędzy stacją SKM a pętlą Sibeliusa. Oprócz tego w projekcie pozostały zakupy nowego taboru (45 trolejbusów), remonty istniejących odcinków i systemów zasilania trakcji. Po "odchudzeniu" wartość projektu to ok. 120 mln zł.

- Musieliśmy zrezygnować z umieszczania w projekcie nowych linii trolejbusowych - mówi wiceprezydent Gdyni Michał Guć. - Powodem jest ostatnia decyzja Ministerstwa Rozwoju Regionalnego umożliwiająca startowanie w konkursach tylko tym inwestycjom, które mają gotowe projekty budowlane. Zakładaliśmy, że rozbudowując linie trolejbusowe, wykorzystamy model "zaprojektuj i wybuduj", w którym jedna firma w ramach jednego kontraktu przygotowuje projekt budowlany i buduje trakcję - dodaje wiceprezydent.

Wcześniej, gdy Gdynia budowała linię do Kaczych Buków i na Dąbrowę, nie stosowano tego modelu - inna firma w wyniku osobnego przetargu przygotowała projekt, a inna później wybudowała trakcję.

- Niestety, mnóstwo czasu zmarnowane zostało na negocjacje i rozmowy z sąsiadującymi miastami o ewentualnej współpracy przy rozbudowie sieci. Już wtedy wiedzieliśmy, że z projektami nie zdążymy do konkursów. Wybraliśmy więc model "zaprojektuj i wybuduj", który dotychczas był akceptowany przy rozdziale środków - mówi Guć. Gdynia negocjowała z Sopotem, Rumią i Gdańskiem. I właśnie ze stolicą województwa rozmowy trwały najdłużej - Gdynia i Sopot chciały przedłużyć trakcję na Żabiankę, tak by zintegrować komunikację trolejbusową i tramwajową.

- Rozmowy z Gdańskiem były prowadzone jeszcze w zeszłym roku - mówi anonimowo pracownik jednej z instytucji zajmującej się komunikacją publiczną w Trójmieście. - Jednak dopiero w tym roku Gdańsk ostatecznie się zdecydował, ale na "nie", do tego używając nieprawdziwego argumentu o technicznej niemożności połączenia trakcji trolejbusowej i tramwajowej. Takie rozwiązania są stosowane w wielu miastach Europy - mówi nasz informator. Wczoraj nie udało nam się skontaktować z władzami Gdańska. Wiceprezydent Guć nie obwinia "przyjaciół" zza południowej granicy.

- Gdańsk ma swoje priorytety, to zrozumiałe. Problem spowodowała decyzja ministerstwa. Gdybyśmy od początku wiedzieli, że model "zaprojektuj i wybuduj" będzie zabroniony w konkursach, przygotowalibyśmy odpowiednio wcześniej projekty budowlane.

Guć liczy na to, że rozbudowę sieci miasto sfinansuje z innych źródeł, choć szczegółów nie podaje.

- Nie poddajemy się. Trolejbusy to symbol Gdyni, dlatego jestem pewien, że kolejne linie powstaną, choćby finansowane z budżetu miasta. Poza tym jest jeszcze niewielka szansa na przekonanie urzędników z Warszawy do modelu "zaprojektuj i wybuduj".

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego swoją decyzję oficjalnie tłumaczy chęcią dokonania wstępnej selekcji projektów, tak by szansę wzięcia udziału w konkursach miały tylko te odpowiednio wcześniej przygotowane. W konkursach łatwiej bowiem ocenić inwestycje z wykonanymi projektami budowlanymi (są tam m.in. dokładne wyceny) niż te takich projektów pozbawione.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2483
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące trolejbusów

Postprzez NDT » niedziela, 24 sierpnia 2008, 09:05

http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,88296, ... blina.html

[quote][size=200][Lublin] Trolejbusy z Lublina[/size]

Całkiem możliwe, że zmontowane w Lublinie trolejbusy marki Solaris będą jeździć w całej Europie.

[img]http://bi.gazeta.pl/im/9/5617/z5617609N.jpg[/img][img]http://bi.gazeta.pl/im/5/5617/z5617605N.jpg[/img][img]http://bi.gazeta.pl/im/8/5617/z5617608N.jpg[/img][img]http://bi.gazeta.pl/im/6/5617/z5617606N.jpg[/img]

- Podpisaliśmy list intencyjny o współpracy przy montowaniu trolejbusów firmy Solaris w MPK Lublin - mówi zadowolony Grzegorz Siemiński, wiceprezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

- Jesteśmy największym dostawcą trolejbusów w Europie. Potrzebujemy więc strategicznego partnera z doświadczeniem w eksploatacji trolejbusów - dodaje Wiesław Cieśla z firmy Solaris. Spółka z wielkopolskiego Bolechowa obawia się, że zamówienia na pojazdy na prąd mogą przekroczyć jej możliwości produkcyjne. A lubelskie MPK ma doświadczenie w montowaniu trolejbusów. Po mieście jeżdżą cztery trolejbusy Solaris Trollino zmontowane przez pracowników MPK z podzespołów dostarczonych przez Solarisa.

- Jeśli nie będziemy mogli poradzić sobie z zamówieniem samodzielnie, trolejbusy będą montowane w Lublinie - wyjaśnia Cieśla.

Na razie trudno powiedzieć kiedy warsztaty MPK zaczną montować pojazdy, które będą jeździć w innych miastach Polski i Europy. - Wszystko zależy od zamówień - mówią razem Siemiński i Cieśla. Od nich zależy też ile MPK zarobi na montowaniu trolejbusów.

Obecnie trolejbusy opatrzone sympatycznym zielonym jamnikiem (maskotka Solarisa) jeżdżą w wielu miastach Europy używających tego środku transportu. Jest więc szansa, że zmontowane w Lublinie trolejbusy będą jeździć po ulicach Ostrawy, Tallina, Wilna, Rygi, Budapesztu, a także Rzymu i Neapolu.

MPK ogłosiło początek nowej współpracy z Solarisem przy okazji przekazania przez producenta ostatniej partii dwudziestu autobusów wyprodukowanych w Bolechowie dla lubelskiej spółki. Firma spod Poznania zarobi na transakcji prawie 18 mln 300 tys. zł brutto. MPK spłaca należność w 36 ratach. Tegoroczna umowa z Solarisem była pierwszą większą dostawą fabrycznie nowych autobusów od połowy lat 90., gdy MPK kupowało niskopodłogowe jelcze i neoplany.

- Ale bez tych 20 Solarisów średnia wieku naszego taboru wynosi aż 15 lat - przyznaje Siemiński. Po ulicach nadal jeżdżą autobusy pamiętające lata 80. XX wieku. Najstarszy autobus wożący pasażerów po mieście to przegubowy ikarus, któremu stuknął już 26 rok eksploatacji.
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Odpowiedz