"Busiarze" - co o nich sądzisz?

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2196
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Re:

Postprzez TFZ » środa, 9 sierpnia 2017, 12:17

LMP napisał(a):A pasażer? Kto by się nim przejmował, niech biega po Krakowie szukając odpowiedniego parkingu.
Podejrzewam jednak, że znaczna większość pasażerów bardziej zwraca uwagę na cenę niż na komfort.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
LMP
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1246
Dołączył: czwartek, 28 lutego 2008, 01:08

Re:

Postprzez LMP » środa, 9 sierpnia 2017, 21:49

Tylko niższa cena za wjazd na klepisko nie rzutuje na niższą cenę za bilet na danej trasie.
rzaraz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re:

Postprzez rzaraz » czwartek, 10 sierpnia 2017, 07:08

Tego akurat nie wiadomo, Wiadomo jest, że brak MDA to najpewniej niższe koszty dla przewoźnika, A czy wyższe próbowałby sobie przerzucić na cenę bilietów, to nie wiadomo,


_________________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com
LMP
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1246
Dołączył: czwartek, 28 lutego 2008, 01:08

Re: Re:

Postprzez LMP » czwartek, 10 sierpnia 2017, 09:21

rzaraz napisał(a):Tego akurat nie wiadomo

Akurat to wiadomo. Obniżenie stawki wjazdu na dworzec nie spowoduje obniżenia ceny biletu.
Wyższą stawkę za wjazd na dworzec na cenę biletu też trudno byłoby przerzucić, bo jak słusznie zauważył TFZ przeciętnego pasażera interesuje cena.
Wyższe opłaty za wjazd na dworzec są tylko jedną z przyczyn omijania ich przez busiarzy. Są też inne, np. większa kontrola nad rozkładem jazdy.
pavlos
 
Posty: 44
Dołączył: piątek, 16 lipca 2010, 10:18

Re:

Postprzez pavlos » czwartek, 10 sierpnia 2017, 10:20

W takim razie mamy złe prawo. Miasta powinny mieć daleko większą kontrolę nad trasami przewoźników na ich terenie i powinny mieć możliwość wprowadzenia zasady "albo dworzec albo nic". Nie wiem czy nowa ustawa to przewiduje. W ślad za tym powinny mieć również kontrolę nad dworcami, najlepiej przez ich własność.
Matlik
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1606
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re:

Postprzez Matlik » czwartek, 10 sierpnia 2017, 11:01

Cały czas mają takie prawo. Tylko w Krakowie organ zarówno wojewódzki i miejski nie jest kompetentny mimo tego, że szczyci się "dyrektorami naukowcami z Politechniki".
rzaraz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Re:

Postprzez rzaraz » piątek, 11 sierpnia 2017, 07:17

LMP napisał(a):
rzaraz napisał(a):Tego akurat nie wiadomo

Akurat to wiadomo. Obniżenie stawki wjazdu na dworzec nie spowoduje obniżenia ceny biletu.


Ale podwyższenie stawki o wjazd nie wiadomo czy nie spowoduje podwyższenia ceny biletów.


_________________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2196
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Re:

Postprzez TFZ » piątek, 11 sierpnia 2017, 15:32

pavlos napisał(a):W takim razie mamy złe prawo. Miasta powinny mieć daleko większą kontrolę nad trasami przewoźników na ich terenie i powinny mieć możliwość wprowadzenia zasady "albo dworzec albo nic".
Konstytucja AFAIK gwarantuje swobodę działalności gospodarczej. I zdecydowanie miasta nie powinny - to władze są dla ludzi, a nie odwrotnie.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
kpc21
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 904
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: Re:

Postprzez kpc21 » piątek, 11 sierpnia 2017, 22:31

Matlik napisał(a):Cały czas mają takie prawo.

Nie mają.
Matlik
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1606
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re:

Postprzez Matlik » piątek, 11 sierpnia 2017, 22:58

Mają. Można ograniczyć dostępność przystanków, a to w dużej mierze determinuje trasę przekazdu :)
rzaraz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Re:

Postprzez rzaraz » sobota, 12 sierpnia 2017, 07:30

TFZ napisał(a):Konstytucja AFAIK gwarantuje swobodę działalności gospodarczej. I zdecydowanie miasta nie powinny - to władze są dla ludzi, a nie odwrotnie.


Pomieszanie z poplątaniem. Swoboda nie ma nic do przystanków. I skoro władze sa dla ludzi, to dla ludzi mogą ustanowić sensowny przystanek końcowy - dworzec. A to czy teraz mogą to inna sprawa.




_________________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com
pavlos
 
Posty: 44
Dołączył: piątek, 16 lipca 2010, 10:18

Re:

Postprzez pavlos » sobota, 12 sierpnia 2017, 10:43

TFZ uważasz więc że swoboda działalności gospodarczej jest ważniejsza od estetyki przestrzeni publicznej i komfortu pasażerów i kierowców?
LMP
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1246
Dołączył: czwartek, 28 lutego 2008, 01:08

Re:

Postprzez LMP » sobota, 12 sierpnia 2017, 21:10

Mówienie o swobodzie działalności gospodarczej, to tak jak mówienie o bezpłatnej edukacji. Kto ma dzieci, dziecko, ten wie ile kosztuje "bezpłatna" edukacja. Kto ma firmę, ten wie jak wygląda "swoboda działalności gospodarczej".
kpc21
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 904
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: Re:

Postprzez kpc21 » sobota, 12 sierpnia 2017, 23:03

Matlik napisał(a):Mają. Można ograniczyć dostępność przystanków, a to w dużej mierze determinuje trasę przekazdu :)

Na podstawie którego przepisu? Bo to, w sumie, dla mnie nowość.
rzaraz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Re:

Postprzez rzaraz » niedziela, 13 sierpnia 2017, 07:25

pavlos napisał(a):TFZ uważasz więc że swoboda działalności gospodarczej jest ważniejsza od estetyki przestrzeni publicznej i komfortu pasażerów i kierowców?


Ale to nie o taką swobodę chodzi. Gdyby chodziło, to handlarze heroiny mogliby się na tę swobodę powoływać, bo państwo ich krępuje jakimś kodeksem karnym. Swoboda, ale w ramach prawa...



_________________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com
Poprzednia stronaNastępna strona