Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pracowita jesień Škody i Solarisa

infobus
14.10.2015 11:44
0 Komentarzy

Škoda Electric rozpoczęłaprodukcję kolejnych trolejbusów typu 27Tr dla Rygi. Równolegle Solarisrazem z czeską spółką zamknął kontrakt dla bułgarskiego miasta Stara Zagora.

Ryga w 2013 r. zamówiła wsumie 125 przegubowych trolejbusów. Kontrakt ten wygrała firma Škoda Electric(w kooperacji z Solaris Bus & Coach), która przekazała w ubiegłym roku dostolicy Łotwy pierwszą partię 25 przegubowych pojazdów Skoda-Solaris 27 Tr.Teraz czeska spółka rozpoczęła produkcję kolejnych 25 pojazdów. Wszystkietrafią do taboru przewoźnika RigasSatiksme.

??Przygotowywane przeznas pojazdy wyposażone są także w dodatkowy generator dieslowski, który powoliim na operowanie poza siecią napowietrznych linii trakcyjnych. Oczywiściewszystkie trolejbusy są niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację oraz nowoczesnysystem informatyczny, w tym urządzenia do zliczania pasażerów?- opisuje KarelMajer, szef Škoda Electric Trolley.

Umowa z Rygą jestwyjątkowa dla czeskiej firmy. To największy kontrakt w najnowszej historii ŠkodaElectric. Wcześniej firma dostarczyła do stolicy Łotwy aż 150 szt.niskopodłogowych trolejbusów Škoda 24 Tr o wartości 1,5 mld koron. Zostały one dostarczonew latach 2007-2009. Pamiętajmy, że najnowszy kontrakt zawiera także opcjędostawy kolejnych 38 egzemplarzy, co oznacza, że łącznie Ryga może odebrać wlatach 2014 ?2018 aż 163 szt. nowoczesne trolejbusy.

Przedsiębiorstwotransportu publicznego w Rydze (RigasSatiksme) obsługuje aktualnie 19 liniitrolejbusowych i rocznie przewozi ok. 45 mln pasażerów. Jego trolejbusowa flotato 267 pojazdy, w tym 95 szt. o długości 18-metrów i 172 szt. o długości12-metrów. Najnowsze pojazdy zastąpią w pierwszej kolejności 66 szt.trolejbusów, które osiągnęły wiek 12 lat (w tym 44 szt. 18-metrowych i 22 szt.12-metrowych). Statystyki pokazują, że liczba pasażerów przewożonych przeztrolejbusy w Rydze rośnie z roku na rok. W ciągu ostatnich trzech lat wzrosła oprawie 2 mln – z 44,4 milionów w 2010 roku do 46,2 milionów w 2012 roku.Największą bolączką trolejbusowego transportu jest przepełnienie taboru i stąddecyzja zakupie nowych pojazd o bardzo dużej pojemności. 
Dodajmy, że w Rydze kursuje także 26 niskopodłogowych tramwajów Škoda ForCity Alfa.

Bułgarski potencjał 

Równolegle firma Škoda Electric poinformowała o pomyślnym zakończeniu dostawy14. trolejbusów Trollino 12 dla bułgarskiego miasta Stara Zagora. Kontrakt ten wygrałaz kolei firma Solaris Bus & Coach i zrealizowała go wspólnie z spółką zPilzna. Czeska firma wyposażyła pojazdy w kompletny napęd i urządzenia elektrycznych.Była również odpowiedzialna za ich montaż końcowy.
-?Nowe trolejbusy dostarczyliśmy na przełomie sierpnia i września. To już drugikontrakt realizowany przez nas dla miasta Stara Zagora w ciągu kilku ostatnich lat?- powiedziała kierownik projektu z ramienia Skoda Electric, Jitka Líšková.
Warto przypomnieć, że w ciągu ostatnich pięciu lat Škoda Electric dostarczyłana bułgarski rynek aż 180 trolejbusów, z czego osiemdziesiąt dla ??Sofii.Kolejna setka dotarła do Warny, Plewen, Burgas i Starej Zagory.

Pozostając na terenieEuropy Środkowej warto przypomnieć, że we wrześniu konsorcjum Škoda Electric iSolaris przekazało pierwsze trolejbusy do stolicy Węgier. Budapesztańskiprzewoźnik BKK zamówił 36 nowoczesnych trolejbusów plus 72 pojazdy w opcji.Obecnie Skoda produkuje także trolejbusy dla Bolonii.

Komentarze