Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Od połowy marca utrudnienia na Podlasiu

inforail
03.03.2017 18:56
0 Komentarzy

Podróżującychpociągami na terenie województwa podlaskiego czekają utrudnienia. W marcurozpoczyna się modernizacja linii Białystok-Czeremcha, co będzie związane zkoniecznością wprowadzania tam etapami komunikacji zastępczej – poinformowałyPrzewozy Regionalne.

Nowy rozkład jazdy pociągów będzie wprowadzony 12 marca i maobowiązywać do 10 czerwca. W województwie podlaskim zmiany w tym rozkładziezwiązane są z pracami modernizacyjnymi na liniach kolejowych.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA w marcu rozpoczynabowiem inwestycję na linii Białystok-Czeremcha. To jedna z trzech tzw. liniizapasowych dla trasy Warszawa-Białystok, które przejmą ruch pociągów na czasjej dalszej przebudowy. Pozostałe dwie linie zapasowe to Ostrołęka-Śniadowo-Łapyi Czeremcha-Siedlce.

Przedstawiciele PKP PLK już wcześniej informowali, że najtrudniejszymwyzwaniem będzie trasa Białystok-Czeremcha, która musi na czas modernizacjizostać zupełnie zamknięta. Trzeba tam wymienić prawie 70 km torów, a linia jestjednotorowa.

Prace mają zakończyć się do końca listopada tego roku. Abyzmniejszyć utrudnienia w podróżowaniu, inwestycja będzie podzielona na etapy:najpierw PKP PLK chcą zamknąć odcinek Białystok-Bielsk Podlaski i tam zakończyćprace z końcem czerwca. 1 lipca miałaby zacząć się natomiast modernizacja naodcinku Bielsk Podlaski-Czeremcha.

Zamykanie odcinków oznacza wprowadzenie tam autobusówkomunikacji zastępczej. „Na stacji Bielsk Podlaski pasażerowie podróżującydalej, w kierunku do Czeremchy, będą się przesiadać do pociągów” -poinformował w piątkowym komunikacie Podlaski Oddział Przewozów Regionalnych wBiałymstoku.

Wprowadzenie zastępczej komunikacji będzie skutkowało zmianąrozkładu jazdy wszystkich pociągów na tej trasie. Jak szacuje spółka, czas przejazduwydłuży się o ok. 50 min.

Uruchomienie jesienią ruchu na liniach zapasowych pozwolipłynnie prowadzić prace na trasie Warszawa-Białystok. Przejmą one bowiem jejruch pasażerski i towarowy.

W kwietniu ma rozpocząć się modernizacja na tej trasiekolejnego odcinka: Sadowne-Czyżew. Jak informowała kilka dni temu spółka PKPPLK, między Łochowem a Małkinią oraz Toporem i Sadownem, za część pociągówKolei Mazowieckich wprowadzona będzie zastępcza komunikacja autobusowa.


Komentarze