PKS Katowice - najmniejszy PKS-ik w kraju?

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

pajaskolski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1616
Dołączył: piątek, 13 lipca 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

PKS Katowice - najmniejszy PKS-ik w kraju?

Postprzez pajaskolski » poniedziałek, 16 lipca 2007, 22:31

Witam,
Mam wrażenie, że PKS w Katowicach S.A. mógły starać się o tytuł najmnieszego PKS-u w kraju...Rozmawiałem z jednym z kierowców - powiedział, że nie ma czym jeżdzić, nie ma komu i nie ma dokąd! Z rozkładu jazdy wynika, że z około 175 kursów odjeżdzających w ciagu dnia z dworca (jaki PKS taki dworzec) przez PKS w Katowcach obsługowanych jest tylko nieco ponad 10% kursów. PKS obsługuje tez 2 linie miejskie, tzw pospieszną 810 do Mikołowa i miejską, chyba 273.
Dla zainteresownych podaję WSZYSTKIE kursy wykonywane przez PKS Katowice:

Cieszyn:
6.00 pon-sob, 7.40 pośp, codz, 14.40 pon-pt, 17.10 posp w sob, niedz

Jastrzebie: 5.45 codz, 14.40 zawieszony, 16.00 pon-pt, 16.30 sob, niedz

Krynica: 10.15 posp sob, nd, pon; 13.20 pośp z noclegiem w Krynicy

Lublin: 8.30 posp z noclegiem

Ostrowiec: 6.50 posp

Rabka: 7.20 posp sob, niedz

Rybnik: 8.15 pon-pt; 11.40 zawieszony

Szczawnica: 8.15 posp

Szczyrk: komiczny kurs, 7.00 posp, zimą tylko w sob i nd

Ustrzyki: 12.00 posp

Wisła: 7.10 pon-sob, 8.10 posp, 11.40, 15.10

Zakopane: 7.30 posp, 10.00 posp

Czyli razem nie licząc Szczyrku: 21 kursików... z czego 3 są z noclegami To chyba jakos mało, żeby utzrymywac całe przedsiębiorswto??

Niedaleko jest jeszcze PKS Pszczyna, ale o tym tworze mi się juz nawet piasc nie chce. Przedsiębiorstwo Kompletnie Skonczone moim zdaniem. Jak to funkcjonuje?? z dotacji czy jak??

Paweł.
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Re: PKS Katowice - najmniejszy PKS-ik w kraju?

Postprzez Aron » poniedziałek, 16 lipca 2007, 22:33

No to już chyba firma Viki ma więcej kursów niz PKS Katowice.

A może np. PKS Częstochowa wykupi PKS Katowice i przejmie jego kursy, niektóre wydlużajac do Cżęstochowy ( typu Cieszyn, Wisła czy Jastrzębie)? PKS Cz-wa chyba nie jest zadłużony.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
pajaskolski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1616
Dołączył: piątek, 13 lipca 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

Postprzez pajaskolski » poniedziałek, 16 lipca 2007, 22:42

Pks Częstochowa ma już po jednym kursie do Wisły i Jastrzębia i więcej z PEWNOSCIA nie potrzeba, chyba, że dla zasady. Jastrzebie - frekfencja minimalna, Wisła - zalezy od dnia
072
 
Posty: 5
Dołączył: środa, 11 stycznia 2006, 23:28

Postprzez 072 » poniedziałek, 16 lipca 2007, 23:19

A do tego super stawka dla kierowców, 5,80 za godzinę :D tyle że dochodzi jakiś grosz za kilometry no ale to i tak dużo za mało ;)
pajaskolski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1616
Dołączył: piątek, 13 lipca 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

Postprzez pajaskolski » poniedziałek, 16 lipca 2007, 23:27

[quote="072"]A do tego super stawka dla kierowców, 5,80 za godzinę :D tyle że dochodzi jakiś grosz za kilometry no ale to i tak dużo za mało ;)


Własnie, podobno w PKM płacą ok. 10 zł za godzinę...
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » wtorek, 17 lipca 2007, 06:33

No to może PKS Żary, ktory już przejął PKS Gliwice to będzie miał do kompletu.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
Gallux
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2876
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Postprzez Gallux » wtorek, 17 lipca 2007, 10:53

Ten PKS jest jeszcze o tyle ciekawy, że prowadzi komunikację pospieszną i dalekobieżną, ale nie ma żadnego kursu na północ. "Wyżej" niż województwo lubelskie nie jadą, co jest co najmniej dziwne.
pajaskolski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1616
Dołączył: piątek, 13 lipca 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

Postprzez pajaskolski » wtorek, 17 lipca 2007, 13:40

Nie jeżdzą nie tylko powyżej linii Katowice-Busko-LUblin, ale na zachód tez niczego nie maja.
Adrian_
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 520
Dołączył: środa, 17 stycznia 2007, 12:03
Lokalizacja: Sanok

Postprzez Adrian_ » wtorek, 17 lipca 2007, 13:51

Wg. mnie PKS Katowice powinien zostać sprywatyzowany przez jakąś zagraniczną spółkę i tu stawiałbym na Veolię. Wprawdzie Veolia nie może po pewnym czasie kupować już tych lepszych autobusów, ale ponoć przy każdej podpisywanej umowie zobowiązują się, że przez pierwsze 3 lata dają kase na wymianę taboru. Patrząc np. na PKS Connex Sanok to jest to możliwe. Przez 3 lata sanocki PKS zyskał ok. 50 nowych autobusów. Zyskał też kilka nowych połączeń dalekobieżnych, a jego prestiż na rynku przewozoym na pewno wzrósł. Ewentualnie PKS Katowice mógłby sprywatyzować Blue Line. Wtedy wozrem PKS Leżajsk PKS Katowice mógłby otrzymywać kilakdziesiat Solbusów rocznie mają jeszcze przy tym rabat. Wszelkie takie połączenia PKS-ów odpadają, bo nie wpływają zbyt pozytywnie na firmę (przykład PKS Starachowice i Skarżysko-Kamienna).
Pablo
 
Posty: 277
Dołączył: wtorek, 13 grudnia 2005, 16:43
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez Pablo » wtorek, 17 lipca 2007, 16:04

Katowice to przecież Śląsk. Na pewno mają jakieś kursy pracownicze do kopalni, fabryk czy centr logistycznych bo nie sądze, żeby utrzymali się z 20 kursów i dwóch linii w GOP-ie.
pajaskolski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1616
Dołączył: piątek, 13 lipca 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

Postprzez pajaskolski » wtorek, 17 lipca 2007, 16:58

[quote="Pablo"]Katowice to przecież Śląsk. Na pewno mają jakieś kursy pracownicze do kopalni, fabryk czy centr logistycznych bo nie sądze, żeby utrzymali się z 20 kursów i dwóch linii w GOP-ie.


No właśnie nie mają niczego poza tymi dwudziestoma kursikami i dwiema liniami miejskimi. Wynajmy tez odpadają, przynajmniej te na większą skalę, bo i czym mieliby wozić turystów. Maja ze 20-25 autobusów i to wszystko. Do kopalń juz sie pracowników autobusami nie wozi, przynajmniej nie na taka skalę jak kiedyś, kursy te wykonuja pojedyncze autobusy prywatnych firemek, o ile jeszcze takie kursy wogóle istnieją.
072
 
Posty: 5
Dołączył: środa, 11 stycznia 2006, 23:28

Postprzez 072 » wtorek, 17 lipca 2007, 20:20

[quote="pajaskolski"]

Własnie, podobno w PKM płacą ok. 10 zł za godzinę...


Nowy w PKM-ie dostanie około 7-8 zł.
memphis
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1095
Dołączył: poniedziałek, 15 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S
Avatar użytkownika

Postprzez memphis » czwartek, 19 lipca 2007, 10:12

[quote="Pablo"]Katowice to przecież Śląsk. Na pewno mają jakieś kursy pracownicze do kopalni, fabryk czy centr logistycznych bo nie sądze, żeby utrzymali się z 20 kursów i dwóch linii w GOP-ie.


Po co mają mieć takie kursy? W większość miejsc dojedziesz komunikacją miejską. A gdzieś dalej to jest kolej, ewentualnie konkurencyjni przewoźnicy. Do Jastrzębia Drabas, do Raciborza tamtejszy PKS i Travel-bus, do Cieszyna/Wisły PKS Cieszyn.

A PKS Katowice tkwi od zawsze w głębokim socjaliźmie i nie pamiętam jakichkolwiek oznak poprawy w ostatnich latach. Niech upadnie jak najszybciej, z korzyścią dla pasażerów, podobnie jak PKS Będzin.
memphis
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1095
Dołączył: poniedziałek, 15 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S
Avatar użytkownika

Postprzez memphis » czwartek, 19 lipca 2007, 10:13

[quote="pajaskolski"]Wynajmy tez odpadają, przynajmniej te na większą skalę, bo i czym mieliby wozić turystów. Maja ze 20-25 autobusów i to wszystko.


Firma nie jest zainteresowana jakimikolwiek wynajmami, tłumacząc się, że ma "trudności taborowe".
dab
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Postprzez dab » czwartek, 19 lipca 2007, 10:28

W centrum aglomeracji śląskiej ma rację bytu tylko PKS który będzie woził na trasy dalekobieżne np.nad morze, w góry, za granicę. Przewozy lokalne tam nie mają sensu bo wszędzie można dojechać KM. Wszystkie miasta są ze sobą połączone więc po co jeszcze PKS.
Następna strona
Odpowiedz