Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

LOT chce latać nad Syberią

infoair
30.08.2016 10:48
0 Komentarzy

Za dwa tygodnieprzedstawiciele polskich władz będą rozmawiać ze stroną rosyjską w sprawieprzelotów maszyn PLL LOT nad Syberią – powiedział p.o. prezesa Urzędu LotnictwaCywilnego Piotr Samson. LOT chce się rozwijać, otwierając nowe połączenia doAzji.

Polski przewoźnik obecnie lata nad Syberią do Pekinu iTokio, od października zacznie wozić pasażerów do Seulu. Linia chce rozwijaćswoje rejsy do Azji i potrzebuje kolejnych zgód strony rosyjskiej.

Loty nad Syberią są bardzo popularne wśród europejskichprzewoźników, bo znacznie skracają trasę z Europy do Azji – głównie do Chin,Japonii i Korei Południowej. Moskwa zezwoliła na nie w latach 70. Zachodnielinie lotnicze płacą za każdy przelot. Pieniądze trafiają do państwowegoAerofłotu.

Za 2 tygodnie mamy rozmowy z Rosją za temat przelotów PPLLOT nad Syberią. LOT chce zwiększyć liczbę rejsów nad Syberią – powiedział naspotkaniu z dziennikarzami Samson. Jak przekazał, przedstawiciele stronyrosyjskiej przyjadą do Polski. W konsultacjach, oprócz ULC, uczestniczyć będzietakże m.in. LOT, MSZ.

„Przedstawimy nasze stanowisko z prośbą o ocenę przezFederację Rosyjską. Konsultacje dotyczyć będą nie tylko zwiększenia samejilości lotów nad Syberią, lecz również innych rzeczy związanych z umową międzyPolską, a Federacją Rosyjską. Podchodzimy do tych konsultacji w sposóbbiznesowy – korzyści będą dla obu stron” – powiedział p.o. prezesa ULC.

LOT znacząco poprawia wyniki finansowe. W czerwcu br. spółkazaczęła zarabiać na lataniu. Po pierwszych pięciu miesiącach przewieziono ponad2 mln pasażerów. Zgodnie z prognozą na koniec 2016 r. ma ich być ok. 5,5 mln. Wubiegłym roku LOT przewiózł ponad 4 mln pasażerów. Zgodnie z przewidywaniamispółki, na koniec tego roku linia ma uzyskać zysk na działalności podstawowej(przewozie pasażerów – PAP) w wysokości ponad 125 mln zł.

Samson przekazał, że chiński narodowy przewoźnik Air Chinazłożył do ULC wniosek potrzebny do uzyskania zgód na wykonywanie rejsów doPolski. Maszyny przewoźnika mają latać na trasie Pekin – Warszawa od wrześniabr.

P.o. prezesa ULC pytany był też o plany związane z budowąCentralnego Portu Lotniczego. Międzyresortowy zespół ma opracować strategięrozwoju rynku lotniczego w Polsce, a także ma się zająć koncepcją budowyCentralnego Portu Lotniczego.

„Przy rozmowie o CPL powinno się wziąć pod uwagę całysystem transportowy Polski, również z kolejami oraz z autostradami. (…)Chodzi o to, żeby nie ograniczać się tylko do kwestii rozwoju samego lotnictwa,ale wziąć pod uwagę także inny transport” – ocenił.

Jego zdaniem warszawskie Lotnisko Chopina ze względu napołożenie i prognozy rosnącego ruchu pasażerskiego, nie będzie w stanierozwijać się na tyle, by obsłużyć wzrastający ruch pasażerski. W 2015 r.polskie porty lotnicze obsłużyły ponad 30 mln pasażerów. Według szacunkówUrzędu Lotnictwa Cywilnego, w 2030 r. będzie to już 60 mln osób.


Komentarze