[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 836: Undefined index: KIB
Koniec PKS Garwolin - Przedsiębiorstwa przewozowe

Koniec PKS Garwolin

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

zp
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1452
Dołączył: poniedziałek, 29 października 2007, 16:57
Lokalizacja: pruszków

Koniec PKS Garwolin

Postprzez zp » sobota, 10 kwietnia 2010, 21:56

Czy znacie Państwo Pana Smolarka /były afery/ właściciel min. ZM Łuków!!!Koniec PKS Garwolin- min. plac dworcowy na sprzedaż, a to początek końca. Są chętni na zakup!!! Pracownicy z zarządu podpisują podobno wszystko co im podsuną, a jeszcze nie dawno twierdzili ,ze będą walczyć o przetrwanie.Pewnie podobnie będzie w Lublinie a może i w Rykach. Tak to się robi, gdzie samorząd na początku przejmuje w imię dobra ludu, a potem sprzedaje.Tak się robi biznes w demokratycznej Polsce której nie ma i chyba długo nie będzie. Będę informował o wszystkim co się dzieje w PKS Garwolin na bieżąco to tyle na wstępie. Nie zapominajmy o innych PKS-ach z Mazowsza które są w nie najgorszej sytuacji finansowej ale będą dzielić losy firm upadających ponieważ umiejscowienie Dw.Aut. w tych miastach może bardzo pomóc w wielu biznesom. Szkoda tez PKS w Mińsku i w Mławie bo nieźle sobie radzą .
Ostatnio edytowano czwartek, 23 maja 2019, 07:51 przez zp, łącznie edytowano 1 raz
Oświęcimianin
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1479
Dołączył: sobota, 6 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez Oświęcimianin » niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:37

Strasznie trudny okres dla PKSów. Co chwila słychać o trudnej sytuacji lub o upadłości jakiegoś przedsiębiorstwa (choćby Zawiercie czy Wadowice).
FLOREK
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 628
Dołączył: wtorek, 12 stycznia 2010, 14:03
Lokalizacja: Siedlce

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez FLOREK » niedziela, 11 kwietnia 2010, 12:33

To już tak kiepsko z PKS Garwolin że następuje koniec jadą na kresce czy co innego?
**************
Przewodniczący rady nadzorczej PKS, a za nim zarząd powiatu, przedstawił koncepcję restrukturyzacji lokalnego przewoźnika.

Minął rok od czasu, kiedy 85 proc. akcji Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Garwolinie przejął samorząd powiatu. Pozostała część przekazana została pracownikom przewoźnika.
Na ostatniej sesji rady powiatu o sytuacji w PKS mówił Krzysztof Domaszczyński. - PKS ze swoich zadań wywiązywał się różnie. Ostatnie lata też były różne. W okresie 2003-2005 mieliśmy kilkusettysięczne straty roczne. To spowodowało trudną sytuację z wypłacaniem wynagrodzeń - rozpoczął prezes spółki. Później jednak nastały nieco lepsze czasy. Od 2006 roku, co roku, 700-800 tys. zł przeznaczanych jest na inwestycję, głównie w tabor. - Ostatnie lata to znaczy spadek potrzeb przewozowych, a tym samym przychodów z tego tytułu. Gdyby nie wewnętrzna modernizacja i dywersyfikacja usług, to spółka pewnie by nie przetrwała - podkreślał prezes. Od 2005 roku zmniejszono zatrudnienie o 95 osób. Obecnie w garwolińskim PKS pracuje 240 osób, w tym 131 kierowców.

- Jeżeli, ktoś mówi, że zarządzanie firmą i majątkiem jest niefektywne, to się z tym nie zgadzam, ale uznaję prawo do własnej oceny. Jednak mówienie, że jest to przejadanie własnego majątku jest nieporozumieniem - mówił Krzysztof Domaszczyński, nie kryjąc emocji.
Bilans PKS w Garwolinie za 2009 rok wypadł na plus. Przychody wyniosły 23,680 mln zł, a zysk netto wyliczono na 273 tys. zł. - Oświadczam, że podany zysk wynika z księgowania zgodnie z obowiązującymi przepisami. Mówię to dlatego, że słyszymy różne opinie, że jak księgowa dobrze zaksięguje, to będą być może jakieś zyski - podkreślał mówca. Prezes dziękował pracownikom za ciężką pracę. - Podziękowania należą się również pasażerom i klientom. Jednocześnie, tych niezadowolonych z naszych usług, przepraszamy. Zaufanie buduje się bardzo długo, a stracić je można z dnia na dzień - mówił. - Powstaje pytanie, czy jest dobrze, czy źle? Można powiedzieć, że jest dobrze, bo jest zysk. My mówimy jednak, że sytuacja jest trudna, a może być jeszcze trudniejsza. Następuje dalszy spadek rentowności kursów oraz wzrost kosztów niezależnych od nas np. cen paliwa. A do tego średnio nasze autobusy liczą 15 lat - wymieniał.
Pod koniec listopada 2009 roku do zarządu powiatu trafiło pismo od przewodniczącego rady nadzorczej PKS. Ryszard Smolarek przedstawia w nim koncepcję restrukturyzacji. Odpowiedź zarządu trafiła także do prezesa spółki, który ma się ustosunkować do propozycji. Krzysztof Domaszczyński przyznał na sesji, że w piśmie od zarządu pojawiła informacja, której celem było zdyskredytowanie jego osoby. W koncepcji restrukturyzacji czytamy, że grafiki prywatnych przewoźników były "uzgadniane wspólnie, przy akceptacji prezesa PKS". - O rozkładach jazdy prywatnych przewoźników dowiadywaliśmy się najczęściej z ich rozkładów jazdy - dementował zarzuty prezes Domaszczyński. ŁK
zp
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1452
Dołączył: poniedziałek, 29 października 2007, 16:57
Lokalizacja: pruszków

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez zp » niedziela, 11 kwietnia 2010, 20:42

Jaka restrukturyzacja to teoria liczy sie tylko plac dworcowy w centrum miasta nikt nie mysli o uzdrowieniu sytuacji.Jedna z pierwszych rzeczy jaka sie zajęto to plac i jego sprzedanie.
zp
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1452
Dołączył: poniedziałek, 29 października 2007, 16:57
Lokalizacja: pruszków

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez zp » czwartek, 23 września 2010, 20:31

Czy ktos pamieta godzinY odjazdu i kiedy były wykonywane przez PKS Garwolin nstepujace kursy
WARSZAWA-KRASNIK-WARSZAWA
[attachment=0]
KRAŚNIK - WARSZAWA.jpg
KRAŚNIK - WARSZAWA.jpg (15.05 ) Przeglądane 7196 razy

WARSZAWA-HRUBIESZÓW-WARSZAWA
WARSZAWA-GOŁDAP-WARSZAWA
FLOREK
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 628
Dołączył: wtorek, 12 stycznia 2010, 14:03
Lokalizacja: Siedlce

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez FLOREK » niedziela, 29 maja 2011, 20:34

Nie ma chętnego do zarządzania garwolińskim Przedsiębiorstwem Komunikacji Samochodowej.
http://podlasie24.pl/wiadomosci/garwoli ... -6be8.html
Ogłoszone przez Radę Nadzorczą postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko prezesa nie przyniosło rozwiązania. Jedynym kandydatem był Artur Ćwiertniewski- kierownik działu przewozów pasażerskich w spółce, ale po rozmowach z Radą Nadzorczą niespodziewanie zrezygnował z ubiegania się o prezesostwo.

Rada Nadzorcza PKS, która obradować będzie 30 maja, wyznaczy termin kolejnego konkursu i ustali warunki, jakie powinien spełniać przyszły prezes przedsiębiorstwa.

Powstała sytuacja to nie lada problem dla głównego udziałowca Spółki, jakim jest powiat, ale starosta Marek Chciałowski jest dobrej myśli. Aktualny prezes, Krzysztof Domaszczyński przestanie pełnić tę funkcję wraz z końcem czerwca i do tego czasu powinien zostać wyłoniony jego następca.

Przypomnijmy, że dwa lata temu spółka PKS jako jedna z pierwszych na Mazowszu została skomunalizowana. 85% udziałów ma powiat garwoliński, a 15% miało być przekazane załodze, ale dalej są w rękach Skarbu Państwa. Firma ma stratę wysokości około 1 mln zł i potrzebuje prawdziwego managera, który zagwarantuje dobry rozwój przewoźnika.
Ostatnio edytowano czwartek, 14 marca 2013, 11:59 przez FLOREK, łącznie edytowano 1 raz
FLOREK
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 628
Dołączył: wtorek, 12 stycznia 2010, 14:03
Lokalizacja: Siedlce

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez FLOREK » piątek, 10 czerwca 2011, 21:30

http://www.grajdol.pl/garwolin_3443_pre ... zukiwany,2
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Spółki pod firmą: PKS w Garwolinie S.A., postanowiło o ponownym przeprowadzeniu konkursu celem wyłonienia osoby, z którą zostanie zawarta umowa o sprawowanie Zarządu w Spółce PKS w Garwolinie S.A.
Przeprowadzenie konkursu powierza się Radzie Nadzorczej.
Określa się następujące zasady i tryby przeprowadzenia konkursu:
1.Kandydat powinien:
?mieć ukończone studia wyższe,
?posiadać co najmniej 5-letni staż pracy,
?korzystać z pełni praw publicznych,
?posiadać pełną zdolność do czynności prawnych,
?nie podlegać przepisom o ograniczeniach i zakazach zajmowania stanowiska członka zarządu spółek handlowych.
2.Kandydat składa zgłoszenie wraz z oświadczeniem o:
?spełnianiu wymagań o których mowa w pkt. 1,
? wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów postępowania konkursowego.
3.Do zgłoszenia Kandydat dołącza w oryginałach lub poświadczonych kopiach następujące dokumenty:
?list motywacyjny,
?CV zawierające m.in. opis kariery zawodowej, adres do korespondencji, telefon kontaktowy,
?dyplom ukończenia studiów wyższych,
?zaświadczenie o stażu pracy,
?aktualne zaświadczenie o stanie zdrowia, stwierdzające zdolność do pracy na stanowisku kierowniczym,
?inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje.
4.Zgłoszenia należy składać osobiście lub pocztą w siedzibie Starostwa Powiatowego w Garwolinie ul. Staszica 15 do dnia 17 czerwca 2011 r. do godz. 15.00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem ?Konkurs na Prezesa Zarządu?.
5.Zgłoszenia zostaną otwarte przez Komisję konkursową w dniu 17 czerwca 2011 r. o godzinie 15.00
6.Rozmowy kwalifikacyjne zostaną przeprowadzone w siedzibie spółki. O dokładnym terminie rozmowy kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie lub listownie co najmniej dwa dni przed dniem rozmowy.
7.Zgłoszenia kandydatów nie spełniające kryteriów z pkt. 1, 2, 3, 4 nie będą podlegać rozpatrzeniu, a kandydaci nie wezmą udziału w postępowaniu konkursowym.
8.Rada Nadzorcza może w każdym czasie, bez podania przyczyn, zakończyć postępowanie konkursowe bez wyłaniania kandydatów.
9.O wyniku postępowania konkursowego Rada Nadzorcza powiadomi kandydatów pisemnie.
Ostatnio edytowano czwartek, 14 marca 2013, 12:02 przez FLOREK, łącznie edytowano 1 raz
FLOREK
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 628
Dołączył: wtorek, 12 stycznia 2010, 14:03
Lokalizacja: Siedlce

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez FLOREK » środa, 15 czerwca 2011, 22:36

Garwoliński PKS czeka na managera
http://podlasie24.pl/wiadomosci/garwoli ... -6ec2.html
Po rezygnacji jedynego kandydata na prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Garwolinie, ogłoszony został drugi konkurs, który ma wyłonić zarządzającego spółką. Termin składania ofert zbliża się do końca, ale też złagodzono pewne warunki stawiane kandydatom.

? W ponownie ogłoszonym konkursie nie znalazła się najważniejsza rzecz, która ograniczała ilość kandydatów, a mianowicie zapis o posiadaniu odpowiedniego certyfikatu wydanego przez Instytut Transportu Sanitarnego. Certyfikatu tego nie musi posiadać prezes firmy, ale jedynie osoba pracująca w firmie. Liczymy, że teraz na pewno będzie więcej kandydatów, którzy chcieliby prowadzić firmę. Jest to firma posiadająca pewne zabezpieczenie majątkowe, brakuje jej jednak inwencji- powiedział nam Marek Chciałowski, starosta garwoliński.

Niezbędne jest również zaangażowanie managerskie, dlatego właściciel PKS chce podpisać z przyszłym prezesem kontrakt managerski. Wynagrodzenie szefa firmy zależeć będzie w dużej mierze od wypracowanego zysku. Sądząc po zainteresowaniu, jest ono większe niż poprzednim konkursem, ponieważ jest wiele telefonów od potencjalnych kandydatów z pytaniami o szczegóły. ? Już w ubiegłym roku na zarządzie zostały wypracowane pewne konkretne pomysły, które chcieliśmy wprowadzić w życie. Przez ponad rok nie zrealizowano właściwie żadnego z tych pomysłów. To mnie trochę boli, Radę Nadzorczą również i właśnie dlatego RN na posiedzeniu nie udzieliła absolutorium obecnemu prezesowi. Nie da się zarządzać skutecznie firmą, kiedy ta przez dłuższy okres przynosi ujemny wynik finansowy. Mam nadzieję, że zmiana władzy w PKS spowoduje inne spojrzenie na sprawy prowadzenia firmy i zaowocuje konkretnymi przychodami- dodaje Marek Chciałowski.
Ostatnio edytowano czwartek, 14 marca 2013, 12:03 przez FLOREK, łącznie edytowano 1 raz
FLOREK
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 628
Dołączył: wtorek, 12 stycznia 2010, 14:03
Lokalizacja: Siedlce

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez FLOREK » sobota, 2 lipca 2011, 23:38

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Garwolinie może zakończyć bieżący rok zyskiem, chociaż strata za pięć miesięcy tego roku wynosi 88 tys. zł. Z firmy odejdzie 17 lub 18 osób, a poza tym spółka funkcjonuje normalnie.
http://podlasie24.pl/wiadomosci/garwoli ... -70e3.html
? Spółka rzeczywiście funkcjonuje normalnie, wykonuje wszystkie bieżące zadania. Obsługuje ponad 120 linii, dziennie wykonuje ok. 580 kursów. Mówię oczywiście o dniach roboczych i nauki szkolnej. Tabor składa się z 96 autobusów. W pierwszej połowie tego roku, czyli do końca czerwca zatrudnienie zmniejszyło się o 10 osób. Z tego, co dzisiaj nam wiadomo, do końca roku jeszcze odejdzie 7-8 osób. Czyli w skali roku, niezależnie od innych decyzji, zatrudnienie zmniejszy się o 17-18 osób- powiedział kończący 30 czerwca kadencję prezesa PKS Krzysztof Domaszczyński.

Za pięć minionych miesięcy spółka zanotowała stratę w wysokości 88 tys. zł. Ze względu na nowo uruchomioną stację Shell, zyski na sprzedaży paliwa w okresie 4 miesięcy tego roku spadły o ponad 90 tys. zł, czyli prawie tyle, ile wynosi strata za 5 miesięcy.
? Jest to sytuacja niezależna od nas, bo w tym czasie na tej stacji ceny były tak niskie, że wszyscy sprzedający paliwo na to narzekaliśmy. Muszę powiedzieć, że sytuacja od maja wróciła do normy i jak widzimy dzisiaj, na stacji Shell paliwo jest najdroższe i zyski ze sprzedaży paliwa również wracają do poziomu roku ubiegłego- poinformował prezes.
Biorąc pod uwagę zmniejszone zatrudnienie, unormowanie sytuacji ze sprzedażą i ceną paliwa, mniejszą ilością wykonanych kursów, co wiąże się ze zużyciem mniejszej ilości paliwa.
? Chociaż do tej pory, mimo, że tego paliwa zużyliśmy mniej o 54 tys., to koszty niestety wzrosły o 160 tys. zł. I to są jedyne koszty, które wyższe w porównywalnym okresie do roku ubiegłego. Uważam, że te czynniki, o których powiedziałem, pozwalają na stwierdzenie, że rok 2011 może być zamknięty zyskiem. W planie rocznym założyliśmy zysk ok. 70 tys. zł, chociaż będzie to zależało od tego nieszczęsnego paliwa. Spółka nie ma żadnego zadłużenia, nie korzystamy z kredytu, żadnych lesingów. Posiadamy określone środki, które uważam, że są zabezpieczeniem na normalne funkcjonowanie w najtrudniejszych dla spółki wakacyjnych miesiącach- zauważa Domaszczyński.

- Funkcjonowaliśmy i funkcjonujemy w określonym otoczeniu zewnętrznym i wewnętrznym, w określonych uwarunkowaniach bardzo różnych. W swojej działalności naprawdę nie robiliśmy nikomu na złość, nie lekceważyliśmy nikogo, nie ignorowaliśmy. Staraliśmy się wykonywać swoje obowiązki w miarę możliwości, a wiemy, ze te możliwości były determinowane niestety, przez pieniądze, jakimi spółka dysponowała- spuentował prezes Domaszczyński.
Przyszłość PKS-u w Garwolinie

Starosta garwoliński odpowiadał również na pytania odnośnie decyzji o powołaniu na prezesa garwolińskiego PKS-u Bogdana Kozioła. Mówił również czego od niego oczekuje.

- Bardzo cieszę się, że Bogdan Kozioł jest prezesem. Postawiłem mu warunek, podejmij takie działania, żeby nie było długów do końca tego roku. Po pierwszych 5 miesiącach 2011r. garwoliński PKS ma około 88 tys. zł straty. W zeszłym roku na tym etapie strata była podobna, ale pod jego koniec wzrosła do około 900 tys. zł. Trzeba więc już teraz koniecznie zahamować ten trend. W przyszłych latach chciałbym, żeby spółka ta stała się jednym z najnowocześniejszych, najbardziej prężnych firm przewozowych. Potrzebuje ona nowego spojrzenia. Nie może być tak, że w firmie zachowana została struktura zatrudnienia z początku lat 90-tych. Poza tym, jeśli PKS nie będzie w stanie czerpać około połowy dochodów z działalności innej niż transport, bardzo ciężko będzie mu uzyskać dobry rezultat finansowy- podkreślił starosta Chciałowski.
Ostatnio edytowano czwartek, 14 marca 2013, 12:05 przez FLOREK, łącznie edytowano 1 raz
FLOREK
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 628
Dołączył: wtorek, 12 stycznia 2010, 14:03
Lokalizacja: Siedlce

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez FLOREK » sobota, 16 lipca 2011, 11:58

JAK WYPROWADZIĆ GARWOLIŃSKI PKS NA PROSTĄ? NOWY PREZES SPÓŁKI BOGDAN KOZIOŁ MA W ZANADRZU KILKA POMYSŁÓW.
http://www.egarwolin.pl/index.php/aktua ... e-na-prost
Niezwykle trudne zadanie
- Wyprowadzenie spółki na zero do końca roku jest niezwykle trudnym zadaniem, wręcz niewykonalnym ? mówi prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Garwolinie Bogdan Kozioł. Zarządzający PKS-em od 1 lipca nowy prezes nie ukrywa, że prowadzone do tej pory działania mające na celu poprawienie stanu finansowego spółki nie przynosiły efektów. - Likwidowanie nierentownych kursów nie zmniejszało kosztów stałych przedsiębiorstwa ? informuje Kozioł i jednocześnie zaznacza, że jeżdżenie na pusto rzeczywiście nie ma sensu. Zdaniem prezesa prawdziwe możliwości daje dopiero dodatkowa działalność spółki.
Mamy spore atuty, trzeba reklamy
- Stacja paliw, stacja kontroli pojazdów i kursy turystyczne ? wylicza prezes. - Owszem, będą elementy oszczędnościowe, ale musimy lepiej korzystać z tego, co mamy ? dodaje Bogdan Kozioł. Dobrej jakości paliwa, stacja kontroli pojazdów, której usługi są cenowo porównywalne z innymi stacjami, a godziny otwarcia (od 6 do 22) stanowią niezaprzeczalny atut ? wszystko to w połączeniu ze stworzeniem dodatkowych kursów, na przykład na potrzeby szkół czy parafii, ma przynieść spółce wymierne korzyści. - Pomyślimy o reklamie. Sądzę, że nie wszyscy mieszkańcy Garwolina i okolic wiedzą o tym, co posiadamy ? stwierdza nasz rozmówca. Prezes zapowiada, że niebawem na garwolińskich autobusach zobaczymy reklamy, które rozpropagują pozaprzewozową działalność spółki. Zwiększenie obrotu na tych działalnościach ma w przyszłości poprawić finansową kondycję rodzimego przewoźnika.
Z marszu 200 000 zł
- Spółka rocznie płaci około 200 tysięcy złotych na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Tu również będziemy szukać oszczędności ? mówi Bogdan Kozioł. (Firmy, które wśród zatrudnionych pracowników posiadają osoby niepełnosprawne nie płacą wcale lub znacznie mniej na PFRON ? przyp. red.) Okazuje się, że wielu pracowników PKS-u jest w wieku emerytalnym, a warunki pracy kierowców sprzyjają powstawaniu problemów zdrowotnych. - Rozmawiając z pracownikami zachęcam ich do poddania się badaniom i opinii komisji, która stwierdza stopień niepełnosprawności ? wyznaje prezes. - Zaoszczędzone 200 tysięcy złotych to dobry autobus. Ruchy wykonane w tym roku dadzą efekt w roku przyszłym ? dodaje.
Bez gapowiczów, bez zwolnień?
Bogdan Kozioł zamierza również egzekwować zapisany w angażu kierowców obowiązek kontroli biletów. - Każda wsiadająca osoba będzie miała obowiązek pokazać kierowcy bilet upoważniający ją do przejazdu ? informuje prezes PKS. - Unikniemy w ten sposób gapowiczów oraz zwolnień. Pracownicy spółki będą wykorzystywani również jako rewizorzy ? wyjaśnia skuteczność kolejnego pomysłu Kozioł. Aby uniknąć opóźnień, dyżurny ruchu, informując o odjazdach, będzie przypominał pasażerom o obowiązku okazania biletu przy wsiadaniu.
Obecnie spółka nie zamierza brać kredytu. - Rozważam taką możliwość, ale nie w tej chwili. Najpierw musimy przygotować wieloletni plan inwestycyjny spółki. Wzięcie kredytu wiąże się z potrzebą posiadania środków na jego opłacanie ? uzasadnia swoją decyzję Bogdan Kozioł.
Wydaje się, że po dwóch tygodniach urzędowania nowego prezesa przed garwolińskim PKS-em pojawiają się nowe, do tej pory niewykorzystane możliwości. Czy wiatr zmian będzie w stanie przegonić czarne chmury, które zawisły nad spółką?
Ostatnio edytowano czwartek, 14 marca 2013, 12:06 przez FLOREK, łącznie edytowano 1 raz
FLOREK
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 628
Dołączył: wtorek, 12 stycznia 2010, 14:03
Lokalizacja: Siedlce

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez FLOREK » piątek, 26 sierpnia 2011, 10:16

Pomimo wielu działań naprawczych, sytuacja bilansowa garwolińskiego PKS wygląda źle i wynik finansowy może być taki sam, jak w roku ubiegłym - czyli ujemny.
http://podlasie24.pl/wiadomosci/garwoli ... -7892.html
- Jeżeli chodzi o finanse, pieniądze te, które są w kasie - spółka jest bezpieczna. Mamy środki na realizację naszych podstawowych obowiązków: zakup paliwa, wywiązywanie się ze zobowiązań wobec pracowników, także nie ma zagrożenia płynności finansowej spółki. Rok ubiegły zakończył się stratą ponad 900 tys. zł. W tym roku, mimo tego, że spółka podjęła szereg działań restrukturyzacyjnych, ta strata jest naprawdę duża i okres wakacyjny nie sprzyjał nam. Wygląda na to, że mimo podjętych działań, wynik roku 2011 może być zbliżony do wyniku roku ubiegłego, czyli to również bardzo poważna strata - powiedział Bogdan Kozioł, prezes PKS.

Prezes podjął szereg czynności, które mają ten stan zmienić i przede wszystkim obniżyć koszty funkcjonowania przedsiębiorstwa. Po analizie linii autobusowych, część już zawieszono, a część czeka to od września. Wszystkie linie szkolne będą funkcjonowały. Od sierpnia autobusy PKS Garwolin jeżdżą na tańszym paliwie tzw. bio ester b100. Paliwo rzepakowe jest tańsze niż zwykły olej napędowy, ale jego jakość w pełni wystarczy do jazdy autobusów tego typu jak Autosan.

- Zmiany w strukturze spółki nie będą związane z tym, że mamy zwalniać jakichś pracowników. Oświadczam, że nie szykują się zwolnienia, natomiast na pewno szykuje się zmiana zakresu obowiązków. Już od tych pracowników będziemy więcej wymagać niż wymagaliśmy dotychczas. Nie będzie takiego przypisania, że ktoś odpowiada za ten szczególny, wąski wycinek i tylko to. W tej chwili każdy z nas odpowiada za więcej elementów i musi widzieć cały interes spółki. Wystartujemy w przetargach na dowóz dzieci do szkół. W latach ubiegłych tego nie było. Bardzo intensywnie zabiegamy o to, żeby być taką firmą, z którą współpracuje Avon w Garwolinie i korzysta z przewoźników zewnętrznych przy dowożeniu pracowników do swojej firmy - poinformował prezes.

Stacja paliw w PKS nie sprzedaje gazu do samochodów, ale się to zmieni. Pobudowanie stacji nie będzie kosztowało dużo, a może przynieść korzyści, zwłaszcza, że można będzie prowadzić przy tym samym składzie osobowym stacji paliw płynnych. W planach jest też budowa myjni samochodowej.

- Myślę, że to są dobre kierunki. I właśnie w ten sposób uda się zwiększyć dopływ środków z działalności poza przewozowej - spuentował prezes Bogdan Kozioł.
Ostatnio edytowano czwartek, 14 marca 2013, 12:08 przez FLOREK, łącznie edytowano 1 raz
FLOREK
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 628
Dołączył: wtorek, 12 stycznia 2010, 14:03
Lokalizacja: Siedlce

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez FLOREK » piątek, 23 września 2011, 21:28

Odmładzanie największego przewoźnika w Garwolinie
http://podlasie24.pl/wiadomosci/garwoli ... -7c91.html
Przedsiębiorstwo PKS w Garwolinie jest firmą, której ząb czasu nie oszczędzał. To widać po budynkach, a przede wszystkim po taborze, który przeciętnie ma ponad 20 lat. Średnia wieku pracowników przekroczyła natomiast 55 lat.

- To jest bardzo trudne, ale bez zatrudnienia młodych ludzi nie poradzimy sobie. Ci pracownicy, którzy tutaj pracują niejednokrotnie ponad 30 lat powinni spokojnie dopracować do wieku emerytalnego. Zasłużyli na to. Natomiast muszą być pracownicy młodzi, którzy będą się od nich uczyć jak dalej funkcjonować w tym przedsiębiorstwie. I tych młodych ludzi będziemy zatrudniali- powiedział prezes PKS Bogdan Kozioł.

Wprawdzie są problemy finansowe, dlatego firma prowadzi rozmowy z Powiatowym Urzędem Pracy, by przygotować specjalny program stażowy na rok 2012. Pomimo rosnących trudności finansowych urzędów pracy, PKS wierzy w powodzenie swoich zamierzeń. Jest szansa przygotowania programu i w ramach stażów finansowanych czy dofinansowanych przez PUP zatrudnienia młodych pracowników, którzy po okresie półrocznego stażu będą mogli zostać w firmie, jeżeli będzie taka wola obu stron.

Nie najlepiej wygląda też dworzec autobusowy, który pamięta czasy wczesnego realizmu socjalistycznego. ? Tak, to prawda. Ten dworzec, jak sobie niektórzy żartują, wygląda jak jakieś kasyno z czasów westernów, ale tu nic nas nie usprawiedliwia jeśli chodzi o nieporządek i bałagan wokół tego dworca. To zawsze można posprzątać, bo to jest obowiązkiem właściciela posesji. Drobne prace naprawcze, malarskie, oświetlenie itp. to są rzeczy, które będą zrobione i muszą być zrobione, bo to nie kosztuje majątku. Wystarczą dwie osoby spośród pracowników warsztatu skierować do malowania żeby dworzec doprowadzić do porządku, by przyjemnie było z niego korzystać- dodaje prezes.

Aby zrobić coś więcej, np. wybudować nowy budynek, to są duże inwestycje i bez partnera zewnętrznego sam PKS nie podoła temu zadaniu. Prezes ma nadzieję, że uda się znaleźć takiego partnera zewnętrznego, który podjąłby się przeprowadzenia inwestycji wspólnej. Ideałem byłoby, gdyby to była inwestycja PKS-u, starostwa i Urzędu Miasta oraz partnera zewnętrznego.

Być może już niedługo do takiego partnerstwa dojdzie i powstanie nowoczesny dworzec autobusowy z centrum handlowym na przykład.
Ostatnio edytowano czwartek, 14 marca 2013, 12:09 przez FLOREK, łącznie edytowano 1 raz
FLOREK
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 628
Dołączył: wtorek, 12 stycznia 2010, 14:03
Lokalizacja: Siedlce

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez FLOREK » poniedziałek, 24 października 2011, 21:46

Rewolucja w garwolińskim PKS. Autobusy przestaną wozić powietrze
http://podlasie24.pl//wiadomosci/garwol ... -81ef.html
Garwolińskie PKS zamierza zlikwidować 180 nierentownych kursów autobusowych, podczas których w weekendy zamiast pasażerów przewożone jest powietrze. Operacja ta ma przynieść w skali roku zysk w wysokości ok. 1,5 mln zł, który np. mógłby pokryć aktualną stratę przedsiębiorstwa.

- W PKS istnieje rozkład jazdy autobusów, którzy sporządzono w 1982 r. Od tego czasu rozkład nie ulegał zmianie, a tylko niewielkim modyfikacjom. Nigdy nie analizowano wszystkich kursów, sensowności jazdy na poszczególnych trasach, a życie jest życiem. Samochodów przybyło, ilość pasażerów uległa zmianie, a w niektórych wypadkach mamy sytuację, że na danej trasie jedzie sam kierowca. Mamy szereg linii, gdzie na trasie jeździ 2 osoby- powiedział Marek Chciałowski, starosta garwoliński.

Przez wrzesień była badana ilość przewożonych autobusami osób w soboty i niedziele. Analizie poddano wszystkie czynniki mające wpływ na przejazdy. W wyniku tych obserwacji wychodziło, że na niektórych trasach jechały 2 osoby, a na innych rentowność 1 km wynosiła w takim przypadku 6 gr, a ?opłacalny? przejazd, to 2,85 zł z jednego tzw. wozokilometra. Oznacza to, że z 1 przejechanego km przez autobus musi być przychód wielkości 2,85 zł.

- PKS wystąpiło do właściciela, czyli powiatu garwolińskiego z informacją o możliwości likwidacji niektórych linii autobusowych. Dzisiaj PKS jest w trudnej sytuacji. Firma ma w tym roku straty rzędu ponad mln zł, więc trzeba dokonywać różnych czynności po to, żeby firma się bilansowała, a nawet miała pewne środki finansowe na modernizację taboru i prorozwojowe. Firma zaproponowała likwidację ok. 60 tras autobusowych w niedzielę i ok. 120 tras w soboty. Likwidacji podlegałyby te trasy, gdzie rentowność z 1 km jest poniżej 1, 64 zł. Nie oznacza to, że wszystkie te kursy zostaną zlikwidowane. Bardzo często niektóre trasy będą musiały pozostać ze względu na znaczenie społeczne w danym terenie- potwierdza starosta.

Przed podjęciem decyzji, propozycja przedsiębiorstwa będzie dyskutowana w komisjach problemowych RP i na spotkaniu wójtów i burmistrzów powiatu garwolińskiego. Likwidacja proponowanych linii spowoduje, że firma zaoszczędzi rocznie 1,5 mln zł, czyli więcej zaoszczędzi niż ma straty.
podlasie24.pl/?pageId=4&a=33263
Ostatnio edytowano czwartek, 14 marca 2013, 12:10 przez FLOREK, łącznie edytowano 2 razy
krisz13
 
Posty: 113
Dołączył: czwartek, 27 sierpnia 2009, 16:59

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez krisz13 » wtorek, 25 października 2011, 09:07

No to w Garwolinie rozpoczyna się prywatyzacja transportu publicznego
1. Swój człowiek na stanowisku Dyrektora
2. Likwidacja tzw. nierentownych kursów
3. Infiltracja, które linie i kursy są rentowne
4. Zawieszenie kursów tzw. nierentownych
5. Wydanie nowych zezwoleń dla "swoich" na tzw nierentowne linie
6. Coraz to większe długi firmy biorące się z tzw. odwrotnego efektu skali. Koszty stałe rosną przychody spadają
7. Dalsze umacnianie prywaciarzy
8. Sprzedaż majątku dla ratowania firmy oczywiście swoim. Efekt wizerunkowy
9. Odbicie się pasażerów od PKS ze względu na ubogą ofertę przewozową
10. Ogłoszenie upadłości lub całkowita prywatyzacja czyli sprzedaż

Dekalog rozłożenia PKS-ów w Polsce na łopatki
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2240
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez TFZ » wtorek, 25 października 2011, 10:22

krisz13 napisał m. in.:[quote]Koszty stałe rosną
Możesz wyjaśnić ten podpunkt?
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
Następna strona
Odpowiedz