Koniec PKS Garwolin

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Izzy
 
Posty: 406
Dołączył: wtorek, 18 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Warszawy
Avatar użytkownika

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez Izzy » sobota, 29 października 2011, 00:42

Jażeli wytną tak znaczą liczbe polączeń to powinni także zmniejszyć liczbę kierowców jak połaczenia są wykonywane w od poniedzialku do piątku powinno to także odbić się na zmniejszonym zapotrzebowaniu na autobusy. A koszty administracyjne i utrzymania firmy pozostają constant.
Chyba wiem o co koledze Flokrowi chodzi. Zamiast ciąć rozejrzeć sie gdzie można posiadane zasoby wykorzystać.
Sorki że się wciąłem ale od jakiegos czsu pracuję w Operations Department i to są pytania które zawsze sobie stawiamy jak przystepujemy do jakichkolwiek zmain komercyjnych.
Radosław Mroczkowski
Leśniak
 
Posty: 1
Dołączył: środa, 14 grudnia 2011, 10:32

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez Leśniak » środa, 14 grudnia 2011, 11:28

Wcale nie dziwie się że PKS-y mają upaść,chamstwo kierowców,bród i smród jest na porządku dziennym.Nie ważne że masz bilet miesięczny,ani godziny odjazdu,czy kierowca ci się zatrzyma zależy od jego humoru i nastroju a ty kombinuj jak się dostaniesz do Garwolina.
FLOREK
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 628
Dołączył: wtorek, 12 stycznia 2010, 14:03
Lokalizacja: Siedlce

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez FLOREK » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 21:37

podlasie24.pl/.../garwolin/samorzadowy-przewoznik-nadrabia-straty-...
Garwoliński PKS powolutku pomniejsza ujemny wynik finansowy ograniczając m.in. nierentowne kursy, a inne przystosowywane są do potrzeb podróżnych. Ceny biletów poszły w górę, a niedługo pasażerowie posługiwać się będą biletami elektronicznymi.
Prezes Bogdan Kozioł liczy, że spółka dostanie kredyt na działania inwestycyjne, czyli zarówno inwestycja w stację paliw, stację gazową, zmiana systemu rozliczania kierowców, prace nad wprowadzeniem biletu elektronicznego, który w konsekwencji doprowadzi do tego, że będzie można ten bilet doładowywać przez Internet. Planuje się w ten sposób wyeliminowanie kosztownych kas biletowych, w których zatrudnionych jest kilka osób.

? Oczywiście, chcemy to robić w taki sposób, żeby w jak najmniejszym stopniu odbiło się to kosztem pracowników, którzy często są w wieku przedemerytalnym, po 30, 40 latach pracy w PKS-ie. Dlatego będziemy próbować znaleźć dodatkowe zajęcia - w stacji paliw, stacji kontroli pojazdów. To pozwoli zatrzymać pracowników, którzy będą tracili pracę jako kierowcy czy np. kasjerzy ? powiedział prezes Kozioł.

Przedsiębiorstwo zlikwidowało w ubiegłym roku wiele weekendowych kursów, co dało oszczędności ok. 5 tys. km w każdy weekend i spadek ilości przewożonych pasażerów jest na przewidywanym poziomie. Wpływy z tego tytułu były mniejsze w granicach 2 tys. zł, przy oszczędności na przebiegu ok. 5 tys. km licząc tylko po 1,6 zł/km. Korektom uległy rozkłady jazdy autobusów do Pilawy. Do tej pory tylko niektóre autobusy miały promocyjną cenę niższą, pozostałe zaś - na tym samym odcinku - miały cennik normalny, czyli droższy. Od stycznia wszystkie autobusy na trasie Garwolin - Pilawa mają cenę handlową, niższą niż normalna cena na innych odcinkach.

Dodatkowo godziny kursów będą dostosowane do rozkładu jazdy pociągów. Z każdej miejscowości będzie autobus dowożący do pracy na godz. 6.00, 7.00, natomiast będzie on jechał nieco dłuższą drogą niż dotychczas. Zamiast 3 autobusów, będzie jechał 1 lub ewentualnie 2. Tą drogą idzie samorządowy przewoźnik kierowany przez prezesa Bogdana Kozioła.

Każda droga jest dobra, by prowadziła do lepszego wyniku finansowego firmy bez drastycznych posunięć.
Ostatnio edytowano czwartek, 6 grudnia 2012, 22:02 przez FLOREK, łącznie edytowano 1 raz
FLOREK
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 628
Dołączył: wtorek, 12 stycznia 2010, 14:03
Lokalizacja: Siedlce

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez FLOREK » poniedziałek, 11 czerwca 2012, 20:36

http://www.podlasie24.pl/.../garwolin/n ... wolinski...
Ryszard Smolarek zrezygnował z przewodniczenia Radzie Nadzorczej przedsiębiorstwa PKS w Garwolinie, ponieważ - jak to określił - nie widzi powodów, żeby być grabarzem firmy.
Przewodniczący zarzuca prezesowi Bogdanowi Koziołowi m. in. marazm działań restrukturyzacyjnych i zajmowanie się w sposób zaangażowany polityką. To według Ryszarda Smolarka nie rokuje dobrze na przyszłość, a sytuacja spółki jest katastroficzna.
- Uważam, że działania obecnego zarządu prezesa Kozioła wraz z kierownictwem nie rokują zmiany na lepsze sytuacji w PKS Garwolin. Prezes funkcjonuje już praktycznie 8 m-c, a z programu naprawczego, który miał realizować, a był on przyjęty i podpisany przez Zarząd Powiatu reprezentowany przez pana starostę Woźniaka i wicestarostę Chciałowskiego, później obecny zarząd również potwierdził te niezbędne działania, które miały być wykonane i rada nadzorcza je zatwierdziła. Na dzisiaj praktycznie niewiele jest zrobione, za wyjątkiem sprzedaży działki, którą udało się prezesowi sprzedać. Pieniądze moim zdaniem pójdą na konsumpcję, na przejedzenie. To jest marna perspektywa na przyszłość. Uważam, że w tej chwili kierowanie tą radą w dalszym ciągu, z mojej strony jest bezsensowne, ponieważ opór związków zawodowych i marazm w działaniach ze strony prezesa w reformowaniu tej spółki do wymogów rynkowych jest prawie żaden. To był jeden z głównych powodów. Rok temu powiedziałem, że zrezygnuję. W tej chwili jest praktycznie koniec kadencji. Gdybym nie zrezygnował wcześniej, wszyscy, łącznie z prezesem uważaliby, że jest dobrze, że można dalej funkcjonować w takim stylu i sposobie funkcjonowania jak obecnie. Ja uważam, że sytuacja spółki PKS Garwolin jest katastrofalna - powiedział Ryszard Smolarek.
Według przewodniczącego RN, straty na przewozach są bardzo duże mimo likwidacji niektórych kursów i zmniejszenia liczby kierowców. Nie ma jednak zmniejszenia liczby zatrudnionych w pozostałych działach w biurowcu i działach pośrednich. Rada Nadzorcza nie przyjęła planu naprawczego, również pracownicy głosowali przeciwko. W związku z tym, jeżeli przez pół roku, w sytuacji, kiedy w stosunku do banków i właściciela, niezbędnym warunkiem jest przedstawienie programu naprawczego, bo inaczej tej spółce groziłaby upadłość, to według przewodniczącego Smolarka, jest przestępstwem z kodeksu spółek handlowych, które dyskwalifikuje prezesa. To, że RN udzieliła mu absolutorium i przyjęła plan działania na rok następny, uchroniło spółkę przed upadłością. W przeciwnym wypadu należałoby, w tym stanie finansowym, gdzie wynik praktycznie w stosunku do kapitału własnego upoważnia do zgłoszenia spółki do upadłości, ogłosić upadłość spółki i zwolnić pracowników.
- Jeżeli związki zawodowe i zarząd nic nie czyni, bo nie czyni w tym kierunku, żeby zreformować tę spółkę, to ja nie widzę powodów, żeby być grabarzem i firmować działania tego zarządu i tej spółki. Nie mam powodu i chęci, aby funkcjonować jako Stachanowiec walczący z całą załogą, z prezesem zarządu i związkami zawodowymi - twierdzi Ryszard Smolarek.
Przewodniczący RN wini prezesa PKS za to, że nie dokonał proponowanej zmiany struktury organizacyjnej firmy. W sensie magazynów, kierowników, mistrzów i pośrednich szczebli organizacyjnych, struktura ta jest na miarę wielkości wojewódzkiego PKS, a nie takiego małego przedsiębiorstwa jak Garwolin. Nie dokonano zmiany statutu spółki i skupienia kompetencji w jednej ręce, nie spłaszczenia tych i porozkładania tej odpowiedzialności na tyle szczebli pośrednich, że uzgadnianie i koordynowanie działań w tej firmie trwa w nieskończoność. Powinna być likwidacja nierentownych kursów na gminach tam, gdzie wójtowie i burmistrzowie nie chcą partycypować czy podpisywać umów na wożenie dzieci, czy w ogóle współpracę z PKS Garwolin, bo tak działa prezes zarządu, że większość wójtów i burmistrzów podpisuje z prywatnymi firmami, a nie z nim. Ryszard Smolarek uważa to za niedowład organizacyjny ze strony prezesa i nie przedstawienie tego w sposób jawny na radzie powiatu.
- Prosiłem go od początku, żeby skończył z przetrzymywaniem autobusów w domach kierowców, bo jest to pretekst do kradzieży paliwa, do jeżdżenia i dowożenia się do pracy kosztem tej spółki. Zatrudnia firmy zewnętrzne do kontroli, sprzątaczki, jakieś podwójne grupy sprzątających. To powinno być zrestrukturyzowane. Nie wszyscy muszą być zwalniani. Należałoby poprzesuwać ludzi do tych działów, a firmy zewnętrzne pozwalniać, bo PKS nie stać na tego typu działania - dodaje Smolarek.
Wynika z tego, że z tym zarządzie PKS nie wyjdzie na prostą.
- Nie, ponieważ on się zajmuje polityką. Przede wszystkim miał zwalniać ludzi, pozatrudniał jakichś funkcjonariuszy politycznych. Polityką się zajmuje i to w sposób zaangażowany, co uważam, że nie daje mu takiej odwagi w podejmowaniu decyzji. Zajmowanie się i integrowanie, jak gdyby utożsamianie się z partią, która próbuje bronić socjalizmu w taki sposób, to tylko jest droga do upadłości, nic więcej- spuentował Ryszard Smolarek.
Ostatnio edytowano czwartek, 6 grudnia 2012, 22:04 przez FLOREK, łącznie edytowano 1 raz
zp
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1460
Dołączył: poniedziałek, 29 października 2007, 16:57
Lokalizacja: pruszków

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez zp » poniedziałek, 11 czerwca 2012, 21:05

A to się pracownicy ucieszą. Ściemniacz to z tego Smolarka dobry. Gdzie ten Pan był przez tytle lat co jak nie ma już co za.......ć to zsiada się z konia. Argumenty o noclegach autobusów u kierowców są śmieszne to powszechna metoda stosowana w wielu firmach przewozowych nie tylko w PKS-e. Na kradzież są inne sposoby. W PKS-ch
brak logicznego myślenia z czego to wynika? albo z braku kompetencji albo jest to celowa polityka prowadzenia firmy do dna. A Wołoszko idzie w górę ciekawe to były kierowca PKS Garwolin może on karty rozdaje bo coraz więcej jego autobusów jeździ .
Jarkie
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2277
Dołączył: sobota, 27 grudnia 2008, 19:17
Lokalizacja: Suwałki
Avatar użytkownika

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez Jarkie » sobota, 16 czerwca 2012, 01:26

[quote="FLOREK"]Zatrudnia firmy zewnętrzne do kontroli, sprzątaczki, jakieś podwójne grupy sprzątających. To powinno być zrestrukturyzowane. Nie wszyscy muszą być zwalniani. Należałoby poprzesuwać ludzi do tych działów, a firmy zewnętrzne pozwalniać, bo PKS nie stać na tego typu działania - dodaje Smolarek.

Swego czasu ludzie w PKS-ach doszli do wniosku, że koszt zatrudnienia rewizorów jest wyższy niż korzystanie z usług firm zewnętrznych. Teraz widać mamy sytuację odwrotną. Wprawdzie zamiast zwolnień można część osób przenieść do kontroli, niemniej utrzymanie rewizorów to nie tylko wynagrodzenie, ale też paliwo i ekspoatacja samochodów.
FLOREK
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 628
Dołączył: wtorek, 12 stycznia 2010, 14:03
Lokalizacja: Siedlce

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez FLOREK » czwartek, 15 listopada 2012, 21:52

http://www.podlasie24.pl/.../garwolin/g ... przed-up...
Garwoliński PKS uratowany przed upadkiem
Sytuacja finansowa spółki jest dobra, i ten rok zakończy wynikiem dodatnim.
- Po 10 miesiącach sytuacja jest zadowalająca. Nie powiem, że jest idealna, bo przecież każdy zdaje sobie sprawę z tego, jakie są problemy takich przewoźników jak PKS, ale wrzesień i październik zakończyły się wynikami dodatnimi. Jesteśmy na plusie za każdy z tych miesięcy, po wrześniu i październiku, i wszystko wskazuje na to, że ten rok 2012 zakończy się wynikiem dodatnim, czego już od kilku lat w PKS-ie nie było- powiedział Bogdan Kozioł, prezes spółki PKS.
Prezes Kozioł jest zdania, żeby utrzymać tą sytuację, należy wymienić tabor, ponieważ nowe autobusy będą zachęcały pasażerów do tego, by nimi jeździć. Żeby zakupić autobusy, potrzebne są środki finansowe, których przedsiębiorstwo szuka u siebie, czyli mniejsze koszty wewnątrz spółki, jak również sprzedaż zbędnego majątku. ? W tej chwili już 27.11 będzie przetarg na sprzedaż działki przy Al. Legionów. Ze środków uzyskanych z tej sprzedaży chcemy kupić nowe autobusy. To jest taki główny cel, żeby pasażerowie chcieli z nami zostać, a zostaną wtedy, kiedy będziemy mieli nowe autobusy, i te autobusy kupimy- twierdzi prezes.
Modernizacji wymaga też dworzec autobusowy, i w tej chwili zbierane są oferty od zainteresowanych osób. ? Z terenu Garwolina jest przynajmniej 2 przedsiębiorców, którzy przedstawili nam propozycję współpracy na terenie dworca autobusowego. Cel jest taki, za środki uzyskane z dzierżawy części terenu dworcowego, zrobić modernizację pozostałej części. Czyli wydzierżawić część dworca, której my nie wykorzystujemy jako PKS, a za otrzymane środki wyremontować budynek dworcowy, wyremontować plac postojowy dla autobusów i stanowiska odjazdowe. Wstrzymujemy się teraz z podjęciem decyzji, jak to zrobić, do czasu rozstrzygnięcia tego przetargu na sprzedaż działki- argumentuje Bogdan Kozioł. Generalnie dworzec trzeba zmodernizować i proces ten rozpocznie się już w przyszłym roku. Na razie tylko naprawa dachu, bo jest to rzecz niezbędna, poza tym naprawienie przejazdów między stanowiskami, ponieważ erozja sprawiła, że asfalt jest wykruszony. Kolejne inwestycje realizowane będą po znalezieniu partnera do zagospodarowania terenów dworca. Od grudnia kierowcy będą mogli kupić gaz na stacji paliw w PKS. Wynika z tego, że chyba udało się uratować garwoliński PKS przed upadkiem? ? Tak, potwierdzam, że moim zdaniem PKS w Garwolinie został uratowany przed upadkiem. Oczywiście, dużo jeszcze przed nami pracy, ale idziemy w dobrym kierunku- konkluduje prezes Kozioł.
Oby tylko przedsiębiorstwo nie zboczyło z tej drogi.
FLOREK
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 628
Dołączył: wtorek, 12 stycznia 2010, 14:03
Lokalizacja: Siedlce

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez FLOREK » poniedziałek, 25 marca 2013, 22:28

PKS na małym plusie. Wkrótce nowe autobusy.
http://www.zyciesiedleckie.pl/garwolin/ ... e-autobusy
jacek
 
Posty: 61
Dołączył: czwartek, 21 sierpnia 2003, 02:00

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez jacek » czwartek, 6 lutego 2014, 08:48

Koniec był blisko, a jednak chyba im się udało wyjść na prostą:
http://www.podlasie24.pl/wiadomosci/gar ... 115c6.html
zp
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1460
Dołączył: poniedziałek, 29 października 2007, 16:57
Lokalizacja: pruszków

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez zp » czwartek, 6 lutego 2014, 17:38

Dala mnie więcej szczęścia niż rozumu. Ten Pks jak każdy przespał i przesypia swoje możliwości jakie daje bliskość Warszawy duża liczba uczniów dojeżdżających do szkół w Garwolinie itp. To cud ,ze ludzie wsiadają do zdezelowanych i zimnych H9 płacąc więcej niż u innych.
KML
 
Posty: 482
Dołączył: środa, 11 lutego 2009, 17:56

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez KML » czwartek, 6 lutego 2014, 21:08

Tu się nie zgodzę, garwolińskie H9 są naprawdę zadbane, aczkolwiek faktycznie - bywają zimne.
zp
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1460
Dołączył: poniedziałek, 29 października 2007, 16:57
Lokalizacja: pruszków

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez zp » piątek, 7 lutego 2014, 09:40

Oczywiście farby nie żałują ale to nie te czasy gdzie podróż upływa w zimnym autobusie przy zamarzniętych brudnych szybach a pojazd ledwie się toczy gdyż norma na spalanie została kolejny raz obniżona bo to jedyny sposób na kradzież paliwa przez kierowców. A u prywatnych ciepło, czysto szybko i tanio. Gdyby taki Garwolin miał kilka
dobrych autobusów i zmodyfikował rozkład jazdy to myślę, że jeździłby do dzisiaj spokojnie Nadwiślanką do Maciejowic gdzie teraz panują prywatni a i na odcinkach takich
W-wa Garwolin, Żelechów, Łuków, Ryki, Baranów byłaby dużo lepsza sytuacja.
Goszczyn
 
Posty: 115
Dołączył: poniedziałek, 14 września 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez Goszczyn » piątek, 7 marca 2014, 12:20

Pamiętam, gdy w roku 2007 Bogdan Bator, dyrektor PPKS Piaseczno, nagle skasował wszystkie linie w powiecie otwockim.

Wówczas m.in. Wójt Gminy Wiązowna rozpoczął rozmowy z ówczesnym Prezesem PKS Garwolin na temat wjazdu autobusów do Wiązowny. Prezes nie zgodził się, ponieważ jego zdaniem wydłużyłby się czas przejazdu i pasażerowie nie byliby zadowolenie. Skutek jest taki, że teraz w Gminie Wiązowna jest siatka linii ZTM, a PKS Garwolin znalazło na skraju bankructwa.

Aktualnie PKS Garwolin, dzięki poprzedniemu Zarządowi, jest niewiele liczącym się na rynku przewoźnikiem :-?
[url=http://www.grojec.pl]Powiat Grójecki[/url]
FLOREK
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 628
Dołączył: wtorek, 12 stycznia 2010, 14:03
Lokalizacja: Siedlce

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez FLOREK » środa, 29 kwietnia 2015, 12:16

Garwolin: prezes PKS złożył rezygnację
http://www.podlasie24.pl/garwolin/regio ... 1758f.html
rzaraz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Koniec PKS Garwolin

Postprzez rzaraz » środa, 29 kwietnia 2015, 15:27

Coś długi ten koniec tego PKSu. Watek rozpoczety 2011 r. a PKS Garwolin nadal działa. I pewnie podziała. Linia do Warszawy nie daje strat napewno. Równolegle idzie kolej, ale te parę killometrów w bok daje duże możliwości żerowania. Przecież nie tylko tam jak jest gdzieś robota to głównie w Warszawie...
Poprzednia stronaNastępna strona