kradzież "owsa"

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » niedziela, 26 października 2003, 16:23

[quote]
On 2003-10-26 13:57, Leszek Matula napisał:
W żywieckim PKSie pomogło i teraz ten PKS pod nowym Zarządem całkiem nieźle sobie radzi (m.in. kupuje nowe autobusy).



Jakie?
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1678
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » niedziela, 26 października 2003, 17:10

[quote]
On 2003-10-26 15:23, Misiek napisał:
[quote]
On 2003-10-26 13:57, Leszek Matula napisał:
W żywieckim PKSie pomogło i teraz ten PKS pod nowym Zarządem całkiem nieźle sobie radzi (m.in. kupuje nowe autobusy).



Jakie?

W tym roku: 2x A10-10T Lider 3, 2x Solbus 9,5 oraz Volvo 9700 HD a na przełomie lat 2002/03 4x luksusowo wyposażone Iveco TurboDaily.
maro79
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 130
Dołączył: środa, 9 października 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Postprzez maro79 » niedziela, 26 października 2003, 18:49

Po wprowadzeniu zarządu komisarycznego w poznańskim PKS, przedsiębiorstwo to poszło znacznie do przodu. Nie ma w nim autobusów tzw. zgniłków, wszystkie są poremontowane, oraz kupowane są nowe. Ciekawe, że za poprzedniego kierownictwa nie mozna było.
Gallux
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 3279
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Postprzez Gallux » niedziela, 26 października 2003, 20:03

[quote]
On 2003-10-26 17:49, maro79 napisał:
Po wprowadzeniu zarządu komisarycznego w poznańskim PKS, przedsiębiorstwo to poszło znacznie do przodu. Nie ma w nim autobusów tzw. zgniłków, wszystkie są poremontowane, oraz kupowane są nowe. Ciekawe, że za poprzedniego kierownictwa nie mozna było.


Heh, widze to codziennie rano i życzę również takiego zarządu tureckiemu PKSowi, bo to co się teraz tam dzieje to tragedia!
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2228
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Postprzez TFZ » niedziela, 26 października 2003, 20:15

[quote]
On 2003-10-24 20:48, Leszek Matula napisał:
Siedząc nieraz w pracy do późna (zdarza się, że do 22:00) obserwuję sobie często to co się dzieje wieczorami na oświęcimskim dworcu PKS i otóż prawie za każdym razem widzę, jak kierowcy spuszczają paliwoI w związku z tym mam pytanie: jak w innych PKSach poradzono sobie z tym problemem??


To będzie obok Twojego pytania, ale jakiś czas temu 'Najwyższy Czas' pisał (informacja pochodziła podobno od dyrektora przedsiębiorstwa), że szefa związku zawodowego PPKS Radom przyłapano na tym, że miał w autobusie drugi zbiornik. Z tym, że to musiało być naprawdę dawno (myślę, że przynajmniej 7 lat temu).


_________________
Tadeusz Franciszek Zieliński
tadeusz.zielinski[małpa]wolfnet.wd.com.pl

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: TFZ dnia 2003-10-26 19:16 ]</font>
Izzy
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 407
Dołączył: wtorek, 18 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Warszawy
Avatar użytkownika

Postprzez Izzy » poniedziałek, 27 października 2003, 10:09

Tak to jest swego rodzaju probem ale jak się przyjżeć bliżej to są ich osczędnosci te paliwo, poza tym problemem w tej kwestii jest to że normy są nadal nie dostosowane do realiów oraz to że PKS-y są w większości firmami państwowymi czyli niczyimi oraz to że nawet jak się sprywatyzują to pozornie bo wszyscy są ci sami zwłaszcza w dyrekcji.
mistral
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 896
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mistral » poniedziałek, 27 października 2003, 11:25

Hej IZZI.
Jeśli sobie ktos kupi paliwo i je zaoszczędzi, to jest jego. Jesli zaoszczędził czyjeś to to nie jest jego tzn. tego kto zaoszczędził, tylko tego kto kupił.
Nie mam czasu więcej pisać, bo jadę zawieszać rozkłady jazdy na przystanki.
POZDRAWIAM
Izzy
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 407
Dołączył: wtorek, 18 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Warszawy
Avatar użytkownika

Postprzez Izzy » poniedziałek, 27 października 2003, 13:07

Zgadza się ale jeżeli norma jest określona konkretna to można jechać tak że ta norma zostanie wykorzystana a można tak że zostanie, z punktu widzenia przedsiębiorstwa to ta oszczędność jest nieistniejąca więc wszystko gra, teoretycznie. Nie bronie kierowców tylko wskazuję druga stronę tego zagadnienia jeżeli ktoś z was jest kierowcą to zgodzi się ze mną. Sposobem na zlewanie paliwa jest także motywowanie kierowców oszczędzających poprzez np. nagrody oczywiście przy jednoczesnym uściśleniu kontroli zurzycia ale takich nowoczesnych sposobów zarządzania w PKS-ach jak na lekarstwo
Oświęcimianin
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1479
Dołączył: sobota, 6 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez Oświęcimianin » poniedziałek, 27 października 2003, 22:45

A co myślisz o tym Leszek, żebyśmy spróbowali zainteresować tym lokalną prasę?
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1678
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » poniedziałek, 27 października 2003, 22:53

[quote]
On 2003-10-27 21:45, Oświęcimianin napisał:
A co myślisz o tym Leszek, żebyśmy spróbowali zainteresować tym lokalną prasę?

Dla prasy mam ciekawszy temat: wyprowadzanie kasy z PKSu poprzez wynajmowanie naczep od kolesi. To jest lepsze od kradziezy owsa bo uderza bezpośrednio w Zarząd.
I.Q.
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1924
Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez I.Q. » poniedziałek, 27 października 2003, 22:57

Ja myśle (chociaż nie nazywam sie Leszek :grin: ), że dotąd, aż nie posypią sie nazwiska, to nic to nie da. Założe sie, że kierownictwo PKS razem z bardzo "mądrym" prezesem wie o takim precederze.
Izzy
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 407
Dołączył: wtorek, 18 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Warszawy
Avatar użytkownika

Postprzez Izzy » wtorek, 28 października 2003, 08:59

Myślę że się troszeczke rozpędzacie, jeżeli nie jestescie pracownikami to roaczej nie powinniście się mieszać w wewnętrzne sprawy czy to PKS czy jakiejkolwiek firmy, tymbardziej że PKS nie otrzymuje żadnych dotacji od państwa oraz jest samodzielnym podmiotem, możemy sobie ponarzekać na to i tamto ale są granice rozsądku. Z drugiej strony coraz bardziej zadziwia mnie wasza hipokryzja, myślicie że firma przewozowa kończy się na autobusach, otóż nie tym bardziej jeżeli jest duża. To że czasami nie wyjechał na trasę taki czy inny autobus skąd wiecie czy akurat coś w grafiku nie poleciało, chory kierowca, awaria, wóz nie zszedł z kanału na czas bo części nie dowieźli, albo kierowca jeźdżący danym wozem wypracował już godziny i potrzeba mu tylko uzupełnić na krótkiej trasie, jedzie swoim bo kierowcy są poprzydzielani, mozna powiedzieć że mógł innym mógł ale oni są przypisani do wozów i nimi jeżdżą bo wtedy wiadomo kto za woź odpowiada. Prowadzenie takiej dużej firmy to dokonywanie ciągle wyborów, i droga poprzez kompromisy we wszystkich kwestiach, częśc mogło by być lepszych, część dezyzji pewnie nie została podjęta a powinna. Każda firma jest inna każada ma swoją specyfikę swoje indywidualne problemy, sprzeczne interesy różnych grup, łatwo to wszystko wygląda jak się stoi obok a nie w środku. Wracając do wątku paliwa, skąd wiecie że przymykanie oczu na paliwo jest sposobem cichej rekompensaty za brak podwyżek, niskie pensje, sposobem na udobruchanie kierowców bo np. za OC nie mają płacone itp.
janko110
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 51
Dołączył: piątek, 29 marca 2002, 02:00
Lokalizacja: okolice Warszawy

Postprzez janko110 » wtorek, 28 października 2003, 14:21

[quote]
On 2003-10-28 07:59, Izzy napisał:
Wracając do wątku paliwa, skąd wiecie że przymykanie oczu na paliwo jest sposobem cichej rekompensaty za brak podwyżek, niskie pensje, sposobem na udobruchanie kierowców bo np. za OC nie mają płacone itp.

Zgadzam się z tym ale mam jeszcze coś innego na myśli.Autobusy mają normy zakładowe niższe od fabrycznych za oszczednosci kierowcy mają płacone tylko za 10% zaoszczędzonego jest to w ten sposób że jeżeli ma zatankować 100 litrów a zalewa 80 to płacą mu tylko za 10 zaoszczędzone a drugie 10 litrów idzie na zysk firmy.Dlatego ciągną ten "owies".Normy są cały czas okrajane a wozy i tak zostawjają.To wszystko też dzięki kierowcom bo dbają o to aby im wozy nie przepalały. Ciekawi mnie ile mają paliwa te osoby które zostały zatrudnione do tankowania i jakimi wozami jeżdżą czy to nie podstawione osobniki ?.
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1678
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » wtorek, 28 października 2003, 17:27

[quote]
On 2003-10-28 07:59, Izzy napisał:
Myślę że się troszeczke rozpędzacie, jeżeli nie jestescie pracownikami to raczej nie powinniście się mieszać w wewnętrzne sprawy czy to PKS czy jakiejkolwiek firmy, tymbardziej że PKS nie otrzymuje żadnych dotacji od państwa oraz jest samodzielnym podmiotem, możemy sobie ponarzekać na to i tamto ale są granice rozsądku.


1. PKSiS większość linii lokalnych ma dotowanych!!!!! Więc się pytam gdzie są te pieniądze???
2. Mieszam sie w sprawy PKSiS Oświęcim bo mi na tym PKSie naprawde zależy. Skończyłem Zarządzanie i Marketing w Transporcie więc wiedze mam. A jak widze co się dzieje w tej firmie to płakać mi się chce. Nie chciałbym żeby za 10 lat po PKSiS Oświęcim zostało tylko wspomnienie...

[quote] Z drugiej strony coraz bardziej zadziwia mnie wasza hipokryzja, myślicie że firma przewozowa kończy się na autobusach, otóż nie tym bardziej jeżeli jest duża. To że czasami nie wyjechał na trasę taki czy inny autobus skąd wiecie czy akurat coś w grafiku nie poleciało, chory kierowca, awaria, wóz nie zszedł z kanału na czas bo części nie dowieźli, albo kierowca jeźdżący danym wozem wypracował już godziny i potrzeba mu tylko uzupełnić na krótkiej trasie, jedzie swoim bo kierowcy są poprzydzielani, mozna powiedzieć że mógł innym mógł ale oni są przypisani do wozów i nimi jeżdżą bo wtedy wiadomo kto za woź odpowiada.


Co do autobusow to sie z Toba nie zgodze. Owszem kierowcy powinni miec na stale autobusy ale to nie powinno byc to na zasadzie, że nie zależnie od wyznaczonej roboty jeżdżę swoim. Kursy międzymiastowe robi się wozami międzymiastowymi a nie miejskimi - o to tu głównie chodzi.

[quote] Prowadzenie takiej dużej firmy to dokonywanie ciągle wyborów, i droga poprzez kompromisy we wszystkich kwestiach, częśc mogło by być lepszych, część dezyzji pewnie nie została podjęta a powinna. Każda firma jest inna każada ma swoją specyfikę swoje indywidualne problemy, sprzeczne interesy różnych grup, łatwo to wszystko wygląda jak się stoi obok a nie w środku. Wracając do wątku paliwa, skąd wiecie że przymykanie oczu na paliwo jest sposobem cichej rekompensaty za brak podwyżek, niskie pensje, sposobem na udobruchanie kierowców bo np. za OC nie mają płacone itp.

W PKS-ach które dobrze znam za zrzucanie owsa wylatuje sie z roboty (i kilku wyleciało) więc nie ma mowy o przymykaniu oczów. W zeszłym tygodniu z oświęcimskiego PKSu wyleciał kierowca za kombinowanie na biletach.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » wtorek, 28 października 2003, 17:43

[quote]
On 2003-10-28 07:59, Izzy napisał:
[...]
Wracając do wątku paliwa, skąd wiecie że przymykanie oczu na paliwo jest sposobem cichej rekompensaty za brak podwyżek, niskie pensje, sposobem na udobruchanie kierowców bo np. za OC nie mają płacone itp.


Gdyby dyrektorzy nie przymykali oczu na kradszież odbywającą się w ich przedsiębiorstwie, to na pewno mieliby kasę na podwyżki dla pracowników albo na zakup nowego taboru.
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz