FlixBus (dawniej: PolskiBus)

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Passenger
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 937
Dołączył: sobota, 26 marca 2011, 18:49

Re: FlixBus (dawniej: PolskiBus)

Postprzez Passenger » środa, 28 marca 2018, 16:10


"Od czerwca Wrocław stanie się jednym z trzech największych centrów przesiadkowych FlixBusa w naszym kraju"

"Zawiązanie współpracy pomiędzy FlixBusem, POLBUS-PKS oraz Portem Lotniczym Wrocław, umożliwi pasażerom łatwą przesiadkę i podróż w ramach siatki połączeń FlixBusa oraz miast, do których można polecieć z wrocławskiego lotniska."

Więcej na: http://www.gazetawroclawska.pl/strefa-b ... ,13048159/

https://www.facebook.com/PKSinfoPL/ - linki do najnowszych wiadomości ze świata transportu autobusowego w jednym miejscu.
pajaskolski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1606
Dołączył: piątek, 13 lipca 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

Re: FlixBus (dawniej: PolskiBus)

Postprzez pajaskolski » środa, 11 kwietnia 2018, 07:13

Wczoraj nie zostały zabrane 2 osoby chcące kupić bilet u obsługi na kurs z Katowic do Gdańska o 14.45. Czyli Flixbus nie ujednolicił zasad. Tymsamym info na stronie internetowej w części FAQ nie przewiduje wyjątków, info jest takie, ze bilet mozna kupić u obsługi przed odjazdem, zaleca sie jedynie zakup biketu, gdyż moze nie byc miejsc. Czyli kolejne brakoróbstwo, miejsca są, a klient nie pojedzie. Oczywiście wciąż trwają prace nad wprowadzeniem numeracji miejsc, toż to jest tak skomplikowane, ze trzeba miesięcy albo lat, zeby takie cos wprowadzić.
Barańczak
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 244
Dołączył: wtorek, 17 lipca 2007, 18:16
Lokalizacja: Szczecin
Avatar użytkownika

Re: FlixBus (dawniej: PolskiBus)

Postprzez Barańczak » środa, 11 kwietnia 2018, 07:55

Ale trzeba wziąć pod uwagę fakt, że z Katowic do Gdańska autobus zatrzymuje się jeszcze po drodze w kilku miastach i może zaistnieć sytuacja (wcale nierzadka), że na którymś z odcinków są już wykupione wszystkie miejsca nawet jeśli w Katowicach te miejsca jeszcze są wolne. Wtedy kierowca nie sprzeda biletu.
pajaskolski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1606
Dołączył: piątek, 13 lipca 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

Re: FlixBus (dawniej: PolskiBus)

Postprzez pajaskolski » środa, 11 kwietnia 2018, 11:02

Nie, info od kiermana było takie, ze oni nie sprzedają biletow, jest jak było w PB. Swoją drogą - ciekawe ile jest takich niezabranych pasażerów w skali kraju / dobę / ze wszystkich przystanków? Spodziewam sie, ze jakies kilkaset. To weźmy np 300 osób, przeciętnie po 20 zł za bilet, co daje 6000 zł straty. Równie dobrze mozna zalozyc, ze połowa z tych pasażerów nie zostanie ewidencjonowana ... Do tego koszt prowadzenia rozliczeń, zakupu kas fiskalnych. Hmmmm...
Barańczak
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 244
Dołączył: wtorek, 17 lipca 2007, 18:16
Lokalizacja: Szczecin
Avatar użytkownika

Re: FlixBus (dawniej: PolskiBus)

Postprzez Barańczak » środa, 11 kwietnia 2018, 17:06

Ciekaw jestem z czego wynika tego typu postawa: z niedostatecznego przeszkolenia kierowców czy z czegoś innego?
Na podobny temat pojawił się też niedawno taki artykuł:

[quote]Korporacje zautomatyzowały obowiązującą w kontakcie z klientem grzeczność. Już dawno ich pracownicy nie mówią dziękuję, zapraszam, przepraszam... Teraz automatyczne nagranie wita nas na pokładzie autokaru, automat odpowiada na e-mail zawsze tą samą wyuczoną formułką, a sztuczna sekretarka powtarza 15 minut co 15 sekund, że za chwilkę ktoś Ci pomoże. Nie pomaga. Obsługuje Cię e-mail, aplikacja, automatyczne systemy.

Centrala firmy Flixbus jest w Niemczech. W Polsce ich nie ma - mówi mi jeden z kierowców. Może dlatego nikt z krwi i kości nie jest nam w stanie pomóc, gdy nagle okazuje się, że e-mail z biletem nie dotarł. Ani po polsku, ani po angielsku, ani… po niemiecku.

Wydaliście 85 zł na bilety we Flixbusie, ale kierowca nie pozwala Wam wsiąść. Gdy widzi dowód zakupu, proponuje Wam kupno drugiego biletu, ale… bez rachunku. Jak za dawnych “dobrych” lat. Wszystko dzieje się o 23:45. Jest zimna noc, a Wy nie jesteście w mieście, w którym mieszkacie. Zapłacilibyście łapóweczkę?

Jeszcze nie wiem, że mój bilet znajdę w aplikacji przewoźnika. Nie mówi mi o tym kierowca, którego informuję, że:
- nie otrzymałem biletu e-mailem
- otrzymałem potwierdzenie DotPay o przekazaniu Flixbus moich pieniędzy (pokazuję mu screen)
- infolinia przez ponad 15 minut nie podnosiła słuchawki (pokazuję screen)
- elektroniczny system rezerwacji Flixbus pokazuje mi komunikat, że już kupiłem bilet (pokazuję to kierowcy)

Kierowca Flixbus stwierdza, cytuję: możesz kupić bilet online, ale o tej porze możesz mieć z tym problem. Możesz kupić bilet u mnie, ale bez rachunku. Kiedy jeszcze raz tłumaczę mu, że go kupiłem, mówi mi, że mnie nie wpuści. Oczywiście rozumiem to, bo podstawą jest okazanie biletu.

Co mnie wkurza:
- po zakupie drugiego biletu okazuje się, że kierowca ma moje (już) dwa bilety w systemie. Pokazał mi je! Nie sprawdził tego w pierwszej kolejności, bo podstawą jest “okazanie biletu”
- chce mi sprzedać bilet, ale tylko bez rachunku. O 23:45 jest to chamska łapówa i brutalne pozostawienie klienta na lodzie (a gdybym nie miał pieniędzy i internetu?)
- kierowca nie proponuje mi instalacji aplikacji, w której najprawdopodobniej znajdę swój bilet
- moje dwa kontakty z infolinią to ponad 15 minut bez podniesionej słuchawki i irytujący automatyczny głos:”za chwilę ktoś odpowie na Twoje pytania” (jeden z tych takich irytująco sympatycznych)
- nikt nie odpowiedział na moje trzy e-maile wysłane w ciągu trzech dni przez oficjalny formularz. Dostałem tylko automatyczne formułki.
- do tej pory nikt nie zaproponował mi zwrotu środków za kupiony dwa razy bilet

Stres związany z dojazdem na urlop to chyba najgorsze co może nas spotkać w podróży. Szkoda, że spotyka ze strony międzynarodowej korporacji, której automatyzacja obsługi klienta ma z założenia usprawnić z nim kontakt. Podróż do Zakopanego z Warszawy i powrót miały mnie kosztować 85 zł. Kosztowały ponad 140 zł. Czuję się nie tylko olany, ale też zwyczajnie oskubany z kasy. Łatwiej i taniej będzie następnym razem wybrać pociąg.


źródło:[url]http://citybranding.natemat.pl/234157,flixbus-mowi-tylko-po-niemiecku-musialem-kupic-bilet-dwa-razy[/url]

IMHO to jest kwestia niedostatecznego szkolenia obsługi aplikacji i klientów. Inną rzeczą jest polityka Flixbusa dotycząca zwrotu pieniędzy za niewykorzystany bilet. Chcąc zrezygnować z podróży nie otrzymujesz zwrotu gotówki tylko voucher na podróż Flixem o wartości niewykorzystanego biletu minus opłata manipulacyjna. Nie wiem czy to jest w ogóle zgodne z prawem.
kpc21
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1044
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: FlixBus (dawniej: PolskiBus)

Postprzez kpc21 » środa, 11 kwietnia 2018, 23:13

Jakiś przepis daje prawo do zwrotu biletu przed odjazdem w razie rezygnacji z podróży? Nie wydaje mi się, przecież normą są oferty, które tego nie umożliwiają.

Identyczna praktyka jest powszechnie stosowana przez sieci sklepów odzieżowych. Możesz zwrócić ciuch, ale zwrot jest na kartę podarunkową.
Barańczak
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 244
Dołączył: wtorek, 17 lipca 2007, 18:16
Lokalizacja: Szczecin
Avatar użytkownika

Re: FlixBus (dawniej: PolskiBus)

Postprzez Barańczak » środa, 11 kwietnia 2018, 23:55

Ustawa Prawo Przewozowe, art. 17, ust. 1: " Podróżny może zmienić umowę przewozu lub odstąpić od niej przed rozpoczęciem podróży albo w miejscu zatrzymania środka transportowego na drodze przewozu".

i dalej, ust. 4: "Podróżnemu, który odstąpił od umowy przewozu (...) przysługuje zwrot należności stosowny do niewykorzystanego świadczenia przewozowego po potrąceniu części należności (odstępnego). Potrącenia nie stosuje się, jeżeli podróżny odstąpi od umowy przewozu z przyczyn występujących po stronie przewoźnika".

Zatem zwrot należności za bilet w razie rezygnacji z podróży (czyli odstąpienia od umowy przewozu) jest obowiązkiem przewoźnika. Nie wiem jednak czy sformułowanie "zwrot należności" musi oznaczać gotówkę, stąd moje pytanie czy zwrot w formie vouchera jest zgodny z prawem.
LMP
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1334
Dołączył: czwartek, 28 lutego 2008, 01:08

Re: FlixBus (dawniej: PolskiBus)

Postprzez LMP » czwartek, 12 kwietnia 2018, 09:08

Ja jeszcze wrócę do sprawy sprzedaży biletów przez kierowcę.
Skoro to wszystko takie zautomatyzowane, to jak kierowca miałby się rozliczać ze sprzedanych biletów? Trzeba by było kogoś zatrudnić, kto tę kasę by przyjmował, wydłużył by się czas jazdy, bo oprócz czasu na sprzedaż biletów, to zmiana kierowców na trasie ( co w przypadku PB było normą) oprócz zmiany tachografów wymagałaby rozliczenia kasy, zrobienie odpowiednich raportów, itp. Kierowcy musieliby przejść dodatkowe szkolenia, spadłyby na nich też dodatkowe obowiązki (być może trzeba by było nawet zmieniać umowy o pracę). Może to jest powodem braku sprzedaży biletów w autobusie? Widać prościej i taniej jest im tego nie robić. Są maszyny i tyle.
pajaskolski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1606
Dołączył: piątek, 13 lipca 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

Re: FlixBus (dawniej: PolskiBus)

Postprzez pajaskolski » czwartek, 12 kwietnia 2018, 16:59

Tylko, że to brakoróbstwo skupia się na w sumie najmniej winnych całej sytuacji - kierowcach. Strona www swoje, a oni niby skąd mają wziąć taki bilet. Winny jest cały zarząd ze sztabem managerów, dyrektorów, kierowników, specjalistów, informatyków z dyplomami uczelni z całego świata na czele. No ale oni są od sprawdzania bilansu, spotkań, dyskusji w gabinecie, układania absurdalnych rozkładów z czasami przejazdu nie do zrobienia samochodem osobowym. Przegonić tych mądrali - magistrów nocnym kursem, żeby zobaczyli co się dzieje. Jak to było 25 lat temu, że jechał taki pełny pospiech trasą 350 km i wszędzie był przed czasem, kierman jeszcze bilety sprzedawał (a to nie była taka sprzedaż jak teraz, tylko dziurkacz do ręki, bileciki zestawić, bo cena była np. 17.200, co składało się z biletów po 10.000, 5.000, 2x1.000, 2x100), i jeszcze bagaże wydawał, ładował. Oczywiście odpadały odpowiedzi na pytania "A kartą to nie można?? Jak to??!!" I na wszystko było na czas. Raczej wszystkiego nie da się wytłumaczyć natężeniem ruchu...
kpc21
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1044
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: FlixBus (dawniej: PolskiBus)

Postprzez kpc21 » sobota, 14 kwietnia 2018, 22:49

Ja jeszcze wrócę do sprawy sprzedaży biletów przez kierowcę.
Skoro to wszystko takie zautomatyzowane, to jak kierowca miałby się rozliczać ze sprzedanych biletów? Trzeba by było kogoś zatrudnić, kto tę kasę by przyjmował, wydłużył by się czas jazdy, bo oprócz czasu na sprzedaż biletów, to zmiana kierowców na trasie ( co w przypadku PB było normą) oprócz zmiany tachografów wymagałaby rozliczenia kasy, zrobienie odpowiednich raportów, itp. Kierowcy musieliby przejść dodatkowe szkolenia, spadłyby na nich też dodatkowe obowiązki (być może trzeba by było nawet zmieniać umowy o pracę). Może to jest powodem braku sprzedaży biletów w autobusie? Widać prościej i taniej jest im tego nie robić. Są maszyny i tyle.


No dobra, ale niech nie piszą w takim razie na stronie, że w ich autobusach można kupić bilet.
Jarkie
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2036
Dołączył: sobota, 27 grudnia 2008, 19:17
Lokalizacja: Suwałki
Avatar użytkownika

Re: FlixBus (dawniej: PolskiBus)

Postprzez Jarkie » niedziela, 15 kwietnia 2018, 16:45

@Barańczak:
Ale trzeba wziąć pod uwagę fakt, że z Katowic do Gdańska autobus zatrzymuje się jeszcze po drodze w kilku miastach i może zaistnieć sytuacja (wcale nierzadka), że na którymś z odcinków są już wykupione wszystkie miejsca nawet jeśli w Katowicach te miejsca jeszcze są wolne. Wtedy kierowca nie sprzeda biletu.


Kilka lat temu miałem podobną sytuację. Wybrałem się nocnym kursem Żaka do Warszawy i chciałem kupić bilet u kierowcy. W Suwałkach było jeszcze sporo wolnych miejsc, jednak czekały one na pasażerów wsiadających po drodze i mających rezerwację. Nie było opcji z kupnem biletu do Warszawy, jednak kupiłem bilet do ostatniego możliwego przystanku (Łomża). Tam musiałem wysiąść i po spędzeniu kilku godzin na dworcowej ławce pojechałem kolejnym autobusem do Warszawy.

@pajaskolski:
Jak to było 25 lat temu, że jechał taki pełny pospiech trasą 350 km i wszędzie był przed czasem, kierman jeszcze bilety sprzedawał (a to nie była taka sprzedaż jak teraz, tylko dziurkacz do ręki, bileciki zestawić, bo cena była np. 17.200, co składało się z biletów po 10.000, 5.000, 2x1.000, 2x100), i jeszcze bagaże wydawał, ładował. Oczywiście odpadały odpowiedzi na pytania "A kartą to nie można?? Jak to??!!" I na wszystko było na czas. Raczej wszystkiego nie da się wytłumaczyć natężeniem ruchu...


Wówczas na wielu kursach inaczej wyglądał rozkład jazdy. Nieco dłuższy czas przejazdu pomiędzy przystankami, 5-10 minutowe postoje na dworcach dawały czas na obsługę pasażerów. Dodatkowo pasażerowie mieli częstszą przerwę na przysłowiowego papierosa, również kierowca mógł znaleźć czas by wstać i rozprostować nogi. A dzisiaj - przyjazd na dworzec 10:30 i odjazd o tej samej porze. Co z tego że pasażerów mniej, a sprzedaż biletów zajmuje mniej czasu? Ewentualnego opóźnienia złapanego na trasie się nie zniweluje.
kasztelan54
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 526
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:41

Re: FlixBus (dawniej: PolskiBus)

Postprzez kasztelan54 » czwartek, 10 maja 2018, 18:20

Z konkurencyjnego forum:

Nie wiem czy pojawiła się tutaj informacja na ten temat, jeśli tak to sorry za spam. Maksymalnie do 5 czerwca wchodzi rezerwacja miejsc. Na niektórych trasach może być dostępna już teraz. Polega to na tym że w każdym autobusie w zależności od modelu będzie ok 20-26 miejsc które podlegać będą rezerwacji ( z przodu / przy stoliku itp.) Rezerwacja będzie płatna 2-6 zł w przypadku zwykłych miejsc i 7-15 zł dla miejsc przy przedniej szybie w dwupokładowych autokarach (podział na trasy poniżej i powyżej 500km). Cała reszta miejsc w autobusie bez dodatkowej opłaty, kto pierwszy ten lepszy.

Refleksje z ostatniego przejazdu: w porównaniu do ostatniego przejazdu Elite było jakby ciut więcej wolnej przestrzeni więc chyba spełniają pomysł z wymontowaniem kilku siedzeń ale do pomysłu nie będę przekonany dopóki nie trafię na Astromegę bo one za czasów PB były najciaśniejsze. Rezerwacje teraz sprawdza się w taki sposób że kierowca skanuje smartfonem przez aplikację kod QR jaki jest dołączany do rezerwacji i to wystarczy. Od czasu zniesienia rezerwacji jest wolna amerykanka i tak jak dawniej dobrze obłożony przód pojazdu oraz okolice drzwi chociaż na niektórych siedzeniach była naklejka "REZERWACJA/BOOKED" ale czy to odnosiło się do konkretnego przejazdu czy do któregoś ze starszych trudno określić.
k.aladowicz
 
Posty: 27
Dołączył: wtorek, 3 czerwca 2008, 22:04

Re: FlixBus (dawniej: PolskiBus)

Postprzez k.aladowicz » czwartek, 24 maja 2018, 13:56

W czasie konferencji prasowej na dworcu PKS w Bydgoszczy, szef FlixBus Polska przedstawił kilka informacji na temat obsługi Bydgoszczy. Szczegółowej siatki połączeń nie zdradził, zapowiedział natomiast:
- zachowanie wszystkich tras Polskiego Busa obsługiwanych z i przez Bydgoszcz.
- kursy do Warszawy będą realizowane m.in. autostradą A1 i A2 oraz przez lotnisko Modlin i lotnisko Chopina.
- wszystkie kursy do Gdańska wydłużone do Gdyni, a w sezonie wybrane do Łeby.
- nowa linia Trójmiasto - Grudziądz - Bydgoszcz - Berlin
- obsługa lotniska w Gdańsku.
Trwa staranie o licencje na trasy. Trudno powiedzieć, kiedy będą uzyskane. Od tego zależy start nowej oferty.
-
Kroelewicz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1435
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Re: FlixBus (dawniej: PolskiBus)

Postprzez Kroelewicz » poniedziałek, 28 maja 2018, 15:47

[quote="k.aladowicz"]W czasie konferencji prasowej na dworcu PKS w Bydgoszczy, szef FlixBus Polska przedstawił kilka informacji na temat obsługi Bydgoszczy. Szczegółowej siatki połączeń nie zdradził, zapowiedział natomiast:
- zachowanie wszystkich tras Polskiego Busa obsługiwanych z i przez Bydgoszcz.

Dużo ich tam nie ma.:)

[quote] - kursy do Warszawy będą realizowane m.in. autostradą A1 i A2 oraz przez lotnisko Modlin i lotnisko Chopina.

Przy takiej mnogości przebiegu to każdy kurs będzie inną trasą?:)

[quote]- wszystkie kursy do Gdańska wydłużone do Gdyni,
- obsługa lotniska w Gdańsku.

Nie ma to jak wieźć pasażera z Gdyni do Gdańska 1,5 godziny w korku albo 1h20 min przez lotnisko.:)

Ciężko idzie nowej ekipie FB. Jest koniec maja, sezon rusza praktycznie w czwartek (Boże Ciało), a rozkład nie jest podany nawet do końca czerwca...
Gallux
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 3264
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Re: FlixBus (dawniej: PolskiBus)

Postprzez Gallux » poniedziałek, 28 maja 2018, 18:03

Przecież jest obwodnica, do której dodatkowo jedzie się z centrum Gdańska "mini obwodnicą", a w Gdyni za Tesco w dół. Gdyby faktycznie trwało to 1,5 h, toby taki Gryf czy PKS Gdynia do Kartuz łapały gigantyczne opóźnienia. Co więcej - jest PKS Łódź, który nie łapie ogromnych opóźnień do Gdyni. Jak już to 15-20 min, ale też nie zawsze. Inne kursy sezonowe też jakoś "dają radę". Jeśli Flix chce w jakiś sposób konkurować z koleją, to konieczne jest uruchomienie połączeń z Gdyni. Lotnisko też daje pewne pole do manewru. Z Bydgoszczy są chętni. Wkurzą się co najwyżej busiarze, którzy obecnie wożą stamtąd pasażerów po cenach zaporowych.
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz