Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pasażerowie nie korzystali z TLK Szyndzielnia. Na razie nie wróci

inforail
10.03.2017 11:23
0 Komentarzy

Ani MIB ani PKPIntercity nie podają danych dotyczących liczby pasażerów na poszczególnychodcinkach trasy pociągu TLK Szyndzielnia, zasłaniając się tajemnicąprzedsiębiorstwa.

Ujawnienie informacji tego rodzaju mogłoby negatywniewpłynąć na rynkową pozycję PKP lntercity, w szczególności mogłoby spowodowaćwykorzystanie danych przez konkurujących przewoźników zarówno kolejowych,drogowych, jak i lotniczych. W konsekwencji naruszony zostałby ważny interesprzedsiębiorstwa. Brak wiedzy po stronie przewoźnika w zakresie tego typudanych dotyczących innych przewoźników przy jednoczesnym udostępnieniu takichdanych do wiadomości publicznej przez Spółkę stanowiłoby dla jej konkurentówźródło przewagi konkurencyjnej, w tym dałoby im korzyść przez zaoszczędzeniewydatków na pozyskanie danych rynkowych lub zwiększenie zysków i umożliwiłobyim dostosowanie swoich strategii do działalności przewoźnika.

Przewoźnik przedstawił natomiast wyrażone w procentach informacje,dotyczące średniej zajętości miejsc w pociągu TLK 47102/3, 74102/3″Szyndzielnia”, która wynosiła:

w pociągu TLK 47102/3 „Szyndzielnia” relacji Bielsko-BiałaGłówna ? Poznań Główny,

na odcinkach:

Bielsko-Biała Główna ? Katowice ? 12%;

Katowice ? Poznań Główny ? 35%;

w pociągu TLK 74102/3 „Szyndzielnia” relacji Poznań Główny ?Bielsko-Biała Główna, na odcinkach:

Poznań Główny ? Katowice ? 45%;

Katowice ? Bielsko-Biała Główna ? 10%.

Bilety z ulgami dla studentów stanowiły 15% biletówsprzedanych ogółem.

Według opinii PKP Intercity głównym powodem likwidacjiomawianego pociągu była niezadowalająca frekwencja na odcinku Bielsko-BiałaGłówna ? Katowice ? Bielsko-Biała Główna, wpływająca bezpośrednio naniepokrycie przychodami kosztów uruchomienia pociągu.

Przewoźnik informuje, że nie planuje wznowienia kursowaniapociągu TLK 47102/3, 74102/3 „Szyndzielnia” w obecnym rozkładzie jazdy. AndrzejBittel, Podsekretarz Stanu w MIB zaznacza, że potencjał przewozowy dlawskazanego połączenia jest przedmiotem stałej analizy i w przypadku poprawyszacowanych danych przewozowych Spółka PKP Intercity rozważy możliwośćwprowadzenia zmian w rozkładzie jazdy w czasie opracowywania założeń dorozkładu jazdy pociągów edycji 2017/2018.

Ponadto Bittel informuje, że mieszkańcy Bielska-Białej,Czechowic-Dziedzic, Pszczyny chcący odbyć podróż do/z Poznania, mają możliwośćkorzystania z dogodnych połączeń z przesiadką na stacjach: Katowice i WrocławGłówny. Dojazd do stacji Katowice z kierunku Bielska-Białej (i powrót) w ramachomawianych połączeń możliwy jest pociągami uruchamianymi przez Koleje Śląskie.

Bittel zaznacza, że w obecnie obowiązującym rozkładzie jazdypociągów kursuje pociąg TLK 48103, 84102 „Szkuner” relacji Katowice ? Kołobrzeg? Katowice (przez stacje: Ostrów Wielkopolski, Poznań Główny) uruchamiany przezSpółkę PKP Intercity, którego godziny kursowania na odcinku Katowice ? PoznańGłówny ? Katowice, są zbliżone do godzin kursowania zlikwidowanego pociągu TLK47102/3, 74102/3 „Szyndzielnia”.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że TLK „Szyndzielnia” miałabyć odpowiedzią na potrzeby pasażerów po likwidacji połączeń InterRegio. Jakwidać nie sprawdziła się. A wróciła w 2015 po kliku latach. W 2009 roku odbyłsię nawet symboliczny pogrzeb „Szyndzielni”. Czy kiedyś jeszcze powróci?


Komentarze