PKS Olsztyn

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

FLOREK
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 622
Dołączył: wtorek, 12 stycznia 2010, 14:03
Lokalizacja: Siedlce

PKS Olsztyn

Postprzez FLOREK » wtorek, 4 października 2011, 21:51

http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,7086 ... grunt.html
Prywatyzacja PKS-u. Najważniejszy jest grunt
Miasto blokuje sprzedaż PKS-u firmie deweloperskiej. - Ważą się losy zagospodarowania tej części miasta wraz z odnowieniem dworca kolejowego - podkreśla prezydent, który interweniował w Ministerstwie Skarbu
Prywatyzacja olsztyńskiego PKS-u nabrała tempa. Pod koniec ubiegłego tygodnia Ministerstwo Skarbu, będące właścicielem spółki, miało podpisać już umowę o sprzedaży tej firmy. Nabywcą 85 proc. udziałów miała stać się jedna z deweloperskich firm zarejestrowanych na Cyprze.

Wydarzenia ostatnich dni wzmogły aktywność władz miasta, które próbują zablokować to przejęcie. Prezydent Piotr Grzymowicz podkreśla, że gra idzie o dużą stawkę. - By mogło dojść do zagospodarowania terenów wokół dworca kolejowego, potrzebne jest pozyskanie części gruntów i samego budynku należących do PKS - mówi.

Prywatyzacja olsztyńskiego PKS budzi obawy pracowników

Pracownicy olsztyńskiego PKS-u obawiają się, że inwestor, który ma kupić 85 proc. udziałów w ich firmie nie jest de facto zainteresowany prowadzeniem usług transportowych.
Zastępca przewodniczącego Wolnego Związku Zawodowego Kierowców RP w olsztyńskim PKS Marek Muleronek poinformował w czwartek podczas konferencji prasowej zorganizowanej przez starającą się o reelekcję posłankę PiS Iwonę Arent, że załoga obawia się o losy zakładu, ponieważ inwestor - zdaniem pracowników - nie jest wiarygodny.

"Firma, która kupiła zakład nie ma żadnego doświadczenia w prowadzeniu transportu ludzi, dotychczas zajmowała się deweloperstwem i jest na dodatek zarejestrowana na Cyprze" - powiedział Muleronek dodając, że załoga, co prawda wynegocjowała pakiet socjalny, w którym zapisano m.in. gwarancje zatrudnienia na dwa lata, ale - jak dodał - "pracownicy są sceptyczni, czy będzie on przestrzegany, bo negocjacje były w bardzo niedobrej atmosferze".
Arent dodała, że Ministerstwo Skarbu Państwa poinformowało ją, że na czwartek w Warszawie "wyznaczony został termin zawarcia pomiędzy Skarbem Państwa a inwestorem Retail Provider sp. z.o.o. (...) umowy sprzedaży 85 proc. akcji PKS w Olsztynie".

"To jest porażka, ten inwestor nie zna się na transporcie ludzi i nie daje gwarancji, że PKS będzie modernizowany, że nadal będzie prowadził działalność transportową" - mówiła Arent i podkreślała, że kilkakrotnie rozmawiała na temat prywatyzacji olsztyńskiego PKS-u z Ministerstwem Skarbu Państwa przedstawiając jego urzędnikom wątpliwości, co do wyboru inwestora.

"Czy chodzi o to, by na szybko dopiąć budżet? Czy dlatego olsztyński PKS jest sprzedawany firmie, która nie ma w tej branży doświadczenia?" - pytała Arent.

Ministerstwo Skarbu Państwa i prezes przedsiębiorstwa Adam Iwaniuk powiedzieli we czwartek po południu PAP, że "podpisanie umowy przełożono na inny termin". Powodów przełożenia sprzedaży PKS-u na inny termin nie podano.

Zdaniem posłanki PiS i Muleronka korzystniejsza i pewniejsza dla załogi byłaby nie prywatyzacja - jak planuje resort skarbu - a komunalizacja.

Muleronek powiedział, że związkowcy z PKS Olsztyn próbowali zainteresować przejęciem zakładu samorząd województwa. Pismo z zapytaniem w tej sprawie samorząd otrzymał również z Ministerstwa Skarbu Państwa.

Jak poinformował PAP zastępca dyrektora gabinetu marszałka Robert Szewczyk samorząd województwa z kilku powodów uznał, że nie jest zainteresowany przejęciem PKS-u.

"Jesteśmy już organizatorem przewozów kolejowych, a poza tym wydajemy zezwolenia na przewozy kołowe dla wszystkich przewoźników. Gdybyśmy przejęli PKS powstałby konflikt interesów - bylibyśmy regulatorem i uczestnikiem tego rynku na raz. Po trzecie prywatyzacja ma na celu wprowadzenie inwestora, który wniesie kapitał do spółki, a samorząd województwa ma inne zadania, nie jest przeznaczony do inwestowania w przedsiębiorstwa, które powinny radzić sobie rynkowo" - powiedział Szewczyk.

W olsztyńskim PKS pracuje 170 osób. Zdaniem Muleronka zakład jest wart ok. 4 mln zł. Związkowiec powiedział, że załoga nie została poinformowana, ile inwestor ma zapłacić za 85 proc. akcji firmy. Prezes Iwaniuk odmówił PAP na ten temat rozmowy.(PAP)

Wciąż nie wiadomo kiedy nastąpi przejęcie olsztyńskiego PKS-u
Ani pracownicy, ani zarząd spółki nie wiedzą, dlaczego przełożono termin podpisania umowy z inwestorem, który miał kupić od skarbu państwa olsztyńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej. Załoga przypuszcza, że rząd chce przeczekać wybory.
Wydawało się, że decyzja już zapadła i olsztyńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej zostanie przejęte przez firmę Retail Provider. To przedsiębiorstwo z Warszawy, zajmujące się inwestycjami deweloperskimi.

W czwartek miało sfinalizować negocjacje prywatyzacyjne z przedstawicielami Ministerstwa Skarbu Państwa, do którego należy olsztyńska spółka. W ostatniej chwili odwołano transakcję.

? Nie wiem kiedy może nastąpić podpisanie umowy ? przyznaje Adam Iwaniuk, prezes zarządu PKS w Olsztynie.

Zapytaliśmy o powód przełożenia terminu Ministerstwo Skarbu Państwa. ? Trwa ustalanie ostatecznego kształtu warunków umowy sprzedaży PKS Olsztyn SA ? odpowiada Maciej Wewiór, rzecznik ministerstwa. ? Jak tylko będziemy znali termin jej podpisania, natychmiast o tym poinformujemy.

Wątpliwości wśród załogi budzi fakt, że Retail Provider działa głównie w branży deweloperskiej, a nie transportowej. Pracownicy obawiają się, że prawdziwym powodem przejęcia PKS-u może być blisko 6 hektarów ziemi położonej w atrakcyjnym miejscu Olsztyna.

? Jeżeli minister skarbu chce sprzedać przedsiębiorstwo, nie uwzględniając w tym procesie interesu spółki, jej załogi, a także możliwości rozwoju miasta, to na takie działanie się nie zgodzimy ? zastrzega prezydent Piotr Grzymowicz.

Olsztyński PKS zatrudnia 170 osób, posiada ponad 80 autobusów. Od ponad roku trwa procedura prywatyzacyjna przedsiębiorstwa.
Ostatnio edytowano czwartek, 6 grudnia 2012, 21:57 przez FLOREK, łącznie edytowano 1 raz
FLOREK
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 622
Dołączył: wtorek, 12 stycznia 2010, 14:03
Lokalizacja: Siedlce

Re: PKS Olsztyn

Postprzez FLOREK » środa, 5 października 2011, 21:49

http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,3518 ... czony.html
Minister sprzedał olsztyński PKS. Prezydent zaskoczony
Nowym właścicielem olsztyńskiego przewoźnika została warszawska firma zajmująca się głównie działalnością deweloperską. - Mam nadzieję, że nabywca nie jest zainteresowany wyłącznie atrakcyjnie położonym gruntem - mówi prezydent Piotr Grzymowicz.
Sprzedaż PKS-u zakończyła jeden z bardziej dyskusyjnych, trwających kilkanaście miesięcy prywatyzacji olsztyńskiego przewoźnika. Wcześniej doszło nawet do akcji protestacyjnej związkowców, którzy sprzeciwiali się wypowiedzeniu przez zarząd firmy zakładowego zbiorowego układu pracy ustalającego zasady zatrudnienia wszystkich pracowników, a także regulował kwestię odpraw emerytalnych. Pod koniec września strony doszły jednak do kompromisu.

Związkowcy bronili się również przed przejęciem spółki przez Retail Provider, warszawską firmą zajmująca się głównie działalnością deweloperską (zależną od cypryjskiego inwestora), która stanęła do negocjacji rozpisanych przez Ministerstwo Skarbu, właściciela PKS-u. Martwili się, jak mówili, o swoją pracę i wystąpili do ratusza z oficjalnym wnioskiem przejęcia spółki przez miasto, które również bacznie przyglądało się sytuacji. Od prywatyzacji PKS-u bowiem uzależnione było odnowienie dworca PKP (zajmują jeden budynek) i zagospodarowanie gruntów w jego sąsiedztwie. Urzędnicy z olsztyńskiego magistratu interweniowali nawet w ministerstwie nie chcąc dopuścić do przejścia spółki przed warszawską firmę. Prezydent Piotr Grzymowicz obawiał się także, że nowy właściciel będzie zainteresowany wyłącznie gruntami pod zabudowę wielorodzinną.
Ministerstwo skarbu we wtorek podpisało jednak umowę o sprzedaży olsztyńskiego przewoźnika spółce Retail Provider. - Firma kupiła 85 procent akcji PKS-u za 12 milionów 342 tysiące złotych - informuje resort na swojej stronie internetowej. - Reszta ma trafić do pracowników olsztyńskiego przewoźnika. Nowy właściciel zobowiązał się do bezterminowego utrzymania funkcji dworcowych zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a także do kontynuowania działalności przewozowej.

Dodatkowo Retail Provider zobowiązał się, że do 30 czerwca 2013 roku zrealizuje w spółce inwestycje na kwotę co najmniej miliona złotych oraz do nie obniżania kapitału zakładowego, ani nie sprzedawania akcji spółki. Natomiast w pakiecie socjalnym nowy właściciel gwarantuje utrzymanie zatrudnienia przez co najmniej trzy lata. Nowym prezesem spółki został Jacek Semczuk, powołany na to stanowisko przez radę nadzorczą. Dotychczasowy prezes, Adam Iwaniuk, będzie członkiem zarządu. - Inwestor, zgodnie z podpisaną umową prywatyzacyjną zapewni spółce rozwój oraz odpowiednie nakłady - uważa Justyna Prokop z kancelarii prawnej Trusiewicz Siwko, pilotująca transakcję.

Marek Mularonek, wiceprzewodniczący Wolnego Związku Zawodowego Kierowców RP, zupełnie inaczej odbiera podpisaną umowę. - Zadeklarowana kwota inwestycji to bardzo niewiele, jak na nasze przedsiębiorstwo i wynosi tyle, co połowa wartości wyborczego autobusu, którym po Polsce jeździ teraz premier Tusk - stwierdził związkowiec. - Jesteśmy na straconej pozycji. Nie pozostaje nam nic innego, jak obserwować rozwój sytuacji i liczyć na dobrą współpracę z nabywcą naszej spółki.

Informacją o sfinalizowaniu transakcji zaskoczony jest prezydent Piotr Grzymowicz. - Mam nadzieję, że nie spełnią się nasze obawy, iż nabywca nie jest zainteresowany wyłącznie atrakcyjnie położonym gruntem, ale także podtrzymaniem podstawowej funkcji przewoźnika, a w przyszłości doprowadzeniem do odnowienia dworca i jego okolic - komentuje prezydent Olsztyna.
Ostatnio edytowano czwartek, 6 grudnia 2012, 22:00 przez FLOREK, łącznie edytowano 1 raz
Passenger
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 733
Dołączył: sobota, 26 marca 2011, 18:49

Re: PKS Olsztyn

Postprzez Passenger » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 10:27

[quote]Internet w autobusach

PKS Olsztyn S.A.Z przyjemnością informujemy, że na pokładzie autobusów linowych do Katowic przez Warszawę uruchomiliśmy bezpłatny dostęp do internetu.

Pasażerowie posiadający laptopy lub smartfony z wi-fi mogą na całej trasie przejazdu połączyć się z internetem.

Już wkrótce planujemy udostępnić bezpłatny dostęp do internetu na zasadzie hotspotu na terenie dworca PKS. Obecnie oczekujemy na urządzenia techniczne.
Po uruchomieniu urządzeń, system zostanie zainstalowany, a internet udostępniony wszystkim oczekującym pasażerom.


Źródło: pks.olsztyn.pl


.
bodzio2
 
Posty: 11
Dołączył: poniedziałek, 31 października 2011, 15:51
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: PKS Olsztyn

Postprzez bodzio2 » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 11:32

To dobry kierunek w pozyskaniu pasażerów, Wi-Fi jest ważną rzeczą aby można się komunikować podczas podróży, myślę że w niedługim czasie to będzie standard na trasach dalekobieżnych tak trzymać! :)
Fundacja "AVALON" KRS:0000270809 - Przekazując 1% podatku fundacji z dopiskiem KRÓL,1023 pomagacie mi Państwo w powrocie do normalnego życia, dziękuję. szczegóły: http://www.fundacjaavalon.pl
Passenger
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 733
Dołączył: sobota, 26 marca 2011, 18:49

Re: PKS Olsztyn

Postprzez Passenger » sobota, 28 stycznia 2012, 11:10

Może wie ktoś czy w autobusach Volvo 9700 PKS Olsztyn są gniazdka elektryczne?

.
dklunej
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 398
Dołączył: piątek, 13 kwietnia 2012, 22:58
Lokalizacja: Szerokopaś
Avatar użytkownika

Re: PKS Olsztyn

Postprzez dklunej » piątek, 15 czerwca 2012, 20:18

Od dzisiaj po 10 latach istnienia poprzedniej wersji strony internetowej PKS Olsztyn (tak, w 2002r ukazała się!) zastąpiono ją nowiutką stroną!

[url]http://pks.olsztyn.pl/[/url]

Jeszcze nie wszystko jest dograne, ale i tak już jest lepiej niż było. :)
dklunej
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 398
Dołączył: piątek, 13 kwietnia 2012, 22:58
Lokalizacja: Szerokopaś
Avatar użytkownika

Re: PKS Olsztyn

Postprzez dklunej » wtorek, 10 lipca 2012, 23:33

[url=http://phototrans.pl/14,565217,0.html][img]http://phototrans.pl/images/photos/small/15/565217.jpg[/img][/url]

No to ciekawie się robić zaczyna. :D
PKS Olsztyn widać zaczyna porządnie współpracować z Polonusem.
anek
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1719
Dołączył: wtorek, 31 maja 2005, 23:17

Re: PKS Olsztyn

Postprzez anek » środa, 11 lipca 2012, 00:03

Na czym polega ta współpraca?
"Pamiętam przełom 88/89 mam to przed oczami kierowca Ikarusa jedzie literkami ze smerfami wyklejony 'Bogdan 607'puszki po napojach szoferkę zdobią"
dklunej
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 398
Dołączył: piątek, 13 kwietnia 2012, 22:58
Lokalizacja: Szerokopaś
Avatar użytkownika

Re: PKS Olsztyn

Postprzez dklunej » środa, 11 lipca 2012, 00:05

Początkowo wydawało się, że polegała na reklamie (na dworcu PKS w Olsztynie), teraz dochodzi jeszcze chyba pożyczanie (jednostronne na razie czyli z PKS NO do Polonusa) taboru. ;)
kpc21
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 930
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: PKS Olsztyn

Postprzez kpc21 » środa, 11 lipca 2012, 01:18

Według tego, co ktoś wspomniał w temacie o awariach autobusów, w piątek w Olsztynie zdefektował autobus Polonusa, który miał wyjechać do Warszawy. W zamian do Warszawy pojechał olsztyński H9. Mogłoby to być jakieś zamknięcie tego obiegu, gdyby nie to, że ten Polonus dojechał aż do Krakowa.
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2204
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: PKS Olsztyn

Postprzez TFZ » środa, 11 lipca 2012, 11:34

[quote="dklunej"]dochodzi jeszcze chyba pożyczanie (jednostronne na razie czyli z PKS NO do Polonusa) taboru. ;)

No dobra, ale dlaczego olsztyński autobus w warszawskich barwach robi olsztyński kurs? Może doszło do jakichś zmian własnościowych.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
Passenger
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 733
Dołączył: sobota, 26 marca 2011, 18:49

Re: PKS Olsztyn

Postprzez Passenger » środa, 11 lipca 2012, 19:53

Polonusowy tabor również widziany na linii Olsztyn - Lublin. Ciekawa sprawa, czyżby doszło do przejęcia olsztyńskich linii dalekobieżnych?

[quote="dklunej"]...teraz dochodzi jeszcze chyba pożyczanie (jednostronne na razie czyli z PKS NO do Polonusa) taboru. ;)


Przy pożyczaniu raczej nie oznakowaliby autobusu barwami Polonusa.
dklunej
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 398
Dołączył: piątek, 13 kwietnia 2012, 22:58
Lokalizacja: Szerokopaś
Avatar użytkownika

Re: PKS Olsztyn

Postprzez dklunej » środa, 11 lipca 2012, 21:35

No jeżeli wchodzi w grę jakaś długoterminowa dzierżawa to autobus może dostać oznaczenia przewoznika u którego będzie jezdził jakiś czas. Nie można wykluczać takiej możliwości. ;-)

Wracając do lubelskiego kursu. Podowno widziano Solbusa ST11 w oznaczeniach Polonusa. W PKS Olsztyn też takiego mają (znaczy autobus oznaczony logo PKS Olsztyn). Kwestia tylko jakie nr rejestracyjne miał. Jeżeli RLA to wóz olsztyński.

Generalnie mówiąc dziwne to i zarazem ciekawe. ;-)
Passenger
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 733
Dołączył: sobota, 26 marca 2011, 18:49

Re: PKS Olsztyn

Postprzez Passenger » poniedziałek, 16 lipca 2012, 23:11

Siwe Volvo 9700 (WL 73212) z PKS Olsztyn otrzymało oznaczenia Polonusa, drugie (NO 1774G) pewnie też już ma lub będzie mieć.

Edit:

Neoplan N116 (ONG 6779) również z logiem Polonusa.
dklunej
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 398
Dołączył: piątek, 13 kwietnia 2012, 22:58
Lokalizacja: Szerokopaś
Avatar użytkownika

Re: PKS Olsztyn

Postprzez dklunej » wtorek, 17 lipca 2012, 00:28

[quote="Passenger"]Siwe Volvo 9700 (WL 73212) z PKS Olsztyn otrzymało oznaczenia Polonusa, drugie (NO 1774G) pewnie też już ma lub będzie mieć.


[url=http://phototrans.pl/14,566583,0.html][img]http://phototrans.pl/images/photos/small/1/566583.jpg[/img][/url]
:)

A co do Neoplana to ciekawe jak to teraz wygląda. Szczerze mówiąc poprzednie oznaczenia (pod "kolor" autobusu) jakoś bardziej mi się podobały. ;)
Następna strona
Odpowiedz