Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A.

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

rzaraz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A.

Postprzez rzaraz » sobota, 3 stycznia 2015, 14:48

[quote="TFZ"]Doskonały przykład na to, dlaczego prowadzenie działalności gospodarczej przez państwo itp. powinno być konstytucyjnie zakazane.


Taka opinia to doskonały sposób np. na zarżnięcie kolei. Ponadto wyobraź sobie co by się działo, gdyby wodociągi były prywatne. Z paru krajów mam wiadomosci co się wtedy działo....
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2227
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A.

Postprzez TFZ » środa, 7 stycznia 2015, 10:59

[quote="rzaraz"]Ponadto wyobraź sobie co by się działo, gdyby wodociągi były prywatne.
Wystarczy mi, że wiem, co się dzieje w sytuacji obecnej. W ciągu 20 miesięcy czterokrotnie brak wody przez przynajmniej dobę. Sytuacja dotyczy bynajmniej nie jakiegoś zaogonia, lecz okolic metra Imielin.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
rzaraz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A.

Postprzez rzaraz » środa, 7 stycznia 2015, 14:42

A cóż to jest w porónaniu z sytuacją, gdy nie stać cię na wodę z wodociągów w ogóle, a łapanie deszczówki jest uznawane za "nieuczciwą konkurencję"? A takie są uroki prywatnych wodociągów...
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2227
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A.

Postprzez TFZ » środa, 7 stycznia 2015, 16:13

Sam sobie odpowiedziałeś - kluczem są tu odpowiednie regulacje prawne (podajesz zakaz korzystania z deszczówki). A wracając do tematu to w sytuacji, w której państwo musiałoby trzymać łapska z daaaaleka od działalności taka sytuacja, jak opisana w odniesieniu do KPTS i PKS Bydgoszcz najzwyczajniej nie miałaby miejsca.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
rzaraz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A.

Postprzez rzaraz » środa, 7 stycznia 2015, 17:43

Piszesz, że nie jesteś już dzieckiem, lecz do tej pory chyba nie zrozumiałeś najwazniejszej zasady udtroju w , którym żyjesz co najmniej 25 lat: regulacje tworzy ten, kto ma pieniądze...

Poza tym nawet, gdy ropatrzymy niemożliwy do zaistnienia wriant, że państwo się nie miesza w ogóle do gospodarki, choćby z powyższego, to cóż zrobisz, gdy prywatny dostawca wody podwyższy jej ceny do takiego poziomu, że Cię nie będzie na to stać?
dklunej
 
Posty: 411
Dołączył: piątek, 13 kwietnia 2012, 22:58
Lokalizacja: Szerokopaś
Avatar użytkownika

Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A.

Postprzez dklunej » środa, 17 czerwca 2015, 11:29

[quote]Spółka Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy ogłosiła przetarg na dostawę 13 szt. używanych autobusów międzymiastowych. Zapowiadany zakup stu nowych pojazdów jak na razie pozostaje w planach. Aktualnie firma chce nabyć 13 szt. pojazdów, przeznaczonych do eksploatacji w regularnej komunikacji międzymiastowej. Firma podzieliła zamówienie na dwie części:

zadanie nr 1 ? dostawa 8 autobusów używanych o liczbie miejsc siedzących (bez siedzenia kierowcy) nie mniejszej niż 53 miejsca. Rok produkcji to 1999 i późniejszy, przebieg maksymalny 500.000 km, długość pojazdu 11.000 mm-12.000 mm, szerokość pojazdu (maksymalna) 2.550 mm, liczba drzwi pasażerskich 2, emisja spalin Euro 2 i wyższa;

zadanie nr 2 ? dostawa 5 autobusów używanych o liczbie miejsc siedzących (bez siedzenia kierowcy) nie mniejszej niż 39 miejsc i miejsc stojących ? nie mniejszej niż 10. Rok produkcji 1999 r. i późniejszy, przebieg maksymalny 500.000 km, długość pojazdu do 10.000 mm, szerokość pojazdu (maksymalna) 2.550 mm, liczba drzwi pasażerskich 2.

Każda z części stanowi oddzielne zadanie, na które wykonawcy mogą składać oferty. Co do terminów to są one ustalane następująco:

Zadanie nr 1 - autobusy muszą być gotowe do odbioru w terminie najpóźniej 10 dni od daty zawarcia umowy.

Zadanie nr 2 - autobusy muszą być gotowe do odbioru najpóźniej w dniu 24.08.2015r.

Zastosowane kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty to: najniższa cena (100). O tym jakie firmy będą w stanie spełnić wymagania KPTS (i to w tak krótkim czasie) dowiemy się 26 czerwca, kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Przypomnijmy, że równolegle podobną liczbę pojazdów chce zakupić PKS Ostrów Wlkp. (łącznie 17 szt. używanych autobusów międzymiastowych i turystycznych). Do pierwszego zamówienia ? ogłoszonego w marcu ? nikt się nie zgłosił i aktualnie firma ogłosiła już drugi przetarg. Wczoraj było otwarcie ofert.

Kujawsko -Pomorski Transport Samochodowy to samorządowa spółka powstała po scaleniu 4 byłych PKS-ów: Włocławka, Brodnicy, Lipna i Inowrocławia. Województwo Kujawsko-Pomorskie za darmo dostało je od skarbu państwa pod koniec 2010 r. W kwietniu 2012 r. wszystkie połączyły się w jedną spółkę z siedzibą we Włocławku. W 2011 r. straty KPTS wyniosły przeszło 3,5 mln zł, w 2012 już prawie 4 mln zł. Od 2014 r. prezesem spółki jest Tomasz Fic, który wcześniej m.in. pracował w Arriva Bus. Jego podstawowe zadanie to postawienie firmy na nogi i racjonalizacja siatki połączeń. To także konieczność zoptymalizowania zatrudnienia. Aktualnie firma zatrudnia 731 pracowników, w tym ok. 500 kierowców.

W zeszłym roku wszystkich zaskoczyła wypowiedź Piotra Całbeckiego, marszałka województwa kujawsko-pomorskiego na temat zakupu 100. nowoczesnych autobusów dla Kujawsko-Pomorskiego Transportu Samochodowego (KPTS). Marszałek zamierza także uruchomić od 2016 roku 45 nowych połączeń autobusowych w regionie. Aż 30 linii ma zostać powierzone znajdującej się w kiepskiej sytuacji spółce Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy. Na obsługę pozostałych 15 linii ma zostać ogłoszony przetarg. Tyle, że te 30 tras obiecane KPTS obsługują już inni przewoźnicy ? m.in. PKS Bydgoszcz, Arriva oraz Nadgoplańska Komunikacja Autobusowa. Marszałek obiecuje rozmowy w tym zakresie.


http://www.infobus.pl/kpts-kupuje-uzywa ... 74129.html
kpc21
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1057
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A.

Postprzez kpc21 » czwartek, 18 czerwca 2015, 21:14

[quote="j.centkiewicz"]Nie wiem, dlaczego taka wrzawa powstała. KPTS to spółka, której nic już nie jest w stanie pomóc. Podbieranie bydgoskich pasażerów przez KPTS jest mało realne.

Pamiętaj, że od 2017 roku ulgi ustawowe będą tylko w autobusach organizowanych przez samorządy. Co prawda dotyczy to tylko biletów miesięcznych - ale na niejednej linii to stali pasażerowie z miesięcznymi (w tym uczniowie i studenci) stanowią większość pasażerów.
kasztelan54
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 538
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:41

Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A.

Postprzez kasztelan54 » wtorek, 5 lipca 2016, 13:42

Warsztaty i magazyny w Lipnie od kilku dni już nie istnieją. Zostały sprzedane osobie prywatnej a wozy od początku miesiąca będą przewożone do Włocławka. Niedługo zostanie sprzedany dworzec jednakże powiat który zamierza nabyć dworzec zapewnia że mimo transakcji dalej tam będzie miejsce dla autobusów KPTS. Na razie jednak zdaniem starosty cena jest wygórowana i zamierza ubiegać się u marszałka województwa o wsparcie. W każdym razie przetargi powiatu na 14 sprinterów wartości 5 milionów są już dopięte, jeden z nich został unieważniony a do zrobienia został jeszcze zakup dwóch pojazdów na 43 pasażerów wartości miliona zł i powołanie pełnomocnika w sprawie uruchomienia spółki. Ludzie do pracy już się zgłaszają, wśród nich są kierowcy z KPTS.
Ostatnio edytowano wtorek, 5 lipca 2016, 18:47 przez kasztelan54, łącznie edytowano 1 raz
rzaraz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A.

Postprzez rzaraz » wtorek, 5 lipca 2016, 14:02

[quote="kasztelan54"] Niedługo zostanie sprzedany dworzec jednakże powiat który zamierza nabyć dworzec zapewnia że mimo transakcji dalej tam będzie miejsce dla autobusów KPTS.


Bo na co innego powiatowi dworzec. Dopiero jak się zacznie chęć remontu, to mogą go przekształcić na sklep z przystankiem.


_________________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com
kasztelan54
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 538
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:41

Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A.

Postprzez kasztelan54 » wtorek, 5 lipca 2016, 17:39

Sklep a właściwie dwa sklepy otaczają dworzec z obydwu stron. Po otwarciu dworca przed prawie 10 laty ulokowała się tam siedziba PKS, pomieszczenia socjalne dla kierowców, dyżurka, poczekalnia, kasa biletowa otwarta tylko na przełomie miesiąca, punkt kasowy banku i gastronomia - parę lat temu był tam kebab ale od dłuższego czasu punkt jest zamknięty. Oprócz tego pobliski plac robi za "zajezdnię" dla pojazdów przy czym przy okazji budowy pobliskiego marketu ten plac się skurczył.

O czym już wspominałem władze powiatu mają ambitny plan organizacji transportu na własną rękę na co nałożyły się zmiany prawne i sytuacja KPTS. Ma to być docelowa siedziba firmy. Ostatnio nawet wjechały [url=http://bip.lipnowski.powiat.pl/?cid=825&bip_id=5104]protokoły z zarządu powiatu[/url] ze szczegółami, spośród postulowanych punktów mój jest pierwszy i dwa ostatnie. Podliczałem wozokilometry i przy maksimum 1,5 miliona wzkm (zakładane minimum to 1,03 mln) średnio na wszystkich liniach czy to potencjalnie najpopularniejsza P1 czy prawdopodobnie najmniej oblegana P13 włącznie z wakacjami zaniżającymi wynik w dni powszednie mieliby wyrabiać 5-6 par kursów. Czy to dużo czy mało ciężko mi się wypowiadać ale przytaczany jest przykład Człuchowa. Sprawdzałem jak wyglądają rozkłady w ichniejszym zakładzie i szału to nie robi.
rzaraz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A.

Postprzez rzaraz » wtorek, 5 lipca 2016, 18:34

[quote="kasztelan54"]Sklep a właściwie dwa sklepy otaczają dworzec z obydwu stron.


Przykład Krakowa pokazuje, że sklepów może być zawsze więcej. :)


_________________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com
kasztelan54
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 538
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:41

Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A.

Postprzez kasztelan54 » poniedziałek, 11 lipca 2016, 18:43

Inowrocław
[quote]Autobusem z Inowrocławia do Przyjezierza. Zobacz rozkład jazdy
(AB) 11 lipca 2016 18:00 Gazeta Pomorska
https://d-pt.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/ea ... 3e54a5.jpg
W czasie wakacje z Inowrocławia do Przyjezierza dojedziemy autobusami KPTS (PKS) ?Jan Szczutkowski
W lipcu i sierpniu do popularnej miejscowości wypoczynkowej Przyjezierze w pow. mogileńskim można z Inowrocławia dojechać autobusem Kujawsko-Pomorskiego Transportu Samochodowego (PKS). W czasie wakacji uruchomiono wiele kursów sezonowych. A oto rozkład jazdy.

Godziny odjazdów autobusów do Przyjezierza z dworca autobusowego w Inowrocławiu: 9 (L), 10, (L), 11.30 (BL), 12.15 (6 L), 14.10 (Bq), 16 (CL), 17.15 (L), 18.30 (DL), 19 (CL).
Godziny odjazdów z Przyjezierza do Inowrocławia: 10.15 (L), 11.10 (L), 12.35 (BL), 16.02 (D), 16.42 (+qm), 17.15 (CL), 18.30 (L), 20.02 (L), 201.10 (L).
Oznaczenia: B - kursuje od poniedziałku do piątku oraz w niedziele, C - kursuje w soboty, niedziele i święta, D - kursuje w dni robocze, od poniedziałku do piątku, oprócz świąt, + - kursuje w dni wolne od pracy (niedziele i święta), L - kursuje w okresie ferii letnich, m - nie kursuje w dniach 24 i 31. XII, q - nie kursuje w dni ustawowo wolne od pracy.

[url=http://www.pomorska.pl/wiadomosci/inowroclaw/a/autobusem-z-inowroclawia-do-przyjezierza-zobacz-rozklad-jazdy,10394144/]źródło[/url]

Lipno
Tymczasem 17-letnie Karosy z Francji coraz śmielej wchodzą do taboru. Do kilkunastu sztuk dokupionych w ostatnich dwóch latach w ostatnich tygodniach doszło kolejnych kilka (ok. 5). Jest też wreszcie (po 4 latach!) względnie jednolite malowanie: linia świateł na czerwono, bok biały ew. biało-czerwony, ew. biało-czarno-czerwony (barwy województwa). Jak na swój wiek w porównaniu do dominującej dotychczas "klasyki gatunku" z Sanoka robi pozytywne wrażenie choć na minus wnętrze typowo podmiejskie - brak półek, twarde siedziska i charakterystyczne irytujące żółte oparcia.
kasztelan54
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 538
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:41

Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A.

Postprzez kasztelan54 » czwartek, 21 lipca 2016, 13:39

Takie tam z przeglądu prasy.
http://m.imgur.com/QRSGcTL
Działka której chcą się pozbyć to magazyny, warsztaty, stacja paliw i stacja kontroli pojazdów. Niedawno o czym była mowa odpadły im warsztaty w Lipnie a pod koniec wakacji władze powiatu mają znowu podjąć temat nabycia od KPTS dworca w Lipnie (1 mln zł) i pobliskiego placu postojowego (300 tysięcy) po to by do końca roku ulokować tam siedzibę SZTP.
kasztelan54
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 538
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:41

Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A.

Postprzez kasztelan54 » wtorek, 6 grudnia 2016, 11:21

Dzisiejsza Gazeta Pomorska Inowrocław

[quote]Autobusy w niełasce. Jaka przyszłość PKS?
Rzadziej korzystamy z usług przewoźnika, stąd cięcia kursów.

Na naszych drogach jeździ coraz więcej prywatnych samochodów, niemało jest też prywatnych przewoźników. W tej sytuacji spada liczba pasażerów, korzystających z usług byłego PKS-u.

Z początkiem września inowrocławski oddział Kujawsko-Pomorskiego Transportu Samochodowego SA z siedzibą we Włocławku wycofał na Kujawach i Pałukach 12 kursów, dokonał też korekty w rozkładzie jazdy, polegającej na skróceniu tras na kilku liniach. M.in. przestał kursować autobusy relacji Inowrocław (godz. 15.20) - Dąbrowa Biskupia, Janikowo (godz.5.00) - Inowrocław), Barcin (godz. 10.40) - Żnin, Inowrocław (12.45) - Żnin. Z kolei trasa autobusu relacji Inowrocław (13.45) - Włocławek została skrócona do Dąbrowy Biskupiej.

Powodem wycofania kilkunastu kursów autobusowych był fakt, iż były one nierentowne. Obecnie nie pracujemy nad wprowadzeniem kolejnych zmian w obrębie działania oddziału w Inowrocławiu - informuje Tomasz Fic, prezes zarządu KPTS SA.

Spółka planowała świadczenie usług w zakresie przewozu osób w publicznym transporcie zbiorowym. Na początku bieżącego roku prowadzono w tej sprawie rozmowy z przedstawicielami samorządów lokalnych. Niestety, rozmowy zawieszono. Dlaczego?

- Głównym powodem było przesunięcie na 1 stycznia 2018 roku przepisu dotyczącego wprowadzenia w życie ulg ustawowych, a także zapowiedziana nowelizacja ustawy o publicznym transporcie zbiorowym - podkreśla prezes Fic.

Mimo likwidacji niektórych kursów nie doszło do zwolnień pracowników, zwłaszcza kierowców. KPTS, podobnie jak cała branża transportowa, odczuwa brak fachowców. Jak dowiedziała się ?Pomorska?, w Inowrocławiu zatrudniono kilku kierowców, którzy uzyskali uprawnienia emerytalne. Z badań wynika, że kierowcy zajmują piąte miejsce wśród najbardziej poszukiwanych zawodów. Niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości przewoźnicy nie będą w stanie obsadzić wolnych miejsc. Konieczne jest usprawnienie szkolenia. Przed laty mieliśmy szkołę samochodową przy ul. Dworcowej 53. Teraz w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 (?Mechan?) kształci się młodzież tylko w zawodzie technik pojazdów samochodowych. Do pierwszej klasy przyjęto około 40 uczniów.

Samorządowe przedsiębiorstwo, jakim jest KPTS SA, chcąc się utrzymać na lokalnym rynku,
dokonuje wymiany taboru. W ciągu ostatnich dwóch lat skasowano około 200 starych pojazdów. W oddziałach w Inowrocławiu, Mogilnie i Żninie z eksploatacji wycofano 36 autobusów, mających 20 i więcej lat. Pojazdów ?młodszych? jest jeszcze za mało. Z tego powodu inowrocławski oddział nie przystąpił do przetargu na przewóz uczniów do szkół w gminie Barcin.
kasztelan54
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 538
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:41

Re: Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy S.A.

Postprzez kasztelan54 » wtorek, 26 września 2017, 14:32

[quote]Sesja sejmiku województwa
2017-09-25, 14:57 Autor: Adriana Andrzejewska
(...)
Emocje pojawiły się już przy ustalaniu porządku obrad. Radnym PiS nie spodobało się, że informacja o wojewódzkich spółkach została przesunięta na koniec sesji, a w jej miejsce wszedł apel w sprawie wspólnych działań na rzecz likwidacji skutków nawałnicy - niekonsultowany, jak zarzuca PiS, z radnymi.
(...)

[url=http://www.radiopik.pl/2,60587,sesja-sejmiku-wojewodztwa&s=2&si=2&sp=2]więcej[/url]

Temat wczorajszej sesji jest mocno wałkowany w lokalnych mediach ponieważ spółki należące do samorządu województwa w tym KPTS generują straty a ich temat przesunięto przed sesją na jej koniec. Protokoły z sesji jeszcze nie wjechały do BIPu a o aktualnej sytuacji KPTS wiadomo tylko tyle że dalej są na minusie choć w 2016 mieli ponad 2 miliony zysku. Pod linkiem jest jeszcze nagranie w którym marszałek Całbecki tłumaczy się że władze województwa chcą kupić w 2018 tabor dla KPTS ale czekają na decyzje ustawodawcy.
Poprzednia strona
Odpowiedz