Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poranne pociągi PKP Intercity bardzo punktualne!

inforail
12.01.2017 07:48
0 Komentarzy

Poranne pociąginajwyższych kategorii, jadące z Warszawy do Gdyni, Katowic, Krakowa, Poznania iWrocławia są z reguły bardzo punktualne. Urząd Transportu Kolejowegoprzeanalizował 1830 porannych kursów pociągów Pendolino (Express InterCityPremium) i Express InterCity kursujących w 2016 roku ze stolicy do największychmiast.

Z danych UTK wynika, że w 2016 r. tylko 5% porannychpociągów sprawdzonych przez Urząd jadących z Warszawy do największych miast wPolsce, było opóźnionych powyżej 15 minut. Sprawdzono czasy przejazdukażdego pociągu kategorii EIP/EIC, który w danym dniu wyjeżdża pierwszy zestolicy w kierunku Gdyni, Katowic, Krakowa, Poznania i Wrocławia. Osobyspieszące się na poranne spotkanie w Trójmieście w Gdańsku czy w Gdyni byłypunktualnie. ? Na trasie do Trójmiasta poranne pociągi były najbardziejpunktualne. Co ciekawe w lutym, marcu, maju, lipcu i we wrześniu 2016 r. wszystkiepierwsze składy „Pendolino”, których dotyczy analiza, dojechały do celu oczasie ? przyznaje Ignacy Góra, Prezes UTK. Jedynie w październiku jeden zpociągów na tej trasie opóźnił się nieco ponad godzinę. Mimo to średnieopóźnienie pociągów EIP do Gdyni w 2016 r. nie przekroczyło minuty.

Bardzo dobrze wygląda również statystyka porannych pociągówdo Katowic. Średnie opóźnienie pociągów nie przekroczyło tu minuty. Największeopóźnienia miały pociągi jadące na Śląsk w styczniu, czerwcu i grudniu. Do Poznanianie jeżdżą pociągi kategorii Express InterCity Premium, dlatego analizowanebyły pierwsze poranne pociągi Express InterCity. W tym przypadku również niebyło znacznych opóźnień ? średnio wynosiło ono dwie minuty. Składy jadące doWielkopolski spóźniały się najbardziej w styczniu, maju, wrześniu i grudniu. Natrasie do Wrocławia i Krakowa poranne pociągi miały średnio zaledwietrzyminutowe opóźnienie.

Na 1830 przeanalizowanych pociągów opóźnionych było 269, zczego 168 nie spóźniło się więcej niż piętnaście minut. Najgorzej statystykaopóźnień porannych pociągów wygląda we wrześniu i w styczniu. Wtedy średnieopóźnienie sięgało czterech minut. Najpunktualniej badane składy jeździły wlutym, lipcu oraz w sierpniu.

Urząd Transportu Kolejowego zbiera dane dotyczące liczbyprzewiezionych pasażerów i opóźnień pociągów. Zdecydowano się pilotażowoprzeprowadzić analizy bardziej szczegółowe dla wybranej kategorii pociągów. Wubiegłym roku sprawdziliśmy najszybsze połączenia, w 2017 UTK przyjrzy się m.in.pociągom kursującym na krótszych dystansach, o charakterze regionalnym, którymidojeżdża się do pracy czy szkoły.


Komentarze