PKS Szczecinek

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Passenger
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 893
Dołączył: sobota, 26 marca 2011, 18:49

Re: PKS Szczecinek

Postprzez Passenger » sobota, 14 października 2017, 12:02


[quote]Kierowca PKS Szczecinek zatrzymany w związku z przemytem nielegalnych imigrantów

Do zatrzymania doszło na granicy austriacko-niemieckiej. Zarzut: przewóz nielegalnych imigrantów. - Wierzę, że nasz kierowca jest niewinny - mówi Eugeniusz Szymonik, prezes PKS Szczecinek.
Należący do przewozowej spółki autokar wykonywał kurs na trasie Neapol-Monachium-Berlin-Szczecinek. Policjanci zatrzymali polskiego kierowcę na granicy austriacko-niemieckiej pod zarzutem przewozu nielegalnych imigrantów.


Więcej na: http://iszczecinek.pl/artykuly/aktualno ... imigrantow

https://www.facebook.com/PKSinfoPL/ - linki do najnowszych wiadomości ze świata transportu autobusowego w jednym miejscu.
Passenger
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 893
Dołączył: sobota, 26 marca 2011, 18:49

Re: PKS Szczecinek

Postprzez Passenger » środa, 18 października 2017, 20:23


[quote]
PKS Szczecinek: Do zwolnień dojść nie musi, ale...

Ostatnie spotkanie z pracownikami spółki PKS w Szczecinku, w którym uczestniczył nowy prezes przedsiębiorstwa Eugeniusz Szymonik, a także starosta Krzysztof Lis i Zarząd Powiatu wywołało burzę. Powód? Na spotkaniu padła informacja o koniecznych zwolnieniach wśród załogi.


Więcej na: https://szczecinek.com/artykul/pks-szcz ... ien/285936

[quote]
Prezes poinformował, że wciąż będą kontynuowane przejazdy do Włoch, ale do Bolonii wyjedzie tylko jeden autobus w tygodniu. Pozostałe cztery czekają na zagospodarowanie. Prezes wyznał również, że obecnie prowadzi rozmowy z nowym, potencjalnym partnerem. W ramach ewentualnego porozumienia istnieje duża szansa uruchomienia linii Warszawa – Praga. Jak zapewnił Eugeniusz Szymonik wszystkie te plany przyczynią się do tego, że kierowcy będą zatrudniani, a nie zwalniani.


Więcej na: http://iszczecinek.pl/artykuly/aktualno ... dy-powiatu

https://www.facebook.com/PKSinfoPL/ - linki do najnowszych wiadomości ze świata transportu autobusowego w jednym miejscu.
Passenger
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 893
Dołączył: sobota, 26 marca 2011, 18:49

Re: PKS Szczecinek

Postprzez Passenger » środa, 27 grudnia 2017, 15:00

[quote]Od nowego roku PKS w Szczecinku tnie kursy do Koszalina

Od nowego roku szykują się znaczące zmiany w rozkładzie jazdy szczecineckiego PKS-u. Zgodnie z założeniem nowego prezesa, Eugeniusza Szymonika, wraz z nadejściem 2018 roku spółka ma wreszcie stanąć na nogi i wygenerować zysk operacyjny rzędu 700 tys. zł. W tym celu przewoźnik zamierza zrezygnować z kursów, które przynoszą przedsiębiorstwu straty.

Więcej na: https://szczecinek.com/artykul/od-noweg ... s-w/359971

https://www.facebook.com/PKSinfoPL/ - linki do najnowszych wiadomości ze świata transportu autobusowego w jednym miejscu.
mickam
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1103
Dołączył: piątek, 10 lipca 2009, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: PKS Szczecinek

Postprzez mickam » czwartek, 28 grudnia 2017, 09:56

Eugeniusz "uzdrowiciel" chyba zapowiadał coś w planie restrukturyzacji coś w formie Mobilis Express np. do Koszalina. Czyżby plany się zmieniły?
http://mickam.flog.pl/
mickam
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1103
Dołączył: piątek, 10 lipca 2009, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: PKS Szczecinek

Postprzez mickam » czwartek, 11 stycznia 2018, 08:55

Dlaczego PKS zawiesił kursy do Koszalina? O tym w wywiadzie firmowym mówi prezes http://www.gawex.pl/wiadomosci/wydarzen ... ursy-WIDEO
http://mickam.flog.pl/
j.centkiewicz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1735
Dołączył: wtorek, 26 czerwca 2012, 10:59

Re: PKS Szczecinek

Postprzez j.centkiewicz » czwartek, 11 stycznia 2018, 15:54

Po owocach ich poznacie. Czy ktoś o zdrowych zmysłach mógł się spodziewać czegoś innego? Ciekawe, czy Lisek Chytrusek (starosta) liczy na kolejną kadencję?
Kroelewicz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1438
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Re: PKS Szczecinek

Postprzez Kroelewicz » czwartek, 11 stycznia 2018, 18:25

300 głosów pracowników PKS-u i ich rodzin to chyba niewiele jak na powiat. Cała reszta mieszkańców albo kompletnie nie wiąże starosty z PKS (i po to jest nowa twarz w firmie), albo ma PKS gdzieś.
j.centkiewicz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1735
Dołączył: wtorek, 26 czerwca 2012, 10:59

Re: PKS Szczecinek

Postprzez j.centkiewicz » czwartek, 11 stycznia 2018, 18:32

Wyborcy nieliczni, ale zawsze, korzystaja z komunikacji publicznej.
W Barwicach mieszka Chytrusek i on zapewne nie korzysta, ale inni i owszem.
mickam
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1103
Dołączył: piątek, 10 lipca 2009, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: PKS Szczecinek

Postprzez mickam » wtorek, 13 lutego 2018, 17:08

Konflikt w PKS Szczecinek. Dzieci nie dojadą do szkół?

Rajmund Wełnic 12 lutego 2018 19:45

Po obniżce pensji kierowcy PKS Szczecinek zapowiadają, że przestaną dowozić dzieci do szkół w powiecie.

- Dostaliśmy właśnie wypłaty za styczeń: dostałem nieco ponad 1,5 tysiąca złotych na rękę, a zarabiałem do tej pory tysiąc więcej, ja z takimi poborami w domu się nie pokażę – mówi jeden z kierowców PKS Szczecinek. – A pracujemy od godziny 6:30 do 16:30. I wyjaśnia, że jest to skutkiem zmiany regulaminu wynagradzania przez przewoźnika. – Prezes zapowiedział, że nie będzie nam płacił za czas, gdy stoimy – mówią nasi rozmówcy.

– Jednocześnie polikwidował lub zawiesił wiele kursów, w tym do Koszalina. W efekcie większość z nas jeździ teraz kilka godzin rano dowożąc dzieci do szkół i kilka popołudniu odwożąc je domów. Resztę czasu spędzamy w bazie nie wiedząc co mamy ze sobą zrobić. Przecież to nie nasza wina, że tak przetrzebiono rozkład jazdy. Mamy rodziny, jak mamy je teraz utrzymać?

Problem dotyczy kilkudziesięciu osób. Desperacja załogi jest ogromna. – W środę (14 lutego) mamy spotkanie załogi z szefem Solidarności z Koszalina, nie ukrywamy, że nosimy się z zamiarem wstrzymania dowozów uczniów, Nie chcemy, aby dzieci cierpiały, ale nie mamy innego wyjścia – nasz rozmówca mówi, że koledzy najpewniej wezmą urlopy na żądanie. – Dość tego, niech się w końcu określą, czy firma ma istnieć, czy też mamy szukać nowej pracy. Na razie zdecydowaliśmy, że wypłaty za styczeń nie odbieramy, wzięliśmy jedynie z kasy paski. Oczekujemy wyrównania poborów.

- To szantaż, prezes PKS jest gotów do rozmów na temat nowego regulaminu wynagradzania, ale każda ze stron musi ustąpić – mówi starosta szczecinecki Krzysztof Lis. – Proszę mi znaleźć inną firmę, która tak płaciła jak PKS za czas, gdy kierowcy mieli postój? Kierowcy PKS Bytów w trudnym momencie zgodzili się na obniżkę pensji. A nasz PKS także jest w trudniej sytuacji, samorząd powiatowy ciągle dopłaca do jego działalności. Szukamy „drugiej nogi” obok przewozów pasażerskich. Stąd wejście w transport towarowy, świadczenie usług w Danii, czy dla Kronospanu.

Starosta mówi, że związki zawodowe nie dopełniły formalności nie informując zarządu spółki o swym istnieniu, więc prezes nie miał obowiązku z nimi konsultować nowego regulaminu wynagradzania. – Po otrzymaniu pisma z zarządu regionu Solidarności z zapowiedzią protestu jest jednak gotów do negocjacji – zapewnia Krzysztof Lis. – Nie może być jednak tak, że kierowca ma płacone od 50 do 100 procent stawki za postojowe. Dostawali do tej pory od 2,5 do 3,1 tys. zł na rękę pracując kilka godzin dziennie i stojąc przez 7-8 godzin. Przecież to absurd, zwłaszcza w sytuacji, gdy PKS wchodzi w przewozy towarowe, a kierowcy nie chcą przesiadać się na tiry.

- Zatrudnialiśmy się jako kierowcy autobusów, a nie ciężarówek - oburza się nasz rozmówca. - Nie można w ten sposób zmuszać 50-60-letnich kierowców do przesiadki na tiry. Gdybyśmy chcieli jeździć w ten sposób i zarabiać więcej to zatrudnilibyśmy się w np. Silvie.

źródło: http://www.gk24.pl/wiadomosci/szczecine ... ,12926992/
http://mickam.flog.pl/
j.centkiewicz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1735
Dołączył: wtorek, 26 czerwca 2012, 10:59

Re: PKS Szczecinek

Postprzez j.centkiewicz » wtorek, 13 lutego 2018, 19:00

I takim sposobem Gienek prowadzi PKS SZCZECINEK we wiadomym kierunku. Za rok zlikwiduje i pojedzie do domu...
Passenger
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 893
Dołączył: sobota, 26 marca 2011, 18:49

Re: PKS Szczecinek

Postprzez Passenger » sobota, 17 lutego 2018, 12:17


"Konflikt w PKS Szczecinek załagodzony, ale do porozumienia daleko. Dzieci dojadą do szkół"

"Prezes PKS Szczecinek wycofuje się z nowego regulaminu płac kierowców. Ci rezygnują z nieformalnego strajku."

Więcej na: http://www.gk24.pl/wiadomosci/szczecine ... ,12933386/

https://www.facebook.com/PKSinfoPL/ - linki do najnowszych wiadomości ze świata transportu autobusowego w jednym miejscu.
mickam
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1103
Dołączył: piątek, 10 lipca 2009, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: PKS Szczecinek

Postprzez mickam » sobota, 17 lutego 2018, 13:42

Rezygnuje z mobilisowych pomysłów? Ale jak to tak skutecznie restrukturyzował, że teraz je likwidują.
http://mickam.flog.pl/
Kroelewicz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1438
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Re: PKS Szczecinek

Postprzez Kroelewicz » poniedziałek, 19 lutego 2018, 16:06

[quote="mickam"]Konflikt w PKS Szczecinek. Dzieci nie dojadą do szkół?

(...) Krzysztof Lis. – Nie może być jednak tak, że kierowca ma płacone od 50 do 100 procent stawki za postojowe. Dostawali do tej pory od 2,5 do 3,1 tys. zł na rękę pracując kilka godzin dziennie i stojąc przez 7-8 godzin.


Zwracam uwagę, że 50% stawki za "postojowe" (de facto przerwę w międzyszczycie) to wymóg prawny, a nie żadna ekstrawagancja. Do tego taka przerwa może być tylko jedna w ciągu dnia, maks. 5 godzin - za pozostałe godziny jest 100%. Jeśli starosta tego nie wie, to może warto wyznaczyć mu godziny pracy od 7 do 10 i od 15 do 20, żeby sam zrozumiał, o co chodzi...

I jeszcze coś:
[quote] (...)Starosta dodaje też, że zarząd PKS czyni starania, aby firmę postawić na nogi. (...) - Od października pięć samochodów marki Man jeździ na rynku duńskim. Według oświadczenia prezesa spółki Eugeniusza Szymonika generują one przychód w wysokości 3-4 tys. zł netto miesięcznie od jednego pojazdu
Czytaj więcej: http://www.gk24.pl/wiadomosci/szczecine ... ,12933386/


Jeśli starosta/prezes twierdzi, że jeden pojazd ciężarowy generuje przychód 3-4k zł miesięcznie to nie wiem, z czego płaci za samo paliwo...
j.centkiewicz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1735
Dołączył: wtorek, 26 czerwca 2012, 10:59

Re: PKS Szczecinek

Postprzez j.centkiewicz » środa, 21 lutego 2018, 13:14

Starosta to akurat wybitny specjalista w dziedzinie transportu. Dawno, dawno temu w PKS-ach samochody ciężarowe zarabiały i było z czego dokładać do transportu pasażerskiego. Jednak to było w czasach średniowiecza,a teraz to nijak przystaje do otaczającej nas rzeczywistości. Nie wiem, jak można było sprowadzić Gienka do Szczecinka. Poprzednia Prezes wyciągnęła tą firmę z niezłego bagna, to ją wygonili. Może i nie była jakaś specjalnie wybitna, ale na pewno lepsza od tego geniusza-Eugeniusza.
mickam
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1103
Dołączył: piątek, 10 lipca 2009, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: PKS Szczecinek

Postprzez mickam » poniedziałek, 5 marca 2018, 12:26

Ktoś kto to pisał to chyba nie ma bladego pojęcia co się dzieje w PKSach należących do Mobilisu

PKS Szczecinek: Mały, ale rosnący

28 lutego 2018

Choć wydawać by się mogło, że Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej złote czasy mają za sobą, jest inaczej – nie tylko nie mówią ostatniego słowa, ale są stabilne i dążą do wzrostu. Dobry przykład stanowi PKS Szczecinek.

Spółka przewozowa ze Szczecinka ma za sobą bogate, ponad 70-letnie doświadczenie i utrzymujące się na wysokim poziomie zaufanie publiczne. Przeszedłszy proces komunalizacji, dziś jest w pełni kontrolowana przez władze powiatu szczecineckiego. Co roku przewozi tysiące pasażerów do szkół, pracy, a także na wakacje. Jeszcze niedawno była na minusie, dziś jest w tendencji wzrostowej. Jak to możliwe?

Do przeprowadzenia jej procesu restrukturyzacyjnego został zaproszony człowiek, który z racji olbrzymiego doświadczenia uchodzi za jednego z największych w Polsce fachowców tej branży. Założyciel i wieloletni szef działającej od ćwierć wieku grupy Mobilis, zarządzał m.in. dziesięcioma dawnymi PKS-ami, głównie na Mazowszu i Mazurach. Dziś, choć do pracy ma prawie pół tysiąca kilometrów, wie, że było warto podjąć wyzwanie.

– Gdy niedawno, przechodząc na emeryturę, przekazywałem Mobilis Group swoim następcom, było to łącznie około 2000 nowoczesnych autobusów przynoszących zyski na trudnym rynku pasażerskim – opowiada Eugeniusz Szymonik, prezes zarządu PKS Szczecinek Sp. z o.o. – Teraz wyzwanie jest zupełnie innego rodzaju, ale wszystko wskazuje na to, że mu podołamy.

W zeszłym roku, na prośbę starosty szczecineckiego Krzysztofa Lisa Eugeniusz Szymonik przedłożył program naprawczy, którego cel był jeden: pomóc tutejszemu PKS-owi stanąć na nogi. Nie chodzi o konkurowanie w krajowych przewozach autobusowych – bo na tym polu panuje ogromny ścisk – ale można powalczyć o wzrost przychodów na terenie lokalnym, regionalnym oraz w przewozach międzynarodowych. W ubiegłym roku prace w tym zakresie ruszyły – i idą pełną parą. Firma stopniowo realizuje plan swojej aktywności przewozowej, znacząco wykraczając poza dotychczasowy zakres usług podstawowych. W międzyczasie zlikwidowała nieopłacalne połączenia, które nie cieszyły się popularnością podróżnych. Jak przekonuje nowy prezes, PKS musi bardziej elastycznie odnieść się nie tylko do zapotrzebowania lokalnego rynku, ale szukać możliwości rozwoju na całym szeroko rozumianym rynku przewozów europejskich. Budowanie coraz bogatszej oferty usługowej, podnoszenie standardów obsługi klienta oraz optymalizacja działalności i wykorzystanie swoich największych atutów jakim jest przede wszystkim doświadczona załoga – to obecnie najważniejsze cele, jakie stoją przed PKS Szczecinek. Ale jest coś jeszcze.

– Zdecydowaliśmy się na powrót do starej PKS-owskiej tradycji, czyli przewozów nie tylko pasażerskich, ale też towarowych. Na placu firmy stoi już 5 zestawów ciężarowych, lada chwila pojawią się kolejne. W planach mamy przewóz międzynarodowy, sprawa zleceń jest już zabezpieczona. Chcemy, aby docelowo było tu około 25 tirów – podkreśla Eugeniusz Szymonik.

Ciekawostką jest, że dotychczasowa działalność PKS Szczecinek to nie tylko transport lokalny i regionalny. Firma ma duże doświadczenie przy obsłudze międzynarodowych połączeń autobusowych np. na trasie Szczecinek–Rzym–Neapol oraz Szczecinek–Barcelona w ramach znanej europejskiej sieci EUROLINES.

Na bazie tego doświadczenia PKS Szczecinek zamierza dalej realizować ten najtrudniejszy rodzaj przewozów autobusowych jakimi są liniowe połączenia międzynarodowe. Tym razem będą to połączenia z Warszawy do innych stolic europejskich, co wymaga zakupu kolejnych nowych wysokopokładowych autobusów o najwyższym standardzie i zwiększonej pojemności.

Efekt? Wszystkie te działania przynoszą szczecineckiemu PKS-owi tendencję wzrostową. Wprawdzie w roku 2017 spółka odnotowywała jeszcze straty, ale obecny powinna zakończyć na plusie. Warto trzymać kciuki.

Jakub Lisiecki

źródło: http://www.monitorrynkowy.pl/pks-szczec ... e-rosnacy/
http://mickam.flog.pl/
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz