PKS Szczecinek

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2248
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: PKS Szczecinek

Postprzez TFZ » środa, 26 września 2018, 09:32

[quote="Jarkie"][size=85]To że pasażerowie preferują te miejsca nic nie znaczy. Na biletach internetowych jest zapis "bilet uprawnia do zajęcia miejsca, ale miejsce, które należy zająć wyznacza kierowca pojazdu".[/size]
Ale piszesz o biletach Flixa czy e-podróżnika?
[quote][size=85]Kolejną sprawą jest to, że pozostawienie wolnych przednich miejsc pozwala kierowcy stwierdzić czy w autobusie są faktycznie wolne miejsca.[/size]
Bez przesady - wystarczy się w razie potrzeby przejść i zobaczyć, czy są wolne miejsca.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
Jarkie
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2277
Dołączył: sobota, 27 grudnia 2008, 19:17
Lokalizacja: Suwałki
Avatar użytkownika

Re: PKS Szczecinek

Postprzez Jarkie » czwartek, 27 września 2018, 22:02

Mam na myśli bilety z e-podróżnika. W rzeczywistości i tak każdy siada tam gdzie chce - "zakaz" dotyczy tylko pierwszych miejsc.

Wolne miejsca. Oczywiście może się przejść. Ale na kursach dalekobieżnych są większe odległości pomiędzy przystankami, a nie każdy ma taką pamięć, by dokładnie wiedzieć ile jest miejsc wolnych. Raczej kierowca nie będzie w każdym mieście chodzić i liczyć ;)
mickam
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1123
Dołączył: piątek, 10 lipca 2009, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: PKS Szczecinek

Postprzez mickam » piątek, 30 listopada 2018, 23:41

W PKS ostateczny program naprawczy. Starosta: Upieram się przy funkcjonowaniu firmy

"W ubiegłym tygodniu w piątek Sąd Gospodarczy w Koszalinie wydał postanowienie, w którym przyjął wniosek o restrukturyzację sanacyjną oraz wyznaczyć jednocześnie restrukturyzatora dla PKS."

więcej na: https://szczecinek.com/artykul/w-pks-os ... ram/559354
http://mickam.flog.pl/
kasztelan54
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 685
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:41

Re: PKS Szczecinek

Postprzez kasztelan54 » środa, 2 stycznia 2019, 12:42

Z głównej infobusa, warte odnotowania. Jaka firma i jej aktualne sukcesy taki przyszły szef i zarządzanie. I chyba można już się domyślać gdzie trafi Wiadomo Kto gdy PKS O-n kiedyś padnie. O ile Autosan nie padnie pierwszy.
http://infobus.pl/autosan-ma-nowego-pre ... 11176.html
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1930
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Szczecinek

Postprzez Lubel » środa, 2 stycznia 2019, 13:27

    PKS O-n kiedyś padnie

Możesz rozwinąć skrót?

Co do nowego prezesa, ja bym go tak na początku nie skreślał. A przy okazji pytanie czy Sz. P. Zasada ma jeszcze udziały w firmie?
kasztelan54
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 685
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:41

Re: PKS Szczecinek

Postprzez kasztelan54 » środa, 2 stycznia 2019, 13:51

PKS Olszyn/Olsztyński Bus. Drogi panów znanych z forum nieraz się przeplatały.

Autosan od jakiegoś czasu jest znacjonalizowany poprzez PGZ i po wtopie przetargowej odbudowuje swój wizerunek. A sukces pana prezesa w PKS Szczecinek był połowiczny, czego o Mobilisie nie można powiedzieć.
Matlik
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1633
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: PKS Szczecinek

Postprzez Matlik » środa, 2 stycznia 2019, 14:50

Obecny Autosan to całkiem inna spółka która zmieniła nazwę na Autosan i od Autosana Zasady odkupiła projekty.
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1930
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Szczecinek

Postprzez Lubel » wtorek, 8 stycznia 2019, 07:40

    Dzieci z gminy Biały Bór zostały po sylwestrze w domach. Zajęcia w szkołach zostały odwołane, a burmistrz Paweł Mikołajewski Nowy Rok przywitał z wielkim bólem głowy. Nie jest to jednak efekt noworocznego kaca, ale ogromnych problemów z dowozem dzieci do szkół. Spółka PKS Szczecinek nie podpisała z gminą Biały Bór umowy. Zignorowała też prośby o kontakt. Decyzją burmistrza lekcji miało nie być przynajmniej do 4 stycznia.

    - PKS Szczecinek, który wygrał przetarg, nie podpisał umowy, przez co wprowadza nas w kłopoty. Brak zainteresowania pana, który jest restrukturyzatorem przedsiębiorstwa to jakieś nieporozumienie. Mieli zaproszenie do nas na poniedziałek na godzinę 12.00 na podpisanie umowy i nawet nie pofatygowali się napisać, że nie podpisują. Nie będę komentował takiej ignorancji - mówi burmistrz Paweł Mikołajewski. - W tej sytuacji odwołaliśmy zajęcia do piątku 4 stycznia, a w trybie zamówienia poza ustawą ogłaszamy przetarg na pół roku. Jesteśmy po rozmowach, 7 stycznia wszystko powinno wrócić do normy, ale już bez PKS Szczecinek. Z nimi nie będziemy już rozmawiać. Okazali się niepoważni.

    To dla burmistrza było wyjątkowo kiepskie przywitanie nowego roku. - Jakoś na zabawę nie mam ochoty. Zawsze wychodzi na to, że muszę się borykać z problemami, które tworzą inni. Także mam znowu start roku “na petardzie” - zauważa.

    Starosta szczecinecki Krzysztof Lis dowiedział się o tej sprawie też dopiero w sylwestrowy poniedziałek. Chociaż powiat szczecinecki jest właścicielem spółki PKS, to jednak w tej sytuacji starosta niewiele może zdziałać.

    - Według mojej wiedzy i informacji jakie uzyskałem, kierowcy którzy obsługiwali ten kontrakt, zażądali podwyższenia płac z umów zleceń z 800 zł o dodatkowe 600 zł. Zarządca nie chciał się na to zgodzić, bo ze względu na prowadzony proces restrukturyzacji obniża płace wszystkim, a nie podwyższa. Udzielona podwyżka wygenerowałaby roszczenia u pozostałych pracowników - mówi starosta Lis.

    Czy można w tej sprawie coś jeszcze zrobić? - Zależy to od zarządcy i burmistrza Pawła Mikołajewskiego. Może się okazać, że jak zleci, to z wolnej ręki i ogłosi nowy przetarg, to będzie o wiele drożej niż oferta PKS-u z dopłatą z tytułu wzrostu płac dla pracowników - zauważa starosta.

    W końcu doszło do spotkania burmistrza z zarządcą spółki PKS Szczecinek. Starosta poinformował, że umowa zostanie podpisana, a burmistrz to potwierdził.

    - Udało się dogadać. Problem rozwiązany. Podpisałem umowę z zarządcą. Przynajmniej na dzisiaj mam bezpieczne finanse i brak zmian. Nie spodziewałem się, ale jednak. Tyle, że to sygnał ostrzegawczy. Musimy mieć w tyle głowy różne warianty przyszłości - komentuje Mikołajewski. - Od poniedziałku autobusy wracają na trasy. Kierowcy ci sami, opiekunki te same. Byłem zdeterminowany, żeby robić drugie postępowanie na pół roku, ale nie mam pewności, czy stojąc pod ścianą nie dostałbym wyższej, droższej oferty. Będziemy srogim recenzentem poczynań PKS Szczecinek.


Za: http://iszczecinek.pl/artykuly/region/g ... li-glownej
j.centkiewicz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1815
Dołączył: wtorek, 26 czerwca 2012, 10:59

Re: PKS Szczecinek

Postprzez j.centkiewicz » wtorek, 8 stycznia 2019, 07:46

Lisek nie jest w stanie zapanowac nad tym cyrkiem. Niebawem PKS SZCZECINEK bedzie tylko wspomnieniem.
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1930
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Szczecinek

Postprzez Lubel » środa, 9 stycznia 2019, 07:05

    - Mamy dość zaciskania pasa w imię ratowania firmy, które zamienia się w zaciskanie pętli – mówi Marek Szymczak, wiceszef Solidarności w PKS Szczecinek. Po fiasku poniedziałkowych rozmów, a raczej ich próby, z sądowym restruktoryzatorem firmy, około 11 kierowców (na ponad 30) wzięło zwolnienia lekarskie.

    We wtorek od rana posypał się więc rozkład jazdy, dotyczy to głównie połączeń szkolnych, ale i regularnych. - Nie dowieziono około 30 dzieci z naszej gminy do szkoły specjalnej w Świątkach – oburza się burmistrz Barwic Mariusz Kieling. – Zażądam wyjaśnień od PKS.

    - Z tego co wiem, nie wyjechał jeden autobus na linię regularną Szczecinek – Biały Bór, ale szkolne jeżdżą – mówi burmistrz Białego Boru Paweł Mikołajewski. On – i setki dzieci z rodzicami - chwile niepewności przeżył zaraz po Nowy Roku. – PKS Szczecinek wygrał przetarg na dowozy dzieci przez najbliższe półtora roku, ale do końca 2018 roku nie podpisał umowy – mówi. – Musiałem więc od 2 do 4 stycznia ogłosić wolne w szkołach w ramach godzin dyrektorskich. Ostatecznie restruktoryzator PKS umowę podpisał i autobusy jeżdżą.

    - Umowy z kierowcami na Biały Bór podpisano do końca lutego, a co będzie potem? – mówi Marek Szymczak. Inni kierowcy mówią, że przetarg dla PKS jest nierentowny, bo za niespełna 400 tys. zł rocznie nie da się dowozić dzieci do szkół w gminie bez minimum 100 tys. zł straty. Pośrednio potwierdza to burmistrz Białego Boru, który mówi, że PKS Bytów był gotów wozić uczniów za pół miliona.

    Załoga jest niezadowolona z z początkiem roku 2019 powrotu do starego regulaminu wynagradzania, który wiosną zeszłego roku niemal zakończył się strajkiem. Wtedy konflikt załagodzono podpisując porozumienie związków zawodowych z ówczesnym prezesem. W skrócie kierowcy mają teraz zarabiać 14 zł (było 18 zł) na godzinę jazdy i 7 zł postojowego. – To oznacza, że będziemy zarabiać jakieś 1,5 tysiąca zł, o tysiąc mniej niż do tej pory – mówi jeden z kierowców.

    Edward Szysz, prezes PKS, ale na czas restrukturyzacji sądowej pozbawiony większości kompetencji, mówi, że sytuacja w firmie jest pod kontrolą. Dowozy funkcjonują, choć z problemami. – Organizujemy zastępstwa za tych, którzy są na zwolnieniach, musimy też ściągnąć autobusy, bo część stoi u chorujących kierowców – nasz rozmówca zapewnia, że nie dzieje się nic nadzwyczajnego, tylko wrócił stary regulamin wynagradzania. – Jak można skomentować to, że 1/3 kierowców bierze zwolnienia? Myślę, że nie zdają sobie sprawy, jak szkodzą firmie, gdy prowadzone są rozmowy z inwestorami zainteresowanymi kupnem firmy. Gdy dowiedzą się o roszczeniowej postawie załogi, mogą zrezygnować.

    - Moim priorytetem jest, aby zapewnić dowozy dzieciom, a w dalszej kolejności dorosłym – zarządca PKS Przemysław Jedliński mówi, iż porozumienie z poprzednim prezesem po prostu wygasło, bo obowiązywało do końca roki i że dwukrotnie spotykał się z kierowcami i przedstawił im „brutalną prawdę o PKS”. Zapewnia też, że zarobki zmalały, ale nie aż o tysiąc złotych. – Prosiłem o dwa miesiące spokoju, że rozmawiam z kilkoma inwestorami, że to co się dzieje nie wpływa dobrze na te rozmowy. To co się stało z dowozami jest szantażem z wykorzystaniem dzieci, a ja jestem ostatnią osobą, która temu ulegnie.

    - Moja rozmowa z zarządcą sądowym wyglądała tak, iż pan oświadczył mi, iż jego misja trwa do końca lutego, a on trzyma się wytycznych sądu – mówi Marek Szymczak. – W obecnym stanie, z leasingami, firma generuje 300 tys. zł strat miesięcznie.


Za: http://szczecinek.naszemiasto.pl/artyku ... id,tm.html
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1930
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Szczecinek

Postprzez Lubel » czwartek, 10 stycznia 2019, 11:57

Niestety kolejne kursy nie są wykonywanie przez przewoźnika, kierowcy nie przychodzą do pracy ponieważ protestują.
https://szczecinek.com/artykul/kierowcy ... nek/569796
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1930
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Szczecinek

Postprzez Lubel » piątek, 25 stycznia 2019, 22:32

Nie ma tygodnia bez informacji ze Szczecinka:
https://szczecin.tvp.pl/40985770/widmo- ... one-pensje
kasztelan54
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 685
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:41

Re: PKS Szczecinek

Postprzez kasztelan54 » sobota, 26 stycznia 2019, 14:13

Z takimi "sukcesami" w poprzednich firmach wróżę bardzo świetlaną przyszłość Autosanowi pod nowym Prezesem. A jemu humor dopisuje.

Autosan wciąż nie dostarczył ośmiu autobusów miejskich, które miały trafić do Krosna w październiku zeszłego roku. W tym tygodniu, w tej sprawie z przedstawicielami producenta spotkali się miejscy urzędnicy. Pojazdy powinny się tam pojawić w marcu, a póki co producentowi z Sanoka codziennie naliczane są kary. W sumie to już kilkaset tysięcy złotych.
(...)
Producenci z jednej strony nie chcą tych zamówień stracić, chcą je pozyskać, no bo chcą produkować, a z drugiej strony, podejmując się tego zadania, narażają się na to, że im się to spiętrzy i później są potępiani za niedotrzymanie terminów – mówi Eugeniusz Szymonik, który z początkiem stycznia został prezesem Autosanu.

Autobusów co prawda w Krośnie jeszcze nie ma, ale Szymonik zapewnia, że gdy już się pojawią, krośnianie będą z nich zadowoleni.

– Autobusy będą dobrej jakości, będą woziły mieszkańców Krosna przez następne, co najmniej 10-15, a nawet 20 lat, bo są ze stali nierdzewnej. Mogą nawet jeździć po Krośnie przez 100 lat – zachwala w rozmowie z telewizją.

Krosno nalicza Autosanowi kary w wysokości ok. 4 tys. zł za każdy dzień zwłoki. Przy założeniu, że są naliczane od początku października, kwota zbliża się do pół miliona złotych.

https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 60658.html
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1930
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Szczecinek

Postprzez Lubel » sobota, 2 lutego 2019, 18:13

    10 ciężarówek MAN z naczepami jeżdżących w barwach PKS Szczecinek od wiosny zeszłego roku już wróciło do firmy leasingowej. Pięć renault wyleasingowanych nieco wcześniej czeka to wkrótce. Decyzję podjął Przemysław Jedliński, wyznaczony przez sąd zarządca prowadzący restrukturyzację sanacyjną PKS Szczecinek.

    - Wygaszamy każdą działalność, która nie jest dochodowa, poza dowozami uczniów do szkół - mówi restrukturyzator. - A przewozy towarowe nie przynoszą spodziewanych zysków.

    Uruchomienie transportu towarowego to pomysł jednego z poprzednich prezesów PKS Eugeniusza Szymonika, który przekonał powiat - właściciela przewoźnika - że konkurencja na rynku przewozów pasażerskich jest zabójcza i przewozy towarów otwierają przed firmą możliwości zarobkowania.

    Tabor tirów PKS miał obsługiwać rynki zagraniczne, choć np. duże nadzieje wiązano także ze współpracą z Silvą - spółką Kronospanu. - Ostatecznie nic z tego nie wyszło, MAN-y woziły ostatnio pelet z Suliszewa do Danii, renówki też są w Danii - mówi jeden z kierowców.

    Przerwanie leasingu to jednak nie taka prosta sprawa, nie można ot tak odstawić pojazdu na parking firmy leasingowej.

    - Są prowadzone rozmowy i są one na dobrej drodze, aby dla nas było to jak najmniej bolesne, aby PKS to dużo nie kosztowało - Przemysław Jedliński mówi, że kluczowe jest tu znalezienie kontrahenta, który chciałby leasing przejąć. Ponoć pięć ciężarówek ma dalej leasingować firma, której PKS Szczecinek do tej pory świadczył usługi. - Firma lepiej zorganizowana jest w stanie zarabiać na transporcie - nie kryje nasz rozmówca. - Mnie bardziej interesuje przyszłość PKS, a nie przeszłość.

    Edward Szysz, prezes PKS, dodaje, że o opłacalności tego typu działalności decyduje własna spedycja, która wyszukuje zlecenia dla swego taboru. A z tym w PKS bywało różnie. - Mieliśmy różne okresy: od zysków przez wynik w okolicach zera po straty - dodaje.

    To niejedyny problem zmagającego się z finansowymi tarapatami PKS. W powietrzu - po fiasku rozmów związków zawodowych o przywróceniu korzystniejszego regulaminu płac - wisi strajk.

    - W grę wchodzi sprzedaż firmy w ramach pre-packu (płynne przejęcie firmy lub jej części bez obciążeń i zobowiązań - dop. red.), ewentualnie klasyczne postępowanie upadłościowe likwidacyjne - powiedział Przemysław Jedliński w telewizji Gawex.


Za: https://plus.gk24.pl/spektakularna-klap ... r/13855668
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1930
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Szczecinek

Postprzez Lubel » środa, 13 lutego 2019, 23:34

    Restrukturyzacja firmy nie przyniosła efektu. We wtorek do sądu w Koszalinie trafił wniosek o umorzenie postępowania sanacyjnego. Po ponad dwóch miesiącach zarządca spółki uznał, że nie ma możliwości dalszego cięcia kosztów.
    Zarządca spółki Przemysław Jedliński w rozmowie z Polskim Radiem Koszalin mówi, że mimo oszczędności, sytuacja PKS-u w Szczecinku jest tragiczna: - Miesięczne koszty zostały zostały obniżone o prawie 120 tysięcy złotych. Problem polega jednak na tym, że spółka generuje 200 tysięcy złotych strat miesięcznie. Zadłużenie na koniec roku sięgnie prawie 14 milionów złotych. Przy majątku, którego wartość oceniam na 3,5 mln złotych, PKS Szczecinek jest klasycznym bankrutem.


    Jedliński uspokaja jednak, że sytuacja w firmie nie będzie miała wpływu na podstawową działalność transportową: - Część działalności spółki, głównie przewóz dzieci i młodzieży do szkół oraz transport osobowy, zostanie najprawdopodobniej przejęta przez ościenne firmy.

    Zarządca PKS Szczecinek nie widzi większych szans na sprzedaż firmy. Do tej pory prowadzone były rozmowy z dwiema firmami, ale nie przyniosły one żadnych rezultatów.

    Nad przewoźnikiem wciąż wisi widmo strajku kierowców. Wciąż trwają mediacje związane z obniżeniem stawek pracowników przez zarządcę firmy.


Za: http://prk24.pl/41294041/pks-szczecinek ... sci-spolki
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz