"Busiarze" - co o nich sądzisz?

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

rzaraz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Re:

Postprzez rzaraz » piątek, 11 sierpnia 2017, 07:17

[quote="LMP"][quote="rzaraz"]Tego akurat nie wiadomo

Akurat to wiadomo. Obniżenie stawki wjazdu na dworzec nie spowoduje obniżenia ceny biletu.


Ale podwyższenie stawki o wjazd nie wiadomo czy nie spowoduje podwyższenia ceny biletów.


_________________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2227
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Re:

Postprzez TFZ » piątek, 11 sierpnia 2017, 15:32

[quote="pavlos"]W takim razie mamy złe prawo. Miasta powinny mieć daleko większą kontrolę nad trasami przewoźników na ich terenie i powinny mieć możliwość wprowadzenia zasady "albo dworzec albo nic".
Konstytucja AFAIK gwarantuje swobodę działalności gospodarczej. I zdecydowanie miasta nie powinny - to władze są dla ludzi, a nie odwrotnie.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
kpc21
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1057
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: Re:

Postprzez kpc21 » piątek, 11 sierpnia 2017, 22:31

[quote="Matlik"]Cały czas mają takie prawo.

Nie mają.
Matlik
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1624
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re:

Postprzez Matlik » piątek, 11 sierpnia 2017, 22:58

Mają. Można ograniczyć dostępność przystanków, a to w dużej mierze determinuje trasę przekazdu :)
rzaraz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Re:

Postprzez rzaraz » sobota, 12 sierpnia 2017, 07:30

[quote="TFZ"]Konstytucja AFAIK gwarantuje swobodę działalności gospodarczej. I zdecydowanie miasta nie powinny - to władze są dla ludzi, a nie odwrotnie.


Pomieszanie z poplątaniem. Swoboda nie ma nic do przystanków. I skoro władze sa dla ludzi, to dla ludzi mogą ustanowić sensowny przystanek końcowy - dworzec. A to czy teraz mogą to inna sprawa.




_________________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com
pavlos
 
Posty: 49
Dołączył: piątek, 16 lipca 2010, 10:18

Re:

Postprzez pavlos » sobota, 12 sierpnia 2017, 10:43

TFZ uważasz więc że swoboda działalności gospodarczej jest ważniejsza od estetyki przestrzeni publicznej i komfortu pasażerów i kierowców?
LMP
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1338
Dołączył: czwartek, 28 lutego 2008, 01:08

Re:

Postprzez LMP » sobota, 12 sierpnia 2017, 21:10

Mówienie o swobodzie działalności gospodarczej, to tak jak mówienie o bezpłatnej edukacji. Kto ma dzieci, dziecko, ten wie ile kosztuje "bezpłatna" edukacja. Kto ma firmę, ten wie jak wygląda "swoboda działalności gospodarczej".
kpc21
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1057
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: Re:

Postprzez kpc21 » sobota, 12 sierpnia 2017, 23:03

[quote="Matlik"]Mają. Można ograniczyć dostępność przystanków, a to w dużej mierze determinuje trasę przekazdu :)

Na podstawie którego przepisu? Bo to, w sumie, dla mnie nowość.
rzaraz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Re:

Postprzez rzaraz » niedziela, 13 sierpnia 2017, 07:25

[quote="pavlos"]TFZ uważasz więc że swoboda działalności gospodarczej jest ważniejsza od estetyki przestrzeni publicznej i komfortu pasażerów i kierowców?


Ale to nie o taką swobodę chodzi. Gdyby chodziło, to handlarze heroiny mogliby się na tę swobodę powoływać, bo państwo ich krępuje jakimś kodeksem karnym. Swoboda, ale w ramach prawa...



_________________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2227
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re:

Postprzez TFZ » niedziela, 13 sierpnia 2017, 17:03

Jestem na urlopie, także w dużym skrócie - ewentualny zakaz zatrzymywania się na prywatnym terenie jest zasadniczo sprzeczny ze swobodą dg, owszem. Musiałyby być bardzo silne argumenty - na pewno nie wystarczy tu kwestia estetyki - by na to wpłynąć. Piszę oczywiście o sytuacji modelowej; wiem, że w rzeczywistości TK uznał kradzież pieniędzy z OFE za niesprzeczną z konstytucyjną ochroną własności; no ale wiadomo - w tle był dostęp do zawodów prawniczych.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
rzaraz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re:

Postprzez rzaraz » poniedziałek, 14 sierpnia 2017, 07:23

IMHO nic z tych rzeczy, Jest to tylko Twoje myślenie życzeniowe. Swoboda nie ma nic do dworców ani przystanków, Trybunał nie zająlby się takim przepisem, bo nikt tego nie zgłosilby, to po pierwsze, a nawet jeśli, to nic z tego by nie wyszło, bo co ma piernik do wiatraka?



_________________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com
kpc21
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1057
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re:

Postprzez kpc21 » poniedziałek, 14 sierpnia 2017, 18:09

Okej, ale jaki niby przepis pozwala samorządowi nie wydać przewoźnikowi zgody na zatrzymywanie się na konkretnym przystanku - w sytuacji, gdy przestrzega on rozkładu jazdy i nie blokuje ruchu innym przewoźnikom?
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2227
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Re:

Postprzez TFZ » poniedziałek, 28 sierpnia 2017, 11:38

[quote="rzaraz"]Jest to tylko Twoje myślenie życzeniowe.
Czegóż zatem sobie wg Ciebie życzyłem? Tylko proszę o cytat.[quote]Swoboda nie ma nic do dworców ani przystanków
Owszem, ma zasadniczo dużo. Jeżeli jestem właścicielem terenu i samorząd mi zabrania na nim urządzić przystanek, to w znacznym stopniu ogranicza to moje prawo własności oraz swobodę dg, także musiałyby iść za tym jakieś mocne argumenty, a nie "nie i koniec".[quote]Trybunał nie zająlby się takim przepisem
Tego to nie wiemy, ale też nigdzie nie pisałem, że by się zajął (na marginesie: oprócz TK są jeszcze SN i NSA). Przywołany przeze mnie wyrok TK był tylko przykładem przekrętu i ilustracją tego, że piszę o sytuacji modelowej.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
rzaraz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Re:

Postprzez rzaraz » wtorek, 29 sierpnia 2017, 07:13

[quote="TFZ"]Owszem, ma zasadniczo dużo. Jeżeli jestem właścicielem terenu i samorząd mi zabrania na nim urządzić przystanek, to w znacznym stopniu ogranicza to moje prawo własności oraz swobodę dg, także musiałyby iść za tym jakieś mocne argumenty, a nie "nie i koniec"


Idąc tym tokiem rozumowania na swoim terenie każdy ma prawo sprzedawać heroinę powolując się swobodę dg i prawo własności... Swoboda, to swoboda i inne prawo jest nieistotne, bo sprzeczne swobodzie. To jest ten tok rozumowania. Błędny, moim zdaniem.


_________________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2227
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re:

Postprzez TFZ » wtorek, 29 sierpnia 2017, 14:28

Twoje porównanie jest całkowicie chybione, gdyż handel kokainą jest w ogóle zabroniony (w ustawie), nic takiego natomiast nie ma, jeśli chodzi o ustanawianie przystanków.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz