Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czterdzieści autobusów Irizar i6 dla SNCF

infobus
25.09.2015 12:45
0 Komentarzy

Firma OUIBUS to spółka zależna od kolejowego giganta SNCFGroup, która zajmuje się autokarowymi przewozami we Francji. Wraz zliberalizacją rynku transportowego w tym kraju przewoźnik zdecydował się naradykalne zwiększenie taboru i postawił na markę Irizar.

Na dobry początekfrancuska spółka zamówiła w firmie Irizar Autocars (założonej w 2011 r. będącej w 100% własnością Irizara) 40 szt.trzyosiowych pojazdów Irizar i6 o długości 14 m. Do tego należy doliczyć jeszcze36 egzemplarzy zakupionych przez partnerskie firmy OUIBUS, które działają wcałej Francji. To oznacza, że całkowita wielkość inwestycji wzrasta do 76jednostek. Wszystkie autokary mają trafić do przewoźników do końca tego roku.OUIBUS deklaruje strategię ekspansji w Europie i chęć utrzymania pozycji lideraw przewozach autokarowych we Francji. Aktualnie w ofercie firmy znajduje się130 tras, do których niebawem dołączy ponad 80 nowych linii, które wystartują wstyczniu 2016 r.

Profil działalności OUIBUS to wycieczki autokarowe o wysokimpoziomie komfortu i zarówno we Francji , jak i w całej Europie. Firma wybrałamodel Irizar i6 gdyż jej zdaniem jest to pojazd, który najlepiej dopasowany dotakich zadań. Dodatkowo wybrana trzyosiowa wersja o długości 14 metrówgwarantuje 57 komfortowych miejsc. Oprócz standardowego wyposażenia, firmaOUIBUS domówiło gniazda 220V przy fotelach, gniazda USB oraz pokładowe Wi-Fi.Ponadto system multimedialny przekazuje w czasie rzeczywistym informacje omiejscu, w którym aktualnie znajduje się pojazd.

W zakresie bezpieczeństw zamówione autobusy będą wyposażonewe wszystkich aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa wymagane przepisami UniiEuropejskiej. To oznacza, że francuscy kierowcy Irizarów będą mieli do swojejdyspozycji układ awaryjnego hamowania ACC AEBS, jak również asystenta pasaruchu LDW oraz wykrywania zmęczenia DFW. Warto podkreślić, że wszystkie terozwiązania dostarcza producentowi spółka DATIK, należąca do Grupy Irizar.

Na zakończenie dodajmy, że decyzja Irizara o rozwinięciuwłasnej integralnej konstrukcji i6 była przysłowiowym ?strzałem w dziesiątkę?.O tym świadczy zarówno łączna liczba 4000 wyprodukowany egzemplarzy tegomodelu, z których ponad 2000 szt. w macierzystej fabryce w Ormaiztegi.

Komentarze