PKS Poznań

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1930
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

PKS Poznań

Postprzez Lubel » czwartek, 29 stycznia 2015, 20:54

[quote]8 października 2013 roku miało się odbyć rozstrzygnięcie przetargu na sprzedaż terenu ze starym dworcem PKS. Cenę wywoławczą ustalono na poziomie nieco ponad 116 milionów złotych. Aby wziąć udział w postępowaniu trzeba było wpłacić 5% ceny wywoławczej w ramach wadium. Nikt jednak wadium nie wpłacił.

Podobna sytuacja miała miejsce w drugim przetargu. Ten miał zostać rozstrzygnięty 16 grudnia tego samego roku, ale ponownie, mimo ceny obniżonej do 99 milionów złotych, nikt nie wpłacił wymaganego wadium. Ostatecznie zdecydowano się na sprzedaż w trybie rokowań.

- 11 firm zadeklarowało chęć udziału w rokowaniach, a ostatecznie wzięły w nich udział 3 firmy - wyjaśnia Hieronim Urbanek, prezes PKS Poznań. - Rokowania nie zakończyły się sukcesem, teren nie został sprzedany - dodaje.

PKS szykuje się obecnie do kolejnej próby sprzedania nieruchomości. - Na początku lutego planujemy ogłosić kolejny przetarg na sprzedaż terenu. Cena wywoławcza została zaktualizowana, konkretnie ją obniżono - przyznaje. - Zainteresowanie ze strony potencjalnych kupców jest od początku naszych prób sprzedaży gruntu. Oczywiście, że chcielibyśmy zakończyć ten przetarg sukcesem, ale trudno przewidzieć czy tak się stanie - kończy Urbanek.

Jeśli przetarg zostanie ogłoszony w lutym, jego rozstrzygnięcie odbędzie się w marcu.

Przypominamy, że dla tego terenu przygotowany jest projekt, który można tutaj zrealizować. Koncepcja zakłada pojawienie się na ponad 3 hektarach przy skrzyżowaniu Wierzbięcic i Matyi trzech wieżowców (dwa po 85 metrów oraz jeden 116-metrowy), a także trzech niższych obiektów (25-metrowych). Projekt przygotowała Pracownia Architektoniczna Grzegorza Czerwińskiego. Budynki mają pełnić funkcje mieszkaniowe, handlowo-usługowe oraz biurowe. W podziemiach obiektów ma się znaleźć parking na około 1200 samochodów. Oczywiście nabywca nieruchomości nie musi realizować tego projektu.


Tym wątkiem chciałbym zacząć wątek o PKS Poznań. Co o tym sądzicie? Czy uda im się to sprzedać?
rzaraz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: PKS Poznań

Postprzez rzaraz » czwartek, 29 stycznia 2015, 21:44

To dworzec jest własnością PKSu? Jeżeli tak to spory grosz im się szykuje do kieszeni...

A czy uda im się za tyle sprzedać? Wygórowane wymagania są.. Wadium to tytlko 5 mln około... Mało kto ma taką linię na gwarancję wadialną... Ale jeżeli miałaby być wolna ręka w zagospodarowaniu terenu, to już dawno by sprzedali...
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1930
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Poznań

Postprzez Lubel » piątek, 30 stycznia 2015, 17:50

Dworzec jak i PKS należy do miasta, ale kupców mimo wszystko brak. Nie wiem jak wygląda PZP.
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1930
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Poznań

Postprzez Lubel » czwartek, 10 sierpnia 2017, 07:28

http://www.polskibus.com/pl/informacje- ... 70809_0001
Taka ciekawostka, Szkot ostatnio nawiązał dużo współpracy. Wychodzi lepiej niż projekt Termoplanu, SuperPKS.
pavlos
 
Posty: 52
Dołączył: piątek, 16 lipca 2010, 10:18

Re: PKS Poznań

Postprzez pavlos » czwartek, 10 sierpnia 2017, 10:50

Nie wiem, czy mu to na dobre wyjdzie. Przyczynia się to do "rozwodnienia" marki. Jednym z atutem PB był nowy tabor, a teraz jak widać można pod firmą PolskiBus jeździć byle szrotem...
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1930
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Poznań

Postprzez Lubel » piątek, 11 sierpnia 2017, 06:23

W przypadku PKS Poznań nie mówiłbym o dużym szrocie.
danio
 
Posty: 109
Dołączył: sobota, 17 września 2011, 22:02

Re: PKS Poznań

Postprzez danio » poniedziałek, 14 sierpnia 2017, 13:17

SuperPKS też ma swoje atuty, a polskibus to narazie żaden konkurent. 23 przewoźników kontra 200.....?
mickam
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1123
Dołączył: piątek, 10 lipca 2009, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: PKS Poznań

Postprzez mickam » piątek, 23 lutego 2018, 23:11

PKS zawiesza 18 połączeń do Poznania ze Śremu. Spółka ma problemy finansowe
http://www.gloswielkopolski.pl/wiadomos ... ,12957330/
http://mickam.flog.pl/
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1930
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Poznań

Postprzez Lubel » sobota, 24 lutego 2018, 10:22

Nie ma problemów finansowych tylko likwiduje nierentowne kursy, ale gazety muszą napisać swoje.
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1930
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Poznań

Postprzez Lubel » wtorek, 21 sierpnia 2018, 09:57

Po tegorocznych kasacjach firma posiada już tylko dwie sztuki H10-10 oraz 7 sztuk modelu H9-21. Po wycofaniu tych 9 autobusów w firmie żaden pojazd nie będzie starszy niż 1999 rok.
Oczywiście na bieżąco z zachodu sprowadzane są Setry serii 300 i 400 oraz Mercedesy serii O (Integro).
Passenger
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1018
Dołączył: sobota, 26 marca 2011, 18:49

Re: PKS Poznań

Postprzez Passenger » wtorek, 5 marca 2019, 19:03


PKS Poznań - podział lub likwidacja. Spółka w fatalnej sytuacji.

• "W związku z trudną sytuacją finansową spółki i brakiem możliwości kontynuowania działalności w dotychczasowej formie miasto stanęło przed koniecznością podjęcia natychmiastowych działań".
• "Rozważane są trzy warianty działań - przekazanie spółki marszałkowi, podział lub utworzenie nowej spółki pracowniczej".

Więcej na: https://bit.ly/2NIWVD3

https://www.facebook.com/PKSinfoPL/ - linki do najnowszych wiadomości ze świata transportu autobusowego w jednym miejscu.
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1930
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Poznań

Postprzez Lubel » środa, 6 marca 2019, 18:24

Ona nie jest w fatalnej sytuacji tylko źle zarządzana.
kasztelan54
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 685
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:41

Re: PKS Poznań

Postprzez kasztelan54 » środa, 6 marca 2019, 21:01

Kuriozalne dla mnie jest to, że mimo charakteru i zasięgu przewozów przedsiębiorstwo należy do miasta. Ze względu na to lepszym rozwiązaniem mogłoby być oddanie większości udziałów na rzecz powiatu poznańskiego i/lub samorządu województwa wielkopolskiego.
Passenger
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1018
Dołączył: sobota, 26 marca 2011, 18:49

Re: PKS Poznań

Postprzez Passenger » środa, 6 marca 2019, 21:33


Tak, jest źle zarządzana, bo deficytowe kursy już dawno powinny zostać zlikwidowane.

https://www.facebook.com/PKSinfoPL/ - linki do najnowszych wiadomości ze świata transportu autobusowego w jednym miejscu.
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1930
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Poznań

Postprzez Lubel » czwartek, 7 marca 2019, 17:10

Jest to spółka również zamieszana w konflikty z prawem przy sprzedaży działki, o czym można poczytać w internecie.

Problemem jest natomiast to iż nie został nigdy w PKS wprowadzony bilet BUS-TRAM-KOLEJ a PKS nie ma dopłaty do kursów obsługiwanych w ramach sieci ZTMu Poznań, a nawet te parę gorszy (nie mówię by jeździli po stawkach 8 -9 zł / wzkm jak to jest w przypadku podmiejskich przewoźników zreszonych w ZTMie) ale jazda za 3 - 4 zł poprawiła by znacząco sytuację.
Przykładowo trasa Poznań - Duszniki ma dużą frekwencję około 10 - 15 osób nawet w godzinach 8 - 14, co jest IMO dobrym wynikiem.
Ale weźmy na przykład Sobotę, są 4 pary kursów (360 km) przy spalaniu 25 litrów i cenie paliwa 4,20 zł daje dziennie 76 złoty straty na paliwo, dochodzi również wynagrodzenie dla dwóch kierowców rzędu 350 zł dziennie daje nam około 700 - 750 zł strat włącznie z amortyzacją. Gdyby PKS miał płacone za odcinek Więckowice - Poznań Dw. PKS wychodzi dopłata (przy cenie za wzkm 2,5 zł) dziennie 440 zł, więc wystarczy sprzedać bilety za 300 zł by wyjść na plus (ledwo 38 zł na kurs, czyli około 5-6 klientów przy obniżone do 7 - 8 zł za całą trasę).
Niestety tego nie doczekaliśmy pomimo nawet konsultacji społecznych w mocno ograniczonym zakresie.
Następna strona