Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czy będą kolejne czeskie jednostki w Polsce?

inforail
29.01.2017 17:29
0 Komentarzy

Jak już informowaliśmyna łamach InfoRail.pl SKPL Cargo zakupiło od Ceskich drah cztery pojazdy serii810. Niewykluczone, że nie są to ostatnie takie zakupy.

Ale jest warunek. O ile pojazdy te sprawdza się na polskichtorach i będzie odpowiednie zainteresowanie realizacją przez nas połączeń natrasach o niskich potokach podróżnych ? twierdzi Albert Mikołajczyk, rzecznikprasowy SKPL.

Przede wszystkim czeskie „motoraczki” planujemywprowadzić jako podstawowe zestawienie na liniach sezonowych Bytów – Lipusz iWęgorzewo – Kętrzyn oraz jako rezerwę w Pleszewie. Oczywiście jesteśmy chętnido rozszerzenia naszej działalności o kolejne połączenia, jak słynna w ostatnimczasie „Szczucinka”. Niestety póki co nie możemy rozmawiać o żadnychkonkretnych datach. Połączenia na Kaszubach i Mazurach w wariancieoptymistycznym planujemy uruchomić już w okolicach weekendu majowego. Co z tegowyjdzie ? zobaczymy ? informuje dalej Albert Mikołajczyk.

Wygląda zatem na to, że dobry interes zrobiły obie strony.Ceske drahy bowiem sprzedały pojazdy, które nie były już potrzebne. W Polscemogą jeszcze pojeździć. Sprzedajemy pojazdy, z których już nie korzystamy.Gdyby nie trafiły do innego przewoźnika najpewniej zostałyby zezłomowane ? mówiPetr Šťáhlavský, rzecznik prasowy Ceskich drah. W Czechach trwa proces wymianytaboru. Legendarne jednostki serii 810 są zastępowane pojazdami nowszymi. I takw miejsce zakupionych do Polski pojazdów CD wprowadziły pojazdy RS1,wyprodukowane przez Stadlera.

Petr Šťáhlavský nie wyklucza dalszych transakcji. Jeżelibędziemy mieli tylko pojazdy do sprzedania jesteśmy otwarci na wszelkie rozmowy? stwierdza.


Komentarze