Leo Express

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

rzaraz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Leo Express

Postprzez rzaraz » piątek, 5 maja 2017, 06:59

rzaraz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Leo Express

Postprzez rzaraz » środa, 10 maja 2017, 06:42

Temat ostatnio obrodził me(n)dialnie:

Leo Express ogłasza trzy nowe trasy autokarowe. Uruchomi pociągi Praga-Katowice-Kraków

Czeski przewoźnik Leo Express ogłosił uruchomienie trzech nowych połączeń autokarowych w Polsce. Od czerwca będą to dwie nowe trasy krajowe Kraków–Ustka i Zakopane–Ustka. Od lipca dojdzie też jedna międzynarodowa: Wrocław–Wiedeń. Leo Express ogłosił też pierwszą w Polsce trasę kolejową Praga–Katowice–Kraków, którą chce uruchomić do końca tego roku.


http://biznes.onet.pl/wiadomosci/transp ... agi/tqwlef


________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com
Matlik
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1612
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Leo Express

Postprzez Matlik » środa, 10 maja 2017, 08:19

[quote="kasztelan54"]więc jest szansa na to że już wkrótce ich pociągi będą kursowały np. z Pragi do Krakowa.

Nie ma szansy. W życiu nie dostaną otwartego dostępu.
pajaskolski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1557
Dołączył: piątek, 13 lipca 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

Re: Leo Express

Postprzez pajaskolski » środa, 10 maja 2017, 17:08

Najpierw muszą być tory z Katowic do Krakowa. Póki co tory są, ale jakby ich nie było. Pociągów jest teraz chyba z 8, z czego 2 dalekobieżne, pozostałe to osobówki Katowice-Kraków. 74 km jadą 120-150 minut.
rzaraz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Leo Express

Postprzez rzaraz » czwartek, 11 maja 2017, 06:25

Pociagi z Kraków - Praha nie muszą jeździć przez Katowice. Problem w tym, że takowe PICu już jeżdżą, ale ciekawsze jest to, że na pewnym odcinku notują frekwencję 0,00%...


________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com
pajaskolski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1557
Dołączył: piątek, 13 lipca 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

Re: Leo Express

Postprzez pajaskolski » czwartek, 11 maja 2017, 07:46

Przez Katowice jeździć nie musza, tyle, ze oni ogłosili trasę Krakow-Katowice-Praga wlasnie. Moga tez - dopóki nie skończy sie remont torów - z Krakowa do Bohumina jeździć przez Oświęcim a chętnych z Katowic dowozić autobusem. Albo Katowice-Praga pociągiem a chętnych z Krakowa do autobusu i przesiadka w Kato albo w Bohuminie.
j.centkiewicz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1672
Dołączył: wtorek, 26 czerwca 2012, 10:59

Re: Leo Express

Postprzez j.centkiewicz » czwartek, 11 maja 2017, 11:43

Nie ma czym się emocjonować. Jakiekolwiek wytrasowanie LE Praha-Kraków nie zapewni jego opłacalności. Na Polskim odcinku max. 50 paxów
Przyszłościowo ma to być podsył taboru dla obsługi czterech par pociągów na linii Kraków-Warszawa, ale to bardzo odległa przyszłość. Nastąpi to dopiero wtedy, kiedy chińskie pociągi będą już służyły na czeskich torach. Jednak przede wszystkim wtedy, gdy LE będzie jeszcze istniał, bo patrząc na ich wyniki finansowe można mieć wątpliwości...
danio
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 93
Dołączył: sobota, 17 września 2011, 22:02

Re: Leo Express

Postprzez danio » poniedziałek, 15 maja 2017, 18:45

Leo sobie poradzi na polskim rynku, oni potrafią bardzo dobrze kombinować, a nie siedzieć z założonymi rękami i patrzyć jak inni im ludzi podbierają....
rzaraz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Leo Express

Postprzez rzaraz » wtorek, 16 maja 2017, 07:00

Ogłosili nowe linie autobusowe:

[img]http://www.fly4free.pl/wp-content/uploads/2017/05/leonew1.png[/img]

Źródło: http://www.fly4free.pl/leo-express-uruc ... za-w-gory/



________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com
Kroelewicz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1407
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Re: Leo Express

Postprzez Kroelewicz » wtorek, 16 maja 2017, 12:47

Te dwie pierwsze linie to żadna nowość, tylko objęcie systemem sprzedaży dotychczasowych kursów (AD Euro-Trans na zmianę z Pomińskim (?) ).
misiek2010
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 201
Dołączył: wtorek, 13 marca 2012, 13:19

Re: Leo Express

Postprzez misiek2010 » wtorek, 16 maja 2017, 16:21

Tym samym AD/ Płomiński po cichu wycofali się z odcinka Kraków- Zakopane na kursie dziennym, który do tej pory wykonywali oprócz marca, kwietnia i listopada.
rzaraz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Leo Express

Postprzez rzaraz » środa, 17 maja 2017, 06:47

– W tym tygodniu złożymy do Urzędu Transportu Kolejowego wniosek o uruchomienie tej trasy. Chcielibyśmy, aby nasze pociągi zaczęły na niej kursować od grudnia – mówi Peter Jancovic, dyrektor Leo Express Polska.

Wejście czeskiej firmy na polskie tory budzi wielkie emocje, bo Leo będzie pierwszym zagranicznym przewoźnikiem kolejowym, który na trasach międzynarodowych będzie rywalizował z monopolem PKP Intercity. Pierwotnie pociągi Leo miały zacząć kursować w naszym kraju już w grudniu, a pierwszą trasą miało być połączenie Warszawa-Praga. Nie udało się jednak uzyskać na czas wszystkich niezbędnych zezwoleń, a w międzyczasie czesko-słowacki przewoźnik zrezygnował z tej trasy.

– Między Warszawą i Pragą funkcjonuje już kilka połączeń kolejowych w ciągu doby, oba miasta są ze sobą dobrze połączone. Uznaliśmy, że nie będziemy na tej trasie konkurować z PKP Intercity i że w Polsce jest wiele innych tras, na których możemy się rozwijać – mówi Jancovic.

Takim połączeniem jest trasa z Krakowa do Pragi. Pociąg po drodze będzie zatrzymywał się w Katowicach, Ołomuńcu i Ostrawie. Dokładny rozkład ani trasa pociągu (między Katowicami a Krakowem) nie jest jeszcze znany, ale prawdopodobnie pociąg będzie wyjeżdżał z Krakowa o świcie, tak by w Pradze znaleźć się w okolicach południa. W tym tygodniu wniosek o uruchomienie tej trasy trafi do Urzędu Transportu Kolejowego, który w ciągu kilku miesięcy powinien rozpatrzyć go pozytywnie.

Obecnie trasę z Krakowa i Katowic do Pragi można pokonać Leo Express tylko w ofercie łączonej – z obu miast możemy pojechać autokarami Leo Express do Bohumina, gdzie w kierunku stolicy Czech przesiadamy się w pociąg. Podobnie skomunikowane jest połączenie z Warszawy, gdzie także trzeba przesiąść się w Bohuminie.


http://www.fly4free.pl/pociagi-leo-expr ... a-na-tory/



________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com
rzaraz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Leo Express

Postprzez rzaraz » czwartek, 18 maja 2017, 07:10

Czeski przewoźnik coraz bliżej uruchomienia pierwszego połączenia kolejowego w Polsce. Firma Leo Express rozpoczęła testowanie swoich pociągów. Na początku przewoźnik chce uruchomić połączenie z Krakowa do Pragi. Skład będzie jechał między innymi przez Katowice i Ołomuniec.

To kolejny raz, gdy Czesi przypuszczają szturm na polską kolej. Poprzednio nie dali rady kolejowo-urzędniczej machinie.

Czym w ogóle jest Leo Express? To prywatna firma, która od niemal pięciu lat wozi pasażerów między Pragą a Ostrawą. Rozwija siatkę połączeń i chwali się dobrymi ocenami klientów, ale w porównaniu z PKP to mikrus. Pociągi Leo Express wprawdzie są nowe, czyste i oferują wi-fi na pokładzie, ale za to można je policzyć na palcach. Różnica potencjału między Leo Express a PKP Intercity nie podlega dyskusji. Jednak czeski przewoźnik nie musi - w przeciwieństwie do naszego - jeździć po nierentownych trasach.


http://www.money.pl/gospodarka/wiadomos ... 14595.html


________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com
pajaskolski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1557
Dołączył: piątek, 13 lipca 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

Re: Leo Express

Postprzez pajaskolski » niedziela, 4 czerwca 2017, 19:07

Katowice - Łódź Fabryczna 03.06 / 07.40-11.20, kurs Kraków - Ustka. Przyjazd z Krakowa do Katowic 5 minut po czasie, wyjazd opóźniony 10 minut. Odjazd planowo ze stanowiska drugiego, ale po co na pustym dworcu wjechać tam gdzie się powinno, więc podjazd jest na trzecie, bo tak wygodniej. Nie zgadza się mapa miejsc w internecie z układem miejsc w autobusie i będzie problem, jeśli będą wszystkie miejsca sprzedane, bo ich najzwyczajniej zabraknie. Ale może nigdy nie będzie takiej sytuacji. Na plus: wygoda foteli, Man "nówka pewex", dobrze działający internet, bardzo dobra klimatyzacja, bilety można kupić w autobusie, bilety sprzedaje kierowca a nie pilot (kilka sprzedano w ten sposób). Przy zakupie przez internet system wyznacza miejsce, ale można sobie wybrać, gdzie się chce siedzieć. Jest darmowa woda dla wszystkich plus dodatkowe napoje i przekąska dla osób w klasie business. Można też kupić napoje i przekąski. I dalej miło nie będzie, chociaż tak nie lubię pisać.
Częstochowa: autobus jedzie jak taxi i zabiera kierowców po mieście, jak sądzę spod ich miejsca zamieszkania, dodatkowych kierowców jest dwóch i są to 2 różne miejsca i nie jest to po trasie jazdy do dworca. Wyjazd opóźniony 15 minut. Frekwa jakieś 20 osób, czyli sporo jak na trzeci dzień funkcjonowania połączenia. Wyjazd z Częstochowy nie DK1 tylko drogą 91 w kierunku Radomska bynajmniej jak się okazało nie przez korki, których ewentualnie można się było spodziewać w związku z remontem DK1. Trzeba było zawieźć kierowcę pod dom (tego, który jechał z Krakowa), okolice za Rędzinami. Piotrków - wjazd do miasta, nie wiadomo po co. Pilotka pyta się kierowców po co robią ten wjazd, oni na to, że przecież jest przystanek. Ona im mówi, ze ma rozpisaną trasę i w Piotrkowie nie ma przystanku. Kiermani dalej swoje, że pewnie nie wie, bo jedzie pierwszy raz, albo nikt nie kupił biletu i ona tego nie widzi. Wjechać trzeba, bo może ktoś czekać. Strona LeoExpress też nie ma wprowadzonego przystanku w Piotrkowie. Oczywiście na jakiejś stacji benzynowej nie ma nikogo. Wyjazd z Piotrkowa zamiast A1 to DK 91 przez "Ptakowisko". Jak się okazało, w.g. kiermanów, autobus jest sporo przed czasem, więc trzeba zrobić 10 minut postoju przy jakimś zajeździe. Kierowca prosi 3 razy (tak, trzy razy) o punktualne przybycie, gdyż nie ma obowiązku liczenia pasażerów, odjazd o 10.40. Przerwa przedłuża się do prawie 11.00, bo ten sam kierman poszedł kupować jedzenie na wynos, a ludziska siedzą i czekają. Przyjazd na dworzec Kaliski opóźniony ponad 15 minut, odjazd już prawie 30 minut, przyjazd na Fabryczny opóźniony 40 minut. Ot, taka polska kaszana z manianą i nieróbstwem bynajmniej nie wynikającym z błędnie ustalonego czasu przejazdu. OK, pewnie nikt nie ma nic przeciwko, by zgarnąć kiermana z "drogi" czy też nawet podrzucić go bliżej domu np. w środku nocy na jakąś tam wieś, mniej lub bardziej po drodze, ale to jest zwykłe przegięcie.

Łódź Fabryczna - Katowice 04.06, 11.10-14.05 (kurs Warszawa - Wiedeń). Plusy jak wyżej. Wszystko o czasie, jak trzeba, kiermani też jakoś płynniej prowadzą autobus. W Częstochowie kontrola pasażerów z Urzędu Celnego, ale dosyć sprawnie to poszło i bynajmniej nie spowodowało opóźnienia. Podobno czasem znajdują nielegalnie podróżujących do Wiednia obywateli sąsiedniego kraju.

Czyli co - Dobry produkt, ta sama trasa, ten sam przewoźnik a zupełnie różne wrażenia...
Matlik
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1612
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Leo Express

Postprzez Matlik » niedziela, 4 czerwca 2017, 20:05

Bo to różna firma obsługuje :)
Poprzednia stronaNastępna strona