SuperPKS

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

danio
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 92
Dołączył: sobota, 17 września 2011, 22:02

Re: SuperPKS

Postprzez danio » piątek, 19 maja 2017, 15:20

e-podróżnik nie prowadza w błąd tylko podaje rozkłady które im przesyłają.
A że PKS ma w d.... pasażera i największą w Polsce wyszukiwarkę to ich problem.
Lubel
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 910
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: SuperPKS

Postprzez Lubel » piątek, 19 maja 2017, 18:14

Gallux napisał(a):
Lubel napisał(a):Natomiast dawna strona firmy PKS Turek należy do syndyka i ciężko będzie ją "odkupić".

Czy do czegoś ona jeszcze służy, skoro przedsiębiorstwo nie wykonuje połączeń, to nie ma sensu aby dalej sobie "wisiała", gdyż nie zawiera informacji przydatnych dla podróżnych.
Z tym pytaniem proszę do syndyka, on zarządza stroną.
kpc21
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 923
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: SuperPKS

Postprzez kpc21 » niedziela, 21 maja 2017, 23:49

Może jednak warto poodklejać przynajmniej nieaktualne adresy WWW z autobusów? Obecnie wprowadzają w błąd, a wcale nie wszyscy pasażerowie korzystają z E-Podróżnika.
rzaraz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: SuperPKS

Postprzez rzaraz » poniedziałek, 22 maja 2017, 06:58

danio napisał(a):e-podróżnik nie prowadza w błąd tylko podaje rozkłady które im przesyłają.


Ale jedno nie wyklucza drugiego. :)

A że PKS ma w d.... pasażera i największą w Polsce wyszukiwarkę to ich problem.


U busiarzy to częstsza przypadłość.



_______________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com
danio
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 92
Dołączył: sobota, 17 września 2011, 22:02

Re: SuperPKS

Postprzez danio » poniedziałek, 22 maja 2017, 11:04

Wyklucza, regulamin mówi jasno o wyłączenie odpowiedzialności i źródle danych.
Trzeba tylko czytać. :)
A to że busiarzy mógłby ktoś pogonić (co niektórych) to inna sprawa .....
j.centkiewicz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1644
Dołączył: wtorek, 26 czerwca 2012, 10:59

Re: SuperPKS

Postprzez j.centkiewicz » poniedziałek, 22 maja 2017, 11:07

A według Ciebie to kto powinien pogonić busiarstwo pospolite?
Pogonić to sobie można króliczka, jak ktoś lubi...
Lubel
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 910
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: SuperPKS

Postprzez Lubel » poniedziałek, 22 maja 2017, 17:55

kpc21 napisał(a):Może jednak warto poodklejać przynajmniej nieaktualne adresy WWW z autobusów? Obecnie wprowadzają w błąd, a wcale nie wszyscy pasażerowie korzystają z E-Podróżnika.
Nie jest to takie łatwe ale jak mówiłem pracujemy nad tym.
danio
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 92
Dołączył: sobota, 17 września 2011, 22:02

Re: SuperPKS

Postprzez danio » wtorek, 23 maja 2017, 14:30

1/3 busiarzy nie ma żadnych standardów, i ich należałoby skutecznie wyeliminować, są też porządne firmy. Przy dobrych przepisach utrzymają się tylko najlepsi. .....
kpc21
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 923
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: SuperPKS

Postprzez kpc21 » wtorek, 23 maja 2017, 19:28

danio napisał(a):Wyklucza, regulamin mówi jasno o wyłączenie odpowiedzialności i źródle danych.
Trzeba tylko czytać. :)
A to że busiarzy mógłby ktoś pogonić (co niektórych) to inna sprawa .....

Ale to nie zmienia faktu, że E-Podróznik dezinformuje.

Wyłączenie odpowiedzialności oznacza tyle, że jak ktoś np. nie zdąży na samolot, bo przewoźnik umieścił w E-Podróżniku nieaktualny rozkład, to E-Podróżnik za to nie odpowiada, i odpowiedniego odszkodowania pasażer powinien dochodzić jedynie od przewoźnika.

Jednak to, że pasażer jest dezinformowany, jest rzeczą obiektywną, nie mającą żadnego związku z prawem.

Nie wiem, jak jest w E-Podróżniku, nigdy nie miałem przypadku, by wprowadził mnie w błąd. Ale gdybym ja prowadził taki serwis, to wprowadziłbym w nim opcję zgłaszania takich przypadków, a gdy zbierze się odpowiednia liczba zgłoszeń (odpowiednia liczba, żeby wyeliminować sytuacje, gdzie kurs się nie odbył z przyczyn losowych) - oznaczał to, a do tego kontaktowałbym się z przewoźnikiem, prosił o aktualizację, a jeśli ona nie nastąpi lub przewoźnik nie będzie współpracować w tym zakresie - rezygnował ze współpracy z nim.

W ogóle fajną opcją byłaby możliwość albo komentowania kursów autobusów (choć to pewnie wymagałoby zatrudnienia dodatkowego personelu do moderacji komentarzy), albo dodawania przynajmniej oznaczeń przyjechał / nie przyjechał.
Gallux
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 3160
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Re: SuperPKS

Postprzez Gallux » środa, 24 maja 2017, 12:30

kpc21 napisał(a):Nie wiem, jak jest w E-Podróżniku, nigdy nie miałem przypadku, by wprowadził mnie w błąd.

Zdarza się (teraz na szczęście coraz rzadziej), że zlikwidowany kurs potrafi sobie jeszcze z miesiąc wisieć (albo i dłużej). Kiedyś pomagały zgłoszenia na FB. Teraz nie wiem jak wygląda komunikacja na tym portalu społecznościowym. Niestety serwis częściej wprowadza w błąd w kwestii cen biletów. Pewne są tylko właściwie te, które można kupić przez ich stronę.
danio
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 92
Dołączył: sobota, 17 września 2011, 22:02

Re: SuperPKS

Postprzez danio » czwartek, 25 maja 2017, 11:38

Ceny też zapewne pochodzą od firm przewozowych.
Musimy pamiętać że są kierowcy bardzo nieuczciwi którzy nie wydają biletów albo celowo zaniżają ceny.
E-podróżnik - jak dla mnie - wykonuję ogromną robotę której NIKT się wcześniej nie podjął i zamiast narzekać na błędy, które zawsze się zdarzają lepiej je odszukać i ewentualnie przesłać do nich. Ja też tak robię i nawet mi pracę sugerowali :). Ale pracuje na kasie IC, więc odmówiłem :)
Lubel
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 910
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: SuperPKS

Postprzez Lubel » wtorek, 1 sierpnia 2017, 19:08

http://www.lokalnatelewizja.pl/wiadomos ... per-oferta

PKS Ostrowiec Świętokrzyski wkracza do platformy z połączeniami do Krakowa, a po cichu liczę że ich ukraińskie kierunki też się tutaj znajdą.
dominiczek95
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 473
Dołączył: piątek, 6 lutego 2009, 14:45
Lokalizacja: Suwałki

Re: SuperPKS

Postprzez dominiczek95 » wtorek, 1 sierpnia 2017, 21:29

Potwierdzam. Jedno z tych hiszpańskich Volvo widziane było w ostatni dzień lipca w Gdańsku na którymś kursie znad morza w stronę Ostrowca.
kasztelan54
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 332
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:41

Re: SuperPKS

Postprzez kasztelan54 » poniedziałek, 23 października 2017, 21:34

Dwa tygodnie temu miałem okazję przetestować SuperPKS+. Całkiem dobra alternatywa dla PIC/PKSów/busów ale ma jedną wadę związaną z tym że tutaj rozkład jazdy jest umowny.
Na "mojej" trasie SuperPKS+ może całkiem dobrze wpisać się w przewozy bo cena maksymalna 49,99 zł (+5 zł za rezerwację czyli 54,99) to w sumie może 8 zł więcej niż za bilet normalny na PIC, 10-15 zł mniej niż za PKS czy ponad 20 zł mniej niż za PB/OKbus ale mają zaletę związaną z door-to-door czyli pod cenę można podciągnąć potencjalne koszty dojazdu na dworzec i z dworca :) Przy czym trzeba mieć na uwadze że nie zawsze cena za przejazd będzie maksymalna. W e-podróżniku na jutro owszem jest 49,99 ale na środę 32,99; czwartek 33,99; piątek 42,99 i sobota 32,99. Ja miałem farta i w piątek rano kupiłem przejazd na następny dzień za 22,99. Rezerwacja wygląda tak że po zakupieniu biletu przychodzi sms z e-podróżnika z informacją o kursie i numerem telefonu kierowcy i adnotacją że kierowca będzie się kontaktował przed odjazdem. Tak jak pisałem rozkład jazdy jest umowny bowiem pierwotnie dostałem informację że auto będące w Warszawie ok. 8 rano będzie po mnie ok. 8.40 po czym na drugi dzień ok. 7.30 dostałem telefon od kierowcy że zaraz będzie. Wyjechaliśmy więc z Warszawy przed 8 i tutaj główna wada związana z rozkładem. Trasa Warszawa-Pobierowo jest tak wytrasowana że jedzie się przez lotnisko w Modlinie i mieliśmy tam godzinny postój który się przedłużył o parę minut tak więc trzeba było nadganiać i jechać z maksymalną dozwoloną prędkością tak że i tak byłem na miejscu z ok. 20 minutowym opóźnieniem (rozkładowo ok. 11.05). A co by było gdyby samolot się opóźnił...
Przez całą moją trasę w ośmioosobowym aucie przewinęło się 10 osób, bardzo dużo wolnej przestrzeni w środku wraz z miejscem na nogi.
Jeżeli ktoś nie przywiązuje wagi do punktualnego dotarcia do celu to jest to dosyć ciekawa opcja do rozważenia.
Jarkie
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1824
Dołączył: sobota, 27 grudnia 2008, 19:17
Lokalizacja: Suwałki
Avatar użytkownika

Re: SuperPKS

Postprzez Jarkie » poniedziałek, 23 października 2017, 21:53

kasztelan54 napisał(a):Tak jak pisałem rozkład jazdy jest umowny bowiem pierwotnie dostałem informację że auto będące w Warszawie ok. 8 rano będzie po mnie ok. 8.40 po czym na drugi dzień ok. 7.30 dostałem telefon od kierowcy że zaraz będzie. Wyjechaliśmy więc z Warszawy przed 8...

Inna wersja zdarzenia :) Właśnie wstałem wiedząc że odjazd będzie o 8:40, a tu informacja że nastąpi on już za kilkanaście minut.
Poprzednia stronaNastępna strona