Warszawa bez przystankowych biletów. System nie pozwala
-„Obecny system pobierania opłat za przejazdy nie daje możliwości wprowadzenia biletów przystankowych lub dynamicznych – napisał wiceprezydent Michał Olszewski w odpowiedzi na interpelację radnego Sławomira Potapowicza. „
Warszawski radny zapytał magistrat o przystankową taryfę podpierając się dwoma przykładami – z Poznania i Krakowa..
Poznań i Kraków
W Poznaniu od stycznia 2020 roku wprowadzono bilet przystankowy. Mieszkańcy przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu zbliżają kartę do kasownika, a opłata automatycznie jest pobierana z ich karty. Obowiązuje taryfa degresywna, czyli cena maleje za kolejne przystanki wraz z długością podróży. Dodatkowo, jeśli pasażer korzystający z karty w ciągu jednego dnia wykorzysta równowartość biletu jednorazowego, 24 godzinnego, dalsze opłaty nie są pobierane.
Ostatnio, Rada Miejska w Krakowie podjęła uchwałę o rozpoczęciu prac nad wprowadzeniem w Krakowie biletu dynamicznego, czyli specjalnego systemu informatycznego, który będzie automatycznie dobierał optymalną opłatę do przejechanej trasy wybranym pojazdem komunikacji miejskiej.
Podobne rozwiązania, tzw. bilet odległościowy, wprowadzono w Tarnowie.
Karta dobra na wszystko
Niewątpliwie podobne rozwiązania są korzystne dla mieszkańców i jednocześnie dają pewność pokrywania kosztów rzeczywistej i zrealizowanej usługi. Taki system jest przez to znacznie sprawiedliwszy od dotychczasowego.
Wszystko wskazuje jednak na to, że W Warszawie nieprędko wejdzie on w życie.
-„Obecny system pobierania opłat za przejazdy nie daje możliwości wprowadzenia biletów przystankowych lub dynamicznych – napisał wiceprezydent Michał Olszewski w odpowiedzi na interpelację radnego Sławomira Potapowicza.
–„Jednocześnie informuję, że Zarząd Transportu Miejskiego przeprowadził analizę przedwdrożeniową dla projektu Zintegrowanej Karty Miejskiej. Nowa cyfrowa karta miejska ułatwi w przyszłości korzystanie z transportu publicznego, parkingów, rowerów, obiektów sportowych i placówek kulturalnych oraz załatwianie codziennych spraw w urzędzie. Z myślą o zaspokajaniu różnorodnych potrzeb i oczekiwań pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego (WTP), w ramach ww. analizy wypracowanych zostało wiele nowoczesnych rozwiązań. Prace nad projektem Zintegrowanej Karty Miejskiej będą kontynuowane, jednak jest to uzależnione od możliwości finansowych Miasta Stołecznego Warszawy” – dodał wiceprezydent.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze