Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa bez przystankowych biletów. System nie pozwala

infotrans
23.03.2021 13:00
0 Komentarzy

-„Obecny system pobierania opłat za przejazdy nie daje możliwości wprowadzenia biletów przystankowych lub dynamicznych – napisał wiceprezydent Michał Olszewski w odpowiedzi na interpelację radnego Sławomira Potapowicza. „

Warszawski radny zapytał magistrat o przystankową taryfę podpierając się dwoma przykładami – z Poznania i Krakowa..

Poznań i Kraków

W Poznaniu od stycznia 2020 roku wprowadzono bilet przystankowy. Mieszkańcy przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu zbliżają kartę do kasownika, a opłata automatycznie jest pobierana z ich karty. Obowiązuje taryfa degresywna, czyli cena maleje za kolejne przystanki wraz z długością podróży. Dodatkowo, jeśli pasażer korzystający z karty w ciągu jednego dnia wykorzysta równowartość biletu jednorazowego,  24 godzinnego, dalsze opłaty nie są pobierane.

Ostatnio, Rada Miejska w Krakowie podjęła uchwałę o rozpoczęciu prac nad wprowadzeniem w Krakowie biletu dynamicznego, czyli specjalnego systemu informatycznego, który będzie automatycznie dobierał optymalną opłatę do przejechanej trasy wybranym pojazdem komunikacji miejskiej.

Podobne rozwiązania, tzw. bilet odległościowy, wprowadzono w Tarnowie.

Karta dobra na wszystko

Niewątpliwie podobne rozwiązania są korzystne dla mieszkańców i jednocześnie dają pewność pokrywania kosztów rzeczywistej i zrealizowanej usługi. Taki system jest przez to znacznie sprawiedliwszy od dotychczasowego.

Wszystko wskazuje jednak na to, że W Warszawie nieprędko wejdzie on w życie.

-„Obecny system pobierania opłat za przejazdy nie daje możliwości wprowadzenia biletów przystankowych lub dynamicznych – napisał wiceprezydent Michał Olszewski w odpowiedzi na interpelację radnego Sławomira Potapowicza.

„Jednocześnie informuję, że Zarząd Transportu Miejskiego przeprowadził analizę przedwdrożeniową dla projektu Zintegrowanej Karty Miejskiej. Nowa cyfrowa karta miejska ułatwi w przyszłości korzystanie z transportu publicznego, parkingów, rowerów, obiektów sportowych i placówek kulturalnych oraz załatwianie codziennych spraw w urzędzie. Z myślą o zaspokajaniu różnorodnych potrzeb i oczekiwań pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego (WTP), w ramach ww. analizy wypracowanych zostało wiele nowoczesnych rozwiązań. Prace nad projektem Zintegrowanej Karty Miejskiej będą kontynuowane, jednak jest to uzależnione od możliwości finansowych Miasta Stołecznego Warszawy” – dodał wiceprezydent.

Komentarze