Arriva Bus Transport Polska

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Passenger
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 942
Dołączył: sobota, 26 marca 2011, 18:49

Arriva Bus Transport Polska

Postprzez Passenger » poniedziałek, 13 lutego 2017, 11:32


[quote]Arriva wygasza działalność w Sanoku, Brzozowie i Ustrzykach Dolnych. Blisko 200 pracowników będzie zwolnionych

SANOK, BRZOZÓW, USTRZYKI DOLNE / PODKARPACIE . Spółka Arriva wygasza działalność trzech oddziałów: w Sanoku, Brzozowie i Ustrzykach Dolnych. Będą one funkcjonować tylko do połowy roku.

Decyzja została podjęta w zeszłym tygodniu. W ubiegły czwartek odbyło się spotkanie z pracownikami. Wygaszenie działalności trzech oddziałów ma nastąpić do 30 czerwca b.r. Pracę straci 190 osób. Spółka zamierza sprzedać majątek w zorganizowanych częściach. W Internecie pojawiło się już ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości należącej do grupy ?ARRIVA?, położonej w Sanoku przy ul. Gen. Bema 3 w dzielnicy Sanok ? Dąbrówka.
Już niebawem przekażemy Państwu dalsze informacje w tej sprawie.

Więcej na: http://esanok.pl/2017/arriva-wygasza-dz ... e13dm.html

https://www.facebook.com/PKSinfoPL/ - linki do najnowszych wiadomości ze świata transportu autobusowego w jednym miejscu.
rzaraz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Arriva Bus Transport Polska

Postprzez rzaraz » poniedziałek, 13 lutego 2017, 16:04

Kolejny przykład, że prywatyzacja potrafi zakończyć się klęską. Sprywatyzowano parę PKSów w dawny krośnieńskim, a nowy właściciel je likwiduje..


_________________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com.
Passenger
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 942
Dołączył: sobota, 26 marca 2011, 18:49

Re: Arriva Bus Transport Polska

Postprzez Passenger » poniedziałek, 13 lutego 2017, 17:05


[quote]Grozi nam wykluczenie komunikacyjne? Arriva likwiduje oddziały i zwalnia ludzi

Dorota Mękarska

W 2013 roku Arriva przejęła Grupę Veolia w Polsce, Czechach, Słowenii, Słowacji, Serbii i Chorwacji. W Polsce transfer dotyczył kilkunastu PKS, sprywatyzowanych przez grupę Connex (później Veolia) i połączonych w większe grupy obejmujące regiony. Arriva z centralą w Toruniu zarządzała oddziałami w Bielsku Podlaskim, Brzozowie, Chełmnie, Grudziądzu, Kędzierzynie-Koźlu, Kętrzynie, Kołobrzegu, Mielcu, Prudniku, Sanoku, Sędziszowie Małopolskim, Tczewie, Toruniu, Ustrzykach Dolnych i Węgorzewie.

Walczyli wiele lat, ale poziom strat jest nieakceptowalny

Wygaszenie oddziałów w Sanoku, Brzozowie i Ustrzykach Dolnych ma nastąpić do 30 czerwca 2017 roku.
? Podjęliśmy tę trudną decyzję w zeszłym tygodniu ? informuje Joanna Parzniewska, rzecznik prasowy spółki Arriva Bus Transport Polska w Toruniu. ? Od dłuższego czasu sytuacja w tych trzech oddziałach była trudna. Główną przyczyną wygaszenia działalności oddziałów jest ich nierentowność. Wieloletnie próby uzdrowienia sytuacji, takie jak racjonalizacja kosztów, optymalizacja siatki połączeń, zmiany w rozkładach jazdy, promocje dla pasażerów, nie przyniosły pozytywnych skutków. Walczyliśmy wiele lat o te oddziały, ale dłużej nie możemy ich utrzymywać, bo straty zeszły na taki poziom, który nie jest akceptowalny.

Rzecznik spółki nie udziela informacji co do wysokości strat, zastrzegając, że są to dane poufne firmy.

Pracownicy mogą podjąć pracę w na Słowacji i w Czechach

Pracę straci 190 osób. W ubiegły czwartek odbyło się spotkanie z pracownikami.
? Dajemy gwarancję zakończenia pracy na bardzo dobrych warunkach - podkreśla rzecznik spółki Arriva.
? Pracownicy dostali propozycję podjęcia pracy w naszych oddziałach na Słowacji i w Czechach oraz w miarę możliwości w oddziałach w Polsce.

Nie wiadomo ile osób skorzysta z propozycji pracy za granica, gdyż została ona złożona w zeszły czwartek podczas spotkania z pracownikami i nikt oficjalnie jeszcze się nie zadeklarował.

Spółka zamierza sprzedać majątek trzech oddziałów w zorganizowanych częściach. Prawo pierwszeństwa otrzymali pracownicy. Czy ktoś porwie się na prowadzenie działalności w zakresie komunikacji zbiorowej? ? takich informacji na razie nie ma.

Budowa dworca multimodalnego nie jest zagrożona

W zeszłym tygodniu odbyło się spotkanie kierownictwa sanockiego oddziału z burmistrzem miasta Sanoka, a następnie ze starostą sanockim. Rozmawiano o skutkach decyzji spółki Arriva.

Nie ma niebezpieczeństwa, że wygaszenie sanockiego oddziału wpłynie negatywnie na realizację projektu przebudowy, rozbudowy i nadbudowy dworca autobusowego na dworzec multimodalny przy ul. Lipińskiego w Sanoku, który ma być dofinansowany z RPO w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.
? Ten projekt powstał zanim ktoś pomyślał, że Arriva będzie wygaszać oddziały ? podkreśla burmistrz Tadeusz Pióro.

Jak już pisaliśmy miasto przymierza się do budowy dworca multimodalnego, który będzie obsługiwał wszystkich przewoźników, na gruncie należącym do Arrivy. Miasto ma pokryć tylko 15 procent wartości nieruchomości przy ul. Lipińskiego, czyli 1,6 mln zł. Reszta będzie pochodzić z dofinansowania. Do fizycznego zakupu jednak nie doszło, choć dokonano już wyceny nieruchomości i sporządzono akt notarialny. Jego podpisanie nastąpi, gdy miasto otrzyma dofinansowanie na dworzec multimodalny i zakup niskoemisyjnych autobusów.

Arriva dąży też do sprzedaży bazy przy ul. Bema. Miasto ma tam również swoją część. Władze Sanoka liczą, że nieruchomość zostanie w całości kupiona przez jednego kontrahenta. Prowadzone już są w tej sprawie rozmowy. Na razie jednak nie są zdradzane szczegóły negocjacji.

Pogłębi się poziom wykluczenia komunikacyjnego?

Konsekwencje wygaszenia oddziałów nie dotyczą jednak tylko majątku spółki. Chodzi również o zabezpieczenie transportu zbiorowego na terenie trzech powiatów.
? To jest wolny rynek ? mówi starosta Roman Konieczny. ? Choć walka o utrzymanie tych oddziałów trwała długo, Arriva została z rynku wyrugowana przez konkurencję. Liczymy, że w to miejsce wejdą inne podmioty.

? Szkoda, że Arriva wycofuje się z naszego terenu ? dodaje burmistrz Tadeusz Pióro. ? Myślę jednak, że pustka zostanie zapełniona, bo wejdą w nią inne firmy. Problem jest ze zwolnieniami zbiorowymi, ale wiem, że kierowcy otrzymali propozycje pracy za granicą i w innych oddziałach. Zresztą wierzę w to, że znajdą zatrudnienie, bo nie jest to niszowy zawód.

Wycofanie się Arrivy może najbardziej dotknąć mieszkańców powiatu bieszczadzkiego, bo pogłębi wykluczenie komunikacyjne południowej części województwa podkarpackiego. Tym bardziej, że z dniem 11 lutego b.r. PKS Warszawa zlikwidował kursy ze stolicy do Ustrzyk Dolnych, a PKS Przemyśl zadecydował o likwidacji połączeń autobusowych do miasta nad Strwiążem.

? Zgadzam się, że rynek nie znosi próżni, ale w Ustrzykach usług komunikacyjnych nie świadczyła nigdy żadna lokalna firma, tylko korporacyjne ? zaznacza Bartosz Romowicz, burmistrz Ustrzyk Dolnych. ? Nikt, oprócz Arrivy, nie jeździł do okolicznych sołectw, bo ludzi jest mało, a odległości duże. To się po prostu nie opłacało.

Od połowy roku Bieszczady będą skomunikowane z resztą świata pojedynczymi kursami do dużych miast, z wyjątkiem Przemyśla, natomiast trudno będzie dostać się do okolicznych miejscowości w gminie Ustrzyki Dolne, Czarna i Lutowiska.

? Jako burmistrz znajdę przewoźnika, który będzie woził dzieci, ale czy ten przewoźnik będzie świadczył inne usługi? ? powątpiewa burmistrz Ustrzyk Dolnych. ? Same formalności trwają długo. Obawiam się, że w czasie wakacji nie będzie żadnego transportu. Mam pomysły, jak ten problem rozstrzygnąć, ale nie ma możliwości, by gmina Ustrzyki Dolne zapewniła transport w całych Bieszczadach. Musimy wspólnie z wójtami Czarnej i Lutowisk znaleźć jakieś rozwiązanie.

Źródło: http://esanok.pl/2017/grozi-nam-wyklucz ... e13dm.html

https://www.facebook.com/PKSinfoPL/ - linki do najnowszych wiadomości ze świata transportu autobusowego w jednym miejscu.
pajaskolski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1605
Dołączył: piątek, 13 lipca 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

Re: Arriva Bus Transport Polska

Postprzez pajaskolski » poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:58

Co to za bełkot jest! Dworzec multimodalny... Pociąg, tramwaj, autobus, metro, taxi w jednym miejscu? To wrzuciłem w google w poszukiwaniu definicji i wyszło, że np. dworzec Łódź Fabryczna to dworzec multimodalny! Ale raczej nie spodziewam się nawet marnej kopii tego niby najbardziej nowoczesnego dworca w tzw. tej części Europy. A już określenie ... "Przebudowy, rozbudowy i nadbudowy dworca autobusowego na dworzec multimodalny przy ul. Lipińskiego w Sanoku? jest żałośnie zabawne. Spodziewam się, że będzie to co najmniej taki dworzec jak w Czeskich Budziejowicach, tzn. ponad 30 stanowisk na dachu hipera! To by mi się jeszcze kojarzyło z "nadbudową".
pietia
 
Posty: 329
Dołączył: piątek, 22 sierpnia 2014, 18:11

Re: Arriva Bus Transport Polska

Postprzez pietia » poniedziałek, 13 lutego 2017, 21:06

Bieszczadzcy busiarze zacierają ręce. W tegoroczne wakacje mogą mieć naprawdę niezłe żniwa
Gallux
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2853
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Re: Arriva Bus Transport Polska

Postprzez Gallux » wtorek, 14 lutego 2017, 00:56

A zaczęło się od rozwalenia PKS Gorlice przez poprzednika tych "cudotwórców" (Veolię). Najbardziej szkoda Sanoka, bo jako PKS było to przedsiębiorstwo, które spokojnie mogłoby do dziś funkcjonować.
rzaraz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Arriva Bus Transport Polska

Postprzez rzaraz » wtorek, 14 lutego 2017, 07:44

[quote="pajaskolski"]Co to za bełkot jest!


Spokojnie, to tylko ludzie niepłnosprawni umysłowo. :) Proponują preacę w Czechach. Czy ktos z tych "geniuszy" sprawdził jaka odległości liczy Bieszczady od Czech?!?!? Jeszcze starosta bredzi o |wolnym rynku", który weg jego własnych definicji nie moze zaistnieć, a wg "inteligentnego" staorosty istnieje!

[quote]
Dworzec multimodalny... Pociąg, tramwaj, autobus, metro, taxi w jednym miejscu?


Metro zwłaszcza. :D


_________________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com.
Matlik
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1624
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Arriva Bus Transport Polska

Postprzez Matlik » wtorek, 14 lutego 2017, 09:34

A co jest złego w pracy w Czechach. Sporo kierowców z całej Polski wybiera taką opcję...
rzaraz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Arriva Bus Transport Polska

Postprzez rzaraz » wtorek, 14 lutego 2017, 10:03

Praca w Czechach nie ma nic złego, ale proponowanie jej w Bieszczadach nie jest, najłagodniej mówiąc, mądre. Po pierwsze, w Polsce mogą znaleźć, a po drugie, na zachodzie Europy nawet czeskie płace to niewiele...


_________________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com.
Marek
 
Posty: 215
Dołączył: piątek, 5 listopada 2004, 16:39
Lokalizacja: Mielec

Re: Arriva Bus Transport Polska

Postprzez Marek » wtorek, 14 lutego 2017, 18:05

a co z Sędziszowem i Mielcem?
marek
kpc21
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1057
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: Arriva Bus Transport Polska

Postprzez kpc21 » wtorek, 14 lutego 2017, 19:07

Rozumiem, że utrzymywanie nierentownych linii lokalnych nie ma uzasadnienia ekonomicznego (na te linie samorządy powinny robić przetargi - jest to jednak rzadkością, więc lokalne połączenia autobusowe znikają w całej Polsce), ale czy te oddziały Arrivy nie prowadziły żadnych połączeń dalekobieżnych, na których mogłyby zarabiać?

Taki PKS Łódź też likwiduje coraz więcej połączeń lokalnych, ale sieć połączeń dalekobieżnych pozostaje mniej więcej stała i nie widać, by mieli mieć jakieś problemy ekonomiczne. Zresztą akurat oni największe zyski mają ponoć z wynajmu nieruchomości.
pietia
 
Posty: 329
Dołączył: piątek, 22 sierpnia 2014, 18:11

Re: Arriva Bus Transport Polska

Postprzez pietia » wtorek, 14 lutego 2017, 21:00

[quote="kpc21"]czy te oddziały Arrivy nie prowadziły żadnych połączeń dalekobieżnych, na których mogłyby zarabiać?
.

Mieli 2 całoroczne kursy Sanok-Warszawa-Sanok (w sezonie wydłużane do Wetliny i Wołosatego) oraz jeden w relacji Rymanów Zdr.-Warszawa-Rymanów, i zlikwidowano je już dobrych kilka lat temu. Widać, że na Neobusa nie ma mocnych, skoro ostatnio nawet Polonus skapitulował
cezary
 
Posty: 405
Dołączył: środa, 4 września 2002, 02:00
Avatar użytkownika

Re: Arriva Bus Transport Polska

Postprzez cezary » wtorek, 14 lutego 2017, 21:18

kursy do Warszawy zostały zlikwidowane już dawno a i tak do tego trzeba dodać Gliwice, Kudowa Zdrój, kilka kursów do Krakowa.
Co do kursu Polonusa do Ustrzyk to nie wiadomo czy to była kapitulacja czy dogadanie się z Neobusem
Pat
 
Posty: 158
Dołączył: czwartek, 24 lipca 2008, 22:32

Re: Arriva Bus Transport Polska

Postprzez Pat » wtorek, 14 lutego 2017, 21:47

Arriva z Sanoka jeździła do do Gliwic Poznania Gdańska Kudowy no i Warszawy o Krakowie nie wspomne
Gallux
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2853
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Re: Arriva Bus Transport Polska

Postprzez Gallux » środa, 15 lutego 2017, 01:38

Jeszcze był sezonowy kurs do Kołobrzegu przez Konin, który kursował nawet od czerwca do sierpnia w 2016 r.
Mówię, Veolia zaczęła wszystko psuć, a Arriva dokończyła. Podobnie pewnie dobiją PKS Kołobrzeg.
Następna strona
Odpowiedz