Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zewnętrzni kierowcy w MPK Łódź?

infobus
07.10.2015 14:28
0 Komentarzy

MPK Łódź ogłosiło przetarg na świadczenie przez 3 lata usług w zakresie kierowaniapojazdami należącymi do przewoźnika.

Zamówienieskłada się z dwóch zadań. Część pierwsza obejmuje kierowanie pojazdami komunikacjimiejskiej w wymiarze ok 16000 roboczogodzin miesięcznie przez zewnętrznychpracowników. Druga opiewa na ok 8000 roboczogodzin miesięcznie przywykorzystaniu kierowców oraz motorniczych zatrudnionych przez łódzkie MPK. Wprzypadku obydwu części zamówienia umowa zostanie zawarta na 3 lata w okresieod początku 2016 r. do końca 2018 r.

Aby złożyć ważną ofertę należy przedstawićreferencje poświadczające wykonanie conajmniej jednego zlecenia polegającego nakierowaniu pojazdami w transporcie drogowym osób, o wartości nie mniejszej niż2 mln zł netto. Ten warunek będzie obowiązywał tylko w przypadku złożenia ofertyna jedno z zadań. W przypadku kiedy wykonawca będzie chciał zawalczy o obieczęści za minimum zostaną uznane referencje na dwie usługi, każda o wartościnie mniejszej niż 2 mln zl netto lub jedną, lecz nie mniej niż 4 mln zł netto.

O wyborze najkorzystniejszejoferty zdecydują dwa kryteria. Cena ma wagę 95%. Pozostałe punkty będzie możnawywalczyć za wysokość kwoty odpowiedzialności za szkody wyrządzone przezprowadzących pojazdy osobom trzecim zarówno w mieniu, jak i na osobie oraz zaszkody wyrządzone w mieniu Zamawiającego z tytułu każdego zdarzenia. MPKzastrzegło, że nie może być to mniej niż 10000 zł. Otwarcie ofert zaplanowanowstępnie na 11 listopada.

Skąd decyzja łódzkiej spółkio outsourcingu? Prawdopodobnie jest podyktowana chęcią osiągnięciawiększej elastyczności w wykorzystaniu własnych zasobów ludzkich, lukach w zatrudnieniu oraz uzyskaniem oszczędności. Zewnętrzna firma, która będzie wykonywać oba zlecenia ma torobić taniej oraz minimalizować ryzyko braków kadrowych w MPK. Jak możnaprzeczytać w zarysie umów przewoźnik sam będzie szacował co miesiączapotrzebowanie na pracę wykonywaną przez zewnętrznych kierowców. Wiązać gobędzie jednak przewidziany w specyfikacji średni poziom roboczogodzin wynoszącyok. 24000 rbg miesięcznie. Dla partnera, którego w przetargu wybierze MPK ma tobyć gwarancja, że planowanie czasu pracy nie będzie się odbywało w sposóbchaotyczny i niezgodny z przepisami o pracy kierowców. Warto odnotować, że to pierwszy tak duży przetarg w Polsce na tego typu usługi. 


Komentarze