Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

LEO Express w Polsce w grudniu 2017 roku a może wcześniej?

inforail
17.01.2017 08:40
0 Komentarzy

LEO Express w Polsce w grudniu 2017 roku a może wcześniej?

LEO Express nierezygnuje z wejścia na polski rynek kolejowy. Jak mówi nam Peter Jancovicpociągi czeskiego przewoźnika mogą pojawić się na polskich torach w grudniu2017 roku. Być może jednak uda się wjechać do Polski wcześniej.

Jesteśmy pionierami ? podkreśla Jancovic. I dodaje, żeaktualnie trwa załatwiane spraw formalnych. W UTK przewoźnik złożył dwawniosku. Jeden dotyczy certyfikatu bezpieczeństwa, który powinien zostaćrozszerzony o Polskę, drugi zgody na realizację przewozów w naszym kraju.Współpraca z UTK jest coraz lepsza ? zaznacza przedstawiciel przewoźnika.

LEO Express myśli o uruchomieniu połączenia z Polski doCzech. Na początek ma być to trasa Warszawa ? Praga. Ale pociągi będą sięzatrzymywały w mniejszych miastach. Nie będzie tak, że wystartujemy w Warszawiei zatrzymamy się dopiero na granicy ? wyjaśnia Peter Jancovic. To ma być trasa,która wnosi coś nowego dla pasażerów. Nie jest naszym celem przejęcie pasażerówPKP Intercity, ale zaoferowanie czegoś, co przyciągnie nowych podróżnych ?wyjaśnia przedstawiciel LEO Express. I dodaje, że przewoźnik chce łączyć miastamniejsze. Większa liczba przystanków nie odbije się na czasie przejazdu.Pociągi LEO Express mają bowiem dobre przyśpieszenie, co pozwala nadrobićdystans do np. Pendolino i zaproponowanie porównywalnych czasów przejazdu. DoKatowic pojedziemy zatem w około 2,5 godziny. To na początek. Przewoźnik myśliteż o kolejnych trasach. Będą to połączenia międzynarodowe, ale rozpoczynająceswój bieg w innych niż stolica Polski miastach.

Warto podkreślić, że LEO Express zarejestrował w Polscespółkę, której siedziba mieści się w Katowicach. Ma to pomóc w zdobyciu dopuszczeńdo ruchu w naszym kraju. Kilka lat temu firma próbowała korzystać z doświadczeńDLA. Nie udało się. Teraz strategia nieco zmieniła się.

Peter Jancovic chwali się również, że LEO Express manajwyższe wskaźnik bezpieczeństwa. Oznacza to, że pociągi przewoźnikanapotykają na najmniejszą liczbę sytuacji wyjątkowych.

Jak wspomnieliśmy na wstępie pociągi LEO Express mogąpojawić się w Polsce jeszcze w tym roku. Połączenie, na początku do Pragi,byłoby obsługiwane Flirtami. Obecnie składy te, o czym informowaliśmy na łamachInfoRail, są przystosowywane do kursowania po Polsce. Tymczasem przewoźnikrozwija siatkę swoich połączeń autobusowych. Dziś z Warszawy po raz pierwszywyruszył komfortowy autobus do Wiednia. To nowa oferta dla pasażerów LEOExpress. Ceny biletów są konkurencyjne, rozpoczynają się bowiem od 19 zł.

Komentarze