PKS Jarosław

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Passenger
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1009
Dołączył: sobota, 26 marca 2011, 18:49

PKS Jarosław

Postprzez Passenger » poniedziałek, 17 lipca 2017, 12:26


[quote]PKS pomoże dojechać pod połoniny

Znaleźli się przewoźnicy, którzy zajęli miejsce spółki Arriva. Teraz ich autobusy wożą mieszkańców i turystów w Bieszczadach.

Więcej na: http://www.rp.pl/Zycie-Rzeszowa-i-Podka ... oniny.html

https://www.facebook.com/PKSinfoPL/ - linki do najnowszych wiadomości ze świata transportu autobusowego w jednym miejscu.
pietia
 
Posty: 347
Dołączył: piątek, 22 sierpnia 2014, 18:11

Re: PKS Jarosław

Postprzez pietia » poniedziałek, 17 lipca 2017, 20:50

Jak oni obsługują te bieszczadzkie linie? Mają teraz bazy w Ustrzykach i Lesku, czy tylko w jednym z tych miast?
skiba173
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 728
Dołączył: piątek, 5 lutego 2010, 22:12
Lokalizacja: Trzebuska-Kąty/Rzeszów
Avatar użytkownika

Re: PKS Jarosław

Postprzez skiba173 » wtorek, 18 lipca 2017, 16:59

Ponoć stacjonują w Ustrzykach Dolnych. Z tego co raz wyczytałem to mają kilka noclegów w tym jeden w Sanoku.
PKS Rzeszów na facebooku: [url]http://www.facebook.com/pkswrzeszowie[/url] Zapraszamy.
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1918
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Jarosław

Postprzez Lubel » środa, 19 lipca 2017, 08:55

W Sanoku jeden, na jednej z wsi pod Ustrzykami jeden i w Ustrzykach dwa wozy. Tyle wiem póki co, ale w sierpniu się wybiorę w Bieszczady to "obczaję" komunikację.
Jarkie
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2233
Dołączył: sobota, 27 grudnia 2008, 19:17
Lokalizacja: Suwałki
Avatar użytkownika

Re: PKS Jarosław

Postprzez Jarkie » piątek, 21 lipca 2017, 15:00

W Lesku mają mało kursów - w porównaniu z tym co miała Arriva. Natomiast w Ustrzykach będą pewnie stacjonować w dotychczasowej bazie Arrivy.

Dotychczas większa część wakacyjnej komunikacji w Bieszczadach prowadziła przez najważniejsze tamtejsze miejscowości. Z Sanoka/Leska przez Solinę, Polańczyk, Cisną, Wetlinę do Ustrzyk Górnych/Wołosatego. Tam ilość kursów w wakacje była porównywalna do roku szkolnego. Jednak PKS Jarosław nie obsługuje tamtych okolic. Natomiast na terenie samego powiatu bieszczadzkiego (tu właśnie Jarosław przejął komunikację) więcej obiegów jest w roku szkolnym niż podczas wakacji. Tak więc ilość autobusów jest jak na razie wystarczająca, od września będzie więcej.

Do tego jeden autobus nocuje w Wetlinie.
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1918
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: PKS Jarosław

Postprzez Lubel » czwartek, 28 marca 2019, 23:34

    Termin spłaty pożyczki w wysokości 600 tys. zł, którą rada powiatu przyznała w czerwcu 2016 roku był już przesuwany kilka razy. Pierwotnie PKS miał oddać pieniądze do końca 2017 roku. Najnowszy termin spłaty ustalono na koniec 2022 r.

    Nierentowne kursy, brak pieniędzy na wymianę taboru
    - Projekt uchwały jest związany z bardzo trudną sytuacją finansową naszej spółki - uzasadniał na sesji rady powiatu, starosta jarosławski Tadeusz Chrzan (PiS). - Mają trudności z bieżącą regulacją zobowiązań, również zobowiązań wobec powiatu jarosławskiego - wyjaśnił.

    Zapytaliśmy w PKS, jakie główne problemy trapią spółkę, która podlega powiatowi jarosławskiemu.

    "Problemy, które dotyczą PKS Jarosław S.A. podobnie jak i inne przedsiębiorstwa komunikacji samochodowej na terenie kraju to przede wszystkim: nierentowność wykonywanych kursów, nieuczciwa konkurencja , brak środków finansowych na odnowę taboru samochodowego, sukcesywne podnoszenie cen paliw oraz wzrost kosztów utrzymania infrastruktury (np. podatki itp.)" - czytamy w odpowiedzi zarządu spółki.

    W jarosławskim PKS pracuje teraz 179 osób, w tym 123 kierowców. Zarząd PKS podaje także, że poza kursami rentownymi, spółka realizuje też nierentowne, biorąc pod uwagę tylko tzw. aspekt społeczny i za te kursy musi zapłacić z własnego budżetu.

    Albo PKS albo "wykluczenie komunikacyjne"
    W podobnym tonie problem kursów przedstawiał radnym starosta. Tadeusz Chrzan mówił na sesji także, że prywatni przewoźnicy nie patrzą na aspekt społeczny, tylko na biznesowy i nie można się im dziwić.

    - PKS jarosławski realizuje cały szereg przewozów gdzie niestety, ale jest mniejsze wypełnienie. Natomiast w przypadku gdyby przestał tam jeździć, to będziemy mieli całkowite wykluczenie komunikacyjne wielu mniejszych miejscowości powiatu jarosławskiego. Ten problem dotyczy zwłaszcza godzin popołudniowych czy też dni świątecznych i sobót - mówił Tadeusz Chrzan.

    Starosta powiedział, że liczy na "dużą pulę" pieniędzy z programu prezentowanego ostatnio przez PiS w całym kraju.

    - Były nawet takie pomysły i państwo radni pewnie też mają tego świadomość, żeby tę pożyczkę ewentualnie umorzyć. Natomiast troszkę się nam zmieniła sytuacja na rynku usług komunikacyjnych, jeżeli chodzi o komunikację zbiorową, publiczną. Jest to związane z nowym projektem dofinansowania czy też wsparcia funkcjonowania komunikacji publicznej w ramach nowej “piątki Kaczyńskiego”, dofinansowaniem tych przewozów, które są nieopłacalne - tak starosta przekonywał radnych, że program PiS pomoże także i jarosławskiemu PKS.


Za: https://nowiny24.pl/trudna-sytuacja-fin ... r/13994185
cron