Wispol, czyli pochwała przewoźnika prywatnego

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Jakub K.
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1123
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2003, 02:00
Lokalizacja: z Krakowa
Avatar użytkownika

Wispol, czyli pochwała przewoźnika prywatnego

Postprzez Jakub K. » środa, 21 lipca 2004, 00:22

Zazwyczaj jeśli piszę na forum o przewoźnikach prywatnych, to krytycznie, ale tym razem dla odmiany coś pozytywnego. Spędziłem kilka dni urlopu w Beskidzie Śląskim i przy okazji przyjrzałem się funkcjonowaniu tamtejszej komunikacji. Muszę przyznać, że nie wierzyłem własnym oczom. Zupełnie nie przypomina to prymitywnego busiarstwa, jakie działa w okolicach Krakowa czy też np. w Zakopanem. Na terenie powiatu cieszyńskiego konkurencją dla PKS jest prywatna firma Wispol, kursująca na trasach Cieszyn - Wisła Malinka i Cieszyn - Istebna. Firma ta wywiesza na wszystkich przystankach rozkłady jazdy (nawet lepsze od PKS-owskich, bo z mapką trasy), posiada bileterki, kursuje pełnowymiarowym taborem (najczęściej Autosan Tramp, choć zdarzają się i inne pojazdy, nawet widziałem w barwach tej firmy jedną Setrę), a kierowcy jeżdżą pod krawatem. Bardzo pozytywnie mnie to zaskoczyło. Gdyby przewoźnicy prywatni tak funkcjonowali w całej Polsce, nie miałbym do nich żadnych zastrzeżeń. Busiarze z całej Polski, bierzcie przykład z Wispolu!
Zresztą jakość usług komunikacyjnych świadczonych przez PKS Cieszyn też znacznie przewyższa inne znane mi PKS-y. Staram się nie ulegać stereotypom narodowym czy religijnym, ale w tym przypadku muszę stwierdzić: protestancka gospodarność. Bo jak inaczej to wytłumaczyć?
"Dwoje ludzi na przystanku na rozstaju życia dróg,Autobus dla kochanków do ich stacji nie podjedzie nigdy już..." (Mamzel)
Egon
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 769
Dołączył: czwartek, 5 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Katowice-Ligota
Avatar użytkownika

Re: Wispol, czyli pochwała przewoźnika prywatnego

Postprzez Egon » środa, 21 lipca 2004, 07:38

[quote="Jakub K."]Zresztą jakość usług komunikacyjnych świadczonych przez PKS Cieszyn też znacznie przewyższa inne znane mi PKS-y.

Było to dokładnie widać 27 czerwca, kiedy to następowały zmiany w rozkładach. Nowe rozkłady PKS Cieszyn wisiały obok starych już na 3 dni przed zmianą, natomiast PKSy Bielsko-Biała i Żywiec olały pasażerów - np. na Salmopolu i w Koniakowie w ogóle nie było ich rozkładów. Tubylcy nie potrafili mi powiedzieć, o której i czy w ogóle przyjedzie jakiś autobus z wymienionych PKSów.
Wispol rzeczywiście trzyma wysoki poziom, jest nieco tańszy od PKSu Cieszyn, co wg zeznań mieszkańców Wisły również miało wpływ na obniżkę cen biletów przez PKS. Niestety, nie ma przystanku na dworcu autobusowym w Wiśle.
Z innych tamtejszych przewoźników przetestowałem również Transkom Skoczów, kursujący głównie na trasie Skoczów-Wisła lub Skoczów-Dzielnice_Ustronia. Jest nieco droższy od Wispolu czy PKSu, ma trochę starszy tabor i nie wszędzie wywieszone są rozkłady, ale ogólnie prezentuje przyzwoity standard. Nad Wispolem ma tę przewagę, że podjeżdża na dworzec autobusowy w Wiśle, co znacznie ułatwia przesiadki.
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Re: Wispol, czyli pochwała przewoźnika prywatnego

Postprzez Aron » środa, 21 lipca 2004, 08:41

[size=75]Zazwyczaj jeśli piszę na forum o przewoźnikach prywatnych, to krytycznie, ale tym razem dla odmiany coś pozytywnego.[/size]

Przecierałem parę razy oczy ale faktycznie to nie sen.

[size=75]Spędziłem kilka dni urlopu w Beskidzie Śląskim i przy okazji przyjrzałem się funkcjonowaniu tamtejszej komunikacji. Muszę przyznać, że nie wierzyłem własnym oczom. Zupełnie nie przypomina to prymitywnego busiarstwa, jakie działa w okolicach Krakowa czy też np. w Zakopanem. [/size]

Czy Szwagropol i TransFrej to też prymitywy?

[size=75]Na terenie powiatu cieszyńskiego konkurencją dla PKS jest prywatna firma Wispol, kursująca na trasach Cieszyn - Wisła Malinka i Cieszyn - Istebna. [/size]

Nie denerwuje Cię że firma Wispol wybrała sobie tylke te 2 najbardziej rentowne trasy a PKS Cieszyn jest zmuszony przez tajemne siły kosmiczne do obsługiwania również tras nierentownych?

[size=75]Firma ta wywiesza na wszystkich przystankach rozkłady jazdy (nawet lepsze od PKS-owskich, bo z mapką trasy),[/size]

NO a PKS Lublin zaczął uwzględniać w końcu na swoich rozkładach busiarzy nie tylko w Lublinie ale i w terenie. Czy to znaczy że busiarze są cywilizowani?

[size=75]posiada bileterki,[/size]

O - to faktycznie wyznacznik legalności

[size=75]kursuje pełnowymiarowym taborem (najczęściej Autosan Tramp, choć zdarzają się i inne pojazdy, nawet widziałem w barwach tej firmy jedną Setrę),[/size]

PKS Puławy, PKS Łuków, PKS Chełm, PKS Łosice, PKS Biała Podlaska, PKS Stalowa Wola i wiele innych posiadają Mercedesy Sprintery albo Iveco i obsługują tym taborem linie regularne. Czy ten tabor jest niepełnowymiarowy a ww. PKSy są nielegalne???

[size=75] >a kierowcy jeżdżą pod krawatem. Bardzo pozytywnie mnie to zaskoczyło. Gdyby przewoźnicy prywatni tak funkcjonowali w całej Polsce, nie miałbym do nich żadnych zastrzeżeń. [/size]

Miałbyś. Co powiesz na to, że firma Wispol nie obsługuje nierentownych tras?

[size=75]Busiarze z całej Polski, bierzcie przykład z Wispolu!
Zresztą jakość usług komunikacyjnych świadczonych przez PKS Cieszyn też znacznie przewyższa inne znane mi PKS-y. Staram się nie ulegać stereotypom narodowym czy religijnym, ale w tym przypadku muszę stwierdzić: protestancka gospodarność[/size]

W NRD tez jest protestancka gospodarność, w odróżnieniu od katolickiej gospodarności w północnych Włoszech czy Bawarii.
Jakub K.
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1123
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2003, 02:00
Lokalizacja: z Krakowa
Avatar użytkownika

Re: Wispol, czyli pochwała przewoźnika prywatnego

Postprzez Jakub K. » środa, 21 lipca 2004, 08:43

[quote="Egon"]Nowe rozkłady PKS Cieszyn wisiały obok starych już na 3 dni przed zmianą, natomiast PKSy Bielsko-Biała i Żywiec olały pasażerów - np. na Salmopolu i w Koniakowie w ogóle nie było ich rozkładów. Tubylcy nie potrafili mi powiedzieć, o której i czy w ogóle przyjedzie jakiś autobus z wymienionych PKSów.

To dla odmiany PKS Kraków przy ostatniej zmianie wywiesił nowe rozkłady już 3 tygodnie wcześniej! Inna sprawa, że zazwyczaj nie różniły się od poprzednich. Ale chyba każda przesada jest niedobra.
[quote]Wispol rzeczywiście trzyma wysoki poziom, jest nieco tańszy od PKSu Cieszyn, co wg zeznań mieszkańców Wisły również miało wpływ na obniżkę cen biletów przez PKS. Niestety, nie ma przystanku na dworcu autobusowym w Wiśle

Fakt, ale za to kursuje bezpośrednio z Malinki czy Istebnej do Cieszyna. PKS jeździ bardzo często, ale łączy te miejscowości tylko z dworcem w Wiśle, do Cieszyna jest zaledwie kilka połączeń dziennie. W ten sposób PKS i Wispol nie tylko konkurują, ale w pewnym sensie też się uzupełniają. PKS kursuje częściej, ale tylko do Wisły. Wispol natomiast zapewnia bezpośrednie połączenie z Cieszynem. W ten sposób jest miejsce dla obu przewoźników. A przy okazji przyczynia się do obniżenia cen. Myślę, że to jest dużo lepszy model konkurencji niż jakieś dzikie podbieranie sobie pasażerów, jak to ma miejsce w moim regionie.
[quote]Z innych tamtejszych przewoźników przetestowałem również Transkom Skoczów, kursujący głównie na trasie Skoczów-Wisła lub Skoczów-Dzielnice_Ustronia. Jest nieco droższy od Wispolu czy PKSu, ma trochę starszy tabor i nie wszędzie wywieszone są rozkłady, ale ogólnie prezentuje przyzwoity standard. Nad Wispolem ma tę przewagę, że podjeżdża na dworzec autobusowy w Wiśle, co znacznie ułatwia przesiadki.

To fakt. Ale nie wiem, czy Transkom można traktować w tych samych kategoriach co innych przewoźników prywatnych, bo ta firma jest w pewnym sensie odpowiednikiem lokalnego PKS-u, chociaż działa pod inną nazwą.
"Dwoje ludzi na przystanku na rozstaju życia dróg,Autobus dla kochanków do ich stacji nie podjedzie nigdy już..." (Mamzel)
Jakub K.
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1123
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2003, 02:00
Lokalizacja: z Krakowa
Avatar użytkownika

Re: Wispol, czyli pochwała przewoźnika prywatnego

Postprzez Jakub K. » środa, 21 lipca 2004, 09:04

[quote="Aron"]Czy Szwagropol i TransFrej to też prymitywy?

Nigdy tak nie twierdziłem. Są to jedne z nielicznych przypadków cywilizowanych przewoźników prywatnych w woj. małopolskim. Napisałem "prymitywne busiarstwo", a tych dwóch firm na pewno do busiarstwa nie da się zaliczyć. Choćby ze względu na tabor, jakim jeżdżą.
[quote]Nie denerwuje Cię że firma Wispol wybrała sobie tylke te 2 najbardziej rentowne trasy a PKS Cieszyn jest zmuszony przez tajemne siły kosmiczne do obsługiwania również tras nierentownych?

Od tego właśnie jest PKS. A PKS Cieszyn istnieje i ma się dobrze.
Natomiast Wispol zapełnił pewną lukę i zapewnił bezpośrednie połączenie tych dwóch miejscowości z Cieszynem. W ten sposób konkuruje z PKS-em, ale zarazem w pewnym sensie go uzupełnia. To dużo zdrowsza sytuacja niż stada nyskarzy, jadących 5 min. przed przewoźnikiem posiadającym rozkład i podbierających mu pasażerów.
[quote]PKS Puławy, PKS Łuków, PKS Chełm, PKS Łosice, PKS Biała Podlaska, PKS Stalowa Wola i wiele innych posiadają Mercedesy Sprintery albo Iveco i obsługują tym taborem linie regularne. Czy ten tabor jest niepełnowymiarowy a ww. PKSy są nielegalne???

To są przykłady świadczące o tym, że niektóre PKS-y obniżają jakość usług do poziomu busiarstwa. Podobnie jak opisany przeze mnie w innym wątku (dział "Wydarzenia w kraju") przykład PKS Krosno. Natomiast Wispol jest przykładem, że może być odwrotnie - prywatny przewoźnik może równać do poziomu usług PKS-u, a nawet ten poziom przewyższać. I to jest moim zdaniem przykład pozytywny.
"Dwoje ludzi na przystanku na rozstaju życia dróg,Autobus dla kochanków do ich stacji nie podjedzie nigdy już..." (Mamzel)
adam86
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 970
Dołączył: poniedziałek, 2 czerwca 2003, 02:00
Lokalizacja: chorzów
Avatar użytkownika

Postprzez adam86 » środa, 21 lipca 2004, 10:39

Wispol to rzeczywiście dobry przykład. Poza trampkami ma jeszcze kilka A1010T w wersji podmiejskiej. Chociaż jesli chciałbys jechac z Wisły do Cieszyna to lepiej pksem bo Wispol jedzie przez Ustron Zawodzie. On ma generalnie bardzo długie i rozbudowane te trasy. A co do Transkomu Skoczów to ta firma powstała chyba na bazie oddziału PKS Cieszyn w Skoczowie. I nie wiem czy to jest firma prywatna, mozliwe ze jakies udziały ma tam gmina, bo na terenie Skoczowa nie ma innej komunikacji.
Paweł Adamus
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 934
Dołączył: piątek, 27 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Avatar użytkownika

Postprzez Paweł Adamus » środa, 21 lipca 2004, 13:50

O Wispolu słyszałem wiele pozytywnych opinii, ale jeszcze nie korzysałem z ich usług. Ale chiałem zwrócić na firmę DAS II, także z Cieszyna. To także prywatny przewoźnik, lecz zaczynał on na początku lat 90-tych od linii Bielsko-Cieszyn. W tym czasie wielu różnych otwierało różne linie z Bielska, lecz inni zniknęli tak szybko jak się pojawili. TYlko DAS otrzymał koncesję. Połączenie Bielsko-Cieszyn to główne połączenie DASu, pomyślane tak aby najczęściej korzystali z niego studenci - jest 30% zniźka dla studentów, autobusy (w przeciwieństwie do np. PKS Bielsko-Biała) zatrzymują się pod Uniwersytetem Śląskim w Cieszynie.
Trzon taboru to Jelcze PR110D (w tym jeden z pneumatycznymi drzwiami tylnymi), ponadto DAS posiada dwa Autosany H9-21, a niedawno zakupiono MANa UeL272. Czasami na linii można spotkać wykorzystywanego do przewozów turystycznych starego Neoplana.
DAS zaczynał od Ikarusów 280, następnie pojawiły się tam Autosany H9-35, pochodzące z ówczesnego MZK Cieszyn, jednak po tych autobusach nie ma już śladu.
Co do Transkomu - funkcjonuje tak samo jak PKS, natomiast przwoźnika nie polecam - najwyższe ceny na Podbeskidziu!
[url=http://www.szukajasi.bee.pl/][img]http://www.adam.dudzik.org.pl/banner.gif[/img][/url]
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Re: Wispol, czyli pochwała przewoźnika prywatnego

Postprzez Aron » środa, 21 lipca 2004, 13:51

[size=75]Nigdy tak nie twierdziłem. Są to jedne z nielicznych przypadków cywilizowanych przewoźników prywatnych w woj. małopolskim. Napisałem "prymitywne busiarstwo", a tych dwóch firm na pewno do busiarstwa nie da się zaliczyć. Choćby ze względu na tabor, jakim jeżdżą.[/size]

A PKS Wlodawa jezdzi takim taborem :
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=11697
Czy PKS Wlodawa to prymitywne busiarstwo?
Czy naprawde najmniejszym autobusem dopuszczonym przez polskie prawo jest Autosan H9-35?



[size=75]Od tego właśnie jest PKS. [/size]

Jakie nierentowne trasy obsluguje PKS Warszawa? A PKS Katowice? W jakiej ustawie jest napisane, ze PKS MUSI obslugiwac nierentowne trasy?


[size=75]Natomiast Wispol zapełnił pewną lukę i zapewnił bezpośrednie połączenie tych dwóch miejscowości z Cieszynem. W ten sposób konkuruje z PKS-em, ale zarazem w pewnym sensie go uzupełnia. To dużo zdrowsza sytuacja niż stada nyskarzy, jadących 5 min. przed przewoźnikiem posiadającym rozkład i podbierających mu pasażerów.[/size]

Protestant uzupelnia, a katolik kradnie :-)
Czy nie uwazasz ze PKS Cieszyn zaspokaja wszystkie potrzeby komunikacyjne powiatu cieszynskiego tak jak PKS Zywiec zaspokaja wszystkie potrzeby komunikacyjne pow. zywieckiego?



[size=75]To są przykłady świadczące o tym, że niektóre PKS-y obniżają jakość usług do poziomu busiarstwa. Podobnie jak opisany przeze mnie w innym wątku (dział "Wydarzenia w kraju") przykład PKS Krosno. Natomiast Wispol jest przykładem, że może być odwrotnie - prywatny przewoźnik może równać do poziomu usług PKS-u, a nawet ten poziom przewyższać. I to jest moim zdaniem przykład pozytywny.[/size]

I 15-letni Autosan H9-21 to tabor na wysokim poziomie, a nowy Mercedes Sprinter to syf. Stara bajka :-)
Jakub K.
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1123
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2003, 02:00
Lokalizacja: z Krakowa
Avatar użytkownika

Re: Wispol, czyli pochwała przewoźnika prywatnego

Postprzez Jakub K. » środa, 21 lipca 2004, 15:51

[quote="Aron"]Jakie nierentowne trasy obsluguje PKS Warszawa? A PKS Katowice? W jakiej ustawie jest napisane, ze PKS MUSI obslugiwac nierentowne trasy?

Nie musi, ale w praktyce to robi. Co do PKS Warszawa to się nie orientuję, natomiast PKS Katowice w ogóle nie obsługuje linii lokalnych, po prostu w okolicach Katowic nie ma lokalnych linii PKS, wszędzie jest komunikacja miejska. PKS ten ma inną specyfikę niż większość PKS-ów - obsługuje tylko kursy dalekobieżne (pośpieszne) oraz komunikację miejską na zlecenie KZK GOP.
[quote]Protestant uzupelnia, a katolik kradnie

To już Ty napisałeś, a nie ja. Ja tylko posłużyłem się pewnym stereotypem pozytywnym dla protestantów, wcale nie wynikało z tego nic negatywnego na temat katolików (zresztą sam jestem katolikiem, więc byłoby to cokolwiek dziwne, gdybym się wyrażał negatywnie). Zresztą nie dyskutujmy o sprawach światopoglądowych, już kilka wątków na forum zostało niepotrzebnie zaśmieconych.
[quote] 15-letni Autosan H9-21 to tabor na wysokim poziomie, a nowy Mercedes Sprinter to syf. Stara bajka

Nie chodzi tu o wiek, tylko o pojemność. Jeżeli do Sprintera załaduje się 40 osób, to będą jechać w warunkach urągających wszelkim zasadom. A w H9 zmieszczą się na miejscach siedzących.
Zresztą nie wiem skąd ta uwaga o 15-letnich Autosanach akurat w tym wątku, bo Wispol ma akurat zupełnie nowe Trampy. Więc można mieć tabor i pełnowymiarowy i nowy fabrycznie.
"Dwoje ludzi na przystanku na rozstaju życia dróg,Autobus dla kochanków do ich stacji nie podjedzie nigdy już..." (Mamzel)
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2242
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Wispol, czyli pochwała przewoźnika prywatnego

Postprzez TFZ » czwartek, 22 lipca 2004, 09:10

[quote="Jakub K."]
Co do PKS Warszawa to się nie orientuję, natomiast PKS Katowice w ogóle nie obsługuje linii lokalnych, po prostu w okolicach Katowic nie ma lokalnych linii PKS, wszędzie jest komunikacja miejska. PKS ten ma inną specyfikę niż większość PKS-ów - obsługuje tylko kursy dalekobieżne (pośpieszne) oraz komunikację miejską na zlecenie KZK GOP.

Nie przesadzaj - trasa Katowice Jastrzębie to 56 km (wg Krajowego RJA 2004/2005), więc nie jest to kurs dalekobieżny. I pospieszny też nie jest. A Warszawa ma najkrótszą linię do Ostrołęki (125 km).
[quote]Jeżeli do Sprintera załaduje się 40 osób, to będą jechać w warunkach urągających wszelkim zasadom. A w H9 zmieszczą się na miejscach siedzących.

A jeżeli frekwencja na linii wynosi ok. 15 osób, to jadąc Sprinterem można osiągnąć zysk, za to jadąc H9 się dołoży.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
adam86
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 970
Dołączył: poniedziałek, 2 czerwca 2003, 02:00
Lokalizacja: chorzów
Avatar użytkownika

Re: Wispol, czyli pochwała przewoźnika prywatnego

Postprzez adam86 » czwartek, 22 lipca 2004, 09:48

[quote="Jakub K."]
Co do PKS Warszawa to się nie orientuję, natomiast PKS Katowice w ogóle nie obsługuje linii lokalnych, po prostu w okolicach Katowic nie ma lokalnych linii PKS, wszędzie jest komunikacja miejska. PKS ten ma inną specyfikę niż większość PKS-ów - obsługuje tylko kursy dalekobieżne (pośpieszne) oraz komunikację miejską na zlecenie KZK GOP.

PKS Katowice jest jedna z wiekszych złomiarni w kraju, ma głównie trupy w postaci H9-21, które jezdza na liniach miejskich np 810 czy 277, jak również do Jastrzebia. Natomiast faktem jest ze rzeczywiscie połączeń strikte lokalnych nie ma, za to są w komunikacji miejskiej i tam przynoszą straty.
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Re: Wispol, czyli pochwała przewoźnika prywatnego

Postprzez Aron » piątek, 23 lipca 2004, 14:00

[size=75]
PKS Katowice jest jedna z wiekszych złomiarni w kraju, ma głównie trupy w postaci H9-21, które jezdza na liniach miejskich np 810 czy 277, jak również do Jastrzebia. Natomiast faktem jest ze rzeczywiscie połączeń strikte lokalnych nie ma, za to są w komunikacji miejskiej i tam przynoszą straty.[/size]

To tak zle sie wychodzi na swiadczeniu uslug dla KZK GOP?
Kto przymusza PKS Katowice do wygrywania przetargów na linie w komunikacji miejskiej skoro musza do nich dokladac?
adam86
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 970
Dołączył: poniedziałek, 2 czerwca 2003, 02:00
Lokalizacja: chorzów
Avatar użytkownika

Re: Wispol, czyli pochwała przewoźnika prywatnego

Postprzez adam86 » piątek, 23 lipca 2004, 14:32

[quote="Aron"][size=75]
PKS Katowice jest jedna z wiekszych złomiarni w kraju, ma głównie trupy w postaci H9-21, które jezdza na liniach miejskich np 810 czy 277, jak również do Jastrzebia. Natomiast faktem jest ze rzeczywiscie połączeń strikte lokalnych nie ma, za to są w komunikacji miejskiej i tam przynoszą straty.[/size]

To tak zle sie wychodzi na swiadczeniu uslug dla KZK GOP?
Kto przymusza PKS Katowice do wygrywania przetargów na linie w komunikacji miejskiej skoro musza do nich dokladac?


Czytaj co piszę. Przecież nie PKS do nich dokłada, bo nie on jest ich zarządcą.
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2242
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Wispol, czyli pochwała przewoźnika prywatnego

Postprzez TFZ » sobota, 24 lipca 2004, 09:18

[quote="adam86"]Czytaj co piszę. Przecież nie PKS do nich dokłada, bo nie on jest ich zarządcą.
No to trzeba to było wyraźnie ująć, bo PKSowi one przynoszą zyski, a że traci na nich ktoś inny, to już doprawdy nie sprawa zarządu PKSu.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » sobota, 24 lipca 2004, 22:32

PKS Stalowa Wola nie obniża poziomu usług, gdyż ma również w posiadaniu jakieś Volvo Irizar, AFAIK... więc kolego Jakub K. nie pleć głupot.

A co do busiarstwa w Zakopanem - zgadzam sie z Tobą w 100% :)
Następna strona
Odpowiedz