Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

WKD szuka kontrolerów biletów i windykatorów

infotrans
06.05.2021 14:00
0 Komentarzy

Warszawska Kolej Dojazdowa ogłosiła przetarg na kontrolę biletów w pociągach WKD wraz z windykacją należności za przejazd i nałożonych opłat dodatkowych.

W zakresie kontroli biletów i dokumentów przewozowych – termin realizacji usługi wynosi 18 miesięcy od dnia jej rozpoczęcia. Z kolei windykacja należności z tytułu nałożonych opłat dodatkowych ma być realizowana przez nowego wykonawcę w okresie 30 miesięcy od dnia jej rozpoczęcia. WKD przewiduje, że zwycięska firma zacznie świadczyć usługi nie wcześniej niż od dnia 1 czerwca 2021 roku.

Zakres zamówienia

Do obowiązków wykonawcy będzie należało w szczególności:

  • prowadzenie kontroli biletów na przejazd osób, przewóz bagażu i zwierząt w pociągach WKD kursujących zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy,
  • prowadzenie kontroli dokumentów poświadczających uprawnienia do ulgowych, bezpłatnych przejazdów, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującymi oraz aktami i regulaminami wewnętrznymi zamawiającego w pociągach WKD,
  • przeprowadzenie kontroli przez wykonawcę na podstawie sporządzonego harmonogramu, ale uzgodnionego i zatwierdzonego przez zamawiającego.

Szczegóły kontroli

Kontrole mają być prowadzone w sposób ciągły i systematyczny, zgodnie z zatwierdzonym przez zamawiającego harmonogramem. W czasie kontroli przejazdu pasażera, stwierdzającej brak ważnego biletu lub brak dokumentu uprawniającego do przejazdu ulgowego lub bezpłatnego lub naruszenia przepisów o zabieraniu ze sobą do pojazdu zwierząt i rzeczy oraz w przypadkach zatrzymania pojazdu przez pasażera lub spowodowania zmiany trasy pojazdu, kontroler zobowiązany będzie wystawić podróżnemu „wezwanie do zapłaty”. Kontrole będą się odbywały codziennie (również w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy) w godzinach od 6:00 do 22:00 w systemie dwuzmianowym tj. w godzinach od 6:00 do 14:00 oraz w godzinach od 14:00 do godz. 22:00.

Z kolei w godzinach 22:00 – 6:00 kontrole będą się odbywały zgodnie z rozkładem jazdy pociągów WKD w liczbie 8 dni miesięcznie, ze szczególnym naciskiem na godziny nocne z piątku na sobotę oraz z soboty na niedzielę, z uwzględnieniem imprez o charakterze masowym.

Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić na każdej zmianie stosowną grupę kontrolerów składających się z minimum 2 osób. Zamawiający wymaga, aby przez 15 dni w miesiącu kontrole odbywały się przez 16 godzin dziennie, zaś w pozostałe dni miesiąca – w czasie 8 godzin dziennie. Kontrole powinny odbywać się na wszystkich liniach kolejowych WKD, obejmujących cały odcinek, tj. Warszawa Śródmieście WKD – Grodzisk Mazowiecki Radońska oraz Warszawa Śródmieście WKD – Milanówek Grudów.

Wykonawca zobowiązany jest prawidłowo skontrolować minimum 1 450 pojazdów w miesiącu. Do obowiązków wykonawcy należeć ma także rozpatrywanie wszelkich reklamacji od wystawionych „wezwań do zapłaty” i skarg pasażerów dotyczących pracy osób wykonujących przedmiot zamówienia w pociągach zamawiającego.

Windykacja należności

Z kolei prowadzenie windykacji należności ma przebiegać w kilku etapach:

  • etap 1 – przypominawczy oraz upominawczy polegający na skierowaniu do pasażera listem zwykłym przypomnienia wzywającego do uregulowania należności oraz w przypadku nie uiszczenia należności skierowaniu do pasażera listownego upomnienia wzywającego do uregulowania należności,
  • etap 2 – sądowy, polegający na skierowaniu do sądu pozwu celem zasądzenia nieuregulowanej należności,
  • etap 3 – przypominawczy, polegający na skierowaniu do pasażera listem zwykłym monitu o zapłatę należności po wydaniu przez sąd klauzuli wykonalności,
  • etap 4 – informacyjny I oraz informacyjny II, polegające na skierowaniu do pasażera listem zwykłym postanowienia o skierowaniu sprawy na dalszą drogę windykacyjną oraz w przypadku nie uiszczenia należności skierowanie do pasażera listem zwykłym zawiadomienia o terminie skierowania sprawy na dalszą drogę windykacyjną,
  • etap 5 – polegający na skierowaniu do komornika sądowego wniosku o wszczęcie egzekucji lub powierzenie dalszego windykowania należności firmom windykacyjnym.

Warunki przetargu

Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 12 maja.

Do kryteriów oceny ofert należą: cena brutto za wykonanie jednej kontroli (50%), prowizja netto wyrażona w procentach (5%), koszt windykacji (45%).

Komentarze