Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP CARGO reaktywowały punkty naprawy taboru

inforail
28.03.2017 08:08
0 Komentarzy

PKP CARGO poinformowałyo reaktywowaniu punktów utrzymania taboru (PUT) w Południowym Zakładzie Spółki,które z powodzeniem wywiązują się z zadań utrzymaniowych.

Chodzi o obiekty w Jaśle, Stróżach i Nowym Sączu, którezostały przeznaczone do likwidacji przez poprzedni Zarząd PKP CARGO. Wykonano wnich od stycznia 2016 roku ponad 11 tys. przeglądów i napraw lokomotyw i wagonów.

Przewoźnik poinformował, że po zmianie Zarządu PKP CARGO iprzyjęciu z początkiem 2016 r. nowej struktury organizacyjnej w PołudniowymZakładzie Spółki rozpoczęto niezwłocznie proces odtworzenia potencjałuutrzymaniowego w tych obiektach Zakładu, w których wygaszano pracę w latach 2014-15. W tym celuodwołano pracowników z tzw. nieświadczenia pracy i przywrócono ich kwalifikacjezawodowe (badania lekarskie, uprawnienia itp.), zweryfikowano potrzeby wzakresie zatrudnienia i przeprowadzono realokację pracowników, w tymweryfikację pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych i średniegonadzoru (naczelników sekcji, mistrzów). Ponadto uruchomiono szkolenia, aby choćczęściowo wypełnić lukę powstałą po odejściu pracowników w ramach PDO w 2015r.,

Kolejnym etapem przywracania funkcji naprawczych punktówutrzymania planowanych do reaktywacji była realokacja urządzeń technicznych inarzędzi, a następnie weryfikacja zamówień na części zamienne i materiałyniezbędne do wykonywania czynności utrzymaniowych taboru. Dokonano także ocenymożliwości utrzymaniowych tych punktów i złożono deklarację dotyczącą wysokościrealizowanych w nich zadań utrzymaniowych.

W okresie od stycznia 2016 do marca 2017 punkty utrzymaniataboru w Jaśle, Stróżach i Nowym Sączu wykonały łącznie 1841 napraw bieżących,755 przeglądów P1, 198 przeglądów P2oraz 6 przeglądów P3 lokomotyw, a także 8095 napraw bieżących, 442 przeglądy P3i 74 naprawy główne wagonów. Przyczyniłosię do podniesienia potencjału taborowego Spółki w ubiegłorocznym oraz bieżącymprocesie przewozowym.

Mamy satysfakcję, żesprawdziła się koncepcja z przywróceniem do pełnej aktywności punktówutrzymania taboru. Ważnym czynnikiem sprzyjającym ich reaktywacji była bieżącawspółpraca ze związkami zawodowymi oraz zrozumienie dla wprowadzanych zmian zestrony zatrudnionych tam pracowników. Zaowocowało to systematyczniezwiększającą się realizacją zadań oraz poprawą wydajności pracy połączoną zdziałaniami na rzecz racjonalizacji ponoszonych kosztów ? powiedział MaciejLibiszewski, prezes Zarządu PKP CARGO.

Dostrzegane są możliwości dalszego zwiększenia efektywnościpracy reaktywowanych PUTów, co będzie zależało od możliwości pozyskania dlanich niezbędnych środków inwestycyjnych.


Komentarze