Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co dalej z 19WE?

inforail
29.03.2017 06:40
0 Komentarzy

W kontekściedoniesień o sprzedaży jednostek 14WE przez SKM Warszawa i planów zakupowychprzewoźnika nie sposób nie zapytać o dalszy los pociągów 19WE. Pytamy zatem.

19WE nie są na sprzedaż ? wyjaśnia nam Krystyna Pękała,Prezes SKM Warszawa. Przewoźnik nadal będzie je eksploatował, a ich przyszłośćw aglomeracji stołecznej jest raczej pewna i jednoznaczna. Co więcej przezwielu obserwatorów rynku to właśnie 19WE są jednymi z bardziej udanych polskichezt-ów. W tym kontekście trudno zatem dziwić się, że SKM chce pozostawić te składy,mimo, że ich prędkość maksymalna to tylko 130 km/h. Jednym, ale nie jedynym, oczym pisaliśmy na łamach InfoRail.pl, z powodów sprzedaży 14WE była właśnie ichszybkość. Mogą one kursować tylko 110 km/h. 19WE są szybsze.

Przypomnijmy, że SKM jest jedynym przewoźnikiemeksploatującym takie jednostki. Według Prezesa Newagu Zbigniewa Konieczka towłaśnie te składy były bezpośrednim protoplastą Impulsów, a więc obecniejednych z najpopularniejszych ezt-ów w Polsce. Ich wadą może być brak niskiejpodłogi. Jak wiadomo w kolejnych przetargach SKM Warszawa, ale także i innizamawiający, wymagali dostawy składów niskopodłogowych. Stąd też produkcjajednostek 19WE została praktycznie zakończona na czterech egzemplarzach.Wszystkie powstały w latach 2009-2010. Jak na polskie warunki są to zatempociągi stosunkowo młode.

Więcej informacji o jednostkach 19WE znajdziecie w poniższymlinku.


Komentarze