Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Metrostav z największym przetargiem na remont kolei w Czechach

inforail
05.04.2017 09:13
0 Komentarzy

Konsorcjum Metrostavi OHL zrealizuje przetarg o wartości 17,6 milionów euro, polegający na remonciewęzła kolejowego w Pilźnie.

Główna część prac obejmie modernizację dwóch 100-letnichmostów nad ulicą Św. Mikołaja, a także unowocześnienie i przebudowę peronów.Plan zakłada również wymianę torów oraz konstrukcję zwrotnicy. Dzięki renowacjistacja w Pilźnie zostanie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, apociągi będą mogły szybciej pokonywać ten ważny węzeł kolejowy. Kolejny etapmodernizacji ma się zakończyć w 2019 roku, a remont jest współfinansowany przezUnię Europejską ? całkowity jego koszt wynosi około 50 milionów euro. GrupaMetrostav w lipcu 2016 r. ukończyła jeden z elementów systemu kolejowego natrasie Pilzno ? Rokycany ? spółka wydrążyła najdłuższy tunel kolejowy wCzechach.

Część przebudowy realizowana przez firmę Metrostav jestkolejną fazą modernizacji węzła kolejowego w Pilźnie. Pierwsza, polegająca nawymianie części torowisk, została zakończona w styczniu tego roku. Drugi etapprac obejmuje remont dwóch mostów kolejowych nad ulicą św. Mikołaja, adaptację3 peronów oraz wymianę torów w kierunku miejscowości Cheb, co znacząco poprawikomfort pasażerów. Celem projektu jest unowocześnienie węzła kolejowego Pilzno,pozwoli ono na zwiększenie prędkości maksymalnej pociągów do 80 km/h. Nawykonanie wszystkich prac firmy Metrostav i OHL mają trzy lata, natomiast samemosty mają być oddane do użytkowania już w sierpniu 2018, całkowita wartośćkontraktu konsorcjum wynosi 35 mln euro. Pierwszym krokiem realizacji inwestycjibędzie przeniesienie torowisk z mostów na nową konstrukcję. Finalizacja tegoetapu modernizacji węzła kolejowego w Pilźnie przewidziana jest na 2019 rok.

„Firma Metrostav angażuje się w proces modernizacji kolei wzachodnich Czechach od lat. Remont węzła w Pilźnie to kolejny projekt, jakiprowadzimy w tym rejonie. W lipcu ubiegłego roku zakończyliśmy budowępołudniowego tunelu kolejowego łączącego Pilzno i Rokycany, który jestnajdłuższym tunelem kolejowym w Czechach. Rozpoczęliśmy również pracę nad północnymtunelem. Do każdej realizacji podchodzimy indywidualnie, starając się korzystaćnie tylko z wcześniejszych doświadczeń, ale i coraz nowocześniejszychrozwiązań, jakie daje nam postęp techniczny. Wszystkie nasze projektycharakteryzują się najwyższą jakością wykonania” ? mówi Radim Čáp, dyrektorMetrostav Polska.

Metrostav w lipcu 2016 roku ukończył drążenie najdłuższegotunelu kolejowego w Czechach, które trwało blisko 1,5 roku. 4 kilometrowyodcinek we wzgórzach Chlum i Homolka, jest kluczowy dla modernizacji odcinkaPilzno i Rokycany. Trasa ta należy do transeuropejskiej sieci kolejowej izalicza się do najistotniejszych dla czeskiego systemu transportowego itranzytowego. Łączna wartość projektu wynosi 147,6 mln euro.


Komentarze