1957-1962 Tatra T2

Wszelkie dyskusje o tramwajach

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 862
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

1957-1962 Tatra T2

Postprzez kulikowski » wtorek, 11 lipca 2017, 18:29

https://imhd.sk/ke/media/vs/00000155/.png?1446380635
https://imhd.sk/ba/media/vs/00000470/T2.png?1446367600 Imhd.sk

Praga, Czechy
Obrazek Strassenbahnen-online.de

Pilzno, Czechy
Obrazek Wikipedia

Moskwa, Rosja, zabytkowy
Obrazek

https://www.youtube.com/watch?v=Mabb_RREIpA
oWagon tramwajowy wytwarzany w latach 1955–1962 w zakładach ČKD w Pradze w Czechach (wówczas Czechosłowacja).

T2 to jednokierunkowy wagon silnikowy, wyposażony w troje harmonijkowych drzwi. Koncepcja budowy pochodzi z amerykańskiej specyfikacji PCC i jest rozwinięciem modelu T1. W stosunku do poprzednika poszerzono pudło wagonu i ulepszono stanowisko motorniczego. Na przodzie wozu umieszczono pojedynczy reflektor otoczony ozdobną chromowaną listwą (zwaną „wąsami Stalina”). Największą wadą była duża masa wagonu, wkrótce więc rozpoczęto budowę nowego modelu T3.

Tatry T2 były eksploatowane wyłącznie na terenie Czechosłowacji (Bratysława, Brno, Koszyce, Liberec, Most i Litvínov, Ołomuniec, Ostrawa, Pilzno, Praga, Uście nad Łabą). Obecnie tramwaje T2 można spotkać w służbie liniowej jedynie w Libercu (egzemplarze modernizowane), a jako wozy służbowe także w Brnie. Dwa prototypy są eksponatami w muzeum komunikacji na Střešovicach w Pradze.

Dla ZSRR produkowano odmianę T2SU z dwiema parami harmonijkowych drzwi i większą ilością miejsc siedzących.


Dane techniczne:
Producent: ČKD, Praga, Czechosłowacja
Lata produkcji: 1955 prototyp
1957–1962 produkcja
Wyprodukowanych: 771 szt.
Wysokopodłogowy wagon silnikowy
Zasilanie: 600 V DC
Szerokość toru: 1000 mm
1435 mm
1524 mm
Długość: 14000 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość 3050 mm
Masa służbowa: 18100 kg
Liczba miejsc siedzących: 25
Liczba miejsc ogółem: 100
Liczba i moc silników: 4 × 40 kW
Prędkość maksymalna: 65 km/h



Źródła: Imhd.sk
Strassenbahnen-online.de
Wikipedia
NIE dla ACTA!