Prasówki dotyczące tramwajów

Wszelkie dyskusje o tramwajach

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące tramwajów

Postprzez kulikowski » piątek, 24 kwietnia 2009, 14:29

[quote][img]http://www.rynek-kolejowy.pl/img/logo.gif[/img]
Pikieta w obronie tramwajów
2009-04-24 08:25:07

Prawie 200 związkowców, pracowników Tramwajów Śląskich oraz mieszkańców Gliwic wzięło udział w czwartkowej pikiecie przed tamtejszym urzędem miasta w obronie komunikacji tramwajowej w tym mieście.

Gliwicki samorząd od dawna rozważa likwidację jedynej trasy tramwajowej, po której kursują dwie linie - 1 i 4 - do Rudy Śląskiej i Zabrza. Władze miasta nie chcą utrzymywać tramwajów w swoich granicach, odwołując się - prócz bieżących kosztów - do wysokich kosztów koniecznej modernizacji całej infrastruktury.

Podczas pikiety jej uczestnicy, m.in. członkowie "Sierpnia 80" i "Solidarności" oraz mieszkańcy odpalali petardy. Zapowiadali, że jeśli miasto nie zmieni swojej decyzji, dokończą rozpoczętą już procedurę zbierania podpisów pod wnioskiem o referendum w sprawie odwołania prezydenta Zygmunta Frankiewicza.

"Podczas spotkania władz z mieszkańcami 4 kwietnia deklarowano, że decyzja o likwidacji tramwajów już zapadła" - mówił lider "Sierpnia 80" Bogusław Ziętek.

"Na podstawie dostępnej nam wiedzy skłaniamy się ku temu, by stwierdzić, że utrzymywanie tramwajów w Gliwicach nie jest racjonalne" - zaznaczył rzecznik gliwickiego magistratu Marek Jarzębowski.

Stronnicy tramwajów argumentują, że Gliwice chcą pozbyć się taniego dla mieszkańców, proekologicznego środka transportu publicznego, rozwijanego powszechnie na zachodzie Europy i najlepszego w zakorkowanych centrach miast. Władze miasta podkreślają, że na razie trwa dyskusja, a ostateczna decyzja zapadnie w połowie maja.

"Aby przywrócić tramwaje do racjonalnego stanu, trzeba by to zrobić kompleksowo - zmodernizować 9 kilometrów torowisk w granicach Gliwic wraz z trakcją i kupić nowe tramwaje. To byłaby ogromna kwota rzędu 200-300 mln zł - na jedną linię i 9 kilometrów torów" - podkreślił Jarzębowski.

Zaznaczył, że obsługująca komunikację tramwajową w aglomeracji katowickiej spółka Tramwaje Śląskie zaoferowała niedawno miastu remont 1,6 kilometrów torowiska w obrębie czterech skrzyżowań, co miałoby kosztować 24 mln zł; z tego połowę środków miałoby wyłożyć miasto. "12 mln na coś, co praktycznie nie miałoby sensu" - ocenił rzecznik.

Podkreślił, że decyzja nie jest prosta, oddając jednocześnie prawo do innego zdania sąsiednim samorządom, które zdecydowały o inwestowaniu w tramwaje. W ub. środę władze Zabrza zdecydowały o przeznaczeniu na remonty fragmentów torowisk 16 mln zł w trzech kolejnych latach.

W Będzinie z kolei, wskutek zmniejszenia kwoty dofinansowania, Tramwaje Śląskie od marca ograniczyły kursowanie trzech z sześciu linii. Samorząd tego miasta tłumaczył swą decyzję koniecznością oszczędzania i powoływał się na przeprowadzone przed jej podjęciem tzw. pomiary napełnień w tramwajach.

Ich analiza wykazała, że z przejazdów tramwajowych korzysta coraz mniej osób, więc stają się nieopłacalne. Średnia dopłata z budżetu miasta do kilometra trasy autobusowej wynosi tam w tym roku 3,48 zł, a do tramwajowej - 6,06 zł. Gmina wyliczyła, że na zawieszeniu części połączeń zaoszczędzi ok. 2 mln zł rocznie.

Pikietę w Będzinie zorganizował wówczas "Sierpień 80", rozpoczynając jednocześnie akcję zbierania podpisów pod wnioskiem o referendum w sprawie odwołania prezydenta miasta Radosława Barana. Wniosek ma trafić do katowickiej delegatury Krajowego Biura Wyborczego 4 maja. Związkowcy zapowiedzieli też kolejne pikiety.

Tramwajów bronią również naukowcy. W ub. tygodniu kierownik Katedry Transportu Szynowego Politechniki Śląskiej prof. Marek Sitarz, a także kierownik Katedry Dróg i Mostów oraz Zakładu Dróg i Kolei tej uczelni dr hab. Kazimierz Kłosek przesłali prezydentowi Gliwic list otwarty, w którym powołują się m.in. na badania naukowe i dobre przykłady inwestowania w tramwaje m.in. w Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu czy Poznaniu.




źródło: Rynek Kolejowy
NIE dla ACTA!
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące tramwajów

Postprzez kulikowski » piątek, 8 maja 2009, 14:39

[quote][img]http://www.rynek-kolejowy.pl/img/logo.gif[/img]
Tramwaje Pesy dla Warszawy

Bydgoska Pesa podpisze historyczny kontrakt na dostawę tramwajów dla Warszawy. Efekt? Szefowie firmy nie wykluczają, że po tegorocznych zwolnieniach, w przyszłym znów będą zatrudniali pracowników.

Przed zawarciem kontraktu z Tramwajami Warszawskimi, Pesa będzie miała tylko jedną i to raczej formalną przeszkodę do pokonania. Dokumenty wygranego przez nią przetargu musi jeszcze sprawdzić Urząd Zamówień Publicznych. Inne trudności bydgoska Pesa ma już za sobą. Firmy, które przegrały przetarg, zrezygnowały z odwoływania się od wyników postępowania. Firma Alstom, której protest został odrzucony przez warszawskiego przewoźnika, nie wystąpiła już do Krajowej Izby Odwoławczej, która jest kolejną instancją badania odwołań.

- Z informacji przekazywanych przez zamawiającego wynika, że podpisanie umowy będzie możliwe na przełomie maja i czerwca - wyjaśnia Michał Żurowski, rzecznik prasowy Pesy. - Ale jeszcze nie świętujemy. Czekamy na kontrakt - dodaje.

Rekordowe zamówienie z Warszawy to historyczna chwila dla Pesy. Firma musi sprostać najważniejszemu zleceniu w swoich dziejach, jest to też jeden z największych w Europie kontraktów na dostawę tramwajów o wartości niemal 1,5 mld zł.

Ale nawet i to gigantyczne zlecenie nie uchroniło firmy przed skutkami kryzysu. Ostatnio z powodu mniejszych niż zazwyczaj zamówień z PKP na modernizację taboru, Pesa musiała zwolnić 250 osób. Umowa z Warszawskimi Tramwajami stwarza szansę na powroty do pracy.

- W marcu, kiedy informowaliśmy o planowanych zwolnieniach 10 proc. załogi, prezes Tomasz Zaboklicki nie wykluczył, że w przyszłym roku będziemy odtwarzali te miejsca pracy. Ale za wcześnie jest, aby bardziej precyzyjnie określić, kogo i na jakich warunkach będziemy przyjmować do pracy - zaznaczył Żurowski.

Pierwszy ze 186 zamówionych tramwajów ma zostać dostarczony do Warszawy we wrześniu 2010 r. Produkcja tych wozów rozpocznie się w drugim kwartale przyszłego roku. Dopiero wówczas firma zdecyduje ostatecznie, czy będzie potrzebowała zwiększyć zatrudnienie i na jakich stanowiskach pracy. Na wyprodukowanie wszystkich pojazdów Pesa będzie miała czas do końca 2013 r.

Nowe tramwaje będą inne od tych, które już kursują po Warszawie, Łodzi i Bydgoszczy. Mają mieć 30,2 m długości (obecne modele mają 31,8 m), zabiorą na pokład 201 osób, z czego 40 na miejsca siedzące. Wszystkie wagony będą niskopodłogowe i klimatyzowane.

Bydgoska firma pokonała w przetargu trzy inne firmy. Włosko-polskie konsorcjum Ansaldo Breda Newag chciało za tramwaje 1,8 mld zł, chorzowski Konstal Alstom 2,8 mld zł, a szwajcarski Stadler 3,7 mld zł.

[img]http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/pesa%20Warszawa%20(Tramwaje%20Warszawskie).jpg[/img]
fot. Tramwaje Warszawskie

(źródło: Gazeta Bydgoska, 7 maja 2009)

cyt. za Rynek Kolejowy
NIE dla ACTA!
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące tramwajów

Postprzez kulikowski » piątek, 8 maja 2009, 16:29

[quote]
[img]http://www.rynek-kolejowy.pl/img/logo.gif[/img]
28 mln zł na Tramwaje Śląskie

6 maja 2009 r. podpisana została umową pomiędzy wojewodą śląskim a samorządem województwa śląskiego na finansowanie infrastruktury tramwajowej. Z rezerwy celowej budżetu państwa, na zobowiązania podjęte w roku 2008 w ramach kontraktu wojewódzkiego, przekazane zostaną środki finansowe w wysokości ponad 28 mln złotych.

Rozbudowa oraz utrzymanie w należytym stanie istniejącej sieci tramwajowej w województwie śląskim jest zadaniem priorytetowym, które przyczynia się dla jego rozwoju i wzrostu jego konkurencyjności. Inwestycja ma również duże znaczenie dla działań proekologicznych w województwie, ponieważ rozwój transportu szynowego pozwala na odciążenie komunikacji samochodowej i autobusowej. Zastosowanie nowoczesnych technologii przy budowie niskopodłogowych pojazdów szynowych oraz przy modernizacji i budowie torowisk, pozwala na ograniczenie zużycia energii elektrycznej, jak również emisji energii wibroakustycznych dla środowiska. Rozwój sieci tramwajowej ma również duże znaczenie w kontekście przygotowania systemu komunikacyjnego województwa śląskiego do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej ? Euro 2012. Większość modernizowanych linii tramwajowych łączy centra przesiadkowe (dworce kolejowe i autobusowe) z okolicami Stadionu Śląskiego.

[img]http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/obraz2(263).jpg[/img]
fot. Wilq.

(źródło: Śląski Urząd Wojewódzki, 7 maja 2009)
cyt. za Rynek Kolejowy
NIE dla ACTA!
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące tramwajów

Postprzez kulikowski » niedziela, 7 lutego 2010, 04:44

[quote="Tramwaje Warszawskie"]Aneks do Umowy Wieloletniej
Aneks do umowy wieloletniej Tramwaje Warszawskie-Miasto st. Warszawa

[url]http://www.tw.waw.pl[/url]

Podpisana w sierpniu 2008 r. umowa wieloletnia (do 2027 r.) na świadczenie usług przewozowych zapewnia Tramwajom Warszawskim stabilne finansowanie ich działalności. We wrześniu tego roku Rada Warszawy upoważniła Prezydenta Miasta do podpisania aneksu do tejże umowy, który pozwoli Tramwajom Warszawskim na wybudowanie trasy tramwajowej na Tarchomin. Jest to jedno z wielu przedsięwzięć planowanych przez Tramwaje Warszawskie w następnych latach.

[img]http://www.tw.waw.pl/komunik/images/podpisanie-aneksu-male.jpg[/img]

Modernizacja trasy tramwajowej Dw. Wileński ? Stadion Narodowy ? Rondo Waszyngtona wraz zakupem 30 tramwajów niskopodłogowych

Projekt obejmuje modernizację trasy tramwajowej w ciągu ulic: Targowa, Al. Zieleniecka ? od Dworca Wileńskiego do Ronda Waszyngtona oraz zakup taboru tramwajowego. Zakres planowanych robót obejmuje m.in. : wymianę torowiska; modernizację węzeł rozjazdowy Kijowska, al. Zieleniecka; pętli tramwajowej al. Zieleniecka; sieci i urządzeń podstacji trakcyjnych; instalację elektronicznego systemu informacji pasażerskiej.

Łączny koszt projektu to ok. 297 mln PLN netto; realizację Tramwaje Warszawskie Sp z o.o planują na lata 2010-2011.

Modernizacja trasy tramwajowej w Al. Jana Pawła II (odc. pętla Piaski ? pętla Kielecka) wraz zakupem 25 tramwajów niskopodłogowych

Projekt obejmuje modernizację trasy tramwajowej o długości 9.3 km w ciągu ulic: Broniewskiego (od pętli Piaski) ? Popiełuszki ? Rondo Zgrupowania AK ?Radosław? ? Al. Jana Pawła II ? Chałubińskiego ? Al. Niepodległości ? Rakowieckiej (do pętli ?Kielecka?). Zakres robót obejmuje m.in.: wymianę i modernizację torowiska i węzłów rozjazdowych: przy pętli ?Piaski?, na placu Grunwaldzkim, na Rondzie Zgrupowania AK ?Radosław? oraz na skrzyżowaniach z ul. Stawki i z ul. Nowowiejską; modernizację sieci trakcyjnej i podstacji; instalację elektronicznego systemu informacji pasażerskiej.

Łączny koszt projektu to 323,5 mln PLN netto, a realizację Tramwaje planują na lata 2010-2011.

[url]http://www.tw.waw.pl/komunik/images/mapa-inwestycji.jpg[/url]

Modernizacja trasy tramwajowej na Boernerowo

Projekt obejmuje budowę drugiego toru na odcinku ok. 2 km od skrzyżowania z ul. Radiową do ul. Kaliskiego wraz z przystankami i trakcją elektryczną. Koszt wykonania to ok. 10 mln zł a realizacja planowana jest na 2010 r.

Budowa trasy tramwajowej Bemowo ? Jelonki

Projektu przewiduje budowę nowej trasy tramwajowej na odcinku od skrzyżowania ulic Powstańców Śląskich i Górczewskiej do skrzyżowania ulic Powstańców Śląskich i Radiowej o długości ok. 1525 m.

Łączny koszt projektu to 40 mln zł netto, a realizację Tramwaje planują na lata 2010-2012.

Obsługa północno ? wschodnich obszarów Warszawy komunikacją tramwajową w związku z rozbudową sieci metra oraz zakupem taboru

Projekt obejmuje budowę trasy tramwajowej od Trasy Mostu Północnego (TMP) obejmuje również budowę trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Projektowanej do ulicy Światowida i dalej w osi przyszłej dwujezdniowej ul. Światowida do pętli "Winnica". Na całej długości trasy przewidziano 6 zespołów przystanków tramwajowych, jedną pętlę awaryjną w rejonie skrzyżowania ulic Światowida i Ćmielowskiej lub Mehoffera oraz końcową pętlę 'Winnica". Powstanie też system informacji pasażerskiej.

Drugim elementem projektu jest modernizacja trasy tramwajowej na odcinku Żerań Wschodni ? Dworzec Wileński. Zakres prac obejmie m. in.: modernizację torowiska i trakcji na wybranych odcinkach , przebudowę peronów.

Łączny koszt projektu zgodnie ze Studium Wykonalności to 721 mln PLN obejmuje również zakup 60 tramwajów a realizację Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. a realizację Tramwaje planują na lata 2010-2013.

Budowa trasy tramwajowej w ciągu trasy Krasińskiego ? odcinek pl. Wilsona ? ul. Budowlana

Obecnie trwają analizy, czy możliwe jest zaangażowanie Tramwajów Warszawskich jako inwestora budowy trasy tramwajowej przez Wisłę wraz z przeprawą mostową.

Środki na modernizacje i inwestycje TW mają ze swojej bieżącej działalności, a także z funduszy unijnych. Do tej pory UE współfinansowała budowę trasy na Bemowo (odcinek pętla Nowe Bemowo ? Broniewskiego, koszt 41 mln zł, wydatki kwalifikowane 32 mln zł, dofinansowanie 15 mln zł) oraz modernizację trasy w Alejach Jerozolimskich (odcinek pętla Banacha - pętla Gocławek, koszt 274 mln zł, wydatki kwalifikowane 115 mln zł, dofinansowanie 55 mln zł). Obecnie Tramwaje starają się o dofinansowanie dwóch modernizacji ? trasy W-Z i trasy Dw. Wileński ? Stadion Narodowy ? Rondo Waszyngtona oraz budowy połączenia na Tarchomin.

Modernizacja trasy na Stadion Narodowy jest na liście podstawowej projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Całkowity koszt szacowany jest na 362 mln zł, TW starają się o dofinansowanie w wysokości 151 mln zł. Na tej liście jest także projekt ?Obsługa północno ? wschodnich obszarów Warszawy komunikacją tramwajową w związku z rozbudową sieci metra oraz zakupem taboru? ( planowane dofinansowanie zgodnie z listą projektów indywidualnych wynosi 279 mln zł).

Projekt pn. ?Modernizacja na trasy tramwajowej W-Z (odcinek pętla Cmentarz Wolski ? Dw. Wileński) wraz z zakupem 30 tramwajów niskopodłogowych (koszt 529 mln zł), planowane dofinansowanie zgodnie z listą projektów indywidualnych wynosi 216 mln zł) oraz ?Dostosowanie taboru Tramwajów Warszawskich do potrzeb osób niepełnosprawnych ? zakup 40 tramwajów niskopodłogowych? (koszt 316, 3 mln zł planowane dofinansowanie zgodnie z listą projektów indywidualnych) znajdują się na liście rezerwowej listy projektów w ramach POIŚ.

galeria: [url]http://www.tw.waw.pl/galeria/images/wieloletnia/[/url]
źródło: Tramwaje Warszawskie
NIE dla ACTA!
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące tramwajów

Postprzez kulikowski » czwartek, 27 maja 2010, 19:47

[url]http://www.przegubowiec.com/component/content/article/503-swing-ju-na-woli[/url]

pierwszy ze 186 nowych wagonów tramwajowych dotarł już do Zajezdni Wola

[quote="Przegubowiec"][Warszawa] PESA 120Na Swing już na Woli
środa, 19 maja 2010 08:01

O godzinie 7:26, czyli z parugodzinnym opóźnieniem na teren zajezdni Wola wjechał pierwszy wagon typu 120Na. W ciągu najbliższych dni będzie on przechodził rozmaite testy i badania, a wyjazd na linie będzie miał miejsce najwcześniej w czerwcu. Nie wiadomo jeszcze według jakiego zakresu będą numerowane wagony z tej dostawy. W tym roku ma dojechać ich ponad 30.
źródło: Przegubowiec
NIE dla ACTA!
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące tramwajów

Postprzez kulikowski » środa, 21 lipca 2010, 01:34

informacja oficjalna (zawierająca liczne nieścisłości!):
[url]http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=267&c=100&l=1[/url]

[quote="Zarząd Transportu Miejskiego Warszawa"]Tramwajem na Tarchomin
Jest decyzja! ?Tak? dla tramwaju na Tarchomin

opublikowano 16 lipca 2010r.
ostatnia aktualizacja 16 lipca 2010r.

[img]http://www.ztm.waw.pl/download/newsZdjecie/gl_267_mn_logo_tnt.jpg[/img]

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach ? tak nazywa się kluczowy dokument, który zapala zielone światło dla budowy tramwaju na Tarchomin. Decyzję wydało 8 lipca br. Biuro Ochrony Środowiska. Wynika z niej, że inwestycja w wariancie przedstawionym przez inwestora (czyli miasto stołeczne Warszawa) jest bezpieczna dla środowiska naturalnego.

Do końca roku projektant trasy - firma MP Mosty z Krakowa, dokończy projekt i uzyska zezwolenie na realizację inwestycji. Harmonogram nie jest zagrożony - do końca 2011 roku tramwaje pojadą przez most Północny do pętli przy ulicy Mehoffera, a w 2013 roku docierać będą do Winnicy.

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (potocznie zwanej decyzją środowiskową) został złożony w maju 2009 roku. Proces oceny dokumentacji był bardzo złożony. Konieczne okazało się przygotowanie dla inwestycji raportu o oddziaływaniu na środowisko. Dokument ten został złożony w Biurze Ochrony Środowiska w październiku ubiegłego roku. W grudniu 2009 roku BOŚ rozpoczęło postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej i przystąpiło do oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Inwestycja musiała zostać uzgodniona także z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym (wydał opinię 31 grudnia 2009 roku) oraz z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska. Wnikliwa analiza wiązała się z koniecznością składania przez projektanta uzupełniających informacji, m.in. dodatkowych obliczeń przewidywanego poziomu hałasu, obliczeń rozprzestrzeniania się substancji szkodliwych w powietrzu oraz doprecyzowania rozwiązań mających zagwarantować zachowanie szlaków migracji zwierząt.

Ostatecznie, 6 maja 2010 roku, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał postanowienie o uzgodnieniu inwestycji. W dokumencie stwierdzono, że ?nie istnieje możliwość oddziaływania przedsięwzięcia na obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000 (...)?.

Oceniony został wpływ inwestycji na ekosystem Kanału Winnickiego. Jest on szlakiem migracji małych zwierząt, dlatego powstanie dla nich specjalne przejście. Przepust nad kanałem będzie wyposażony w półki umożliwiające przemieszczanie się płazom i innym małym przedstawicielom fauny. Strefy przejść zostaną odpowiednio urządzone ? wkomponowane w krajobraz, osłonięte roślinnością i zaprojektowane tak, by kierować do nich zwierzęta. Zagospodarowanie stref przejścia dla zwierząt oraz prace budowlane w rejonie Kanału Winnickiego i zlokalizowanego w jego pobliżu zbiornika wodnego będą planowane i realizowane pod nadzorem przyrodniczym specjalistów (herpetologa, zoologa). Po zakończeniu inwestycji prowadzony będzie dwuletni monitoring wykorzystania przepustu jako przejścia dla zwierząt oraz kolizji ze zwierzętami. Inwestor będzie musiał także dbać o drożność korytarza migracji, konserwować przejście i zapewnić jego czystość.

Wokół Kanału Winnickiego wytyczona będzie strefa zieleni. Teren pomiędzy nowym przebiegiem ul. Dzierzgońskiej, ul. Światowida oraz zabudowaniami na południe od kanału zostanie zwrócony naturze ? przewidziano rozebranie chodników i jezdni ?starej? ul. Dzierzgońskiej, usuniecie ławek, latarni itp. i zasadzenie zieleni. Rejon kanału i sąsiadującego z nim zbiornika wodnego zostanie odgrodzony barierkami. Zanieczyszczeniu terenu i wód zapobiegać będzie odpowiednio zaprojektowana kanalizacja oraz separatory substancji ropopochodnych.

Pozytywnie ocenione zostały także rozwiązania związane z koniecznym wycięciem niektórych drzew i ograniczeniem powierzchni terenów zielonych. W ich miejsce dokonane zostaną nasadzenia zastępcze. Pozostałe drzewa w pobliżu budowy, w czasie jej trwania zostaną odpowiednio zabezpieczone.

W uzgodnieniu RDOŚ oceniono poziom emisji hałasu. Z analizy wynika, że ?poziomy hałasu spowodowane eksploatacją linii [tramwajowej - przyp. ZTM] będą mniejsze niż te powstałe w wyniku ruchu samochodowego i jako takie nie będą one powodować przekroczeń standardów akustycznych na terenach chronionych?. Realny poziom hałasu wynikający z kumulacji obu jego źródeł (tramwajów i ruchu ulicznego) zostanie oceniony po upływie roku od oddaniu trasy do użytku. Jednak już w trakcie budowy podjęte zostaną działania minimalizujące wpływ hałasu. Przy szkołach podstawowych nr 154 i 342 przewidziano montaż ekranów akustycznych. Nawierzchnia jezdni ma gwarantować niski poziom emisji hałasu podczas eksploatacji. Ponadto wzdłuż trasy zasadzona zostanie zieleń, która stanowi naturalną barierę dla dźwięków.

Sama linia tramwajowa i kursujące na niej pojazdy będą bardzo ciche. Przy budowie zastosowane zostaną podkłady betonowe z przytwierdzeniem sprężystym szyn oraz z gumowymi przekładkami podszynowymi. Torowisko będzie wyposażone w smarownice, chroniące przed bocznym zużywaniem się szyn i rantów kół tramwajowych. Czoła peronów wyłożone zostaną wykładziną dźwiękochłonną. Koła tramwajów i szyny będą regularnie szlifowane. Brane jest także pod uwagę wykonanie torowiska porośniętego trawą.

Postanowienie RDOŚ oraz decyzja środowiskowa zawierają mnóstwo innych szczegółowych zaleceń, dotyczących zarówno etapu budowy, jak i późniejszej eksploatacji trasy na Tarchomin. Dotyczą one m.in. tego, w jakich godzinach mogą odbywać się hałaśliwe prace (6.00-22.00, a w pobliżu szkół ? po południu i w przerwach wakacyjnych), jak unikać nakładania się źródeł hałasu (odpowiednie rozlokowanie maszyn), jak i gdzie zorganizować zaplecze budowy (możliwie jak najdalej od zabudowy mieszkaniowej), w jaki sposób przechowywać materiały, gromadzić i utylizować odpady, jak zapobiegać wyciekom szkodliwych substancji. Wskazano, kiedy i z zachowaniem jakich środków ostrożności prowadzone mogą być prace ciężkim sprzętem budowlanym w rejonie Wydmy Tarchomińskiej i Kanału Winnickiego (ochrona sezonu lęgowego ptaków i rozrodczego zwierząt oraz okresu masowej migracji i rozmnażania się płazów).

Decyzji środowiskowej nadany został rygor natychmiastowej wykonalności. Inwestycja jest bowiem realizowana w ważnym interesie społecznym i gospodarczym, zarówno lokalnie ? dla Białołęki, jak i w skali całego miasta. Budowa linii tramwajowej na Tarchomin wraz z rozbudową ulicy Światowida jest bardzo istotnym elementem modernizacji układu drogowego prawobrzeżnej Warszawy. Ma także duże znaczenie dla organizacji turnieju EURO 2012 ? pozwoli skomunikować obrzeża miasta z centrum stolicy i poprawi przemieszczanie się pasażerów w obrębie całej Warszawy.

Decyzja środowiskowa umożliwi dokończenie projektu inwestycji. Zakończenie prac projektowych planowane jest na wrzesień. W kolejnych miesiącach projektant spełni formalności związane z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia budowlanego. Ma na to czas do 20 grudnia tego roku. Taki termin zapewnia bezpieczeństwo harmonogramu inwestycji, zgodnie z którym budowa odcinka linii do pętli technicznej przy Mehoffera potrwa do końca 2011, a cała linia zostanie oddana do użytku w 2013 roku.

[img]http://www.ztm.waw.pl/download/newsZdjecie/org_83_plakat_tnt_a3_wersja_2.jpg[/img]
[url]http://www.ztm.waw.pl/download/newsZdjecie/org_82_ulotka_tnt_rewers.jpg[/url]
[url]http://www.ztm.waw.pl/download/newsZdjecie/org_84_ulotka_tnt_awers.jpg[/url]

źródło: Zarząd Transportu Miejskiego Warszawa

[url]http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=268&c=100&l=1[/url]

[quote="Zarząd Transportu Miejskiego Warszawa"]Tramwajem na Tarchomin
Tramwaj pojedzie przed EURO

opublikowano 19 lipca 2010r.
ostatnia aktualizacja 19 lipca 2010r.

[img]http://www.ztm.waw.pl/download/newsZdjecie/gl_268_mn_tnt_wizualizacja.jpg[/img]

Po wydaniu decyzji środowiskowej projektant ? firma MP Mosty z Krakowa ? będzie mógł dokończyć prace projektowe trasy tramwaju na Tarchomin. Dokumentacja powinna być gotowa już we wrześniu. Następnie projektant rozpocznie procedurę ubiegania się o zezwolenie na realizację inwestycji, wydawane przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy.

Procedura przewiduje uzyskanie uzgodnień w Zakładzie Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, u miejskiego inżyniera ruchu oraz u gestorów sieci uzbrojenia terenu. ZTM ściśle współpracuje z wykonawcą inwestycji ? spółką Tramwaje Warszawskie. Na uzyskanie prawomocnego zezwolenia budowlanego projektant ma czas do 20 grudnia bieżącego roku.

Po uzyskaniu prawomocnego zezwolenia budowlanego Tramwaje Warszawskie będą mogły ogłosić przetarg i wyłonić w nim firmę, która wybuduje trasę. Procedura przetargowa powinna potrwać ok. 2 miesięcy. Oznacza to, że prace budowlane będą mogły rozpocząć się wiosną przyszłego roku. Taki termin pozwala prognozować, że budowa odcinka do pętli przy ul. Mehoffera mogłaby zakończyć się w 2011 roku. Dwa lata później do użytku oddana ma być cała linia - do pętli na Winnicy.

W pierwszym etapie realizacji inwestycji wybudowane zostanie torowisko tramwajowe po prawej (wschodniej) stronie istniejącej jezdni ul. Światowida. Powstanie także ulica Projektowa pomiędzy Trasą Mostu Północnego a ul. Światowida. Projekt zakłada wykonanie lub przebudowę wszystkich skrzyżowań drogowych z myślą o drugim etapie prac.

Drugi, docelowy, etap inwestycji przewiduje budowę drugiej jezdni ul. Światowida, na odcinkach pomiędzy skrzyżowaniami przebudowanymi w pierwszym etapie, wraz z układem chodników i ścieżek rowerowych.

Możliwość podróżowania za półtora roku tramwajem po Białołęce, może zablokować oprotestowanie decyzji środowiskowej przez grupę osób, które forsują alternatywny projekt przebiegu trasy na Winnicy. Projekt, który z uwagi na obiektywne czynniki, nie mógł zostać uwzględniony.

źródło: Zarząd Transportu Miejskiego Warszawa

w rzeczywistości:
[url]http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=8245&start=15[/url]
[quote="mkm101@wawkom.waw.pl"]20 Lip 2010 10:58

1) dział marketingu (jak sądzę świadomie) żongluje zakresami inwestycji - w jednym miejscu pisze o całej inwestycji (np. 7 km torowiska, przebudowa węzła Marymoncka), zaraz obok pisze tylko o realizowanym "przez ZTM" odcinku (7 zespołów przystankowych z SIP1).
2) kwestia realizacji - ZTM realizuje tylko papierki (efekty, w postaci ponad półrocznego opóźnienia w wykonaniu projektu i uzyskaniu wszelkich zgód, widać z daleka). Budową samego torowiska na odcinku wzdłuż Światowida zajmie się TW (ale o tym marketing ZTM już nie napisze).
3) Swing to 120Na (a nie 120N). Szczegół ale świadczący o jakości pracy marketingowców ZTMu
4) do obsługi linii przewidziane było 31 wagonów (a nie 32). Uwaga - jw
5) synchronizacja to skorelowanie czasowe, a nie miejscowe. Marketing używa słów których znaczenia nie rozumie?
6) wieść gminna niesie że przygotowywany projekt I etapu przewiduje budowę tylko jednej jezdni Światowida, także na skrzyżowaniach. Skąd więc marketing znalazł "realizację wszystkich skrzyżowań w postaci docelowej" ?
7) mapka rzeczywiście fałszuje rzeczywistość, dociągając trasę do aż do Modlińskiej. Wyimki z ortofotomapy nie wyjaśniają sprawy bo nie ma tam żadnych znaków orientacyjnych (równie dobrze można by nałożyć rysunek pętli na fragment orto z okolic dajmy na to Grójca)
8) wszystkie rysunki pętli są w odwrotnej orientacji (orientowane na południe a nie na północ). Tak trudno było odwrócić?
9) najważniejsze. ZDM i MIR zakładają że w przypadku położenia torowiska z boku jezdni, należy na wszelkich przejściach dla pieszych (tak w obrębie jak i poza skrzyżowaniami) zastosować minimalny okres "zielonego" dla tramwaju gdyż "przy dłuższym czasie zielonego dla tramwaju piesi wchodzą na swoim czerwonym na przejście i staje się to niebezpieczne". Ciekawe czy ZTM uzwględnił te wymysły ZDM/MIR w obliczeniach czasu dojazdu z Tarchomina/Winnicy do MMłociny ?

źródło: mkm101 (Wawkom)
NIE dla ACTA!
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące tramwajów

Postprzez kulikowski » sobota, 31 lipca 2010, 01:49

Pożar tramwaju linii 18 na Pl. Zbawiciela
28.07.2010
[url]http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1666910,0,4,motorniczy_z_gasnica_i_duzo_dymu_to_tylko_usterka,wiadomosc.html[/url]
źródło: TVN Warszawa
NIE dla ACTA!
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące tramwajów

Postprzez kulikowski » piątek, 6 sierpnia 2010, 03:07

[url]http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1667957,0,2,motorniczy_na_wymiar,wiadomosc.html[/url]

[quote="TVN Warszawa"][Warszawa] Motorniczy na wymiar
20:24 04.08.2010 / TVN Warszawa

Nie może być zbyt otyły, zbyt wysoki ani zbyt niski. Tramwaje Warszawskie postawiły wyśrubowane warunki kandydatom na motorniczych. To nie spodobało się już pracującym. Postanowili zawiadomić Miejskiego Reportera.

Wzrost? Minimalny: 160 cm, maksymalny: 185. Waga? Nie więcej niż 110 kg. Takie szczegółowe wymagania stawiają Tramwaje Warszawskie. - Po prostu zauważyliśmy, że w tych widełkach motorniczowie najlepiej odczuwają komfort podczas prowadzenia pojazdu - tłumaczy Michał Powałka, rzecznik TW.

"To jest śmieszne!"

Ta wiadomość wywołała konsternację wśród pracowników spółki.

- Mam koleżankę, która według tych wymagań jest za niska. Ale to ma wpływ skoro pracuje 17 czy 20 lat? - pyta jeden z nich. Aż o centymetr za wysoki jest inny motorniczy - Dariusz Płuciennik. - Tak Bozia dała - kwituje krótko.

Inny problem ma Paweł Gałka - waży 131 kg. - Te wytyczne są śmieszne - mówi.

Pracownicy protestują

Obaj mogą jednak spać spokojnie, bo wymagania dotyczą tylko przyszłych pracowników. Mimo wszystko dobieranie motorniczych pod wymiar nie spodobało się pracownikom. - Skoro my jesteśmy, to dlaczego następny kandydat, który będzie miał 193 cm wzrostu, czy 115 kg wagi, nie będzie mógł się dostać? - pytają.

Zaskoczona była też Iwona Trzcińska z Wojewódzkiego Urzędu Pracy. - Trudno mi się ustosunkować czy osoba, która ma 159 cm, może być wykluczona z postępowania rekrutacyjnego, a osoba, która ma 160 cm już się w to postępowanie wpisuje - mówi urzędniczka.

- To są nasze zalecenia. Jeżeli ktoś będzie trzy kilogramy cięższy, bądź też o trzy centymetry niższy, to oczywiście będzie mógł być motorniczym - zapewnia Powałka.

ran/roody
źródło: TVN Warszawa
NIE dla ACTA!
dab
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące tramwajów

Postprzez dab » piątek, 6 sierpnia 2010, 12:21

Może by tak odpowiednie kryteria dla p*łków w biurach, a nie dla tych którzy naprawdę pracuję.
Diesel sound...
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące tramwajów

Postprzez kulikowski » poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 17:41

[url]http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=233&c=98&l=1[/url]

[quote="Zarząd Transportu Miejskiego Warszawa"]Tramwajem na Tarchomin
Wariant społeczny ? tak się nie da

opublikowano 9 sierpnia 2010r.

[img]http://www.ztm.waw.pl/download/informacjaZdjecie/gl_233_mn_logo_tnt.jpg[/img]

Planowany przebieg linii tramwajowej na Tarchomin jest optymalny. Projekt forsowany przez grupę mieszkańców Winnicy ? potocznie nazywany wariantem społecznym ? był szczegółowo analizowany. O braku możliwości jego realizacji decydują istotne względy merytoryczne.

Po pierwsze ? znacząco wyższe byłyby koszty realizacji inwestycji. Wariant inwestora przewiduje wykupienie od osób prywatnych działek przeznaczonych pod zabudowę siedliskową. W wariancie społecznym konieczne byłoby odkupienie od dewelopera gruntów przewidzianych pod budownictwo wielorodzinne. Jak wysoka byłaby to podwyżka wystarczy porównać rynkowe ceny obu tych rodzajów nieruchomości.

Ponadto wariant społeczny przewiduje poprowadzenie linii tramwajowej wzdłuż ulicy Sprawnej, a w projekcie inwestora trasa przecina jedynie ul. Poetów. Konieczna zatem byłaby bardzo kosztowna przebudowa podziemnych instalacji na długim odcinku ulicy, a nie tylko na jednym skrzyżowaniu.

Po drugie - przebieg trasy według propozycji grupy mieszkańców koliduje z obiektami, których charakter stawia pod znakiem zapytania zasadność lub wręcz uniemożliwia poprowadzenie linii. W wariancie społecznym konieczne byłoby wyburzenie nowych budynków (w wariancie inwestorskim - starej zabudowy w złym stanie technicznym). Na drodze stoi także wpisany do rejestru zabytków budynek garbarni oraz Spółdzielnia Pracy Inwalidów Inspol. Koszt społeczny pozbawienia osób niepełnosprawnych możliwości pracy, a tym samym środków do życia, będzie znacznie wyższy niż koszt wyburzenia budynków.

Po trzecie - wariant społeczny jest niezgodny z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego Winnicy Północnej, z planem rozbudowy ulicy Modlińskiej, dla którego w ubiegłym roku została wydana decyzja środowiskowa, a także ze studium wykonalności dla projektu ?Obsługa osiedla Tarchomin komunikacją miejską? oraz z warunkami postępowania przetargowego, na podstawie których wybrano wykonawcę i podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowej.

Warto zwrócić uwagę, iż nie potwierdziły się wysuwane przez wspomnianą grupę mieszkańców Winnicy zarzuty o rzekomym niszczącym wpływie inwestycji na środowisko (w przypadku jej realizacji zgodnie z wariantem inwestora). Wydana przez Biuro Ochrony Środowiska decyzja środowiskowa oraz uzgodnienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska potwierdzają, że inwestycja - przy wykonaniu zawartych w dokumentach zaleceń - nie zagraża obszarom chronionym i nie narusza ekosystemu Kanału Winnickiego oraz Wydmy Tarchomińskiej. Nie spowoduje również przetrzebienia drzewostanu, a mieszkańcy Białołęki nie będą narażeni na nadmierną emisję hałasu.

Zaproponowany przez inwestora ? miasto stołeczne Warszawa - wariant uznano za najkorzystniejszy, biorąc pod uwagę uwarunkowania środowiskowe. Wariant społeczny został przeanalizowany, a wnioski zostały zawarte w raporcie o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.

Na podstawie analizy wariantów, w decyzji środowiskowej zapisano, że ?trasy obu wariantów [inwestora i społecznego ? przyp. ZTM] na odcinku od ul. Dzierzgońskiej do ul. Modlińskiej są konfliktogenne?. Nie jest zatem prawdą, że miasto forsuje wariant ?wbrew społeczeństwu?, mając do wyboru rozwiązanie nie wzbudzające kontrowersji. Przesunięcie trasy zgodnie z propozycją ?społeczną?, mogłoby wywołać protesty innej grupy mieszkańców tej części Białołęki.

Z raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko wynika, że zarówno wariant inwestora, jak i społeczny zakładają ?przebicie? się przez Wydmę Nowodworską i dojście do ul. Modlińskiej. Za rozwiązanie najmniej inwazyjne dla samej wydmy i jej szaty roślinnej uznano rezygnację ze ścieżki rowerowej po wschodniej stronie ulicy Światowida i umocnienie skarpy za pomocą muru oporowego. Taki właśnie wariant inwestor przedstawił do realizacji.

O wyborze wariantu zgodnego z planami inwestora ? miasta stołecznego Warszawy ? zadecydowało wiele kryteriów. Wzięto pod uwagę m.in. wyniki prognoz przewozów pasażerskich, szacunkowe koszty inwestycyjne, oceniono ?kolizyjność? trasy z układem drogowym i pieszym, przebiegiem podziemnej infrastruktury oraz lokalizacją obiektów przyrodniczych. Przeprowadzono także analizę kosztów i korzyści społecznych.

W trakcie postępowania o wydanie decyzji środowiskowej każdy zainteresowany mógł zapoznać się ze zgromadzonym przez Biuro Ochrony Środowiska materiałem dowodowym oraz złożyć uwagi i wnioski. Z takiej możliwości skorzystali m.in. mieszkańcy, stowarzyszenia, wspólnoty mieszkaniowe i prywatne firmy. Ich wnioski ? w ramach kompetencji ? zostały rozpatrzone przez BOŚ, które uznało, że realizacja planowanego przedsięwzięcia w wariancie wskazanym przez inwestora jest możliwa, przy zachowaniu warunków szczegółowo określonych w decyzji.

O lokalizacji pętli Winnica zdecydował miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego Winnicy Południowej oraz Studium Wykonalności dla linii tramwajowej na Tarchomin i Studium przebiegu ul. Światowida na odc. od Mehoffera do Modlińskiej. W wariancie inwestora pętle tramwajowa i autobusowa zlokalizowane są zgodnie z obowiązującym m.p.z.p. Winnicy Połuniowej, na terenie przeznaczonym pod komunikację miejską. Lokalizacja takich obiektów na terenach innych niż usługi komunikacyjne jest wręcz niemożliwa. Usytuowanie ul. Światowida i pętli na Winnicy jest ściśle powiązane z projektem rozbudowy ul. Modlińskiej, w tym utworzenia jej węzła z ulicami Światowida i Mehoffera-bis.

Wyroki sądowe, na które powołują się przeciwnicy wariantu inwestorskiego, nie dotyczą merytorycznego zakresu inwestycji. Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z maja 2007 roku dotyczył kwestii proceduralnych. Sąd nie badał zasadności planowanej inwestycji oraz nie wypowiadał się w kwestiach dotyczących rozwiązań technicznych, przebiegu trasy tramwajowej i ulicy Światowida, czy uciążliwości inwestycji dla środowiska i mieszkańców. Jak czytamy w decyzji środowiskowej - ?przywołane wyroki sądów nie dotyczą postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Postępowania zakończone przywoływanymi wyrokami sądów były postępowaniami odrębnymi i nie miały wpływu na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego przedsięwzięcia?.

Wariant społeczny jest forsowany przez grupę mieszkańców Winnicy, którzy w zmianie planowanego przebiegu trasy mają interes prawny. Chcą, aby omijała ona należące do nich nieruchomości. Efektem może być zablokowanie inwestycji, która przyniesie korzyść - możliwość szybkiego i wygodnego podróżowania komunikacją miejską - dziesiątkom tysięcy mieszkańców Białołęki.

[img]http://www.ztm.waw.pl/download/informacjaZdjecie/org_105_warianty_tnt.jpg[/img]
źródło: Zarząd Transportu Miejskiego Warszawa
NIE dla ACTA!
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące tramwajów

Postprzez kulikowski » sobota, 4 września 2010, 01:11

[url]http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=843&l=1[/url]

[url]http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=304&c=100&l=1[/url]

[quote="Zarząd Transportu Miejskiego Warszawa"][size=200]Wyłączenie ruchu tramwajowego na ciągu ul. Kasprzaka - Prosta[/size]
od 06.09.2010 (poniedziałek) od godz. 03:30
opublikowano 3 września 2010r.
ostatnia aktualizacja 3 września 2010r.

W związku z budową II linii metra i długotrwałym (około 2 lata) wyłączeniem ruchu tramwajowego na ciągu ul. Kasprzaka - Prosta na odcinku od ul. Skierniewickiej do ronda ONZ wprowadza się jako zmianę stałą następujące trasy tramwajów:

linia 8:
OS. GÓRCZEWSKA ... Wolska - al. Solidarności - Towarowa ... WIATRACZNA

linia 10:
OS. GÓRCZEWSKA ... Wolska - al. Solidarności - al. Jana Pawła II ... WYŚCIGI

Zawiesza się funkcjonowanie przystanków:
ROGALIŃSKA 04
RONDO DASZYŃSKIEGO 07 08
SZPITAL WOLSKI 05 06
NORBLIN 03 04
KAROLKOWA 03 04
RONDO ONZ 08
źródło: Zarząd Transportu Miejskiego Warszawa

[quote="Zarząd Transportu Miejskiego Warszawa"][size=200]Tramwaje znikają z Prostej[/size]
opublikowano 3 września 2010r.
ostatnia aktualizacja 3 września 2010r.

[img]http://www.ztm.waw.pl/download/newsZdjecie/org_304_mn_prostatramwajeobjazd.jpg[/img]

Prace przy budowie centralnego odcinka II linii metra wkraczają w kolejny etap. Od 6 września, na ponad trzy lata, wyłączony zostanie ruch tramwajowy na ulicach: Skierniewickiej, Kasprzaka i Prostej.

Wprowadzenie nowej organizacji ruchu w tym rejonie Woli ma związek z przygotowaniami do budowy szybu startowego dla tarcz TBM. Z tego miejsca rozpoczną one drążenie tuneli. Wyłączenie ruchu tramwajowego spowodowane jest koniecznością wybudowania, na wysokości ul. Korczaka, przejazdu przez tory tramwajowe, który będzie wykorzystywany przez samochody osobowe.

Od 6 września tramwaje zostaną skierowane na następujące trasy objazdowe:
Linia 8: OS. GÓRCZEWSKA ... Wolska - al. Solidarności - Towarowa ... WIATRACZNA
Linia 10: OS. GÓRCZEWSKA ... Wolska - al. Solidarności - al. Jana Pawła II ... WYŚCIGI

Zostanie zawieszone również funkcjonowanie przystanków tramwajowych: ROGALIŃSKA 04, RONDO DASZYŃSKIEGO 07 i 08, SZPITAL WOLSKI 05 i 06, NORBLIN 03 i 04, KAROLKOWA 03 i 04 oraz RONDO ONZ 08.

To niejedyne roboty związane z planowanym rozpoczęciem budowy szybu startowego. Trwa budowa pasa do skrętu w lewo z ul. Towarowej w ul. Kolejową, którą będzie poprowadzona trasa objazdowa dla samochodów. Cała ul. Kolejowa, wraz z ul. Przyokopową, otrzyma nową nawierzchnię. Na najbliższy weekend planowany jest także remont nawierzchni Siedmiogrodzkiej i Grzybowskiej na odcinku od ul. Skierniewickiej do ul. Towarowej ? te ulice również będą wykorzystane jako objazd.
źródło: Zarząd Transportu Miejskiego Warszawa
NIE dla ACTA!
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące tramwajów

Postprzez kulikowski » piątek, 13 maja 2011, 14:38

Zderzenie Swingów na ul. Puławskiej:
[url]http://www.km24.waw.pl/2011/04/18/zderzenie-swingow/[/url]
(C) Km24.waw.pl
NIE dla ACTA!
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3502
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące tramwajów

Postprzez Locutus » piątek, 13 maja 2011, 18:29

Pośmiejcie się: http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35821, ... ZIKiT.html

[quote] Trzy dni po zakończeniu naprawy torów tramwajowych na ul. Limanowskiego znowu doszło do wybrzuszenia szyny. Miasto przekonuje, że prace i tak przyniosły rezultaty. Na większe remonty pieniędzy już nie ma.


Pozdrawiam!
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Czy Warszawa zakupi tramwaje dwukierunkowe?

Postprzez kulikowski » środa, 28 grudnia 2011, 03:34

[url]http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,10718661,Nowe_tramwaje_dla_Warszawy__potrafia_zawrocic_w_miejscu.html[/url]
[quote]Nowe tramwaje dla Warszawy: potrafią zawrócić w miejscu
Jarosław Osowski
28.11.2011

Warszawa sprowadzi nowy typ tramwajów, które do zawracania nie potrzebują klasycznych pętli. Będą kursować do Tarchomina, a potem na remontowanych trasach i podczas budowy linii na Gocław.

"Gazeta" dowiaduje się, że ratusz podjął długo oczekiwaną decyzję w sprawie wagonów dwukierunkowych. Motorniczowie mają w nich kabiny na obu końcach, drzwi zaś są i po prawej, i lewej stronie. Dzięki temu takie tramwaje nie wymagają specjalnego miejsca do zawracania. Zamiast okrążać pętlę, wystarczy im przejechać z jednego toru na drugi. Zwrotnice do zmiany kierunku jazdy mogą być zamontowane nawet tylko tymczasowo.

Brak takiego rozwiązania wytykaliśmy urzędnikom w połowie października, gdy budowa II linii metra na Pradze sparaliżowała ruch na bardzo popularnej linii tramwajowej wzdłuż Targowej. Gdyby Warszawa miała dwukierunkowe składy, mogłyby podjeżdżać niemal pod sam Dworzec Wileński i zabierać stąd pasażerów w stronę Al. Jerozolimskich czy Grochowa. Dziś prawie wszyscy tłoczą się tu na przystankach w stronę Trasy W-Z.

Według naszych informacji ratusz chce uniknąć takich wpadek podczas kolejnych etapów budowy II linii metra i m.in. stąd decyzja o dwukierunkowcach. Szalę przeważyło też fiasko trwających od wiosny 2008 r. przygotowań do budowy linii tramwajowej w głąb Tarchomina. Przez ostatnie miesiące urzędnicy po raz kolejny uzupełniali jej dokumentację i na początku listopada zasygnalizowali, że potrwa to jeszcze do końca marca. Tramwaje, które mogłyby kursować przez most Północny, nie miałyby gdzie zawracać. Pierwsza pętla przewidziana jest dopiero za skrzyżowaniem ul. Światowida i Mehoffera. Według najnowszych planów ma być oddana w 2013 r. Terminu ukończenia całej linii do pętli Winnica u zbiegu przedłużenia ul. Światowida do Modlińskiej miasto nawet już nie podaje.

Zmienić lub wypożyczyć

Urzędnicy wymyślili więc, że wcześniej tramwaje będą dojeżdżać ze stacji metra Młociny przez nowy most tylko na skraj Tarchomina. Są już przystanki na wysokości ul. Świderskiej i Myśliborskiej, leżą tam też tory. - Tą linią w połowie 2012 r. puścimy składy dwukierunkowe. Mamy zgodę zarządu miasta na ich kupno - mówi "Gazecie" Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego.

Są dwa scenariusze. Warszawa stara się już o zgodę na zmianę dotowanego przez Unię Europejską kontraktu na 186 tramwajów, które od zeszłego roku przysyła do stolicy bydgoska Pesa. Ratusz chce, by sześć z nich zamienić na dwukierunkowce. - To dla nas żadna filozofia. Od razu zakładaliśmy to w projekcie, więc technicznie jesteśmy przygotowani - deklaruje prezes Pesy Tomasz Zaboklicki. Dodaje, że ponieważ swingi składają się z kilku połączonych ze sobą przegubami członów, przedni wystarczy zdublować z tyłu składu. Trzeba by też dodać drzwi wzdłuż drugiej ściany tramwaju, wymontować kilka foteli i dwukierunkowiec gotowy. Według prezesa Zaboklickiego taki zmodyfikowany skład byłby droższy od zwykłego tylko o nieco ponad 10 proc.

Gdyby nie było zgody na zmianę umowy z Pesą, Tramwaje Warszawskie rozejrzą się za wypożyczeniem dwukierunkowców. - Jesteśmy już po słowie z Gdańskiem, Poznaniem i Krakowem - informuje dyrektor Ruta.

Czy to jednak nie jest skórka warta wyprawki? Za mostem Północnym tramwaje dojeżdżałyby tylko do dwóch przystanków. - Ale w pobliżu są duże osiedla, ich mieszkańcy tramwajem mieliby do metra niewiele ponad pięć minut. I to wygodnie, zamiast tłoczyć się w autobusach, które będą zbierać pasażerów z całego Tarchomina i Nowodworów. Podobna krótka linia istnieje na Pradze wzdłuż Stalowej i nie narzeka na frekwencję - przekonuje nasz rozmówca z Tramwajów Warszawskich.

To pomysł z przyszłością

Dyrektor Ruta dodaje, że to jeszcze nie koniec zakupów. Spółka ta dostała też zgodę ratusza, by ogłosić przetarg na ok. 30 nowych dwukierunkowców. Warunkiem jest tylko przyznanie dodatkowej dotacji UE. Nasi urzędnicy mają sygnały, że Warszawa ma na to duże szanse. Ostateczna decyzja zapadnie w ciągu dwóch miesięcy.

Pierwsze tramwaje z tej serii dotarłyby w 2013 r. i mogłyby być wykorzystywane podczas długotrwałych remontów, np. na szykowanych do przebudowy linii wzdłuż ul. Obozowej czy w al. Jana Pawła II. - Ale też podczas budowy nowej trasy na Gocław w bok od al. Waszyngtona - planuje Leszek Ruta. Można by ją oddawać odcinkami, przygotowując na ich końcach tymczasowe zawrotki dla dwukierunkowców, a właściwą pętlę dopiero w ostatnim etapie - przed skrzyżowaniem ul. Bora-Komorowskiego z Trasą Siekierkowską.

Dzięki temu w czasach kryzysu miastu łatwiej byłoby znaleźć pieniądze na kolejne fragmenty nowych torów, zamiast latami budować od razu całe linie. W podobny sposób mogłyby też powstawać planowane trasy tramwajowe do Wilanowa (od Puławskiej przez ul. Goworka, Spacerową i Sobieskiego) i przez ul. św. Wincentego do Zielonej Białołęki.


źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
NIE dla ACTA!
kulikowski
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 935
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Prasówki dotyczące tramwajów

Postprzez kulikowski » sobota, 23 listopada 2013, 04:59

[url]http://www.infochoty.waw.pl/artykul6848_debata---czy-masz-ochote-na-tramwaj[/url]
[quote][size=150]DEBATA - CZY MASZ OCHOTĘ NA TRAMWAJ?[/size]

4 grudnia (środa) o godz.18:00 w klubokawiarni ?Mam Ochotę? (ul. Grójecka 75) odbędzie się debata z udziałem wiceprezydentem m.st. Warszawy ? Panem Michałem Olszewskim i przedstawicielami samorządu na temat planów rozwoju transportu szynowego na Ochocie.

Zapraszamy wszystkie zainteresowane osoby, które chciałyby dowiedzieć się, jakie inwestycje są planowane w naszej dzielnicy. Zamierzamy wspólnie z przedstawicielami lokalnego samorządu porozmawiać, m.in. o możliwościach usprawnienia komunikacji z Dworcem Zachodnim, budowy linii tramwajowej Wilanów-Bemowo i priorytetach na najbliższe lata.

Na nasze pytania odpowiadać będą także:
?Dorota Malinowska - Grupińska ? Przewodnicząca Rady m.st. Warszawy
?Jarosław Szostakowski - Radny m.st. Warszawy
?Karol Wiszniewski ? przewodniczący komisji Polityki Przestrzennej, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Dzielnicy Ochota
?Grzegorz Wysocki ? redaktor naczelny ?Informatora Ochoty i Włoch?
?Przedstawiciele Stowarzyszenia ?Ochocianie?

To szansa na wyrażenie swojej opinii!
Zapraszamy!
Debata organizowana jest przez społeczną koalicję ?Ochota na tramwaj!?, działającą na rzecz budowy linii tramwajowej, łączącej Dworzec Zachodni z Pętlą Banacha i pod patronatem Informatora Ochoty i Włoch.

Więcej informacji: http://www.ochotanatramwaj,blogspot.com, FB: Ochota na tramwaj

@: glosnatramwaj@gmail.com, tel: 606743302

źródło: Informator Ochoty
NIE dla ACTA!
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz